Tristan Tucker methode

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-21 21:43

Ik heb een eerder topic gevonden, maar ligt al even stil, en heeft volgens mij een net wat andere wending genomen.

Ik heb mij +- een maand geleden ingeschreven voor de TRT methode. Net als velen kwam ik online een advertentie en filmpje tegen, ben wat gaan spitten, en bedacht mij dat deze manier van trainen echt veel goede invloed kan hebben op mij, maar ook mijn bijrijdpaard.

Ik ben zelf soms wat onzeker, soms heel erg. Miranda (bijrijdpaard) is precies zo, je snapt vast, niet altijd de meest ideale situatie :+. Zo durf ik bijvoorbeeld niet echt aan de hand met haar van het terrein, want ze bouwt spanning op, ik dus ook, en dan wordt het een gevecht. Spanning is iets waar ze veel last van heeft, dit laat ze dan vaak lastig los. Dingen die boven haar of achter haar gebeuren zijn vaak spannend. Als ik in de winter met jas aan op het paard zit, met mijn mobiel in mijn jas zak, en ik wil deze pakken om naar de tijd te kijken, moet ik dit heel bewust doen, doe ik dit zomaar, is ze weg omdat ze schrikt :+ Trailerladen.. De ene keer gaat het probleemloos, de andere keer ben je 2 uur bezig met laden.

Allemaal punten die tijdens de training van Tristan aan bod komen. Uiteraard heb ik alles in overleg gedaan met de eigenaresse en die vind het alleen maar leuk, en wil straks graag weer van mij gaan leren als we wat verder zijn.

Het leek mij leuk om hier meerdere mensen te spreken die ook deze methode volgen. Zo loop ik nu tegen een klein probleempje aan, wat ik nu dus in het Engels heb moeten formuleren, maar het lijkt mij prettig als we elkaar ook gewoon in het Nederlands hulp kunnen bieden. Alleen maar fijn lijkt mij, als de een wat verder in de training is dan de ander, en bijvoorbeeld een probleem herkent. Ieder paard is uiteraard anders, maar je kan maar net de juiste tip hebben!

Op dit moment ben ik bezig met challange 1. En dit is hoe wij deze op dit moment uitvoeren.

https://youtube.com/shorts/vHZjIFUYIq0?feature=share

Opzich netjes, maar ze snijd de bochten af. Ik maak een ruime bocht om de pion heen, en ze loopt er 9/10x nog net niet tegenaan. Verder volgt ze netjes. Zowel in richting, als in snelheid. Als ik ga rennen en haar laat draven, en plots stop, staat ze netjes stil op 1.5m afstand. Het inparkeren doet ze netjes, het wijken voor druk doet ze netjes. Ik hoef maar naar de bibs te wijzen en ze verplaatst haar achterhand. De voorhand verplaatsen is net even wat lastiger maar wordt aan gewerkt. Mijn idee was om tijdens de bochten met het zweepje naar haar achterhand te wijzen om aan te geven dat ik wil dat ze wel 'in mijn baan' blijft lopen. Ze verplaatst dan netjes de achterhand mee zoals ik zou willen, maar ze snapt de combinatie gewoon niet van mee wandelen en draaien zegmaar :+ gevolg is dat ze stil gaat staan, en netjes die kont omdraait :=. Niet echt de bedoeling dus. En nu... Nu weet ik even niet hoe ik dit op moet lossen, of dat ik juist te veel van haar wil en ze juist wél heel netjes volgt en dat het logisch is dat ze de kortste route kiest :=

Dit was overigens de eerste poging, dus er is zeker al wel vooruitgang! :=

https://youtube.com/shorts/Hs0QufSNJEA?feature=share

Ik zou het leuk vinden om ook een Nederlandstalige groep te hebben waarin we elkaar kunnen helpen en volgen! Maakt het verwoorden van wat je bedoeld (voor mij in elk geval) ook weer een stuk makkelijker :)

* Ik krijg de video's niet met de tag als filmpje in de post, maar denk dat de filmpjes het zo wel zouden moeten doen..

