Te veel opvangertjes, het word te veel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:57

Ik denk dat je eens moet beginnen met goed nadenken over wat je nou echt wil. Wil je (deels) kunnen leven van de paarden? Wil je dat het hobby blijft? Haal je echt voldoening uit het opknappen van opvang paardjes of ben je liever sportpaarden aan het opleiden? Etc. Als je daaruit bent, zorg dat je site en socials daarbij aansluiten en houd dan ook vast aan hetgeen wat je wil. Als je opvang projectjes wil moet je dus geen duizenden euro's in aankoop investeren. Als je wil handelen mag dat best maar dan moet je ook kunnen verkopen. Zorg in ieder geval dat je verhaal overeen komt met hoe je de stal naar buiten toe presenteert, mensen zijn kritisch en bang om bedrogen te worden. Terecht want dat is nou eenmaal dagelijkse kost in de paardenwereld. Keuzes maken dus!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:58

Begin gewoon met een nieuwe facebooksite of website en noem het paardenopvang vredeweg. Dat is al veel duidelijker als stal vredeweg. En neem gewoon de paarden aan die je aan kan dus voorlopig niks.
Op je facebooksite staat dat je lang gezocht hebt naar de merrie met veulen.Waarom heb je die er dan nog bij genomen als het water al aan je lippen staat? Heb je ze wel aan huis staan? Kan je geen pensionstalling aan bieden voor iemand die mee helpt of zo?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:05

Je verleasd ook paarden en geeft rijlessen, is dit dan met de beestjes die reeds te koop staan of met de dieren waar je nog geen afstand van wilt nemen?

Het klinkt erg onsamenhangend.

Ook een opvang zal zakelijk moeten denken, anders maak je jezelf kapot.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:06

Sommige opmerkingen ben ik wel erg blij mee, niet altijd even leuk en ik sta er letterlijk alleen voor.

Maar sommige opmerkingen gaat me echt aan het hart en erg mismoedigend. Snap soms verwarring, maar het gaat niet over hoe snel ik paarden kwijt ben.
Het is meer het werk dat me te veel word en dat er meerdere paarden komen dan in het verleden.

Maar desondanks ben ik blij met de reacties waar ik zeker wat mee kan en wat ik kan verbeteren

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:07

cobiie schreef:
Je verleasd ook paarden en geeft rijlessen, is dit dan met de beestjes die reeds te koop staan of met de dieren waar je nog geen afstand van wilt nemen?

Het klinkt erg onsamenhangend.

Ook een opvang zal zakelijk moeten denken, anders maak je jezelf kapot.


Ja dit is om beetje kosten terug te krijgen, dit gebeurd met beide. Maar voornamelijk met de paardjes die ik niet kwijt wil.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:08

dynara schreef:
Sommige opmerkingen ben ik wel erg blij mee, niet altijd even leuk en ik sta er letterlijk alleen voor.

Maar sommige opmerkingen gaat me echt aan het hart en erg mismoedigend. Snap soms verwarring, maar het gaat niet over hoe snel ik paarden kwijt ben.
Het is meer het werk dat me te veel word en dat er meerdere paarden komen dan in het verleden.

Maar desondanks ben ik blij met de reacties waar ik zeker wat mee kan en wat ik kan verbeteren


Heb jevandaag al iets op je Facebook gezet? Want iedereen zit door dit topic als een malle je site en Facebook te checken.
Het zou nu handig zijn als je de paarden die een huis zoeken daarop hebt staan zodat mensen ze kunnen zien en delen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:12

dynara schreef:
cobiie schreef:
Je verleasd ook paarden en geeft rijlessen, is dit dan met de beestjes die reeds te koop staan of met de dieren waar je nog geen afstand van wilt nemen?

Het klinkt erg onsamenhangend.

Ook een opvang zal zakelijk moeten denken, anders maak je jezelf kapot.


Ja dit is om beetje kosten terug te krijgen, dit gebeurd met beide. Maar voornamelijk met de paardjes die ik niet kwijt wil.

Je wilt wel opvangen maar herplaatsen heeft daarnaast geen prioriteit blijkbaar. Je bent bereidt de hoofdprijs te betalen voor opvang paardjes.
Dan is het niet gek dat meer mensen je weten te vinden om de paarden aan je verkopen dan om bij te kopen.

Als er haast niets de deur uit gaat, dan wordt het aantal in je opvang steeds meer, logisch dat het op den duur teveel gaat worden.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:18

Misschien goed om op je facebook duidelijk te zetten welke dieren voor de verkoop zijn. Dat mis ik nog. Ik was namelijk op zoek naar de Deense Warmbloed, maar zie zo snel niet welk paardje dat is. Je hoeft echt niet perse een overzicht te hebben, maar wel van ieder die te koop is een duidelijk bericht met wat informatie en foto’s.

Vind al dat je een leuke facebook hebt met mooie foto’s, maar wat onoverzichtelijk.

Verder erg nobel doel! Bedenk wel voor jezelf dat genoeg, genoeg is. Soms heb je gewoon geen ruimte voor een nieuwe opknapper!

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:18

Ik vind het bedrag dat je neerlegt voor opvangertjes wel bizar hoor. Duizenden euro's steken in andermans ellende heb ik zelf na 1x wel afgeleerd. :o

dynara schreef:
Daar kan ik weinig aan doen als je mij handelstal wilt noemen is dat zo :j


Maar tot vanmiddag stond dat toch ook op je website? :o?

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:26

dynara schreef:
Sommige opmerkingen ben ik wel erg blij mee, niet altijd even leuk en ik sta er letterlijk alleen voor.

Maar sommige opmerkingen gaat me echt aan het hart en erg mismoedigend. Snap soms verwarring, maar het gaat niet over hoe snel ik paarden kwijt ben.
Het is meer het werk dat me te veel word en dat er meerdere paarden komen dan in het verleden.

Maar desondanks ben ik blij met de reacties waar ik zeker wat mee kan en wat ik kan verbeteren


Ik denk dat je het heel goed bedoelt, maar dat het niet gaat lukken op deze manier.

Een handelsstal en een paardenopvang (met verkoop) is nogal tegenstrijdig. Zeker als je het belang van de paarden voorop stelt. Heel nobel, maar dat gaat je alleen maar geld kosten. Plus dat mensen de handelsstal niet los zullen zien van de verkoop van jouw opvangpaarden.

Ik zou handelsstal eraf halen. En alleen de diensten aanbieden (zadelmak maken, doorrijden etc). En daarnaast de opvang + verkoop. Dan hou je het zuiver.

Als je tenminste met de opvang door wil gaan, uiteraard kun je ook voor de handel kiezen. ;)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:27

Ik heb nu ook je website en Facebook bekeken, maar je komt meer over als een kleinschalige manege met daarbij handel in lage prijsklasse dan als een opvang voor verwaarloosde paarden.

Misschien bedenken waar echt je passie ligt en wat je kan bekostigen en daarvoor gaan met een goed bedrijfsplan.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:28

pinto_1 schreef:
dynara schreef:
Sommige opmerkingen ben ik wel erg blij mee, niet altijd even leuk en ik sta er letterlijk alleen voor.

Maar sommige opmerkingen gaat me echt aan het hart en erg mismoedigend. Snap soms verwarring, maar het gaat niet over hoe snel ik paarden kwijt ben.
Het is meer het werk dat me te veel word en dat er meerdere paarden komen dan in het verleden.

Maar desondanks ben ik blij met de reacties waar ik zeker wat mee kan en wat ik kan verbeteren


Ik denk dat je het heel goed bedoelt, maar dat het niet gaat lukken op deze manier.

Een handelsstal en een paardenopvang (met verkoop) is nogal tegenstrijdig. Zeker als je het belang van de paarden voorop stelt. Heel nobel, maar dat gaat je alleen maar geld kosten. Plus dat mensen de handelsstal niet los zullen zien van de verkoop van jouw opvangpaarden.

Ik zou handelsstal eraf halen. En alleen de diensten aanbieden (zadelmak maken, doorrijden etc). En daarnaast de opvang + verkoop. Dan hou je het zuiver.

Als je tenminste met de opvang door wil gaan, uiteraard kun je ook voor de handel kiezen. ;)

Dankje voor je mening

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 20:30

cobiie schreef:
Ik heb nu ook je website en Facebook bekeken, maar je komt meer over als een kleinschalige manege met daarbij handel in lage prijsklasse dan als een opvang voor verwaarloosde paarden.

Misschien bedenken waar echt je passie ligt en wat je kan bekostigen en daarvoor gaan met een goed bedrijfsplan.

Ja dat wat ik doe is altijd impulsief en totaal geen planning... mijn valkuil op moment

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:55

Met deze twee verschillende dingen (handel èn opvang) zal je toch een beetje planning moet gaan maken, vrees ik..
Als de handelsstal is wat je wilt doen als "hoofdinkomen", zou ik persoonlijk het opvangdeel gewoon prive houden, als hobby zeg maar ;) Dat je van de handel je opvangers kunt bekostigen, want die kosten (denk ik dan) waarschijnlijk meer dan dat je ervoor terug gaat krijgen als je er een plekje voor vindt..
Dus zoals eerder al genoemd, nu even niks meer aannemen aan opvangers, daar zijn er zoveel van dat je jezelf helemaal failliet kan kopen.. Op social media stevig aan de weg timmeren d.m.v. reclame, nu is het heel lastig te vinden op je FB en website..

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:10

beatje schreef:
Begin gewoon met een nieuwe facebooksite of website en noem het paardenopvang vredeweg. Dat is al veel duidelijker als stal vredeweg. En neem gewoon de paarden aan die je aan kan dus voorlopig niks.
Op je facebooksite staat dat je lang gezocht hebt naar de merrie met veulen.Waarom heb je die er dan nog bij genomen als het water al aan je lippen staat?
Heb je ze wel aan huis staan? Kan je geen pensionstalling aan bieden voor iemand die mee helpt of zo?


Dit vond ik ook bijzonder. Verder eens met de tips die al gegeven zijn; maak een keuze en richt je daarop :-)

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:13

Mijn aanbevelingen:
Kijk eens of je hulp kan krijgen (van een vriend / familielid / kennis of desnoods aankloppen bij een vrijwilligerscentrale) om je website te laten verbeteren en/of te beheren.
Iemand die handig is met computers en ook begaan is met je doel (opknappers een 2e kans geven - dacht ik zo) Iemand die ook kritisch kan kijken naar de “missers” van je website.
Jij hebt het druk met de paardjes, laat het website gedeelte dan aan iemand over die daar serieus tijd in wil en kan steken. Iemand die ook zijn hart voor dieren op de goede plek heeft zitten, en op die manier ook de opknappertjes helpt.
Je kunt gewoon niet alles zelf.

Een website is een visitekaartje, dat zou die van jou ook moeten zijn maar is die nu gewoon niet.
Eens met wat velen hier reeds aangaven; maak je doelstelling duidelijk op je homepage.
(Paarden een 2e kans geven)

Als je geen aparte site voor je opknappertjes wilt, maak dan binnen je website er duidelijk een apart hoofdstuk van.

Verder valt me op
- geen mailadres te vinden (staat niet bij “contact”) Heb je die niet of waar staat die dan?
- Bij “Ons team” : stel jezelf voor (en eventueel ook je teamleden) Alleen afgaande op je foto dacht ik te maken te hebben met een tienermeid (sorry sorry niet onaardig bedoeld). Kijkend op je Boktprofiel blijk je toch iets ouder te zijn. Dus: vertel wie je bent, wat je gedaan hebt (opleiding, goede omschrijving van jouw vaardigheden met paarden.) En een foto waarbij je die professionaliteit dan ook meer uitstraalt ( je huidige foto vind ik heel leuk, als die in een Bokt foto topic stond - nu zie ik helaas een Pennie meisje - nogmaals sorry, het is niet kwetsend bedoeld, ik hoop je te helpen)

Het kan zijn dat het komt omdat ik je site vanaf mijn telefoon bekijk, maar ik vind het subkopje “Diensten” onder de hoofdtitel “Diensten” verwarrend. Het duurde toch echt een tijd voordat ik uiteindelijk ook kon lezen wat de diensten inhouden.

Verder eens met mijn voorgangers; bij “Verkoop” wil ik graag het aanbod zien.
Als je dan verwijst naar facebook, zet er dan gelijk de link naast ( moeten zoeken naar de link maakt het niet aantrekkelijker) (link staat nu alleen onder “Contact”)
Ik heb zelf geen facebook, berichten kan ik nog een beetje lezen, maar zonder facebookaccount kan ik dus niet je diensten zien ( want daar staat dan de melding van facebook overheen dat ik een account moet aanmaken - not dus)
(Aangenomen dat “verkoop” dan onder “diensten” staat op facebook?)

Een goede duidelijke website kan gewoon het verschil maken.

Verder ook jezelf adverteren,
Marktplaats zal wel geld kosten, maar waarom niet een algemene advertentie op Bokt?
Met in je Bokt onderschrift een korte omschrijving dat je paarden opvangt en 2e kansen biedt en een link maar je Bokt advertentie.
In de advertentie kun je dan je “handel” in 2e kans paarden toelichten en aangeven dat geïnteresseerden contact met je kunnen opnemen voor het actuele aanbod.
Ik denk dat er heus mensen zijn die bewust willen kiezen voor een paard uit een opvang, maar dan moeten de mensen wel van je bestaan afweten.
(De enige opvang die ik van naam ken is PZB en niet iedereen is daar zo enthousiast over)
Ik zou de paarden ook gewoon “normaal” verkopen en niet met zo’n contract van PZB. Zeker niet als ze ook voor “normale” prijzen verkocht worden.

Voor wat betreft het “aankopen” van paarden:
als je ze niet gratis krijgt, dan zou ik amper meer dan de slachtwaarde betalen voor de op te vangen beestjes.
Mensen moeten blij zijn dat jij aan zo’n project wil beginnen. Als ze echt er zo erg aan toe zijn dan hebben ze enkel die waarde.
Maak duidelijk dat het opknappen van zo’n beestje naast veel tijd ook heel veel geld kost!

Er zal heus een markt zijn voor jouw paarden, de liefhebbers moeten alleen wel weten dat je bestaat.
En ja, ook eens met wat velen hier al hier schreven; iets minder paarden in je “vaste bestand”.
Houden van is ook loslaten...

Succes, ik hoop dat je alles goed voor elkaar gaat krijgen.

Rizette
Berichten: 4367
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:20

Geeft dit niet een heleboel trammelant met oud eigenaren? Je koopt aan en verteld dat je ze opvangt en je hebt een handelsstal?

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 23:43

hoefnageltje schreef:
Mijn aanbevelingen:
Kijk eens of je hulp kan krijgen (van een vriend / familielid / kennis of desnoods aankloppen bij een vrijwilligerscentrale) om je website te laten verbeteren en/of te beheren.
Iemand die handig is met computers en ook begaan is met je doel (opknappers een 2e kans geven - dacht ik zo) Iemand die ook kritisch kan kijken naar de “missers” van je website.
Jij hebt het druk met de paardjes, laat het website gedeelte dan aan iemand over die daar serieus tijd in wil en kan steken. Iemand die ook zijn hart voor dieren op de goede plek heeft zitten, en op die manier ook de opknappertjes helpt.
Je kunt gewoon niet alles zelf.

Een website is een visitekaartje, dat zou die van jou ook moeten zijn maar is die nu gewoon niet.
Eens met wat velen hier reeds aangaven; maak je doelstelling duidelijk op je homepage.
(Paarden een 2e kans geven)

Als je geen aparte site voor je opknappertjes wilt, maak dan binnen je website er duidelijk een apart hoofdstuk van.

Verder valt me op
- geen mailadres te vinden (staat niet bij “contact”) Heb je die niet of waar staat die dan?
- Bij “Ons team” : stel jezelf voor (en eventueel ook je teamleden) Alleen afgaande op je foto dacht ik te maken te hebben met een tienermeid (sorry sorry niet onaardig bedoeld). Kijkend op je Boktprofiel blijk je toch iets ouder te zijn. Dus: vertel wie je bent, wat je gedaan hebt (opleiding, goede omschrijving van jouw vaardigheden met paarden.) En een foto waarbij je die professionaliteit dan ook meer uitstraalt ( je huidige foto vind ik heel leuk, als die in een Bokt foto topic stond - nu zie ik helaas een Pennie meisje - nogmaals sorry, het is niet kwetsend bedoeld, ik hoop je te helpen)

Het kan zijn dat het komt omdat ik je site vanaf mijn telefoon bekijk, maar ik vind het subkopje “Diensten” onder de hoofdtitel “Diensten” verwarrend. Het duurde toch echt een tijd voordat ik uiteindelijk ook kon lezen wat de diensten inhouden.

Verder eens met mijn voorgangers; bij “Verkoop” wil ik graag het aanbod zien.
Als je dan verwijst naar facebook, zet er dan gelijk de link naast ( moeten zoeken naar de link maakt het niet aantrekkelijker) (link staat nu alleen onder “Contact”)
Ik heb zelf geen facebook, berichten kan ik nog een beetje lezen, maar zonder facebookaccount kan ik dus niet je diensten zien ( want daar staat dan de melding van facebook overheen dat ik een account moet aanmaken - not dus)
(Aangenomen dat “verkoop” dan onder “diensten” staat op facebook?)

Een goede duidelijke website kan gewoon het verschil maken.

Verder ook jezelf adverteren,
Marktplaats zal wel geld kosten, maar waarom niet een algemene advertentie op Bokt?
Met in je Bokt onderschrift een korte omschrijving dat je paarden opvangt en 2e kansen biedt en een link maar je Bokt advertentie.
In de advertentie kun je dan je “handel” in 2e kans paarden toelichten en aangeven dat geïnteresseerden contact met je kunnen opnemen voor het actuele aanbod.
Ik denk dat er heus mensen zijn die bewust willen kiezen voor een paard uit een opvang, maar dan moeten de mensen wel van je bestaan afweten.
(De enige opvang die ik van naam ken is PZB en niet iedereen is daar zo enthousiast over)
Ik zou de paarden ook gewoon “normaal” verkopen en niet met zo’n contract van PZB. Zeker niet als ze ook voor “normale” prijzen verkocht worden.

Voor wat betreft het “aankopen” van paarden:
als je ze niet gratis krijgt, dan zou ik amper meer dan de slachtwaarde betalen voor de op te vangen beestjes.
Mensen moeten blij zijn dat jij aan zo’n project wil beginnen. Als ze echt er zo erg aan toe zijn dan hebben ze enkel die waarde.
Maak duidelijk dat het opknappen van zo’n beestje naast veel tijd ook heel veel geld kost!

Er zal heus een markt zijn voor jouw paarden, de liefhebbers moeten alleen wel weten dat je bestaat.
En ja, ook eens met wat velen hier al hier schreven; iets minder paarden in je “vaste bestand”.
Houden van is ook loslaten...

Succes, ik hoop dat je alles goed voor elkaar gaat krijgen.

Dankje voor je uitleg en mening, wel fijn dat ik het van andere een beetje te horen krijg hoe het allemaal overkomt naar de buitenwereld toe :j
De website is inderdaad een dingetje blijkbaar maar ook echt niet up to date meer.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 23:49

Rizette schreef:
Geeft dit niet een heleboel trammelant met oud eigenaren? Je koopt aan en verteld dat je ze opvangt en je hebt een handelsstal?


Ik heb nog met alle goed contact, nog nooit problemen gehad. Vaak bieden ze me het zelf aan. Maar deze paarden zijn dan geen echte opvangertjes hebben altijd goede thuis gehad.

Ook met veel nieuwe eigenaren gewoon nog steeds contact. Vind het fijn als ik ze een beetje kan volgen.
Mocht er oude of nieuwe eigenaren in contact met elkaar willen komen, kan ik hierin vragen als ze dat willen of niet.

De echte opvangertjes komen van bronnen die het volgens mij niet eens intereseren als het paard het nog gaat overleven of niet.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:58

Zoals ik je karakter een beetje begrijp zou ik stoppen met opvangen en zeker met opkopen van andermans ellende. Iemand helpen als tussenpersoon om een goed tehuis te vinden prima. Maar niet meer zelf kopen want je kunt niet alle paarden redden. En je bent waarschijnlijk snel gehecht aan die kneuzen en dan staan ze veel langer bij je dan nodig is. Dus stoppen, houd enkele dieren voor jezelf en ga genieten .

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:33

LindyH schreef:
superpony schreef:
Ga bedenken hoe je ze wil herplaatsen. Elk paard tegen een vast bedrag, een realistische waarde etc etc?? Of wil je met een contract verkopen? Dat zal mensen weerhouden soms, maar voor de low budget paarden die gezond en braaf zijn wel de beste optie om te voorkomen dat ze weer in de handel terecht komen.

Ik denk dat hier een probleem zit. Paarden die gezond en braaf zijn, zijn sowieso al niet low budget.
Bovendien heeft bijna ieder paard wel iets, zeker als ze al wat op leeftijd zijn en een problematische achtergrond hebben.
Paarden die gezond en braaf zijn worden al wel eerder in het proces verkocht. Die komen niet in een opvang terecht.

Je moet echt een strategie hebben om paarden met een rugzakje toch aan de man te brengen, en dat is echt heel erg moeilijk. Ze gewoon te koop zetten is niet voldoende, want dat worden ze overgeslagen. Volgens mij is de enige manier om dat te doen inderdaad je profileren als opvang/opknapper. Dan raak je mensen in het hart, en zijn ze bereid om een paard met een rugzakje bij jou te kopen. Je zult echt op het gevoel van mensen moeten inspelen. Inderdaad foto's plaatsen van hoe paarden bij je binnen komen en hoe jij ze opknapt. Dan krijgen mensen er een goed gevoel bij als ze zo'n paard dan later kopen. En van dat gevoel moet jij het hebben, dus daar moet je op inzetten. Dat kost veel promotiewerk op social media, maar het is onmisbaar.

Stel dat jij een vreselijk sneu geval binnen krijgt, en mensen kunnen op social media en/of hier op Bokt volgen hoe het hem vergaat in het opknapproces, dan krijgt zo'n paard een hele fanbase en staan de mensen straks in de rij op het moment dat dat paard naar een definitief huisje mag. Bovendien zijn mensen dan misschien ook bereid om je te helpen met dierenartskosten etc. Dat scheelt jou ook weer.

Maar je moet het wel laten zien aan de mensen, zodat zij hun hart kunnen verliezen. Als je niet inspeelt op gevoel kun je mensen niet voor je winnen. Dat geldt voor bijna alle goede doelen, en zeker als het om dieren of kinderen gaat.


Daar ben ik het niet mee eens. Als je een opvang bent, vang je alles op. Dus dan komen er ook paarden binnen waar baasjes bijv ziek worden, scheiden, geld problemen hebben etc. Zeker omdat TS aangeeft nu meer aanbod te hebben is dat vrij logisch vanwege Corona bijv.
De vorige economische crisis was ook ene goed moment om voor weinig een goed paard te kopen.

Niet elk paard is een slecht of moeilijk paard, omdat een baas er niet mee om kan gaan. Ik heb ook 2 schatjes met reputatie die het bij ons prima doen.

En dat is het principe van opvangen en een nieuw huisje zoeken. Voor weinig of gratis opvangen. A) om de eigenaar te helpen B) om het paard een kans op een toekomst te geven. Door de lage investering heb je meer ruimte om te investeren in herstel, training als je dat zelf doet en je kosten laag zijn.

Kosten kunnen laag zijn, door de plek die je hebt, donaties en neven inkomsten. Dus inderdaad de paarden die klaar zijn voor verkoop te gebruiken voor lessen. Maar dan moet TS wel zelf zo handig zijn met paarden om ze daar goed voor klaar te krijgen.

Wintgevend zal het niet worden, maar als TS nu 2000 euro voor een opvanger betaald, 10 paarden heeft staan en amper wat te koop heeft, gaat het niet goed.

En eerlijk? Ik heb er 5 aan huis en 2x zoveel naast werk is best pittig. Zeker als je ze allemaal moet trainen en klaarmaken voor verkoop/lease etc.

Als je paarden wil opvangen, dus echt wat wil doen, omdat je ziet dat het aanbod groeit, moet je echt netwerken. Laatst zag ik een oproep van een manege die nieuwe paarden zocht bijvoorbeeld. Dan kan je ze bijv verkopen voor X bedrag en als het goed gaat, kan je een fijne samenwerking krijgen.

Bij ons kwam vroeger een vaste handelaar en werden de paarden in de lessen getest, gebruikt en later ook vaak aan klanten verkocht.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:58

dynara schreef:
selyna schreef:
Wat heb je wel te koop staan?
Daar ben ik erg benieuwd naar :)

Op moment een kleine deense ruin van ca 1.58/1.60 een veulen als hij oud genoeg is van de moeder te gaan, en een erg oude senior pony. Daar zoek ik langzaam een leuk huisje voor. De rest is er nog niet aan toe en sommige wil ik niet weg doen.


Hier lees ik iets anders. Je hebt er één te koop, en dan nog een veulen en een oude pony.
Als je de andere allemaal wilt houden, miep dan niet dat het duur is.
Wij zijn professionele fokkers. Soms fok ik er eens eentje waarvan ik denk: die zou ik graag voor mezelf willen!
Maar ik verkoop ze toch. Omdat ik anders verdrink in de paarden, en het onnodig en veel te duur is om ze allemaal bij te houden.
En een oude afdanker kopen ‘uit medelijden’ voor 2000€ is ronduit onnozel. Dan zouden ze hem van mij gewoon mogen houden. Natuurlijk is het aanbod groter dan de vraag, dat is overal zo.
Maar ik vind de combinatie “opvang”/“handelsstal” nogal bizar, eigenlijk.
Correct me if I’m wrong, maar mij komt het over als iemand die voor een stuiver afdankertjes probeert op te kopen, die dan probeert te slijten aan iemand anders met winst. En nu ligt de markt op zijn gat, en rijst er een probleem. Tja...

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 13:08

sevke schreef:
dynara schreef:
Op moment een kleine deense ruin van ca 1.58/1.60 een veulen als hij oud genoeg is van de moeder te gaan, en een erg oude senior pony. Daar zoek ik langzaam een leuk huisje voor. De rest is er nog niet aan toe en sommige wil ik niet weg doen.


Hier lees ik iets anders. Je hebt er één te koop, en dan nog een veulen en een oude pony.
Als je de andere allemaal wilt houden, miep dan niet dat het duur is.
Wij zijn professionele fokkers. Soms fok ik er eens eentje waarvan ik denk: die zou ik graag voor mezelf willen!
Maar ik verkoop ze toch. Omdat ik anders verdrink in de paarden, en het onnodig en veel te duur is om ze allemaal bij te houden.
En een oude afdanker kopen ‘uit medelijden’ voor 2000€ is ronduit onnozel. Dan zouden ze hem van mij gewoon mogen houden. Natuurlijk is het aanbod groter dan de vraag, dat is overal zo.
Maar ik vind de combinatie “opvang”/“handelsstal” nogal bizar, eigenlijk.
Correct me if I’m wrong, maar mij komt het over als iemand die voor een stuiver afdankertjes probeert op te kopen, die dan probeert te slijten aan iemand anders met winst. En nu ligt de markt op zijn gat, en rijst er een probleem. Tja...

Ik snap dat het zo over komt.
Het gaat me niet over het verkoop gedeelte.
Winst maak ik zoiezo niet :n geef soms paarden ook weg voor niets... het gaat me er gewoon over dat er zoveel verwaardeloosde paarden worden aangeboden. Toevallig gekeken bij paard zoekt baas en daar staat precies hetzelfde.
Het drukt mij op het hart dat ik gewoon niet alle kan helpen vanwege het kostenplaatje en ik voor die ik nog heb staan niet zo snel een geschikte thuis kan vinden voor een ander weer te helpen.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:12

Misschien beseffen dat je niet alles kunt redden, vooral wanneer je zo “ dom “ bent om dik geld voor dit soort dieren te geven , dan houd je het in stand . Niks bijhalen en alleen pony’s voor jezelf aanhouden.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:00

Nou tijd voor een realiteitscheck dan.
En volgens mij wordt dit al aardig in dit topic gegeven. ;)
Ik denk dat heel veel mensen dieren wel zouden willen opgevangen om het een goed huisje te geven, maar dat is gewoon niet te betalen. Niet te doen. Niet realistisch.

Probeer de tips die gegeven zijn toe te passen en hopelijk krijg je dan wat meer rust voor je zelf. :)