Te veel opvangertjes, het word te veel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 11:54

De laatste tijden heb ik zoveel opvangertjes.

Even korte uitleg wat ik doe...
Ik vang regelmatig paarden en ponys op die de hulp echt nodig hebben en probeer ze dan weer naar een tijdje te herplaatsen naar een geschikt nieuw huisje.

Maar op moment komen er meer paarden bij dan dat er weg gaan. Mensen vertrouwen het niet als de vraagprijs wat lager is, daarnaast ben ik gewoon altijd zo eerlijk mogelijk... want anders is hulp-paarden opvangen erg zinloos.
Veel mensen schrikt dat af? Ik weet het gewoon niet meer, ik werk gewoon volle dagen in een fabriek voor alle paarden te voorzien van de juiste voer en medicatie.

Het is gewoon jammer dat ik er aan moet denken om er mee te stoppen omdat ik het financieel het anders gewoon niet meer rond krijg en ik van sommige paarden ook afstand moet gaan doen die ik juist niet zomaar weg wil doen :n

Ik heb enige paardjes wel al verleasd voor een klein bedrag en daarnaast op sommige eens per week een privelesje. Maar met lange na niet genoeg voor de opvangertjes te onderhouden.

Ik snap ook zeer goed dat meeste niet zitten te wachten op niet 'kant en klare' paarden. Maar wil echt niet een persoon worden die veel dingen achter gaat houden, voor mijn paarden te verkopen. Als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel!

Zit er wel even doorheen en moest het even van mijn hart, maar gelukkig heb ik genoeg steun van alle leuke paardjes om me heen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:07

Wat mooi dat je dit doet, en dat je zo hard werkt om je paarden te kunnen geven wat ze nodig hebben. Kan wel begrijpen dat het je wat veel wordt; dat ís het ook!

Kan het zijn dat mensen je advertenties gewoon niet kunnen vinden? Ik heb geklikt op de link in je onderschrift, maar zie op je website onder 'verkoop' geen paarden/pony's te koop staan. Daar verwijs je door naar je facebookpagina, maar ik vind dat persoonlijk veel lastiger om te vinden wat je te koop hebt staan.

Misschien helpt het om je website weer even te updaten en je onderschrift aan te passen (iets als: paarden / pony's te koop: [website])?

Pas goed op jezelf! :(:)

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:37

Hoi! Ik ga mee idd met bovenstaande post. Ik snap nu ook niet wat je nou te koop heb staan en niet. Degene waarvan ik dacht ohh deze staan te koop, waren al verkocht.
Hou je website up to date en je fb. Verder wil ik je veel sterkte wensen.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:40

Je kan niet meer opvangen dan je kan. Vol is toch echt vol.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:43

Dat je dit post zegt eigenlijk al genoeg, dat je aan (of zelfs over) je grens zit :(:)

Zul je m.i. toch keuzes moeten gaan maken, ook al is dat niet leuk.
Iets anders als minderen in het aantal dieren zit er denk ik niet in.

Website met wat te koop staat up-to-date zien te houden lijkt mij ook een goeie tip.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:03

Maar als ik je website zie, zie ik "gewoon" een handelsstal, dus inkoop en verkoop van paarden. En bij een handelsstal heb ik zelf ook al gauw twijfels over paarden en prijzen. Het is tenslotte handel, dus de bedoeling om geld te verdienen. ;)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:10

Samen werken met een andere stichting....bv Paard zoekt Baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:13

Nog een tip: een wat professioneler e-mailadres. Bijvoorbeeld je naam gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:15

pinto_1 schreef:
Maar als ik je website zie, zie ik "gewoon" een handelsstal, dus inkoop en verkoop van paarden. En bij een handelsstal heb ik zelf ook al gauw twijfels over paarden en prijzen. Het is tenslotte handel, dus de bedoeling om geld te verdienen. ;)


Dit inderdaad. Je post suggereert iets heel anders dan je profiel en website.

Ik vang ook dieren op, wel iets totaal anders (ratten). Bij opvang en herplaatsen moet het helder zijn dat het dáár om gaat. Handel strookt niet met opvangen. Je kan natuurlijk best een handelsstal náást je opvang hebben, maar ik denk dat het scheiden van die twee en de paarden dan ook verkopen/herplaatsen met een ander (gebruiks)doel al een heel ander publiek trekt.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:17

Mensen gaan geen paard kopen omdat jij daarvoor in een fabriek werkt. Het is heel nobel van je, maar je formule is erop gebaseerd dat mensen jouw opvangertjes willen kopen, en dat blijkt gewoon niet zo te zijn.

Of je moet je veel duidelijker profileren als non-profit. Dan zijn mensen misschien bereid uit goodwill een paard bij je te kopen. Maar ook die mensen zullen moeilijk te vinden zijn.
Mensen die een paard kopen willen nu eenmaal een paard dat aan hun wensen voldoet.

Het is niet voor niks dat er eigenlijk geen opvangcentra/asiels voor paarden bestaan. Het concept werkt gewoon niet in onze maatschappij.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:19

Cowgirl schreef:
Samen werken met een andere stichting....bv Paard zoekt Baas.

Die betalen niet voor een paard.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:19

Op je site zie ik een handelstal.
Geen vrouw die in de fabriek werkt en hobbymatig wat dieren opvangt.
En daar zit denk ik een deel van je probleem.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:23

Naast dat je een (constant goed geupdate) website kunt maken voor de opvangers (liefst los van de handelsstal!) , zou ik ook een informatief doch krachtig stukje over je opvangers in je onderschrift zetten. En inderdaad een professioneel aandoend e-mailadres gebruiken.

Een facebook pagina zou ik skippen als ik op zoek was naar een paard. Leuk voor updates over de opvangers, maar vaak onduidelijk voor echt goede verkoopafspraken/verkoopregelingen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:27

Er staan ook geen plaatsbare paarden op je site. Ik zou de naam ook vervangen door Paardenopvang Vredeweg.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:59

Ik snap het niet helemaal. Ben je een handelsstal die paarden inkoopt én paarden opvangt? Als je ook een handelsstal bent, weet je ook dat een paard behoorlijk wat geld wegkauwt.

Als handel en opvang apart zijn, zou ik ook zorgen dat er voor de opvang een duidelijke website komt. En haal niet meer binnen dan je kan voeren. Het risico is dat als één van de paarden wat krijgt waardoor je hoge medische kosten hebt, dat je dan hele vervelende keuzes moet maken.

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Te veel opvangertjes, het word te veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:25

Ik krijg eerlijk een beetje de kriebels van het feit dat je wel gratis opvangers wilt (waarvoor mensen nog moeten betalen om ze op te laten halen ook), maar dat er wel op gereden moet kunnen worden. Dat in combinatie met je handelsstal, komt niet helemaal zuiver over. Ik denk dat dat ook is waar mensen op afhaken, want wie zegt dat jij die opvanger met gedragsproblemen/bemerkingen niet doorverkoopt als sportpaard?

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 14:48

Foaly schreef:
Ik krijg eerlijk een beetje de kriebels van het feit dat je wel gratis opvangers wilt (waarvoor mensen nog moeten betalen om ze op te laten halen ook), maar dat er wel op gereden moet kunnen worden. Dat in combinatie met je handelsstal, komt niet helemaal zuiver over. Ik denk dat dat ook is waar mensen op afhaken, want wie zegt dat jij die opvanger met gedragsproblemen/bemerkingen niet doorverkoopt als sportpaard?

Ik betaal ook gewoon voor de paarden. Ik krijg ze niet voor niks helaas en vaak betaal ik al snel te veel maar ik persoonlijk heb het er voor over (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Ik zeg alles eerlijk erbij als er echt een gebruiksaanwijzing bij zit of een bemerking heeft. Maar niet alles is zo slecht om niet als goed paard weg te kunnen gaan. Soms moeten ze weg ivm prive redenen.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:50

dynara schreef:
Foaly schreef:
Ik krijg eerlijk een beetje de kriebels van het feit dat je wel gratis opvangers wilt (waarvoor mensen nog moeten betalen om ze op te laten halen ook), maar dat er wel op gereden moet kunnen worden. Dat in combinatie met je handelsstal, komt niet helemaal zuiver over. Ik denk dat dat ook is waar mensen op afhaken, want wie zegt dat jij die opvanger met gedragsproblemen/bemerkingen niet doorverkoopt als sportpaard?

Ik betaal ook gewoon voor de paarden. Ik krijg ze niet voor niks helaas en vaak betaal ik al snel te veel maar ik persoonlijk heb het er voor over (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Ik zeg alles eerlijk erbij als er echt een gebruiksaanwijzing bij zit of een bemerking heeft. Maar niet alles is zo slecht om niet als goed paard weg te kunnen gaan. Soms moeten ze weg ivm prive redenen.

Maar het is niet altijd mogelijk om met een idealistisch beeld te gaan handelen. Als je er al teveel geld voor betaald, gaat er iets mis toch? Ik denk dat je voor jezelf goed moet nadenken wat je precies wil doen, wil je handelen of wil je paarden opvangen? Vanuit daar zou ik je bedrijfsplan aanpassen.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 14:55

Begrijp me niet verkeerd :n
Ik verkoop wel eens paarden, dan maakt me gewoon in mijn opzichten handelaar (toch?).
Naast dat ik niet alles kan houden en ik graag paarden hun kansen wil bieden. Ik betaal gewoon voor de dieren en ja soms krijg ik ze voor niets. Maar voor niks gaat de zon op. Soms betaal ik voor een zielig hoopje €2000,- die misschien niet eens meer op eigen benen kan staan (ja echt waar dat is wel eens voorgekomen) ik koop zoiets ongeacht wat ik er voor moet betalen omdat ik ze dan gewoon echt zielig vind.
Om de kosten een beetje terug te kunnen krijgen, dierenarts kosten, hoefsmid, speciaal voer, ect ect... verkoop ik de paarden echt niet met echte winst. Maar dat bedrag helpt me wel weer een maand voer te kunnen betalen. Maar is totaal niet het bedrag wat het paard me uiteindelijk gekost heeft.

Een up to date voor mijn website is zeker een dingetje :j
Heb helaas geen laptop/computer meer en is facebook de makkelijkste optie om alles beetje bij te houden.
Daarnaast doen we het echt hobbymatig vandaar nog geen serieuze mail adres

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 14:59

Earth schreef:
dynara schreef:
Ik betaal ook gewoon voor de paarden. Ik krijg ze niet voor niks helaas en vaak betaal ik al snel te veel maar ik persoonlijk heb het er voor over (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Ik zeg alles eerlijk erbij als er echt een gebruiksaanwijzing bij zit of een bemerking heeft. Maar niet alles is zo slecht om niet als goed paard weg te kunnen gaan. Soms moeten ze weg ivm prive redenen.

Maar het is niet altijd mogelijk om met een idealistisch beeld te gaan handelen. Als je er al teveel geld voor betaald, gaat er iets mis toch? Ik denk dat je voor jezelf goed moet nadenken wat je precies wil doen, wil je handelen of wil je paarden opvangen? Vanuit daar zou ik je bedrijfsplan aanpassen.

Er gaat zeker meer geld uit dan in en dat is ook niet zo zeer waar ik op doel.
Maar weet gewoon niet meer zo goed hoe ik het aan moet pakken op moment

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:03

Ik denk dat de manier om dit aan te pakken is om er toch wat zakelijker in te staan. Je paarden niet verkopen voor de kostprijs, maar voor de realistische marktwaarde. Met het geld dat je verdient kan je de stumperds helpen zonder er zelf te veel bij te leggen.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 15:06

LindyH schreef:
Mensen gaan geen paard kopen omdat jij daarvoor in een fabriek werkt. Het is heel nobel van je, maar je formule is erop gebaseerd dat mensen jouw opvangertjes willen kopen, en dat blijkt gewoon niet zo te zijn.

Of je moet je veel duidelijker profileren als non-profit. Dan zijn mensen misschien bereid uit goodwill een paard bij je te kopen. Maar ook die mensen zullen moeilijk te vinden zijn.
Mensen die een paard kopen willen nu eenmaal een paard dat aan hun wensen voldoet.

Het is niet voor niks dat er eigenlijk geen opvangcentra/asiels voor paarden bestaan. Het concept werkt gewoon niet in onze maatschappij.

Dat ben ik met je eens.
Het is gewoon dat ik beetje overzicht kwijt ben en ik me zo machteloos voel omdat ik niet genoeg paarden kan helpen. Doet me echt aan me hart... ik doel zeker niet op het geld/winst want dat heb ik zeker niet.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:14

Eef_Bam schreef:
Ik denk dat de manier om dit aan te pakken is om er toch wat zakelijker in te staan. Je paarden niet verkopen voor de kostprijs, maar voor de realistische marktwaarde. Met het geld dat je verdient kan je de stumperds helpen zonder er zelf te veel bij te leggen.

Zoiets ja.Gezonde paarden kunnen wat opbrengen zodat zieke geholpen kunnen worden. Qua echte paardenasielen zonder zakelijk doel heb je in Nederland de Paardenkamp in Soest ,maar dat isalleen voor 20-plussers.Ook was er vroeger nog ergens een opvang voor oude manegepaarden,ik weet niet of dat nog bestaat.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 15:19

Eef_Bam schreef:
Ik denk dat de manier om dit aan te pakken is om er toch wat zakelijker in te staan. Je paarden niet verkopen voor de kostprijs, maar voor de realistische marktwaarde. Met het geld dat je verdient kan je de stumperds helpen zonder er zelf te veel bij te leggen.

Dat is misschien wel een leuke redelijke optie.
Maar dat is alles wel echt op een rijtje zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:23

TS; realiseer je dat je beter elk jaar 2 paarden kan helpen en dat volhouden dan in 1 jaar 10 paarden waarna je blut bent en kapot van vermoeidheid. Als jij blut/oververmoeid bent kan je immers geen enkel paard helpen.

Dat zal betekenen dat je soms nee moet zeggen. Je kan niet in je eentje alle zielige paarden redden, hoe nobel dat streven ook is.

Edit: dit berichtje vooral nadat ik lees dat je “niet genoeg paarden kan redden”.