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:12

Ik heb twee maanden terug mij ingeschreven maar heb nog niet veel in de praktijk gebracht. Heb nu een jaarling en dit lijkt mij wel een fijne training om met hem te gaan doen. Maar heb tot nu toe nu niet veel tijd gehad om de filmpjes rustig te bekijken en met hem te gaan oefenen.

Kan je voor nu dus helaas geen tips geven over hoe Judit aan kan pakken.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-21 18:34

Excalibur schreef:
Ik heb twee maanden terug mij ingeschreven maar heb nog niet veel in de praktijk gebracht. Heb nu een jaarling en dit lijkt mij wel een fijne training om met hem te gaan doen. Maar heb tot nu toe nu niet veel tijd gehad om de filmpjes rustig te bekijken en met hem te gaan oefenen.

Kan je voor nu dus helaas geen tips geven over hoe Judit aan kan pakken.


Lekker stap voor stap doen. Ik vind dat ik pas verder kan als bovenstaande uit de OP goed gaat, dus ik ben ook nog wel even zoet voordat ik verder ga kijken met de filmpjes haha

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Valtos
Berichten: 19
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 16:26

He, wat leuk! Ik las gisteren je vraag voor, haha. :)

Als je ergens tegen aanloopt als het gaat om grondwerk of vertalen kun je mij altijd een berichtje doen hier of op de community. Ik heb natuurlijk niet de vaardigheden die Tristan heeft, maar ik kan mijn best doen of het even aan hem vragen als je een specifiek probleem hebt. Ik denk wel dat de pion opzetten van gisteren heel behulpzaam zullen zijn, ook voor haar buiging.

Veel plezier! *\o/*

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-21 22:24

Valtos schreef:
He, wat leuk! Ik las gisteren je vraag voor, haha. :)

Als je ergens tegen aanloopt als het gaat om grondwerk of vertalen kun je mij altijd een berichtje doen hier of op de community. Ik heb natuurlijk niet de vaardigheden die Tristan heeft, maar ik kan mijn best doen of het even aan hem vragen als je een specifiek probleem hebt. Ik denk wel dat de pion opzetten van gisteren heel behulpzaam zullen zijn, ook voor haar buiging.

Veel plezier! *\o/*


Ah tof!
Ik ben heel de Q&A vergeten.. :( had wel mijn vraag ingestuurd zoals je gezien hebt :+ maar zo druk geweest met werk dat ik niet gekeken heb.. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem terug kon kijken, maar ik kan het niet meer vinden :(

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Valtos
Berichten: 19
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:37

LoveUggs schreef:
Valtos schreef:
He, wat leuk! Ik las gisteren je vraag voor, haha. :)

Als je ergens tegen aanloopt als het gaat om grondwerk of vertalen kun je mij altijd een berichtje doen hier of op de community. Ik heb natuurlijk niet de vaardigheden die Tristan heeft, maar ik kan mijn best doen of het even aan hem vragen als je een specifiek probleem hebt. Ik denk wel dat de pion opzetten van gisteren heel behulpzaam zullen zijn, ook voor haar buiging.

Veel plezier! *\o/*


Ah tof!
Ik ben heel de Q&A vergeten.. :( had wel mijn vraag ingestuurd zoals je gezien hebt :+ maar zo druk geweest met werk dat ik niet gekeken heb.. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem terug kon kijken, maar ik kan het niet meer vinden :(


Je vindt ze in de online training! Volgens mij was je vraag een van de eerste, dus hij komt redelijk in het begin.

https://trtmethod.thehuddle.nl/resources/replay-live-qa

Als je je aanmeldt voor de Q&A ontvang je ook een replay in je email, maar ik upload ze ook altijd in die module een dag later. :)

Escada
Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:40

Ik lees even mee. Wil mij er ook meer in verdiepen voor mijn 2,5 jarige hengst als fijne beginselen :D

Volg ons! @purarazavalerio

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-21 11:56

Valtos schreef:
LoveUggs schreef:


Ah tof!
Ik ben heel de Q&A vergeten.. :( had wel mijn vraag ingestuurd zoals je gezien hebt :+ maar zo druk geweest met werk dat ik niet gekeken heb.. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem terug kon kijken, maar ik kan het niet meer vinden :(


Je vindt ze in de online training! Volgens mij was je vraag een van de eerste, dus hij komt redelijk in het begin.

https://trtmethod.thehuddle.nl/resources/replay-live-qa

Als je je aanmeldt voor de Q&A ontvang je ook een replay in je email, maar ik upload ze ook altijd in die module een dag later. :)


Ahh dank je wel! Alleen nu moest je je eigenlijk opnieuw aanmelden geloof ik, en dat had ik dus gemist haha. Maar fijn dat ik het zo alsnog terug kan kijken!

Gelijk even gekeken! Ga er deze week gelijk mee aan de slag *\o/* Heb er al meteen weer helemaal zin in om dit te gaan verbeteren :+
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 16-08-21 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-21 11:56

Escada schreef:
Ik lees even mee. Wil mij er ook meer in verdiepen voor mijn 2,5 jarige hengst als fijne beginselen :D


Ik vind het echt zo fijn werken, en merk nu al meer rust <3

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:46

Samen met mijn stalgenootje ben ik ook weer bezig geweest met mijn jaarling. Wij zijn nog bij de module de beginselen van het grondwerk. We zijn vooral bezig met het lopen en stilstaan en dat hij dan op ons moet letten. Dit gaat op zich steeds beter maar het bewaren van de afstand is een dingetje. Het is wel beter dan in het begin toen zat die echt het liefst in je nek :o

Heeft iemand hier een idee hoe we hem achterwaarts kunnen krijgen, na het stilstaan om de afstand weer tussen ons in te krijgen? Hetgeen we Tristan zien doen in de verschillende filmpjes hebben we geprobeerd. Als we met het touw bewegen/zwaaien komt er geen reactie, als we er een zweep bij pakken en deze dan ronddraaien wordt hij baldadig maar gaat niet achteruit.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-21 21:22

Excalibur schreef:
Samen met mijn stalgenootje ben ik ook weer bezig geweest met mijn jaarling. Wij zijn nog bij de module de beginselen van het grondwerk. We zijn vooral bezig met het lopen en stilstaan en dat hij dan op ons moet letten. Dit gaat op zich steeds beter maar het bewaren van de afstand is een dingetje. Het is wel beter dan in het begin toen zat die echt het liefst in je nek :o

Heeft iemand hier een idee hoe we hem achterwaarts kunnen krijgen, na het stilstaan om de afstand weer tussen ons in te krijgen? Hetgeen we Tristan zien doen in de verschillende filmpjes hebben we geprobeerd. Als we met het touw bewegen/zwaaien komt er geen reactie, als we er een zweep bij pakken en deze dan ronddraaien wordt hij baldadig maar gaat niet achteruit.


Misschien kan je eens filmen hoe je dat doet? Doe je dit klein/rustig? Maak je de beweging steeds groter? Miranda kende het principe al wel, maar als ik niet voldoende reactie krijg bij een kleine beweging, maak ik deze groter en 'intenser' tot ik wel de gewenste reactie krijg. Daarnaast speelt lichaamstaal ook een rol. Als ik lekker met haar het grondwerk aan het oefenen ben, dan is het verplaatsen van mijn lichaam voldoende om de afstand te vergroten. Wanneer we echt lekker bezig zijn, en ze wandeld op gepaste afstand achter mij aan, dan kan ik zelfs stoppen en achteruit lopen, en dan wandeld ze zelfs op dezelfde afstand achterwaarts met mij mee. :)

Dus misschien wil je het (laten) filmen? Dan kunnen we met je mee kijken! Kan ook op het TRT platform trouwens, daar zitten nog wel meer ogen die dezelfde methode volgen :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 06:27

Zal volgende week eens een filmpje maken en kijken of ik die hier kan plaatsen. Ben niet zo handig met dat soort dingen :o
Nu reageert hij bij een kleine beweging niet en op de grotere beweging wordt hij dus baldadig.
Kreeg ook al een tip via pb dus daar zal ik ook eens naar kijken.

Pumpkinbroes
Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:54

Ik weet niet of ik het hier kan plaatsen, anders maak ik een eigen topic.

Maar ik begrijp niet zo goed hoe dat werkt met de voorbenen verplaatsen (het pattern)

Heb een aantal filmpjes gekeken en het vandaag met twee paarden getest.
Maar beide paarden en ik hadden zo iets van ??

Het lukt wel om het voorbeen dat ik wil achterlangs onder te plaatsen, maar vervolgens gaan ze beiden alleen nog maar achteruit ipv opzij.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:29

Lukt dat inmiddels? Belangrijk is wel dat de neus de goede kant op gaat zodat ze die volgen zeg maar, anders gaan ze achteruit.

Bij m’n pony duurde het ook wel even voordat het kwartje viel. Ben er wel een week mee bezig geweest. Maar hij snapt het nu :D

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:32

Oh dat vond ik juist heel makkelijk. In praktijk doe je dat toch immers vaak al onbewust? Als je het hek moet opendoen bijvoorbeeld en het paard moet met zijn voorhand even wijken.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Kiwiaa
Berichten: 961
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:59

Je bent niet de enige die de ballen niet snapt van die voorhand verplaatsen. Het lukt mij ook maar niet, met meerdere paarden dus echt wel een dingetje 'van mij'. Ik maak het denk ik iets te ingewikkeld ofzo? Ik volg mee, fijn topic!

Heb al een jaar geleden de training gekocht maar het ligt alweer een tijd stil, hoewel ik het wel een hele fijne methode vind! Maar eens terug oppakken.

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:05

Ik ben in oktober begonnen met de Spooky horse challenge met de haf van m’n zus.
Hij raakt door van alles in paniek en zodra ik er op zat was het: rennen!
De challenge was een mooie kennismaking en hij had er zo veel baat bij.
Dus heb besloten om hem via de Trt methode opnieuw op te leiden en behandel hem als een groen paard.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Earth
Berichten: 7734
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:29

Kiwiaa schreef:
Je bent niet de enige die de ballen niet snapt van die voorhand verplaatsen. Het lukt mij ook maar niet, met meerdere paarden dus echt wel een dingetje 'van mij'. Ik maak het denk ik iets te ingewikkeld ofzo? Ik volg mee, fijn topic!

Heb al een jaar geleden de training gekocht maar het ligt alweer een tijd stil, hoewel ik het wel een hele fijne methode vind! Maar eens terug oppakken.

Dit is ook een stukje zelfvertrouwen en stevig in je schoenen staan. Je moet hierin ook je ruimte opeisen en zelf aanvoelen hoe groot of hoe klein je dat moet doen. Het gaat hierin om mindset, maar niet teveel nadenken, gewoon doen. Ik ga mijn ruimte opeisen en hij gaat aan de kant. En dan op gevoel de hulpen geven die je nodig hebt, zonder na te denken wat je doet. Gebruik je instinct, doe bij wijze van je ogen dicht en dan doen.

Earth het reisbureau.

Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:31

Ik heb zelf een abonnement bij Clinton Anderson, Monty Roberts en Tristan Tucker.
In wezen komt het allemaal op hetzelfde neer, alleen de een is wat subtieler dan de andere. Voor het verplaatsen van de voorhand vind ik Clinton Anderson duidelijker. Voor andere dingetjes weer Monty of Tristan.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Damelza
Berichten: 4673
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Tristan Tucker methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:34

Zijn er ook al instructeurs die via deze methode werken? Een online abonnement vind ik toch minder fijn dan één op één begeleiding.

Kiwiaa
Berichten: 961
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:51

Earth schreef:
Dit is ook een stukje zelfvertrouwen en stevig in je schoenen staan. Je moet hierin ook je ruimte opeisen en zelf aanvoelen hoe groot of hoe klein je dat moet doen. Het gaat hierin om mindset, maar niet teveel nadenken, gewoon doen. Ik ga mijn ruimte opeisen en hij gaat aan de kant. En dan op gevoel de hulpen geven die je nodig hebt, zonder na te denken wat je doet. Gebruik je instinct, doe bij wijze van je ogen dicht en dan doen.


Ha, ik heb zeer weinig zelfvertrouwen! Dus dat zal het inderdaad wel zijn. Nu nog daar aan werken, heeft hij daar ook geen module over :')

Matheno, ik kijk eens of ik op youtube iets vind van Clinton Anderson daarover, merci voor de tip!

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Earth
Berichten: 7734
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:30

Kiwiaa schreef:
Earth schreef:
Dit is ook een stukje zelfvertrouwen en stevig in je schoenen staan. Je moet hierin ook je ruimte opeisen en zelf aanvoelen hoe groot of hoe klein je dat moet doen. Het gaat hierin om mindset, maar niet teveel nadenken, gewoon doen. Ik ga mijn ruimte opeisen en hij gaat aan de kant. En dan op gevoel de hulpen geven die je nodig hebt, zonder na te denken wat je doet. Gebruik je instinct, doe bij wijze van je ogen dicht en dan doen.


Ha, ik heb zeer weinig zelfvertrouwen! Dus dat zal het inderdaad wel zijn. Nu nog daar aan werken, heeft hij daar ook geen module over :')

Matheno, ik kijk eens of ik op youtube iets vind van Clinton Anderson daarover, merci voor de tip!


Dat is iets waar iemand vanaf de grond je het beste mee kan helpen. Daar zijn wel leuke oefeningen voor. Het is juist heel leerzaam om dit te oefenen met paarden voor get dagelijks leven. :)

Earth het reisbureau.

Pumpkinbroes
Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:47

Matheno schreef:
Oh dat vond ik juist heel makkelijk. In praktijk doe je dat toch immers vaak al onbewust? Als je het hek moet opendoen bijvoorbeeld en het paard moet met zijn voorhand even wijken.


Uhh ja dat gaat ook niet zo soepel. Andere dingen dan weer wel. :')


Pumpkinbroes
Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:49

Emori schreef:
Lukt dat inmiddels? Belangrijk is wel dat de neus de goede kant op gaat zodat ze die volgen zeg maar, anders gaan ze achteruit.

Bij m’n pony duurde het ook wel even voordat het kwartje viel. Ben er wel een week mee bezig geweest. Maar hij snapt het nu :D


Nee even pauze genomen, het rijden ohz ging ineens met dat specifieke paard met sprongen vooruit.
Maar nu het rot weer word ga ik er wel weer mee bezig, de bak is toch te nat.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 06:04

Earth schreef:
Kiwiaa schreef:
Je bent niet de enige die de ballen niet snapt van die voorhand verplaatsen. Het lukt mij ook maar niet, met meerdere paarden dus echt wel een dingetje 'van mij'. Ik maak het denk ik iets te ingewikkeld ofzo? Ik volg mee, fijn topic!

Heb al een jaar geleden de training gekocht maar het ligt alweer een tijd stil, hoewel ik het wel een hele fijne methode vind! Maar eens terug oppakken.

Dit is ook een stukje zelfvertrouwen en stevig in je schoenen staan. Je moet hierin ook je ruimte opeisen en zelf aanvoelen hoe groot of hoe klein je dat moet doen. Het gaat hierin om mindset, maar niet teveel nadenken, gewoon doen. Ik ga mijn ruimte opeisen en hij gaat aan de kant. En dan op gevoel de hulpen geven die je nodig hebt, zonder na te denken wat je doet. Gebruik je instinct, doe bij wijze van je ogen dicht en dan doen.


Bij de mijne wilt dit ook maar niet lukken. Hij gaat te veel vooruit ipv opzij. Zal bovenstaande vanavond eens uitproberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker