0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 02:08

Staat om kwart voor een opeens een paard op je erf..

Werden net wakker van de hond, en de deurbel... kijken elkaar aan.. twee auto's voor de oprit... raar!
Pyjama aan en naar buiten.

"Hoi, jij hebt een fjord toch? Die liep los hebben we net op straat gevangen"
Begon spontaan te trillen en te stotteren... En ergens binnen 10 stappen, vragen of ie niet gewond was, waar hij was, keek ik om en zag... mijn fjord..

Dus ik hakkel.. Nee, de mijne staat daar!
Toch? Daar staat een paard met een deken toch meneer?
Meneer wou verder zoeken waar t beestje hoorde.. tja om half 1 snachts, iedereen slaapt en is eerst in aanvalsmodus als er aan de deur wordt gerammeld
.. t is de mijne niet maar kom maar hierheen. Heb een dubbele box, hooi en water. T dier kan apart staan en safe.

Dus daar kwam een dame aan gelopen, met een fjordje, spanbandje om de hals..
Wat een brave doerak. Oude merrie, beetje onbespierd en niet dik. Wat oude drukplekjes. Manen netjes bijgehouden.

Dus nu staat ze hier en ben ik me aan het afvragen hoe ik dit morgen praktisch ga invullen. Mijn twee ruimen werden namelijk compleet hysterisch van nachtelijk vrouwelijk schoon op het erf en die waren klaar om over de staldeur te klauteren.. bovenluik nu maar dicht. Is ze niet door een auto beschadigd, hoeven zij dat niet alsnog te doen..

Ik vraag me af wanneer ik weer kan slapen :')

Iemand die, omgeving Kruisland (steenbergen/roosendaal/oud gastel/wouw, noord brabant) een fjordje weet met dit signalement?

Ze is klein, ongeveer 1,35. 25+ denk ik.
Zebrastrepen, twee oude drukplekjes op de rug.
En ontzettend ongelooflijk lief!

Afbeelding

-politie is gebeld en hebben mijn gegevens
-melding amivedi is aangemaakt

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 02:34

Oh jeetje toch! Het zal je gebeuren.. Ben benieuwd waar ze thuis hoort!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 02:42

Wat een boef zo op stap in de nacht. Eigenaar zal vast raar opkijken morgenochtend maar super fijn dat je een logeerplekje voor dr hebt....en dat tussen 2 kerels.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 02:47

smit_ilse schreef:
Wat een boef zo op stap in de nacht. Eigenaar zal vast raar opkijken morgenochtend maar super fijn dat je een logeerplekje voor dr hebt....en dat tussen 2 kerels.

Nou dat... Ik voel nog mijn error toen die man zei " fjord, liep los gevangen " en dat terwijl 20 meter achter me het monster nog gewoon stond te eten eigenlijk.

Het besef dat iemand morgenochtend alleen maar.. leeg.. ziet..

En de vraag of ze alleen liep, of dat er bijvoorbeeld nog ergens een shetlander of iets zwerft..

Ben in gedachten maar trex veilige omheining aan het plaatsen om alles morgen buitenruimte te gunnen... slapen is even geen optie blijkbaar..

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 02:50

Jee wat zal jij geschrokken zijn.
Hopelijk was ze inderdaad in dr eentje op trektocht gegaan.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 02:53

Wat een kanjer ben je, dat je nu al aan het nadenken bent over het naar buiten gaan morgen.
Fijn dat ze veilig kan logeren.

En de eigenaar zal zich morgenochtend wel rot schrikken.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 02:53

Ik snap zeker dat je nu niet meer lekker in slaap komt! Toch had het paard geen beter plekje kunnen vinden om afgeleverd te worden. Hopelijk is ze snel weer bij het baasje (en heb jij weer nachtrust :D)

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 05:39

Hopelijk meldt de eigenaar zich snel.


Gelukkig liep ze braaf mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:48

Heb je facebook, en zo ja; daar al onder je vrienden gedeeld? Wellicht is er iemand die weet dat er in weiland x een fjord van een oude meneer of mevrouw woont.
Wellicht, als je met een paar daagjes de eigenaar nog niet hebt, de veearts bellen om te kijken of ze is gechipt. Maar aangezien ze goed verzorgd is, zal de eigenaar ook snel merken dat ze weg is.

Wat fijn dat je haar zo op kon vangen. Het lijkt mij in ieder geval een scene uit een film. Slapend, honden die aanslaan...

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:16

Chip uit laten lezen, contact opnemen met het Stamboek?

Supergoed dat je haar opvangt, ben benieuwd of de eigenaar zich snel meld.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:25

Dat is wel raar wakker worden zeg! Fijn dat jij haar opvangt.

Veearts bellen zou ik meteen vandaag doen eigenlijk. Zelfs als er geen (leesbare) chip in zit, kan het zo maar zijn dat hij/zij weet waar ze thuishoort.

Linkje van Amivedi misschien ook delen met je hoefsmid, instructeur, ... en hun netwerk benutten.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:50

Het zal je maar overkomen dat je paardje opens weg is. Super dat jullie haar hebben opgevangen, hopelijk snel bericht van de eigenaar. Dat praktijken in de buurt bellen en foto mailen? Als eigenaar zou ik denk ik de politie bellen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:54

Wat schrikken, fijn dat je haar hebt kunnen opvangen.

Zou ook een berichtje op locale facebooksites zetten als dat mogelijk is. Hopelijk vind je snel de eigenaar, die zal ook erg schrikken deze ochtend.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:54

Nou TS super dat je haar opgevangen heb!
Ik zou ook op FB een berichtje plaatsen en openbaar zetten en delen. Ook de politie inlichtten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:56

Jeetje, dat lijkt me even met je hart in je keel wakker worden..
heb je het ook al gemeld bij de politie?
Je kunt je voorstellen dat als jij je paard mist dat je ook even een check doet bij de politie of daar een melding van geweest is, dat iemand iets gezien of gehoord heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:59

Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden. Kan me voorstellen dat wanneer je een paard mist je daar meteen melding van maakt.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:03

Wat lief dat je haar op hebt gevangen!
Hopelijk is de baas snel weer terecht!
Mooie merrie is het wel :)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:09

Goed dat jij haar hebt opgevangen!

Ik zou haar wel op stal houden, en niet buiten laten (of ik begrijp je verkeerd ivm veilige omheining plaatsen). Je weet nooit of ze wormen heeft..

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:23

Super dat je dat gedaan hebt! Ik heb aan de andere kant van het verhaal gestaan afgelopen Oktober, wij hebben dus uren gezocht en niks gevonden, bleek hij gewoon op stal te staan 1,5 kilometer verder. Alleen die mensen gingen er vanuit dat ik op FB een vermist bericht zou plaatsen en dat heb ik niet gedaan, ik heb een melding gemaakt bij de politie. Gelukkig deden zij dat later ook waardoor de mevrouw op de centrale het rekensommetje maakte. Ik was uiteraard overgelukkig, hij bleek ook 's nachts om half 4 bij de merries te hebben gestaan. :=

Zijn laatste 'pleziertje', gelukkig stonden de merries in de stal en heeft hij geen schade kunnen veroorzaken maar ik was wel heel dankbaar dat hij zo was opgevangen! +:)+

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 10:45

Solleke_Noah schreef:
Goed dat jij haar hebt opgevangen!

Ik zou haar wel op stal houden, en niet buiten laten (of ik begrijp je verkeerd ivm veilige omheining plaatsen). Je weet nooit of ze wormen heeft..

Dat was ook het plan, ook omdat ik niet wist watvoor ontsnapmonster ik had. Moest alleen omheining hebben zodat mijn eigen heren niet contact konden komen maken, want dat maakte ze nogal blij! :)

Ik had inderdaad meteen de politie gebeld, en op facebook was een bericht gedeeld.

Om 8u had ik de eigenaresse al op de stoep, die had een ontplofte telefoon vol meldingen van alle kanten ( *\o/* jay voor het sociale netwerk!)

Paardlief was de nacht goed doorgekomen, beetje stijfjes vanochtend. Ze bleek al 33 ook.. ''jaar of 25 denk ik'' .. en het restje dus.

Ik ben blij dat ik op deze manier kon helpen. Eigenaresse blij, ik blij, mijn ruinen verdrietig die vonden een meisje wel een goed idee!

En ik heb het halve dorp leren kennen.. Al vraag ik me af of ik een redelijke indruk heb gemaakt in mijn bugsbunny shirt op blote voeten en een spookachtig verward gezicht }:0

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:47

Akshay schreef:
Solleke_Noah schreef:
Goed dat jij haar hebt opgevangen!

Ik zou haar wel op stal houden, en niet buiten laten (of ik begrijp je verkeerd ivm veilige omheining plaatsen). Je weet nooit of ze wormen heeft..

Dat was ook het plan, ook omdat ik niet wist watvoor ontsnapmonster ik had. Moest alleen omheining hebben zodat mijn eigen heren niet contact konden komen maken, want dat maakte ze nogal blij! :)

Ik had inderdaad meteen de politie gebeld, en op facebook was een bericht gedeeld.

Om 8u had ik de eigenaresse al op de stoep, die had een ontplofte telefoon vol meldingen van alle kanten ( *\o/* jay voor het sociale netwerk!)

Paardlief was de nacht goed doorgekomen, beetje stijfjes vanochtend. Ze bleek al 33 ook.. ''jaar of 25 denk ik'' .. en het restje dus.

Ik ben blij dat ik op deze manier kon helpen. Eigenaresse blij, ik blij, mijn ruinen verdrietig die vonden een meisje wel een goed idee!

En ik heb het halve dorp leren kennen.. Al vraag ik me af of ik een redelijke indruk heb gemaakt in mijn bugsbunny shirt op blote voeten en een spookachtig verward gezicht }:0


:') :') :')
Wat fijn dat t allemaal opgelost is!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:48

Ik liep een keer met piek haar,zebra pyjama en groene rubber laarzen in de wei toen de buurman ook kwam kijken waarom de paarden aan het rennen waren :)
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 25-05-20 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: 0:35u; jij hebt een fjord? Hebben we net gevangen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:48

Wat fijn dat ze zo snel weer terug was bij haar eigenaar!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:50

Wat een avontuur! Gelukkig weer terug bij de eigenaar!

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:52

Haha, TS, wat een verhaal joh.

Fijn dat je hulp kon bieden en dat de dame in kwestie weer met haar eigenaresse is verenigd.