[VOLG] Stal de Bonte Dijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:40

Wat leuk om de transformatie van Lady te zien! Leuke pony!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:17

Een stille volger meld zich even, wat is Lady mooi opgeknapt zeg! Toch Lollipop maar houden? Hahah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:30

Ik kom ook even meevolgen, wat een geweldige dieren heb je staan <3
Hier ook fan van Lollipop, en Nickie is ook wel mijn type. Hopelijk zien we nog wat terug van haar hier op bokt :)
En wat een verandering bij Lady zeg! Doe je goed.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:22

Nickie is eigenlijk al vrij snel verhuisd naar een mede-bokker toe. Lollipop is geblesseerd dus ben nu weer een beetje in dubio want ik heb haar ook weer hengstig gezien.

Ik heb onze nieuwste member helemaal nog niet voorgesteld: Victor een 10 jarige welsh C cob, bereden en betuigd.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:56

Oh, wat jammer. Wat is er gebeurd?

En wauw, ook al zo'n knapperd deze <3
Je weet ze wel te vinden zeg, haha.

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:24

Leuke paarden Roos. Ook een mooie plek voor je zelf. Leuk om je zo te volgen. Ik stond voorheen op de Mersken, daar ken ik je van :D ik heb mijn paardjes (Dieter nog steeds en een -te-dikke welsh :')) nu lekker thuis ook.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:56

maximosa schreef:
Leuke paarden Roos. Ook een mooie plek voor je zelf. Leuk om je zo te volgen. Ik stond voorheen op de Mersken, daar ken ik je van :D ik heb mijn paardjes (Dieter nog steeds en een -te-dikke welsh :')) nu lekker thuis ook.


Ik moest even nadenken, maar wat heerlijk dat je ze nu lekker aan huis hebt! Ik zou zelf niet meer anders willen.

@[***], ik zou het niet weten, geen beschadiging niks, stond 's ochtends zo in de stal. Nu maar even aankijken of het weer een beetje wegtrekt, het stomme is nog dat ze er niet kreupel op loopt.

annita686868
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:12

wauh wat prachtige foto's zie je hier toch voorbij komen, echt heel erg mooi

Anoniem

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:17

Raar, hopelijk trekt het inderdaad snel weer weg.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:48

Ooh ik volg! Wat een leuke verzameling aan paarden heb je. Hoeveel heb je er nu? Ik heb zelf ook regelmatig dit soort projectjes. Super leerzaam en leuk.

annita686868
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:29

littleroosie schreef:
Nickie is eigenlijk al vrij snel verhuisd naar een mede-bokker toe. Lollipop is geblesseerd dus ben nu weer een beetje in dubio want ik heb haar ook weer hengstig gezien.

Ik heb onze nieuwste member helemaal nog niet voorgesteld: Victor een 10 jarige welsh C cob, bereden en betuigd.
[ [url=m/ZHMt82.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd is het zeg :D

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 10:06

BrechtCarlos schreef:
Ooh ik volg! Wat een leuke verzameling aan paarden heb je. Hoeveel heb je er nu? Ik heb zelf ook regelmatig dit soort projectjes. Super leerzaam en leuk.


We hebben er nu 8 staan:
- Botticelli
- Disan Montana (is verkocht, zal eind september verhuizen).
- La Primavera (dochter van Disan Montana en Botticelli, geboren 2020).
- Big Hunk of Love (zoon van Disan Montana en Botticelli, 2,5 jaar).
- Vallie, 8 jarige D pony, gaan we dit weekend op de foto zetten en dan komt ze te koop.
- Victor, de welsh cob C
- Lollipop, de bonte fjord
- Lady, D vosje

Ik heb 6 stallen maar Hunk loopt op de weide dus ik moet straks weer even naar minder ;)

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 11:55

Afbeelding
Lady is verkocht naar een heel lief meisje van 11. Super combi en gaat een heel goed huisje krijgen. Blij dat Lady bij ons op stal is gekomen en dat ik dit voor haar heb kunnen doen.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:48

Fijn dat zulke pony’s weer goed terecht komen!

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:36

Wat heerlijk voor Lady en voor het meisje, hopelijk kunnen ze nog lang genieten van elkaar.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:27

En, heb je Lollipop uiteindelijk nog laten dekken?

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 08:47

We hebben lollipop 3 cyclussen gedekt maar is niet drachtig geworden. Sinds 2 weken stond ze met een blessure en heb de keuze gemaakt om haar te verkopen, ze is gister verkocht en gaat naar een fijn plekje waar ze alle tijd krijgt om te herstellen en daarna lekker buitenritjes maken.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:08

Echt een leuk ding, net als Nickie. Als je later nog zo’n soort pony krijgt, ben ik misschien wel geinteresseerd

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:53

StormMilagro schreef:
Echt een leuk ding, net als Nickie. Als je later nog zo’n soort pony krijgt, ben ik misschien wel geinteresseerd


Ik zal aan je denken, maar ze zijn er helaas niet zoveel.

Vallie mocht vandaag voor de camera:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 17:40

Mn kleine vriendin is uit logeren en gaat volgende week gespeend worden, toch altijd weer spannend!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MissyZ
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:28

Wat leuk om over Lollipop te lezen Roos! Hoe jou avontuur is gegaan.
Wij hebben Lolly overgenomen van Roos, en dachten haar het perfecte plekje te geven op een paddock paradise. Niets bleek echter minder waar. Ze leek steeds ongelukkiger te worden, en ging zelfs door de stroomdraden heen.
We hebben haar afgelopen week met “spoed” verhuisd naar een nieuw plek en ze leeft helemaal op! Ze is zó ontzettend lief, en erg gevoelig op je stem en emoties.

Voor wie het leuk vindt haar te blijven volgen, we hebben een Instagram gemaakt: Lovely_Life_of_Fjord_Lollipop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:46

Oh, wat leuk dit, ben jullie meteen gaan volgen <3
En fijn dat je nu een goed plekje voor haar gevonden lijkt te hebben, hopelijk gaat het nu in stijgende lijn.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:01

Wat een leuk topic. :)

Je bent fijn bezig zo!

Ik volg ook.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 10:30

Het is hier even stil geweest omdat het hier allemaal niet zo lekker gaat, zowel prive als met de paarden. Ik heb vorige maand Veertje moeten inslapen vanwege een aangeboren afwijking en ik ben er nogal kapot van. Ze was zo verschrikkelijk lief, mooi en kon zo goed bewegen, ik zag zo'n mooie toekomst voor ons samen en mis dat lieve snoetje van haar enorm.

Afbeelding

Het leven gaat natuurlijk wel gewoon door en de andere paarden doen het gelukkig wel goed. Hunk begint echt een beer van een paard te worden, is nu 1.71 en begint gelukkig ook echt vlees erop te krijgen. Ik merk wel dat hij toe is aan wat uitdaging dus ik ga proberen of hij mee kan naast de fiets.
Hunk voor het eerst een hoofdstel om, hij pakt graag alles vast :D

Afbeelding

Afbeelding



Botticelli heb ik nog een paar keer kunnen starten is nu Z1 + 4. We zijn ook weer fanatiek aan het lessen en t begint nu allemaal wat makkelijker voor ons te worden! Beetje jammer dat we nu nergens meer heen kunnen/mogen en dat de online proeven t/m de M2 is.

Moon was eigenlijk verkocht maar daarmee ben ik belazerd dus zij is er nog. Er komt binnenkort een magnetiseur voor haar (en de andere paarden maar vooral voor haar) en ik ben heel benieuwd wat hij voor haar kan betekenen. Ze gaat wel lekker onder het zadel maar heeft moeite met de rechter galop, kan het niet helemaal bolwerken.
Ze is samen met haar bijrijder naar het strand geweest;

Afbeelding

Afbeelding


Dan is er ook nog een nieuw bontje op stal, vader Silvio van Sammartini. Het is een 5 jarige merrie van 1.60 groot.

Afbeelding

Valerie en Victor zijn verkocht. Valerie is verhuisd naar een dorp verderop naar een hele leuke meid die er gelijk van alles mee doet, dat gaat helemaal goed komen. Victor is een beetje door de achterdeur gegaan, hij was namelijk niet de brave pony die ik had verwacht, hij kon zomaar in de rodeo gaan en dan lag ik er naast. Gezien ik de pony's allemaal met eerlijk verhaal wil verkopen en hij als project verkocht.

novaaaasje
Berichten: 197
Geregistreerd: 20-01-19

Re: [VOLG] Stal de Bonte Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:36

Ohh die vijf jarige is knap! <3