Mooie dag kreeg een hele nare wending

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 06:21

Afgelopen zaterdag werd ik met iets geconfronteerd wat ik nooit verwacht had.
Ik twijfelde ook of ik er iets over online zou zetten, maar nu ik het één en ander heb opgezocht voor mijn eigen verwerking plaats ik het toch maar.

Ik had al een mooie wandeling achter de rug en was op de terugweg toen ik op een pad een mevrouw zag staan (oké ik dacht eerst dat het een man was in de verte) de vrouw in kwestie leek me wat verward, ze praatte hardop, trilde en zag lijkbleek.
Ze sprak me aan met woorden die ik nooit zal vergeten ... iemand heeft zich opgehangen.
Ik stond als versteend. Wat, nee dat kan niet.
Ondertussen om me heen kijken waar dan en de gedachte 'kan ik nog weg' schoot door mn hoofd.

Mw zei dat ze de politie al had gebeld, maar ja midden in het bos en slecht bereik werken niet mee.
Ik vroeg haar of ik iets voor haar kon doen.
Nee het ging wel. Ik zei tegen haar dat ze wit zag en dat ze trilde en dat ik liever bij haar bleef om met haar te praten.
Ondertussen werd ze teruggebeld door de meldkamer van de politie over de exacte plaats in het bos, ik nog steeds om me heen kijkend op zoek naar iets wat ik liever niet wilde zien.
Ik vroeg haar waar de persoon in kwestie dan precies moest hangen *hopend op een vaag gebaar daar ergens in het bos.
Bleek dat hij op een paar meter afstand van ons was. Ze vroeg zich nog hardop af of het misschien geen pop was.
Om er toch zeker van te zijn dat er daadwerkelijk iemand was en misschien ook een beetje morbide nieuwgierigheid heb ik om te bomen heengekeken en ja hoor.
Daar aan een tak, een beeld wat ik nu al een aantal dagen niet van mijn netvlies krijg, hing hij.
Een vrij jong ogende jongen/ man.

Als zij er niet was geweest en ik was verder gelopen dan had ik hem op een meter gepasseerd.

Ik stond er als aan de grond genageld, fiets hoe kan dit. En heel egoïstisch, waarom hier in het bos, waarom ik, zo'n mooie dag en in één klap weg die mooie wandeling.

Samen met haar hond en mijn brave jongens hebben we de politie opgewacht. Nadat ze mijn gegevens hebben genoteerd ben ik omgedraaid en ben gaan lopen. Weg van die plek, weg uit het bos.

Ik wilde eigenlijk mn stalbaas nog bellen of iemand me alsjebieft met de trailer op kon komen halen, ik moest nog zo ver lopen en ik wilde niet meer. Ik wilde alleen nog maar uit dit bos.
Ik ken de routes maar in mn haast om weg te gaan heb ik totaal niet opgelet waar ik naartoe liep en was ik echt even mijn oriëntatie kwijt.
Uiteindelijk heb ik mezelf vermand en heb me telefonisch laten leiden naar een plek waar ik de weg weer wist. Samen met een lieve stalgenoot ben ik terug naar stal gelopen.

Later op de dag hoorde ik meer details over deze man. In eerste instantie wilde ik zo min mogelijk weten, geen naam en geen gezicht. Dan werd die roerloze gestalte misschien wel eng.
Maar inmiddels ben ik toch zelf op zoek gegaan.

Één dag voor hij 41 jaar werd, een niet onaantrekkelijke man, een man met kinderen, een intelligente en hardwerkende man, een man die het zo zwaar heeft gehad dat hij geen andere uitweg zag.

Ik ben zondag met hulp terug gegaan naar het bos, naar het pad en uiteindelijk naar de boom.
Het was er zo mooi en vredig dat ik volledig snap waarom hij voor dit plekje had gekozen.
Ik kreeg helemaal geen nare gevoelens bij de plek en ik denk dat ik in de toekomst ook weer met een goed gevoel hier langs kan lopen.

Ik hoop dat hij de rust gevonden heeft die hij zocht.

Y;(

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:26

Gatsie, wat een nare gebeurtenis. Wat super goed dat je bij de vrouw bent gebleven tot de politie er was.

Dit is een hele heftige gebeurtenis, die lang bij je kan blijven. Je hebt ondersteuning nodig, schroom niet om bij Slachtofferhulp aan te kloppen.

Sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:26

Jeetje, dat is heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je van de kaart bent!
Het is verschrikkelijk dat hij zo'n uitweg heeft gekozen, voor zichzelf, zijn familie maar ook de mensen die hem hebben gevonden.
Goed van je dat je terug bent gegaan naar de plek. Hopelijk helpt dat iets in de verwerking.
Heb je ook contact met de mevrouw die hem gevonden heeft? Misschien helpt het ook wanneer jullie er met elkaar over kunnen praten?

Heel veel sterkte! :(:)

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:29

Jeetje wat een vreselijke ervaring,

Heel veel sterkte de aankomende tijd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:30

Pfoeh, heftig! Een hele dikke knuffel van mij :(:)
Knap dat je het zo opschrijft.

Zoals je zei, deze persoon had het zo zwaar dat hij dit als uitweg zag. Hij had de wens om rust te vinden, en dit heeft hij gevonden.
Het is ontzettend naar dat jij dat hebt gezien, en schroom niet om je huisarts of slachtofferhulp te bellen als je er mee blijft lopen. Daar zijn ze voor.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 06:36

Ik heb inderdaad contact gehad met slachtofferhulp. Puur om te vragen wat verstandig is, mijn werk is ook best heftig en ik vroeg me af of ik mijn werkgever dus op de hoogte moest stellen. Dat heb ik inmiddels gedaan en ze waren heel begripvol dus dat gaat wel goedkomen.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met die vrouw gaat maar ik gok dat de politie mij die gegevens niet gaat geven.


Ik 'baal' er wel van dat mijn stukje ontspanning is afgenomen. Het bos is voor mij een veilige plek en dat voelt nu niet zo.
Gelukkig is dit niet het bos wat direct aan stal ligt.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:39

Wat heftig om mee te maken. Lief van je dat je bij die vrouw gebleven bent, voor haar ook verschrikkelijk.
Veel sterkte met de verwerking.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:43

Wat heftig zeg! Hier in de buurt worden wel eens mensen gevonden die een overdosering hebben genomen op een plek die blijkbaar 'populair' is, ik kom er langs op buitenrit. Gelukkig tot nu toe nooit iets gezien.

Misschien kan je aan slachtofferhulp aangeven dat je graag wat zou horen van die vrouw, misschien denkt zij wel hetzelfde en kunnen ze vanuit slachtofferhulp een ontmoeting regelen/begeleiden.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:44

Je zou eventueel bij de politie en slachtofferhulp aan kunnen geven; mocht de vrouw die ook in het bos was, graag contact met mij opnemen. Graag! Dan mogen jullie mijn gegevens wel doorgeven.

Anoniem

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:52

Jeetje wat heftig zeg! Hopelijk kunnen jij en de vrouw het goed verwerken. Lijkt me niet niks om dit te horen en te zien!

Heel veel sterkte en focus je op de mooie dingen :)

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:12

Jeetje wat heftige ervaring. Je hebt goed gehandeld, knap dat je daarna nog terug bent gegaan. Ik denk dat dat een slimme zet is geweest voor verwerking.

Sterkte!

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:14

Wat ongelofelijk heftig!
Heel veel sterkte toegewenst

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:05

wat fijn dat je er voor iemand was..laat de komende tijd er ook iemand voor jou zijn, alhoewel ik ook lees dat je dappere stappen hebt gemaakt door terug te gaan en te ervaren hoe deze plek misschien ook juist heel mooi kan zijn. Verdrietig dat iemand het zo heeft moeten oplossen voor zichzelf, je hoopt toch eigenlijk altijd dat iemand met problemen er op een ander manier uitkomt.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:14

Bah Ilona wat een nare ervaring. :(:)
Kan me voorstellen dat je toch niet helemaal ontspannen meer het bos in gaat, nadat je zoiets hebt gezien...

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:25

Wat ontzettend heftig...!!! Jeetje!
Heel dapper wat je hebt gedaan door bij de vrouw te blijven en ook door later nog terug te gaan.
Hopelijk kun je het een plekje geven.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Mooie dag kreeg een hele nare wending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 20:58

Bedankt voor de lieve reacties :+:

Ik ga inderdaad Slachtofferhulp weer even mailen en het doorgeven over contact opnemen met die mevrouw.

Ik heb afgelopen nachten gewerkt dus dan val ik als een blok in slaap bij thuiskomst, nu weer een paar dagen vrij dus hopelijk blijft dat goed gaan.

Merk inderdaad wel dat het delen en het van me afschrijven helpen.


Echt zo bizar, soms denk ik er wel eens over na, zo alleen in het bos, er kan altijd iets gebeuren. En dan ben je helemaal happy tijdens je wandeling, pony's lekker op tempo en dan dit.