Te veel opvangertjes, het word te veel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:32

superpony schreef:
Ga bedenken hoe je ze wil herplaatsen. Elk paard tegen een vast bedrag, een realistische waarde etc etc?? Of wil je met een contract verkopen? Dat zal mensen weerhouden soms, maar voor de low budget paarden die gezond en braaf zijn wel de beste optie om te voorkomen dat ze weer in de handel terecht komen.

Ik denk dat hier een probleem zit. Paarden die gezond en braaf zijn, zijn sowieso al niet low budget.
Bovendien heeft bijna ieder paard wel iets, zeker als ze al wat op leeftijd zijn en een problematische achtergrond hebben.
Paarden die gezond en braaf zijn worden al wel eerder in het proces verkocht. Die komen niet in een opvang terecht.

Je moet echt een strategie hebben om paarden met een rugzakje toch aan de man te brengen, en dat is echt heel erg moeilijk. Ze gewoon te koop zetten is niet voldoende, want dat worden ze overgeslagen. Volgens mij is de enige manier om dat te doen inderdaad je profileren als opvang/opknapper. Dan raak je mensen in het hart, en zijn ze bereid om een paard met een rugzakje bij jou te kopen. Je zult echt op het gevoel van mensen moeten inspelen. Inderdaad foto's plaatsen van hoe paarden bij je binnen komen en hoe jij ze opknapt. Dan krijgen mensen er een goed gevoel bij als ze zo'n paard dan later kopen. En van dat gevoel moet jij het hebben, dus daar moet je op inzetten. Dat kost veel promotiewerk op social media, maar het is onmisbaar.

Stel dat jij een vreselijk sneu geval binnen krijgt, en mensen kunnen op social media en/of hier op Bokt volgen hoe het hem vergaat in het opknapproces, dan krijgt zo'n paard een hele fanbase en staan de mensen straks in de rij op het moment dat dat paard naar een definitief huisje mag. Bovendien zijn mensen dan misschien ook bereid om je te helpen met dierenartskosten etc. Dat scheelt jou ook weer.

Maar je moet het wel laten zien aan de mensen, zodat zij hun hart kunnen verliezen. Als je niet inspeelt op gevoel kun je mensen niet voor je winnen. Dat geldt voor bijna alle goede doelen, en zeker als het om dieren of kinderen gaat.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 18:41

tengeltje11 schreef:
Maar eerlijk snap ik het dan niet, je opent een topic omdat je de paarden niet meer kwijt raakt, maar momenteel is dan uiteindelijk enkel een oude pony te koop? ....

Neee ik open geen topic dat ik niks kwijt raak
Dan heb je het helemaal verkeerd begrepen. Het is dat er op moment veel meer word aangeboden dan dat ik weer een nieuw huisje kan vinden voor een ander. En ik vaak alles aanneem omdat ik het zielig vind. Ik op moment niet weet wat ik nou zal moeten...

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:52

Wat krijg je zoal aangeboden dan en via welke weg? Heb je een netwerk waarin je bijvoorbeeld de 'betere' paarden al sneller kan herplaatsen of waarin je die misschien niet eens zelf op stal hoeft te nemen? Mensen die je willen helpen en jij capabel acht om dat ook te doen?
Zit er verkapte handel tussen wat je aangeboden krijgt, paarden die weliswaar iets hebben maar misschien best verkoopbaar zijn als men energie zou steken in een goede advertentie. Maar die naar jou worden gebracht omdat jij ook wel wil betalen en ze er dan makkelijk en snel vanaf zijn bijvoorbeeld?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:55

Je hebt 10 paarden en het enige wat te koop is, is een oude pony? En je hebt tijd en geld tekort om ze te onderhouden? Sorry, maar dat begrijp ik niet.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:01

dynara schreef:
tengeltje11 schreef:
Maar eerlijk snap ik het dan niet, je opent een topic omdat je de paarden niet meer kwijt raakt, maar momenteel is dan uiteindelijk enkel een oude pony te koop? ....

Neee ik open geen topic dat ik niks kwijt raak
Dan heb je het helemaal verkeerd begrepen. Het is dat er op moment veel meer word aangeboden dan dat ik weer een nieuw huisje kan vinden voor een ander. En ik vaak alles aanneem omdat ik het zielig vind. Ik op moment niet weet wat ik nou zal moeten...

Jezelf beschermen, dat is wat je zou moeten doen!
Ik ben van het idee afgestapt dat ik de hele wereld moet redden.

Wij kregen ook paarden, maar ook regelmatig honden achternagesmeten, zelfs "gratis" waar je dan weet dat het een bodemloze put gaat worden wat dierenarts kosten betreft.

Ik ben daar op een bepaald moment echt mee opgehouden, mijn energie en portemonnee heeft op een bepaald moment de bodem bereikt, ook al had mijn hart dat niet.
Als mensen mij momenteel nog benaderen voor een paard of hond, dan zeg ik dat ik ze wel wil helpen herplaatsen, zeker bij honden geef ik de adressen die ze evt. kunnen benaderen, maar dan moeten ze het wel zelf doen.

Dus stoppen met maar alles te kopen, eerst alles weg, en pas als die verkocht/herplaatst zijn nadenken over een nieuw project, maar niet eerder.

Wat Sevke ook schrijft, maar een te koop, en geen tijd en geld genoeg de rest te onderhouden, dat betekent keuze's maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:07

sevke schreef:
Je hebt 10 paarden en het enige wat te koop is, is een oude pony? En je hebt tijd en geld tekort om ze te onderhouden? Sorry, maar dat begrijp ik niet.


Nee ik ook niet. Beperk je tot 4 bijvoorbeeld. Dan hou je geld over om ze alle goede zorgen te bieden die ze nodig hebben. Is er één klaar voor verkoop, zet hem dan te koop. Is die weg kan je er weer één bij houden.

Maar je kan niet alles houden...dat kost je ook gewoon te veel geld...ik weet dat het moeilijk is maar probeer niet alles aan te nemen...dan hou je het hoofd gewoon niet boven water. :(:)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:16

Hm, ik begrijp helemaal niets van de ts.
Vreemde kronkelredeneringen over géén handelsstal zijn, dan klagen over paarden niet aan de straatstenen kwijt kunnnen, dan toch niets te koop hebben staan, maar weer wél 10 paarden hebben die te duur zijn om te onderhouden, ondertussen beweren zielige hoopjes van paarden aan te kopen voor duizenden euro's "uit medelijden"... :o?

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:24

0000 schreef:
Wat krijg je zoal aangeboden dan en via welke weg? Heb je een netwerk waarin je bijvoorbeeld de 'betere' paarden al sneller kan herplaatsen of waarin je die misschien niet eens zelf op stal hoeft te nemen? Mensen die je willen helpen en jij capabel acht om dat ook te doen?
Zit er verkapte handel tussen wat je aangeboden krijgt, paarden die weliswaar iets hebben maar misschien best verkoopbaar zijn als men energie zou steken in een goede advertentie. Maar die naar jou worden gebracht omdat jij ook wel wil betalen en ze er dan makkelijk en snel vanaf zijn bijvoorbeeld?

Ik kan inderdaad de betere al sneller weg of via de afkomst al in contact brengen met de geinteresseerde. Maar soms krijg ik ze waar ik ook even wil zien wat ik een ander aanbied uiteindelijk of een die eerst moet bijkomen of medische hulp nodig moeten hebben.
Ik krijg ze soms in de raarste vorm aangeboden tot gewoon van iemand die bijvoorbeeld altijd goed voor is geweest maar door wat voor een reden dan ook afstand moet doen.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:30

Kuggur schreef:
Hm, ik begrijp helemaal niets van de ts.
Vreemde kronkelredeneringen over géén handelsstal zijn, dan klagen over paarden niet aan de straatstenen kwijt kunnnen, dan toch niets te koop hebben staan, maar weer wél 10 paarden hebben die te duur zijn om te onderhouden, ondertussen beweren zielige hoopjes van paarden aan te kopen voor duizenden euro's "uit medelijden"... :o?

Daar kan ik weinig aan doen als je mij handelstal wilt noemen is dat zo :j
Nogmaals klaag ik niet dat ik ze niet kwijt raak. Maar op moment meer aangeboden word dan ik een nieuw plekje kan vinden. En dat kleine beetje extra is voor de andere weer te onderhouden.
Jammer dat je zo denkt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:32

Ik noem je niks hoor, ik begrijp je gewoon niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:32

Eerlijk?
Dit verhaal stinkt aan alle kanten.
En of dat opzet is of niet...je hebt de schijn snel tegen. Zeker in paardenland waar er velen onbetrouwbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 28-06-20 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:33

sevke schreef:
Je hebt 10 paarden en het enige wat te koop is, is een oude pony? En je hebt tijd en geld tekort om ze te onderhouden? Sorry, maar dat begrijp ik niet.

Ik heb op moment 4 te koop :')
De rest is er nog niet aan toe of wil ik niet kwijt door wat voor een reden dan ook.

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:36

Ik denk dat als je echt opvang wil doen, je veel selectiever mag/moet zijn. Even heel hard gezegd, niks meer aannemen van mensen die te lui zijn om zelf te verkopen of weigeren daarin zelf te investeren. Zijn ze zelf niet in staat het paard te verkopen, prima maar dan betalen ze dus gewoon stalgeld en kan jij het paard voor hen verkopen. Paarden die een goed op te lossen probleem hebben, alleen aannemen voor slachtgeld, op die manier kan je er misschien de kosten uit halen mits je ze zodra het kan ook echt actief verkoopt. En dan heb je misschien de tijd, ruimte en het geld om steeds 1 of 2 paarden aan te nemen die echt opvang nodig hebben en er slecht aan toe zijn en meer tijd en investering nodig hebben.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:36

Sunnda schreef:
Eerlijk?
Dit verhaal stinkt aan alle kanten.
En of dat opzet is of niet...je hebt de schijn snel tegen. Zeker in paardenland waar er velen onbetrouwbaar zijn.

Iets over één kam scheren. Maar toch bedankt voor je mening :j
Verplich nog steeds niemand om bij mij naar een paard te gaan kijken... bij lange na niet.
Ik ben trots op wat ik doe, nog steeds en waar ik iets kan betekenen voor dieren doe ik dat.
Vind alleen zonde dat zo veel mensen zo slecht met dieren om gaan

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:40

0000 schreef:
Ik denk dat als je echt opvang wil doen, je veel selectiever mag/moet zijn. Even heel hard gezegd, niks meer aannemen van mensen die te lui zijn om zelf te verkopen of weigeren daarin zelf te investeren. Zijn ze zelf niet in staat het paard te verkopen, prima maar dan betalen ze dus gewoon stalgeld en kan jij het paard voor hen verkopen. Paarden die een goed op te lossen probleem hebben, alleen aannemen voor slachtgeld, op die manier kan je er misschien de kosten uit halen mits je ze zodra het kan ook echt actief verkoopt. En dan heb je misschien de tijd, ruimte en het geld om steeds 1 of 2 paarden aan te nemen die echt opvang nodig hebben en er slecht aan toe zijn en meer tijd en investering nodig hebben.

Dankje voor het meedenken.
Waardeer ik zeker.
Ik denk dat ik helaas van meerdere afstand moet gaan doen en ik op moment alles moet afslaan of gewoon helemaal ermee stoppen... want ik merk gewoon dat mensen het echt afschuwelijk vinden dat ik paarden opvang waar nodig en nieuw onderkomen wil vinden voor een x aantal bedrag.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:43

dynara schreef:
Sunnda schreef:
Eerlijk?
Dit verhaal stinkt aan alle kanten.
En of dat opzet is of niet...je hebt de schijn snel tegen. Zeker in paardenland waar er velen onbetrouwbaar zijn.

Iets over één kam scheren. Maar toch bedankt voor je mening :j
Verplich nog steeds niemand om bij mij naar een paard te gaan kijken... bij lange na niet.
Ik ben trots op wat ik doe, nog steeds en waar ik iets kan betekenen voor dieren doe ik dat.
Vind alleen zonde dat zo veel mensen zo slecht met dieren om gaan

Dan herhaal ik het nu maar voor een derde keer, zorg dat je eerst alles geplaatst hebt, voordat je aan een nieuw "project" begint.
Iemand anders gaat dat echt niet voor je bekostigen.

En ja, ik vind ook niet altijd dat mensen zo fijn met dieren omgaan.
Maar dat is net als in de broodfok van honden, zolang mensen pups blijven kopen (al dan niet uit vermeend medelijden) blijf je dat in stand houden.
En dat is in de paarden helaas vaak niet anders ;(

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:44

Verkoop je alleen via facebook? Zoja is het geen optie om ook te adverteren op verkoopsites (marktplaats, e-horses etc)? Er zijn zat mensen die geen facebook hebben.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:47

Op mij kom je ook als handelstal over zowel op je website als facebook,nergens wijst naar opvang van zielige paarden. Ik kan wel geloven dat het werk je boven je hoofd groeit. Helpt niemand je met het verzorgen van die paarden?

Ik denk dat je duidelijker moet zijn ,je bent of opvang en zoekt voor opgeknapte dieren een huis met adoptie contract of je bent een handelsstal in een goedkoper segment. Ook niks mis mee ,maar je moet denk ik wel duidelijk zijn.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:47

_Femkeeex schreef:
Verkoop je alleen via facebook? Zoja is het geen optie om ook te adverteren op verkoopsites (marktplaats, e-horses etc)? Er zijn zat mensen die geen facebook hebben.

Mocht ik niet via mond-op-mond 'adverteren' een geschiktte eigenaar vind. Dan gaan ze wel op marktplaats onder andere :j

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:48

Maar TS, je spreekt jezelf toch tegen? Eerst heb je enkel een veulen die nog naast mam staat te koop en een oude pony en wat later staan er plots al 4 te koop?

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:50

dynara schreef:
sevke schreef:
Je hebt 10 paarden en het enige wat te koop is, is een oude pony? En je hebt tijd en geld tekort om ze te onderhouden? Sorry, maar dat begrijp ik niet.

Ik heb op moment 4 te koop :')
De rest is er nog niet aan toe of wil ik niet kwijt door wat voor een reden dan ook.

Een veulen dat nog niet van de moeder af is, een paard van 1.58/1.60 en een oude pony maakt nog geen 4 geloof ik?
Je verhaal verandert steeds. Ik kan op je facebook ook nergens vinden wat er te koop staat, alleen rijfoto's recentelijk. Ik zou inderdaad als je sneller wilt verkopen je site aanpassen/boktmarkt etc gaan gebruiken.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:52

beatje schreef:
Op mij kom je ook als handelstal over zowel op je website als facebook,nergens wijst naar opvang van zielige paarden. Ik kan wel geloven dat het werk je boven je hoofd groeit. Helpt niemand je met het verzorgen van die paarden?

Ik denk dat je duidelijker moet zijn ,je bent of opvang en zoekt voor opgeknapte dieren een huis met adoptie contract of je bent een handelsstal in een goedkoper segment. Ook niks mis mee ,maar je moet denk ik wel duidelijk zijn.

Ja dat is ook zo
Meer duidelijkheid, heb denk ik te veel diensten wat ik aanbied dan wat ik uiteindelijk aan kan.

Op moment niet echt hulp, mijn moeder zit in de kreukels en mijn zusje is aan het puberen dus nee liever bij vriendje en feestjes dan bij de paarden.

Maar vind echt mismoedigend dat mensen zo slecht erover denken. Bedoel het echt niet verkeerd :n

Eef_Bam

Berichten: 4094
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:54

TS je uitspraken zijn inderdaad nogal tegenstrijdig, je hebt 10 paarden staan waarvan maar 2 te koop. Dan ben je dus te gehecht aan de andere 8 paarden die je hebt? Als je meer paarden wilt helpen moet je ze ook weer plaatsen bij een andere baasje zodat je plek krijgt voor nieuwe paarden. En als je de paarden die je nu hebt echt niet weg kan/wil doen, waarom help je dan niet om direct een nieuwe baasje te vinden voor de paarden die je aangeboden krijgt, zonder ze eerst zelf op stal te nemen? Gebruik je bereik op facebook om eigenaren en opvangers te koppelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:55

Ja, dit maakt het wat verwarrend; je spreekt jezelf tegen. En het (althans voor mij) moeilijk vindbaar wat je te koop hebt staan. De foto's op je facebook en website vind ik wel mooi, trouwens!

Hoe dan ook, ik vind dat je mooi werk doet en ik denk helemaal niet dat mensen niet waarderen wat je doet. Maar je merkt zelf al dat het gewoon niet langer gaat op deze manier. Je lijkt er zelf aan onderdoor te gaan en daar hebben je paarden ook niets aan. Ik vond de post van superpony op de vorige pagina wel een goeie! Even een pas op de plaats, evalueren waar het spaak loopt en keuzes maken met wat je wilt en hoe je zou willen overkomen via je website/facebook. En een beetje goed voor jezelf zorgen. Kopzorgen genoeg, zo te lezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-20 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:55

Je kunt de wereld niet veranderen, maar voor enkele paarden kun je wel een wereld van verschil maken.

Maar slechts voor enkelen, niet voor 10+ tegelijk.

Leer nee zeggen en dat betekent dat je soms van je hart een steen zal moeten maken.

Maar dat geeft wel lucht en houdt de situatie werkbaar.