[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:30

Billen ... en op die van Noura zit een pijl naar boven. Da’s handig!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 20:03

Verrek :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 19:12

Het bos is echt prachtig nu! Genieten hoor, ondanks de ritten op slow tempo gaan <3
Het hoesten gaat beter heb ik het idee. Minder heftig, maar nog niet over. Vandaag heeft hij een behandeling manueel lymfedrainage gehad en hij krijgt luchtwegkruiden van De Groene Os. Ik hoop dat dat en beweging er voor gaat zorgen dat de hoest snel vermindert. Woensdag komt de dierenarts om even te luisteren. En voor de zekerheid meteen bloedtrekken voor algemeen bloedbeeld en PPID. Niet dat hij duidelijke kenmerken heeft, maar toch wel een paar dat ik denk: testen kan geen kwaad.
[ img ]

Noura krijgt woensdag haar enting. En verder doet ze het goed. Karaktertje hoor :=
Brutaal, om de donder niet bang en verder wel heel lief.
Dit beeld verveelt niet <3
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 13:31

Vandaag was onze wandeldag. 1-2 x per week wandel ik een stukje in het bos met Noura. Vooral voor de ondergrond. In het bos hebben we boomstronken en miniheuveltjes. Goed voor het evenwicht, balans en het optillen van je voeten :+

Het minirondje. De ene keer linksom, de andere keer rechtsom. De maximale snelheid nemen we maar met een hele grote korrel zout :))
[ img ]


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 11:49

Gisteren is de dierenarts geweest voor Noura's 1e APK en een check voor Jim.
Noura's heeft haar eerste enting gehad. Ze heeft nog een wat dikke buik en reageert narrig op aanraken onder de buik. Voor de zekerheid een wormenkuur ivermectine gekregen voor over 2 dagen (ivm de enting) en dan over 6 weken wormonderzoek ivm verdenking van bloedwormen.
Verder is ze goedgekeurd, ziet ze er goed uit en doet het goed. En wordt het een grote. Iedereen zegt dat ze groot wordt :x -O- :+

Jim heeft wat geluiden op de longen. We zijn op de goede weg, maar om het hem makkelijker te maken heeft hij een kuur Respulmin gekregen. Verder vooral blijven doen wat we nu doen. Ik heb meteen bloed laten trekken voor een algemeen bloedbeeld en PPID. De eerste omdat ik dat elke 2 jaar laat doen en dat nu al een jaar langer geleden was. En ivm de hoest. Mogelijk kan ik hem nog ergens ondersteunen. En de PPID voor de zekerheid. Hij heeft wat vocht boven de ogen, vacht is dik, verder eigenlijk geen directe aanleiding. Maar nu we toch gingen testen en de korting nog geldt, gelijk maar meegenomen. Maandag of dinsdag de uitslag.

Gisteren hebben we ook nog een deel van een andere wei erbij getrokken. We kwamen gisteren aan na veel regen en toen zag het er zo uit :=
[ img ]

Dus we hebben de paaltjes tussen deze wei en een hoger gelegen wei er uit gehaald, zodat ze én een groter stuk hebben én een heel stuk droger kunnen staan. De voerbakken staan nu daar. Het water zakt gelukkig wel snel weg, maar vond dit toch wel erg sneu :=


Het uitzicht vanaf de wei was gisteren overigens wel fantastisch. Het bos is nu zo mooi en dan met die luchten er boven <3
[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-20 12:30

Dit uitzicht verveelt nooit :+:
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:34

heerlijk genieten zo. precies wat je had gehoopt toen je Noura aankocht :)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-20 14:14

Ja zeker!

Vandaag een uurtje met Jim in het bos gereden. Hij had het warm, was zeiknat en snel buiten adem. Dus morgen scheren, want dit was gewoon sneu :(:)
Dus tempo omlaag en verder heerlijk gereden <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En toen ik terug kwam bleek Noura op eigen initiatief de slidingstops vast heeft geoefend :))
[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:46

Ach gut, Jim is wel echt zeiknat. Hij kijkt er ook zo zielig bij :=

zonnebloem18
Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:14

Wat is het alweer prachtig daar. Jim wordt vast heel gelukkig van een scheerbeurt, hoe was het met het hoesten?

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 10:31

Ja veel beter. Nog wel een paar keer, maar het vermindert duidelijk. Hij mag ook wel hoesten, teken dat het los komt. Verder is hij super happy en jolig. Alleen conditie laat wel te wensen over. :=
En er zit geen spier meer op.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 19:14

Jim is kaal *\o/*
Wel de wet van Murphy hoor. Elke keer als ik de dag voor les scheer, stopt mijn scheerapparaat er halverwege mee. Messen bot. Dat is al de 3e keer ofzo. Extra messen zijn wel besteld, maar de messen zijn vorig jaar geslepen en heb er 2 paarden mee geschoren. Dus ik dacht, dat gaat wel. Niet dus :=
Sta je dan.....
[ img ]

Rondgebeld en dankzij de tip van Emptywords een machine kunnen huren in Arnhem. Dus de boel aangeveegd en zijn nieuwe Amigo deken opgegooid.... Kak. Past niet. Zijn billen passen er niet in _O-
Partner gebeld, hij is met zijn oude Bucas deken gekomen en toen samen maar naar Arnhem gereden. Apparaat opgehaald en nieuwe outdoordeken 150gr uitgezocht. :$
Weer terug en de andere helft gedaan. Er kwam een pak haar af. En dit is maar 1 helft :=
[ img ]

Daarna opgezadeld en nog even snel een klein rondje in het bos gestapt. Kleine stukje draf en alleen aan het begin 3x een kuch. Daarna nog 2x een klein stukje galop en draf en geen hoest *\o/*
Had ik al gezegd dat het mooi was in het bos?
[ img ]

Toen ik terugkwam had manlief de hooinetten al gevuld en de wei uitgemest. :+:
Dus Jim zijn eten met medicijnen gegeven, nieuwe jas aan (okee iets te groot) en terug naar Noura.
Morgen allebei les. Revalidatielesje met Jim en bijrijdster en een hoe-houd-ik-mijn-nieuwsgierige-veulen-bezig-zonder-te-overvragen-lesje met Noura en mijzelf. Leuk :):)
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:17

Die deken groeit ie wel in als ie weer spieren heeft.

Ik wist niet zeker of kevenaar nog apparaten had, aangezien theo overleden is. Gelukkig doen ze dat nog dus.

Ik vind het een prima winkel als ik snel wat nodig heb. Altijd vriendelijk en bereid mee te denken.
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 31-10-20 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 19:21

Ja was super dat ze er 1 hadden liggen. Leuke winkel. Niet heel groot inderdaad. Maar vriendelijke meiden en handig om ff wat te halen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:31

Niet groot, maar ze hebben wel alles. Ze zijn wel flink aan het opruimen en vernieuwen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 19:47

Ja ik zag het. Leuke dekens voor een leuke prijs. Helaas niet in Jims maat.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:01

Zul je altijd zien 8-)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 12:40


∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:42

Ik ben een trouwe volger in de topic voor zowel Jim als Noura. Ik lees vooral mee en wilde even zeggen dat ik Noura echt geweldig vindt! Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit :D
Ook ik heb een stem voor haar achtergelaten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:44

Ik heb gestemd op haar hoor!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 16:10

Bedankt!

Noura en Jim hebben vandaag les gehad. Jim revalidatielesje. Hij loopt nog niet helemaal okee. We hebben oefeningen gekregen voor in het bos. Voorlopig rechtuit en niet in de bak. En afspraak met een osteopaat maken. Dat gaan we dus ook maar doen.

Daarna gewandeld met Noura en Karel. We zijn allebei niet van in de bak werken met een veulen, maar wel wereldwijs maken. Dus lekker wandelen en de wereld leren kennen. Ondertussen wat aan gedrag doen. Ho is ho, lopen is lopen, drammen mag niet :+
Was leuk!
Beiden stonden daarna moe maar voldaan in de wei. Ze zijn zo leuk samen :+:

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:31

Fijn! Karel vond noura erg leuk!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:01


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 12:23

Mijn dank is groot :D

Jims voernijd is zo goed als over *\o/*
Ze nemen zelfs de tijd om tussendoor even geen hooi te eten en rond te scharrelen en daarna weer verder te knabbelen. In plaats van non stop met die neus in de bakken. Dus dat is super!
Het is zelfs zo erg dat Noura net bijna met haar neus in Jims emmer met slobber dook :=
Niet handig ivm medicijnen, dus ik ben er maar bij gaan staan. Want Jim liet het gewoon toe. De goedzak <3
[ img ]

Het is echt jut en jul samen. Waar hij gaat gaat zij. Waar zij kijkt, kijkt hij (en stiekem foezelen in haar manen <3 )
[ img ]

[ img ]

Okee en soms dan gaat Jim even bij de buren koekeloeren. Deze week gaan we starten met de track en dan mogen ze écht bij elkaar.
[ img ]

En dan scharrelt het weer relaxt terug naar het hooi.
Heb ik al gezegd dat ze weer is gegroeid :x :=
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:00

Jim is gewoon een verliefd watje. :D

(Ik snap hem best met zo'n leuk weidegenootje.)

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers