Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
othelloster
Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-21 12:22

Hey Goedemiddag,

Op deze zondagmiddag, vele zullen ons ondertussen wel kennen.
Daantje het verwaarloosde shetlander veulentje van nu een dikke 3,5 jaar geleden.
afgelopen jaren zijn niet eenvoudig geweest en hebben we vele tegenslagen gehad in de gezondheid van Daantje.

Nu exact 2 jaar geleden had hij een hele zware longontsteking waardoor hij 6 weken lang op antibiotica heeft gestaan. Daar is hij ondertussen nu wel goed overheen gekomen.

Maar helaas, na eigenlijk een heel goed jaar te hebben gehad, is het mis, niet een beetje mis, maar helaas ernstig mis.

Dikke 3 weken geleden is Daantje begonnen met kreupel te lopen op rechtsvoor. het was een lichte onregelmatigheid en in samenspraak met de veearts besloten hem voor 5 dagen op de pijnstillers/ontstekingremmers te zetten en boxrust te geven,dat was op een dinsdag, de dagen gingen voorbij en hij liep eigenlijk wel beter tot zelfs goed.

Het was ondertussen zondag en hij liep eigenlijk heel erg goed. De dag erna, de Maandag dus, niet op stal geweest ivm mijn verzorgster de pony´s verzorgd had. Het was ondertussen dinsdag en aangekomen op stal liep ik naar de stal van Daantje.

De manier hoe uit zijn ogen keek beviel mij al niet, ik doe hem zijn halster om en wil hem uit de stal laten lopen. Ik schrok mij echt compleet wezenloos. gewoon extreem kreupel op 3 verschillende benen. Meteen de veearts gebeld met de vraag of hij kon komen. een klein half uurtje later was hij dan ook op stal.

De veearts stond er ook van versteld, hoe slecht hij liep, na uitgebreid onderzoek wist hij helaas nog steeds wat het was. Ik stelde daarna dan ook voor om hem naar de kliniek te brengen voor uit te kunnen sluiten of het geen breuk was in zijn been.

2 uur later heb ik hem dan ook opgeladen en meegenomen naar de kliniek voor foto's te laten maken van zijn rechtervoorbeen. Tijdje later waren we dan klaar maar was helaas niets uitgekomen. weer mee naar huis genomen en terug op sterke pijnstillers en rust.

Na enkele dagen bleef het echt slecht en heb ik besloten hem terug te laten onderzoeken op de kliniek om er achter te komen wat zijn kreupelheid veroorzaakt. Het was dan eindelijk Dinsdag.

Na een heleboel onderzoeken en enkele uren later zijn we er achtergekomen dat hij in zijn rechtervoorbeen in zijn knie een botontsteking had zitten. De dag erna is hij daarvoor behandeld met een cortinisonen spuit in zijn gewricht.

[ img ]

[ img ]

dit zijn 2 foto's van de dagen voor de kliniek

Het advies na de cortinisonenspuit was rust en pijnstillers krijgen.
dat hebben we dan ook gedaan en het ging eigelijk beter en beter en met Daantje.

nu was het ondertussen een tijdje verder.


Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:02

Ik las de naam en dacht: "oh nee, niet weer Daantje!"

Nu nog in afwachting van de rest van je verhaal

Rockes <3

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:07

Ach die Daantje. Wat een zorgen weer. Hoop dat hij weer snel helemaal op de been(tjes) is!

Koekie73
Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:08

Lieve Daantje <3 Ik volg jullie trouw op FB.

E4D
Berichten: 481
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:20

Arme Daantje! Zo te zien is hij wel goed op gewicht, kon mij herinneren dat dat vroeger een issue was? Komt hij er wel weer helemaal bovenop nu jullie weten wat het is? En kan ik Daantje ook volgen op insta of alleen fb? :knuffel:

senna21
Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:36

Wat weer een hoop zorgen.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt. :(:)

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

marley93
Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:42

Oh nee, Daantje! Wat een pech voor dat lieve mannetje. Hopelijk komt hij er weer bovenop...

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:46

Och Daan...... ik volg jullie ook trouw... pechvogel...: hopelijk komt hij er bovenop

[o]

othelloster
Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-21 18:29

Wilde het bericht nog verder aftypen, maar de laptop viel uit. dan toch maar even een nieuw topic aanmaken.

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:48

othelloster schreef:
Wilde het bericht nog verder aftypen, maar de laptop viel uit. dan toch maar even een nieuw topic aanmaken.



Er is nog geen nieuw topic of wel?
Hoe is het met jullie?

[o]

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Daantje, van botontsteking tot een scheurtje, ons verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:21

Beterschap!!


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:26



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers