Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-21 18:59

Hallo medebokkers!


Onze eerste oefenspringen was erg leuk ( [SPR-ITP] Voor het eerst oefenspringen met Gentleman) dus dat smaakte naar nog een keer. Na nog wat oefen thuis met mijn stalgenootje dus toch weer ingeschreven voor een rondje oefenspringen. 60 cm, dus niet hoogtes om over naar huis te schrijven. Maar toch al voor mijzelf een prestatie an sich.

Vorige keer was ik helemaal vergeten om de Go-pro mee te nemen, dus dit keer zowel beeldmateriaal vanaf de zijlijn maar dus ook beeldmateriaal van de go-pro op mijn bodyprotector!

Met losrijden was hij niet zo goed in het ritme, maar hij ging op hindernis 1 af met een peper in de kont :'). Aangezien ik dat niet helemaal had verwacht werd ik een beetje overdonderd. Zeker tot hindernis 6 ging het boven verwachting goed, maar toch door mijn kleine beetje twijfel toch even zandhappen bij 7 :')







Maar voor de 2de keer zo'n groot parcour rijden is zeker geslaagd en we hebben genoeg om aan te trainen voor de volgende keer ( en dan moet ik dus appelgebak meenemen :+ ).

Groetjes!

[/list][/size]


mala26
Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:01

Ah zonde nog geen reacties.
Maar zijn fijne rondjes weer. Jammer van je val maar knap dat je toch weer door bent gegaan. Je tempo is al weer beter dan de vorige keer.
Als ik je nog een tip mag geven dan is het blijf rijden, niet gaan afwachten richting de sprong. Zeker als voelt dat hij iets terug komt meteen weer gas erop.
Vind de go pro filmpjes altijd zo leuk.
Succes en veel plezier met jullie volgende rondje!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:08

Hij doet het harstikke leuk! Vind het altijd grappig om zo mee te rijden.

Blijf goed bij je paard, niet op je paard vooruit gaan springen. De hindernis komt vanzelf. ;) En durf hem inderdaad een beetje te helpen.

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:12

Ziet er erg leuk uit hoor!
Lekker door oefenen en inderdaad niet te afwachtend worden. Hij neemt je in het begin wel mee, maar als je niet rijdt wordt dat wat minder.
En goed dat je meteen weer doorging! Lekker oefenen en dan kom je er wel! Zeker als dit pas de tweede keer is, gaat het echt al heel goed

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

arno8
Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:17

Ik reageer eigenlijk nooit meer op bokt maar ik keek even mee met mijn vrouw naar je filmpje en ik vind dat je een voorbeeldige ruiter bent! Heerlijk hoe jullie samen genieten en dat je (zoals het hoort) nooit boos wordt op je paard en hem gewoon door de baan begeleidt en rustig opnieuw begint na een weigering. Super!

miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-21 18:31

Bedankt voor jullie lieve woorden en tips!

We trainen lekker verder om met meer lef te rijden, want soms vind ik het springen toch wel weer even spannend. Op deze hoogte hebben we genoeg om aan te werken gelukkig zonder dat ik echt angstig word voor grote fouten. De bedoeling is sowieso volgende keer 2 rondjes te rijden in plaats van 1.


Volgens m'n broer ging het trouwens mis omdat ik geen "goed zo" riep bij hindernis 6 :+ .

[/list][/size]

hasufel
Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:13

Dat goed zo, daar lag het vast aan ja _O-

Ik vind ook dat je netjes rijdt, en veel geduld bewaart. Denk ook dat als je wat doortastender/met meer zelfvertrouwen op de hindernis afrijdt het beter gaat. Lijkt ook vooral lastig op de hindernissen met planken ipv alleen balken?
Komt vast goed! Jullie zijn mooi op weg

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Oefenspringen met Gentleman, rij je met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-21 19:22

We hebben thuis alleen ijzeren staanders en balken in wit/kleur vlakken. Dus alles wat daarvan afwijkt is al best een dingetje. Geheel even gekleurde balken vind hij ook nog echt raar, tijdens het losspringen wat dat best een issue waar hij ook een paar keer voor weigerde.
Thuis proberen we de hindernissen soms wat aan te kleden, maar we hebben gewoon niet voldoende verschillend materiaal om mee te trainen.

[/list][/size]

Pallatin
Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:32

miss_lizje schreef:
Bedankt voor jullie lieve woorden en tips!

We trainen lekker verder om met meer lef te rijden, want soms vind ik het springen toch wel weer even spannend. Op deze hoogte hebben we genoeg om aan te werken gelukkig zonder dat ik echt angstig word voor grote fouten. De bedoeling is sowieso volgende keer 2 rondjes te rijden in plaats van 1.


Volgens m'n broer ging het trouwens mis omdat ik geen "goed zo" riep bij hindernis 6 :+ .


Ik dacht precies hetzelfde!! :D Maar superleuk filmpje

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

miss_lizje
Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-21 16:40

Pallatin schreef:
miss_lizje schreef:
Bedankt voor jullie lieve woorden en tips!

We trainen lekker verder om met meer lef te rijden, want soms vind ik het springen toch wel weer even spannend. Op deze hoogte hebben we genoeg om aan te werken gelukkig zonder dat ik echt angstig word voor grote fouten. De bedoeling is sowieso volgende keer 2 rondjes te rijden in plaats van 1.


Volgens m'n broer ging het trouwens mis omdat ik geen "goed zo" riep bij hindernis 6 :+ .


Ik dacht precies hetzelfde!! :D Maar superleuk filmpje


Dankjewel!

[/list][/size]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers