2018, een jaar lang Estival

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

2018, een jaar lang Estival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 12:56

In augustus heb ik mijn eerste topic aangemaakt, ter ere van mijn knappe, eigenwijze merrie Estival. Op 1 januari 2019 is ze 3 jaar van mij en het blijft onvoorstelbaar wat ik allemaal met haar heb kunnen doen in die tijd. Hierbij een overzichtje van de mooie dingen die we met z'n tweeen meegemaakt hebben het afgelopen jaar.

We begonnen 2018 leuk, in 2017 waren we clubkampioen in de L1 geworden en het eerste weekend van januari was de prijsuitreiking:
[ img ]
[ img ]

In februari wonnen we een deken over de drie wedstrijden van Bergveen van dat winterseizoen. Helaas paste mijn lange slungel niet in de deken maat 195, maar gelukkig kon ik hem omruilen voor eentje in haar maat bij de leverancier. Hij staat haar prachtig:
[ img ]

Verder deden we in februari nog een KNHS wedstrijd mee in de L1 bij Dolfing. Kor Bakker maakt daar altijd foto's, dus ondanks dat het geen winstpunt waard was, gingen we wel met wat leuke foto's naar huis:
[ img ]

Februari was druk, want ook besloot ik om mee te doen met een fotomeeting. (Fotomeeting Zeegser Duinen 25/02) Ontzettend koud, paardlief vond het allemaal maar spannend, maar wel een prachtig resultaat, zoals deze foto van Nynke Leen:
[ img ]

In maart startte we voor de laatste keer in de L1. in Roden. De binnenbak was ontzettend spannend volgens Estival, maar we wisten toch nog een winstpuntje mee naar huis te nemen. Daarnaast hadden we in deze maand de eerste onderlinge wedstrijd bij Dolfing. De allereerste keer dat we samen een L2 proef reden. Het was wat onwennig, maar we eindigden wel met een score boven de 180.

April stond in het teken van een verhuizing. De stal waar we stonden hield er per april mee op, dus zijn we naar een andere stal in de buurt verhuisd. Gelukkig ook een hele fijne stal, met binnenbak, waar Es zich al snel op haar gemak voelde. Met een bos achter het erf, vermaken we ons ook veel buiten:
[ img ]

Daarnaast stond in april ook ons L2 debuut gepland. Niet lekker los kunnen rijden en net geen winst, maar weer een ervaring rijker. En aangezien het weer bij Dolfing was, weer wat mooie plaatjes van Kor Bakker, zoals deze:
[ img ]

In mei gingen we naar het hemelvaartsconcours in Roden. Ook hier weer net geen winst:
[ img ]

Aan het einde van de maand was het Hippisch Festijn bij Dolfing. En hier hadden we onze eerste twee winstpunten in de L2 te pakken.
[ img ]

Daarnaast bleven we natuurlijk veel van het bos genieten:
[ img ]

Nadat Es verhuisd was, was het nu de beurt voor onszelf: we hebben een huis gekocht en verhuisden hier in juni heen. Daarom niet te veel gepland in juni, behalve dan de studentenwedstrijd van G.S.P.V. Parafrid. Als donateur heb ik Estival nu een paar keer daar mee laten lopen, en dat deed ze poepie braaf! Knap peerd, met allemaal vreemde ruiters op haar rug liep ze rond alsof ze het dagelijks doet. Het inrijden deed ik natuurlijk wel zelf:
[ img ]

Eind juni zijn we toch nog even op wedstrijd geweest in Roden. Dit kon nog net voor onze vakantie uit. Met weer een winstpuntje erbij was ik erg trots op mijn knappe meid:
[ img ]

In juli was ik met mijn vriend op vakantie in Noorwegen, en heeft Es lekker van de mooie zomer in de wei genoten. In augustus zijn we naar Peize geweest voor een concours, maar zo vlak achter de vakantie ging dat niet helemaal zo goed als we kunnen en haalden we weer net geen winst. In september gingen we naar een wedstrijd in Assen. Voor mijn gevoel zetten we mooie proeven neer, maar helaas vonden de jurys daar het ook geen winstpunt waard. Dus zijn we maar rustig door gaan trainen.

In oktober was het weer tijd voor de eerste binnenbak wedstrijd. Ondanks dat deze toch wel weer erg eng was (er lag een grote bal naast het jury hok, dat kan natuurlijk niet... volgens paardlief dan := ) wisten we toch een winstpunt mee naar huis te nemen. Een weekje later was het tijd voor de laatste onderlinge wedstrijd bij Dolfing van het jaar. En daar reed ze weer in het rond zoals ik haar graag zie. Dit was een tweede plaats waard en daarmee zijn we voor 2018 de clubkampioen in het L2 geworden.
[ img ]

En toen was het weer zo ver: De Autumn Desert Trail. Vorig jaar hebben we voor het eerst mee gedaan en ik vond het zo gaaf, dat moest dit jaar weer! Aan het einde van een prachtige dag kwamen we John Bruininck tegen bij een pad met wat boomstammetjes, met deze prachtige foto als resultaat:
[ img ]

In november zijn we weer naar Roden geweest, maar diezelfde binnenbak was helaas nog steeds o zo eng. Weer net geen winst.

In december zijn we weer in Norg gestart. Het losrijden ging lekker, maar eenmaal in de ring waren er honderden bakkabouters die die arme Estival aanvielen. Na een mooie rodeo kon ik aan mijn eerste proef beginnen. Vol spanning, met een volte in rengalop, maar voor de rest kennelijk toch netjes gereden, want: een winstpunt en een derde plek. Bij de tweede proef waren de bakkabouters even lunchen en toen hebben we daadwerkelijk een fijne proef kunnen rijden, die ook een winstpunt en daarbij een tweede plaats waard was. Onze allereerste prijs in de L2, wat ben ik trots op mijn knapperd. De teller staat nu op L2+6. Eens kijken of we in het volgende jaar iets in de M1 kunnen bereiken *D
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-12-18 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: 2018, een jaar lang Estival :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 13:47

Dank je wel _Sofie! Ik heb met veel plezier op andermans paarden gereden in mijn studententijd op de studentenwedstrijden, dus nu mijn eigen paard er geschikt voor is, gun ik een ander dat ook. (Al is de volgende studentenwedstrijd van Parafrid helaas tijdens het concours van mijn vereniging, dus dit jaar zullen we er niet bij zijn)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: 2018, een jaar lang Estival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 07:59

Thnx Rian :) Toen ik Es net had, vond ik haar ook niet zo geschikt haha. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe ze het zou doen als de wedstrijd in een afgesloten binnenbak gereden zou worden (mevrouw is niet graag alleen), maar de afgelopen twee jaar was het bij Parafrid buiten, met de losrijbak naast de wedstrijdring. Zolang ze paardenvriendjes ziet, gaat het wel goed :=

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: 2018, een jaar lang Estival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 18:23

Thnx Eline, en andere Eline, jaa, super mooi proefje hebben jullie neergezet samen! *\o/*

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: 2018, een jaar lang Estival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 10:52

Thnx Welmoed! Ik sta nu bij een kleine pensionstal in Waskemeer (ze is nog geen 5km verhuisd).

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: 2018, een jaar lang Estival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 15:05

Thnx Roulette, ik vind haar zelf uiteraard ook erg knap O:)
& thnx Iris. We hebben nu 1x in de maand springles, vindt ze echt geweldig.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

aaidaa
Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: 2018, een jaar lang Estival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 18:40

Thnx Maaike & Renee :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 8 bezoekers