Heimwee naar paard (afwezigheid ivm beleren)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soetekind
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Heimwee naar paard (afwezigheid ivm beleren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-20 20:29

Afgelopen week hebben we een paard van ons weggebracht om te laten beleren naar een fijne en proffesionele stal.
Nu is haar stal leeg, de andere paarden zijn haar aan het zoeken en willen niet echt buiten staan. Hinniken al dagen En ook ik, jeetje, wat een lege stal en een gemis. En ik maar piekeren, gaat alles goed, gebeuren er daar geen ongelukken en bovenal, heeft ze het daar een beetje naar de zin, etc.
Zijn er mensen die dit herkennen of ben ik te bezorgd

[color=#BF40BF]YGNR/color]


Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:38

Ik herken het, het is toch een beetje m’n kind :')
Mijn paard is inmiddels weer thuis, ziet er fantastisch uit en is heel goed voor elkaar. Ik kreeg geregeld een update over hoe het met hem ging en prentte mezelf steeds in dat daar zoveel paarden zijn en komen, dat de kans dat er iets gebeurde of ze iets over het hoofd zagen heel klein was.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

cissy
Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Heimwee naar paard (afwezigheid ivm beleren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:43

Dan ga je toch gewoon even kijken bij je paard?
Ik heb mijn jonkie ook weggebracht om te laten beleren maar ik zat er 3x per week om te zien hoe het ging en om zelf van te leren. Vonden ze prima.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:59

Oh ja, heel herkenbaar! Mijn merrie zou 4 weken wegblijven maar na die 4 weken besloten om haar daar nog 6 weken langer te laten blijven om haar meteen ook klaar te maken voor de keuring. Ik weet prima dat het de beste optie was op dat moment maar ik vond het echt wel lastig dat ze toen ineens nog zolang weg zou blijven. Nu ben ik echt aan het aftellen, nog 2 weken en dan komt ze eindelijk weer thuis, drachtig, zadelmak en gekeurd...
Ik ben idd wel minstens 1 keer per week bij haar gaan kijken de hele periode

Soetekind
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-20 21:14

Ik wil ook niet zeuren en er als een moederkloek omheen hangen.
Ze is heel eenkennig en roept altijd als ze mij ziet. Aankomende week afgesproken haar te bezoeken. Vooral door de corona tijd wil je niemand in de weg lopen. En als elke eigenaar er een aantal keer per week bij gaat staan is het wel een hele drukke boel daar op stal.
Zucht, ik hoop dat ze weer snel thuis is!!

&Wopkebrok, ik hoop dat je straks dubbel kan genieten van je paard thuis hebben!

[color=#BF40BF]YGNR/color]

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:56

Dankjewel!
Soms ben ik er maar 5 minuten en ik wil ook idd niemand in de weg lopen maar ik weet van mezelf dat ik weet hoe ze in haar vel zit zodra ik haar zie en dat stukje heb ik nodig om het ook los te kunnen laten. Ze is mijn eerste zelfgefokte veulen. Na 2 weken daar is ze een poosje ziek geweest en dat kon ik zien aan hoe ze erbij stond in de stal, toen ging ik ook vaker dan nu ze weer beter is. Ze heeft nu weer praatjes en gaat conditioneel hard vooruit dus nu heb ik er weer meer vertrouwen in :j

Ipsilonka
Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Heimwee naar paard (afwezigheid ivm beleren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:55

Ik heb pas mijn grasmaaier shet 1,5 week op de kliniek gehad, alwaar geen bezoek..... Ik vond t vreselijk, alleen maar 1 x per dag een belletje van een paar minuten met de orthopeed. Dus ik snap je wel!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 04:59

Ik heb nu een paard in training staan omdat ik het lichamelijk helaas even niet trek om ze allemaal te rijden. Ik heb besloten om hem 3x per week te brengen in plaats van hem daar neer te zetten. :') Erg hè. Het is echt mijn maat dat paard, het is zo'n paard wat elke keer als hij me ziet een knuffel wil.

Ik weet ook hoe dat paard is bij vreemden en in een vreemde omgeving dus ik denk ook echt dat dit voor de training effectiever is. Met de ruiter klikt hij gelukkig wel heel goed. Veel op stal staan lijkt me overigens ook niet bevorderlijk voor zijn gedrag.

pinto_1
Berichten: 2541
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:07

Is je paard alweer terug TS?

Heel herkenbaar. Ik had het ook met mijn zelfgefokte paard. Ik durfde hem gewoon niet weg te brengen, was zo bang dat er iets op de stal zou gebeuren of dat hij een negatieve ervaring zou op doen.
Geprobeerd om hem aan huis zadelmak te laten maken, maar dat bleek erg lastig.
Uiteindelijk zelf gedaan met gelukkig wel hele goede begeleiding. ;)

strooigoed

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:12

Ik ken het gevoel TS! Maar bij mij is de situatie andersom. Ik ben weg van mijn paard vanwege mijn studie. Zeker nu ivm mijn examenperiode ben ik erg lang weg. Thuis wordt ze zeker goed verzorgd maar dat neemt niet weg dat ik haar erg mis!

Probeer te onthouden dat het voor een goed doel is dat je paardje even weg is voor het beleren. En mis je haar te veel, ga eens langs. Binnen no time is ze weer thuis en hoeft ze nooit meer weg!

Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:06

Mijn paard is inmiddels een weekje weer thuis en wat ben ik achteraf blij met hoe ik het gedaan heb. Het duurde lang voor mijn gevoel maar ze hebben haar zo fijn beleerd dat ik er zo op weg kon rijden afgelopen week en dat is het me echt wel waard geweest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers