[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:27

Klinkt goed!! :))

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 12:15

Vandaag hebben we Noura even opgemeten. Ze is namelijk precies 7 maanden jong *\%/*
Schoft is 1.25 en kont 1.30 :+
Volgens de groeicurve zou ze rond de 1.58-1.60 uit moeten komen als ze 3 is. Dat is een mooi maatje, dus na haar 3e moet ze niet teveel meer groeien :))

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 18:56

Vandaag samen gewandeld. Mijn man met Noura en ik op Jim. Dat was gezellig :))
Afbeelding

Nog even geposeerd en een stukje als handpaard mee laten lopen. Dat was nog een beetje ingewikkeld, maar dat heeft ook geen haast. Ze is enorm leergierig, dus dat komt wel goed. En voorlopig gaat ze toch nog niet echt mee als handpaard, dus dit soort korte wandelingetjes zijn leuk om te oefenen :j
Afbeelding

Na het voeren heb ik ze voor het eerst tegelijk meegenomen (lees: manlief was water en hooi bijvullen en het duurde me te lang om te wachten :+ ). Nuchter als beiden zijn, was het alsof ze dit al jaren zo deden :D
Afbeelding

En daarna lekker samen eten. We hebben 2 bakken. Ze starten wel apart, maar halverwege gaan ze samen uit 1 bak verder <3
Afbeelding

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:05

Daihyo schreef:
Vandaag samen gewandeld. Mijn man met Noura en ik op Jim. Dat was gezellig :))
[ [url=m/CK1iNK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even geposeerd en een stukje als handpaard mee laten lopen. Dat was nog een beetje ingewikkeld, maar dat heeft ook geen haast. Ze is enorm leergierig, dus dat komt wel goed. En voorlopig gaat ze toch nog niet echt mee als handpaard, dus dit soort korte wandelingetjes zijn leuk om te oefenen :j
[ [url=m/UavhoN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het voeren heb ik ze voor het eerst tegelijk meegenomen (lees: manlief was water en hooi bijvullen en het duurde me te lang om te wachten :+ ). Nuchter als beiden zijn, was het alsof ze dit al jaren zo deden :D
[ [url=m/YH9EBL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En daarna lekker samen eten. We hebben 2 bakken. Ze starten wel apart, maar halverwege gaan ze samen uit 1 bak verder <3
[ [url=m/6SmaQq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah wat leuk. Lekker mee aan de hand heel knap

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:53

Jim is net een leuke oom ...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 22:55

Haha ja wij noemen ‘m ook al ome Jim :D
Hij is heel vergevingsgezind. Soms wel mopperend. En soms dan staat hij even op zijn strepen. Hij leidt haar op en neemt haar op sleeptouw. Mooi om te zien :j
En precies zoals ik had gehoopt <3

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 11:01

Zo leuk als je een foto van je stalhouder krijgt na de voerronde ‘s avonds <3
Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:16

Wat een mooi team! Ga je heel veel plezier van hebben! <3

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:01

Dank je!

Vandaag laatste zakje bute voor Jim. Vrijdag maar eens aan de longe kijken hoe hij draaft als de pijnstilling is uitgewerkt.
Afbeelding

Vandaag weer een rondje gereden. Jim schrok van een fietser achter hem (fietspad ligt op een stuk naast het ruiterpad) en hij schoot weg. Ik durfde hem niet meteen stil te zetten, dus we hadden een ietwat lange remweg van 50m. Tot groot plezier van Jim die er nog 2 jolige bokken uitgooide voor hij afremde :x
De rest van de weg (stappend!) ging briesend met de oren naar voren. Ik had een hartverzakking. De l*l. :')
Afbeelding

Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:07

Haha, die houdt je gewoon wakker in de zadel :+

Hopelijk gaat het straks aan de longeerlijn goed en heeft hij geen pijnstilling meer nodig. Ik duim.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:37

Ik zie het maar als een goed teken :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:39

Oeps _O- maar hoe lang geleden was hij zo fris met rijden?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:59

Een paar maanden. Hij was eind juli voor het eerste kreupel door gedoe in de kudde.
Dus hij zal geen pijn hebben nu. De vraag is alleen: is dat nog van de pijnstiller of is de blessure okee. Maar dat zullen we dan vrijdag zien. Want dan is het wel uitgewerkt :j

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:32

Leuk dat ik dit topic gevonden heb. Ik had je topic van de verhuizing een tijd geleden met veel interesse gevolgd. Wij komen een beetje uit dezelfde hoek en willen waarschijnlijk over een tijdje ook een beetje dezelfde kant op. Balen dat het op de andere stal uiteindelijk niet goed is gegaan. Hopen dat alles goed komt. Je ben nu wel op een heel leuke plek terecht gekomen! Over anderhalve week komen wij ook een paar dagen langs :D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 17:38

Oh leuk! Met paard?

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:56

Ja met paard en pony.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 17:42

Jullie zijn er nu denk ik?

Goed nieuws wat Jim betreft: we mogen weer gaan opbouwen *\o/*
Helaas is hij wel gaan hoesten. Hij doet dat altijd wel deze tijd van het jaar, is ook allergisch voor van alles en het hooi is wat stoffig. En hij heeft natuurlijk totaal geen conditie. Dus we bouwen rustig aan op. 1 dag onder het zadel en 1 dag aan de longe. Het is heel dubbel. Door de beweging komt het los en hoest hij vooral bij het draven de eerste paar rondjes. Ik merk dat het verbetert, hij hoest nu al veel minder dan een dag of 5 geleden. Maar als hij zo hoest vind ik het ook heel sneu om hem te laten lopen. Dus het is een beetje zoeken naar balans. Temperatuur is goed en hij is wakker zat, dus nog geen reden om de dierenarts te bellen. Nu moet Noura geënt worden, dus ik had al bedacht om dat deze week te doen en gelijk Jim even te laten checken.
Het is wel genieten samen. Hij is zó blij dat hij weer wat mag doen :j
Afbeelding

Hij is echt enorm beschermend tegenover Noura. Er zijn 2 paarden op visite in de wei er naast en hij schermt haar echt af als ze een beetje lelijk doen :=
Afbeelding

Noura doet het ook super. Mevrouw groeit enorm. Ik had een mooi veulenhalster gekocht, maar dat kom ze al niet meer om toen ze hier kwam. Dus had ik hetzelfde halster in maat shet gekocht. Inmiddels was dat op het laatste gaatje en zijn we dus maar overgestapt naar maat pony :+
Afbeelding

Eten is nog steeds prioriteit :Y)
Afbeelding

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:03

Ik zat naar dr te kijken en dacht...dit moet er eentje van Leo zijn :) Fijn joh dat het zo goed gaat!

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:11

Fantastisch toch dat Jim zo beschermend is naar zijn vriendinnetje.
Dat hoort bij opvoeden, beschermen.
En super dat je met Jim weer mag opbouwen.
En fijn dat ze daar toch goed af zijn en dat ze beide rustig staan. Die foto's vanop de hit actief stal kon ik even moeilijk geloven. Dat moet toch als stalbaas pijn doen, trouwe klant weg omdat er 2 nieuwe zijn. Geen reclame.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:13

*\o/*

Wel een leuk halster trouwens. Maar fijn dat papa goed zijn "dochter" of liefje? beschermd

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:21

Daihyo schreef:
Jullie zijn er nu denk ik?

Nee wij komen komende zondag met een vos kwpner en een klein bont monster.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 20:07

Vrijbuiter34 schreef:
Ik zat naar dr te kijken en dacht...dit moet er eentje van Leo zijn :) Fijn joh dat het zo goed gaat!

Ja ze hebben allemaal wel wat van elkaar weg :D

Ze zijn echt super lief samen. Jim is heel duidelijk in de paardentaal en zij weet heel prima haar plek. Ze eten samen, slapen samen, drinken samen, poepen samen, echt je gelooft het niet :+
Het grappige is dat als ik wat met 1 van hen ga doen, ik altijd een plakje hooi aan de ander geef. Als ik Jim weg haal, hinnikt Noura 1 of 2x en staat vervolgens non stop met haar hoofd in de bak tot het hooi op is :Y)
Als ik Noura weg haal, neemt Jim 1 hap en loopt non stop te hinniken en te ijsberen tot ze terug is :=

Met Jim gaat het beter. Hij loopt weer rad en het hoesten verbetert langzaam. De beweging doet hem goed en hij krijgt een supplement door zijn eten. Bewegen doen we nu om de dag onder het zadel in het bos. Een rondje van ongeveer 5km, veel stappen en stukjes draven voor de conditie en om het hoesten los te laten komen. Als hij het aanbiedt galopperen we een stukje, maar alleen als hij het zelf aanbiedt. Het lijkt te werken. Mentaal doet het hem in ieder geval heel veel goed. Hij is zoveel blijer en relaxter. Het is echt een paard dat graag bezig is :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:47

Daihyo schreef:
Als ik Noura weg haal, neemt Jim 1 hap en loopt non stop te hinniken en te ijsberen tot ze terug is :=

Bewijst maar weer dat vrouwen prima zonder man kunnen, maar mannen niet zonder hun vrouw _O-

Fijn dat de beweging Jim zo goed doet en jullie weer regelmatig op pad gaan samen!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 18:14

Ja zo kun je het ook bekijken _O-

Gister dit fantastische plaatje geschoten. Prachtig gezicht toch, die 2 knappe kontjes :+:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:31

Echt super dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden.