Fie en ik aan het trainen voor de L door RK Photograpy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:37

Totaalbeeld is fijn en ontspannen.
Nog een paar tips voor je zit/houding:

1.Volgend mij ben jij vrij lang. Veel lange ruiters/mensen hebben de neiging wat in elkaar te duiken. Richt je kruin op, laat je schouderbladen naar beneden wijzen, breng je schouders en ellebogen meer terug. Blijf 'breed'aan de voorkant, tussen je schouders. Richt je op vanuit je midden (borstbeen iets omhoog). En goed op je billen zitten met een ontspannen onderrug.

2. Je mag je ellebogen wat meer buigen en je handen wat meer voor je dragen vanuit je onderarmen. Denk je binnenhand naar voren en omhoog, dan ben je minder streng.

3.Je trekt je linkerbeen op en knikt daardoor in de wending naar links iets in in je linkerheup. Maak je linkerbeen bewust lang, knie naar beneden laten wijzen, zool van je voet 'zwaar' maken alsof er gewicht in zit. Goed blijven voelen/nagaan of je linkerheup even laag en ontspannen blijft als je rechter,
en dat je evenveel druk houdt op je linker zitbeenknobbel als op je rechter. In de wendingen naar links helpt het om je linkerknie iets weg te draaien van je paard, dan kun je je linkerbeen gemakkelijker lang en ontspannen houden. Ook kun je in de wending naar links je rechterbeen heel iets optrekken (heup-knie-hak), dan blijf je gemakkelijker lang op je linkerkant.

Hm, heel verhaal ... hopelijk kun je er iets mee. Succes, jullie zijn een leuke combi.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer



Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:09

Graag gedaan! Ik ben benieuwd hoe jullie je als combinatie verder gaan ontwikkelen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selina en 43 bezoekers