Making memories a decade later, like mom, like daughter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 17:23

Vroeger... lang lang geleden deden we altijd mee aan het oefen springen in Zwartewaal eindejaars concours, omdat wij geen hoogvliegers zijn, was dit voor ons 1 van de leuke spring uitjes, rondje oefenspringen...
Sjolvir mocht dan altijd mee en mijn oude vertrouwde Sjolvir sprong wel niet hoog, maar al gooide je die haaks voor een hindernis, dan sprong ze hem.

Januari 2009 was ons laatste oliebollenspringen jaar... Later dat jaar raakte ze geblesseerd en heb ik haar uit de sport gehaald en springen gingen we zeker nooit meer doen.

Good memories..... 10 jaar geleden dus.. was toen nog met een barage op tijd en we waren de snelste...Kwam die foto week of 3 geleden weer tegen, zoet sentiment <3
[ img ]

[ img ]

Op FB kwam het eindejaarsspringen in Zwartewaal voorbij vorige week, ergens ging er iets kriebelen..
Het was precies 10 jaar geleden dat mijn gouden koningin daar voor het laatst gesprongen had, zou zo gaaf zijn als ik dan dit jaar...…
Maar ja, ik heb hele jaar niet gesprongen op 1 x na, op de keuring waar ik niet zou springen.... Was het wel eerlijk? (kan zelf niet springen momenteel, ben blij als ik er af en toe op kan dressuren)

Een van mijn bijrijdsters heeft wel onlangs net 2 x springlesje gehad, maar dat zat nog in het stadium Hepsie leert haar springen ipv andersom 8-) Al was de 2e les al 200% beter en heb ik er het volste vertrouwen in dat ze elkaar straks nog een boel kunnen leren, want ze rijdt verder echt leuk.

Het bleef kriebelen... En al gaat het eigenlijk niet, soms moet je dan toch iets doms doen :Y) :') {:)-:( , gewoon omdat het moet en ik vond het zo'n mooi eerbetoon aan mijn overleden merrie Sjolvir.

Dus... ingeschreven rondje 40 en rondje 60 cm (ja, zei al, we zijn geen hoogvliegers :') )
En wat moest Hepsie aan? Nou dat stond al vast voordat ze ooit ingeschreven stond natuurlijk!

Oranje dus!!! Dezelfde set als Sjolvir toen, moest hem wel even bij elkaar zoeken.
[ img ]
Volkomen zinloze te grote springschoenen aan :+ die alleen maar hoop herrie maakten, maar ook die moesten aan.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bij hindernis 1 en 2 was Hepsie nog aan het denken... wat gaan we hier nou eigenlijk doen, dus dwarrelden we wat, bij hindernis 3, viel het kwartje weer, baas stuurde op hindernis af.. enigste wat zij moest doen, was er gewoon overheen springen, niet meer niet minder!
Geen idee hoe dat met punten werkt, maar we hadden 7,7,8 en als commentaar dat dat kwam door te lange beugels, had ze al iets korter dan normaal, maar ja, dressuur zadel he!?
Dus voor de 2e ronde ze nog maar iets korter gemaakt, jury's wil is wet 8-) korter gaat niet dan komen mijn knieen voor de kniewrongen uit :+ }> :z
En allemaggies, wat heb ik toch een pinguin voeten :+ :Y) {:)-:( :')
Geen idee van de punten in het 2e rondje, maar we hadden 2 balken en we kwamen niet mooi uit voor een hindernis vond ik zelf en wou het eerlijk houden dus maar gewoon grote volte er omheen gereden en overnieuw aangereden, ons doel was heerlijk rondje springen en genieten van elkaar in vertrouwen.
Geloof dat het allemaal gelukt is, we gingen niet naar huis met een oranje lint, maar wel met super gevoel..
Made new beautiful memories after a decade... Thank you Sjolvir, thank you Hepsie!
[ img ]

En dan nu het bewegende parcours.


Vervolgens helemaal verrot :+ , maar vond dat gisteren voor een keer niet zo erg, ook niet dat ik dat vandaag nog ben, nu had ik mooie reden ervoor, kan ik weer 10 jaar van nagenieten....
Wat heb ik toch heerlijke paarden! Ze doen alles voor je.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Lizz
Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:29

Super leuk dat je dit nu met der dochter kan doen!!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

lideli
Berichten: 2438
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:30

Oh wat gaaf!
Heel erg stoer dat je het rondje met Hepsie hebt gesprongen.
Misschien geen oranje lintje qua punten, maar wel qua moment en herinnering!

droomy
Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:31

Ah gek doen doet geen zeer he ;)

Goed dat je het gedaan hebt! *\o/*

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 17:34

Moest dit echt doen, ben beetje stomme sentimentele trut.. Die dan weer waarde hecht aan gekke dingen en vond dit zo leuk.. 10 jaar later.... zelfde plaats zelfde setje... Moest gewoon.
Voor mij was dit gouden lintje!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:35

Wat ontzettend leuk, gaaf en stoer! *\o/*
Smaakt het nu ook naar meer?

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 17:37

xChanelx schreef:
Wat ontzettend leuk, gaaf en stoer! *\o/*
Smaakt het nu ook naar meer?


Jawel, maar dat ga ik lichamelijk niet redden, dus mag 1 van mijn bijrijdsters lekker verder gaan springen met Hepsie en ik kom dan wel af en toe kijken. :Y) :D

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:53

Dat zal vast ook genieten zijn :j

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Skogan
Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:04

Wat staan ze ontzettend leuk in die oranje setje *\o/*

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:14

Leuk dat je dit hebt gedaan! Geeft vast een voldaan gevoel :)

Moest wel lachen om de eerste foto van Sjolvir. Ik weet dat Fjorden vaak wat voller zijn en een prachtig kleurtje hebben, maar om ze nou meteen voor oliebol uit te maken... }:0 :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12149
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:23

Some girls have all the luck. Die hebben niet 1 maar 2 once-in-a-lifetime-paarden. Of in dit geval misschien zelfs wel 3.

Mooi dat je dit hebt kunnen doen. Zo doe je moeder en dochter eer aan (en jezelf ook).

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 14:36

xSwanHeart schreef:
Leuk dat je dit hebt gedaan! Geeft vast een voldaan gevoel :)

Moest wel lachen om de eerste foto van Sjolvir. Ik weet dat Fjorden vaak wat voller zijn en een prachtig kleurtje hebben, maar om ze nou meteen voor oliebol uit te maken... }:0 :Y)


Nou ja, af en toe zien ze er wel uit als bollen op pootjes

Maflinger_S schreef:
Some girls have all the luck. Die hebben niet 1 maar 2 once-in-a-lifetime-paarden. Of in dit geval misschien zelfs wel 3.

Mooi dat je dit hebt kunnen doen. Zo doe je moeder en dochter eer aan (en jezelf ook).


Inderdaad gewoon echt mazzel, maar ben er ook van overtuigd dat je daar tijd en energie in moet steken. Mijn zwarte is eigenlijk slechtse match,ben daar 2 1/2 jaar met rijden echt bang van geweest na een val, heb hem vervolgens toen geheel zelfstandig verpest omdat ik er niet aan durfde te rijden. Maar het is wel het paard waar ik het meest van geleerd heb en due me steeds haarfijn uitlegt dat ik een idioot ben. :+ legio mensen hadden hem al verpatst onder motto geen klik, maar het zijn geen robotjes die alles precies doen zoals jij dat wil, soms moet je wat water bij de wijn doen en laten leven, want zwarte is ook echt super fijn paard, die kost je alleen iets meer hoofdbrekens, maar dat is nou net de uitdaging.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Maflinger_S
Berichten: 12149
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Making memories a decade later, like mom, like daughter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:00

Ben ik helemaal met je eens. Om een goede band met een dier op te bouwen, een klik te krijgen, moet je investeren.

Bij sommige dieren is dat wat ze je kunnen en moeten leren niet altijd dat waarvan jij dacht dat je dat nodig had maar altijd wel heel waardevol.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers