NRPS Rebel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NRPS_Rebel
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-06-20

NRPS Rebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 13:09

Afbeelding

Afbeelding
Er is een paar dagen geleden iets heel jammers gebeurt.
Mijn paard Rebel is van mij afgenomen door iemand.
Ze is nogsteeds officieel gezien van mij, alleen iemand ontezegt mij de toegang naar haar.
Die persoon probeert haar te verkopen en ik ben al naar de politie en een advocaat gegaan.
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen.
Als jullie contact hebben gehad met de persoon die haar probeert te verkopen, zou het mij enorm helpen als jullie die informatie naar mij toe mailen.

Fotos zijn adv gevonden op marktplaats van mijn paard!

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:14

Waarom laat je je de toegang ontzeggen dan?
Kan je er niet heen gaan en de ponny opladen en mee nemen?

NRPS_Rebel
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 13:20

Heb dat dus geprobeert. Politie aan te pas gekomen. En hun zeide dat ik haar niet mag verplaatsen tot er n rechtelijke zaak van is gemaakt. Omdat deze persoon liegt over mijn pony



Jilletje schreef:
Waarom laat je je de toegang ontzeggen dan?
Kan je er niet heen gaan en de ponny opladen en mee nemen?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: NRPS Rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:23

Snap je verhaal maar zou toch willen vragen om dit topic te laten verwijderen.
Dit levert je alleen maar ellende op en dat is niet wat je wilt.
Dit is nl een wij/zij iets.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:24

Wat is de reden dat je niet meer naar je pony mag?
Heeft degene daar iets over gezegd?

Ben jij minderjarig?
Dan kun je evt je ouders de boel laten regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:24

Sorry TS, zonder het volledige verhaal kunnen wij er A. niets van begrijpen, en B. je al helemaal niet helpen (en als we wel het hele verhaal hebben is dat alsnog de vraag).

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:26

Foto's zijn zo te zien van marktplaats.

Als iemand de pony te goedertrouw koopt (neem aan dat paspoort en eventueel papier bij de pony zijn), dan is terugkrijgen al erg lastig.

Heb je ook op marktplaats een adv aangemaakt om aan te geven dat deze pony officieel nog van jou is? Hopelijk kan dat enigszins helpen mensen af te schrikken de pony te kopen.

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:27

Ik vind het echt heel erg voor je!

Ik had dit maanden geleden nooit achter haar gezocht. Ik hoop dat iemand je kan helpen.

Het is heel goed dat je reeds een advocaat in de arm hebt genomen.

Ik zal wat meer toelichten.

De TS heeft vanaf januari gewerkt bij de hierboven benoemde verkoper. Het betreft een handel/training stal. Van het salaris dat zij heeft opgespaard heeft zij Rebel gekocht. Nu TS niet meer werkzaam is bij deze persoon is haar alle toegang ontzegd.

Ze heeft geprobeerd rebel op te halen. De politie kon op dat moment niemand aanwijzen als eigenaar ondanks koopovereenkomst en betaalbewijs. Rebel moet op de betreffende stal blijven staan tot uitspraak van een rechter. Rebel mag tot dan niet verhuisd of verkocht worden. TS heeft een advocaat in de arm genomen en is een civiele procedure opgestart.

Rebel woedt nu echter toch te koop aangeboden. TS is bang dat iemand haar ter goeder trouw zou kopen.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: NRPS Rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:30

Het vervelende is.. als hij verkocht wordt dan kan de pony niet geleverd worden aan TS en zal de rechter de koop met TS ontbinden en de handelsstal het aankoopbedrag laten terugbetalen.

Elise_74
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-06-20

Re: NRPS Rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:32

Ach gos wat enorm rot voor je. Hopelijk kunnen we met z'n allen elkaar toch een beetje helpen op dit forum. Ik heb helaas zelf ook redelijk wat ervaring met hippisch recht, je mag me overigens altijd een berichtje sturen!

Kan je aantonen dat jij degene bent geweest die het paard daadwerkelijk heeft betaald en staat je naam op documentatie? Betaal je zelf (aantoonbaar) stalling, dierenartskosten en was je zelf hiervoor de enige die de zorg droeg van het paard? Zijn er mensen die dit voor je kunnen aantonen? Wellicht helpt dat je zaak wat. Alleen

Het in de arm nemen van een advocaat is zeker aan te raden, maar kan natuurlijk erg in de kosten lopen. Het voeren van een rechtszaak is namelijk uit ervaring zeker niet goedkoop en hoe moeilijk soms ook is het toch waard de overweging te maken wat je eruit kunt halen.
Op wat baseer je dat jij officieel de eigenaar bent? Met hippisch recht is dat namelijk lastig vast te stellen, alleen een overboeking van bijvoorbeeld het geldbedrag is niet voldoende.

Wat zegt je eigen advocaat er op dit moment van?

Heb echt met je te doen en hoop dat dit snel en goed opgelost kan worden TS.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: NRPS Rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:32

Dit kan de TS beter onderling oplossen, bokt is hier niet het juiste platform voor, hierom een slotje