Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bietjah87
Berichten: 90
Geregistreerd: 21-10-10
Woonplaats: Veenendaal

Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 21:46

hallo allemaal!

Even voorstellen:

Bridney van t Boereveen
bijna 3 jaar(14 mei)
83 cm
sinds 4-12-2010 in mijn bezit

Wij zijn vandaag lekker het bos ingeweest, en mijn zusje was zo lief om foto's van ons te maken.
Op de meeste foto's hangen de lijnen slap, dit om haar lekker ontspannen te laten lopen(meer voor het idee dat er wat achter haar zit, en het stuur/rem), verder loopt ze lekker zelf.

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog 2 leuke foto's van ons saampjes (en om te laten zien hoe klein ze is, ik ben 1.67)

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bianca en hoefjes van Bridney

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:30

Als die bijna 3 is snap ik niet waarom je nu al aan het lange lijnen bent? Laat hem
nog lekker genieten, werken kan die nog super lang.

Bietjah87
Berichten: 90
Geregistreerd: 21-10-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 20:43

We doen dit 1 keer per week ongeveer,longeren doen we zowiezo nog niet,rondjes lopen vind ik te belastend..en dit is veel rechtuit en ze hoeft niets te doen verder..het gaat erom dat ze leert dat er iets achter haar zit en dat het stuur er een beetje opzit..ze loopt niet nageeflijk oid..dus ik denk dat ze er niet slechter van wordt

roxy_ZharaX
Berichten: 667
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:53

dit is echt niet lastig ofzo hoor het is gewoon wandelen maar je staat erachter
ziet er goed uit leuke pony trouwens <3

haf_sjakie

Berichten: 770
Geregistreerd: 08-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:05

wendyP schreef:
Als die bijna 3 is snap ik niet waarom je nu al aan het lange lijnen bent? Laat hem
nog lekker genieten, werken kan die nog super lang.


deze reactie snap ik dus echt niet?

Ik vind het juist super leuk en nuttig om te zien hoe bietjah87 bezig is met haar pony,
de pony leert in alle rust en met veel geduld, zo te zien, de basis. Pony geniet van het rondje in het bos lopen en de eigenaresse geniet ook en ondertussen bouwen ze samen een hele goede band op.
Pony wordt totaal niet belast zo te zien, lijntjes hangen helemaal slap. Persoonlijk zou ik dit bitloos doen, maar dat is mijn mening... verder geen kritiek ofzo. ;)
Dus bietjah87 ga gewoon lekker zo door zou ik zeggen! :j

Ik zie dit zoveel liever dan dat sommige mensen hun pony ineens uit de wei plukken, als hij volwassen is geworden, en hem meteen voor een kar zetten bij wijze van spreken.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:20

Wat een knappe Shet! Ze ziet er erg leuk uit!!

je krijgt mooiere foto's als je op je knieen gaat zitten, nu kijk je bijna alleen maar tegen haar rug aan :o

Mariekyy

Berichten: 1132
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:29

haf_sjakie schreef:
wendyP schreef:
Als die bijna 3 is snap ik niet waarom je nu al aan het lange lijnen bent? Laat hem
nog lekker genieten, werken kan die nog super lang.


deze reactie snap ik dus echt niet?

Ik vind het juist super leuk en nuttig om te zien hoe bietjah87 bezig is met haar pony,
de pony leert in alle rust en met veel geduld, zo te zien, de basis. Pony geniet van het rondje in het bos lopen en de eigenaresse geniet ook en ondertussen bouwen ze samen een hele goede band op.
Pony wordt totaal niet belast zo te zien, lijntjes hangen helemaal slap. Persoonlijk zou ik dit bitloos doen, maar dat is mijn mening... verder geen kritiek ofzo. ;)
Dus bietjah87 ga gewoon lekker zo door zou ik zeggen! :j

Ik zie dit zoveel liever dan dat sommige mensen hun pony ineens uit de wei plukken, als hij volwassen is geworden, en hem meteen voor een kar zetten bij wijze van spreken.


ik sluit me helemaal aan bij haf_sjakie. het is juist goed om je paardje te basis te leren.
super leuk shetje, ziet er super uit ! ga zo door :)

Bietjah87
Berichten: 90
Geregistreerd: 21-10-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 18:52

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

Ik sta ook zeer achter mijn mening dat dit "voorbereidende" werk alleen maar goed is om haar aan alles te laten wennen zonder dat ze iets "moet"..

Ze loopt met gespitste oortjes door het bos heen en vaak moet ik haar nog wel inhouden omdat ze het zo leuk vind!

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:31

Wat een leuke foto's! ziet er heel ontspannen uit :))


Verder ben ik het helemaal eens met haf_sjakie :j
mijn shetlander is ook 3jaar en we gaan af en toe wandelen en sinds kort ook langelijnen, dit is zeker niet lastiger dan wandelen en ze vindt het trouwens erg leuk :)
Later wil ik haar beleren voor de kar, maar daar ga ik uiteraard nog mee wachten.
Langelijnen is niet alleen een voorbereiding daarop, maar ook erg leuk voor zowel pony als mens.

Nienke96

Berichten: 544
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Smilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:26

haf_sjakie schreef:
wendyP schreef:
Als die bijna 3 is snap ik niet waarom je nu al aan het lange lijnen bent? Laat hem
nog lekker genieten, werken kan die nog super lang.


deze reactie snap ik dus echt niet?

Ik vind het juist super leuk en nuttig om te zien hoe bietjah87 bezig is met haar pony,
de pony leert in alle rust en met veel geduld, zo te zien, de basis. Pony geniet van het rondje in het bos lopen en de eigenaresse geniet ook en ondertussen bouwen ze samen een hele goede band op.
Pony wordt totaal niet belast zo te zien, lijntjes hangen helemaal slap. Persoonlijk zou ik dit bitloos doen, maar dat is mijn mening... verder geen kritiek ofzo. ;)
Dus bietjah87 ga gewoon lekker zo door zou ik zeggen! :j

Ik zie dit zoveel liever dan dat sommige mensen hun pony ineens uit de wei plukken, als hij volwassen is geworden, en hem meteen voor een kar zetten bij wijze van spreken.


:j Idd

Judith09
Berichten: 63
Geregistreerd: 20-05-09
Woonplaats: Erica / Groningen

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:11

Hee

Erg leuk wat je doet met je shettjee
maar mijn vraag is welke maat van de singel heb je,
aangezien ik dit ook graag met mijn shetje wil gaan doen

Bietjah87
Berichten: 90
Geregistreerd: 21-10-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:01

Judith09 schreef:
Hee

Erg leuk wat je doet met je shettjee
maar mijn vraag is welke maat van de singel heb je,
aangezien ik dit ook graag met mijn shetje wil gaan doen


leuk dat je het vraagt:

deze heb ik op maat laten maken. De winkel had 1 los schoftje van een mentuig liggen, en deze heeft ze zodanig ingekort en gaatjes bijgemaakt dat hij net past. Kon op internet geen kleine maat vinden(100-120cm) dus deze is uniek..

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:07

super dat je het doet !
het is een heerlijke manier van werken met de kleintjes.
ik doe het nu ook met mijn ruin.
maar jammer genoeg kan ik ook geen singel vinden dus morgen eens lekker knutselen met het zadeltje :P

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Shetlander Bridney aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:59

Wat een knap shetlandertje zeg, jullie zijn leuk bezig samen. Persoonlijk zou ik het bit achter wegen laten, maar dat is natuurlijk je eigenkeus!

Veel plezier samen! +:)+