Moord in de paddock

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:25

safina schreef:
De parelhoenders van de buurman zijn in de buurt van het paddock gesignaleerd. Iemand nog een goed recept? :D



wel op ooghoogte ophangen!!!


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:01

MCE schreef:
safina schreef:
De parelhoenders van de buurman zijn in de buurt van het paddock gesignaleerd. Iemand nog een goed recept? :D



wel op ooghoogte ophangen!!!


[ [url=m/aK5VxV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/lb7b99.jpg]Afbeelding[/url] ]


:D


pmarena schreef:
Toch vind ik dat er een steekje los zit hoor aan een paard dat bewust een niet-bedreigend dier doodmept of er mee gaat voetballen.

Je kan het heus allemaal goedpraten door het terug te relateren aan "de natuur" en dat is heus ook wel terecht, maar het ene dier is net als het ene mens nu eenmaal veel liever voor anderen. En ik vind er weinig charme aan zitten, van die eppo's die het nodig vinden om andere dieren te vermoorden. Ik zie het toch als een akelig karaktertrekje dat gelukkig niet elk paard heeft :(:)


Ik vind dat er hier zich nog aardig wat mensen melden met soortgelijke ervaringen met hun paard. Zeker als je bedenkt dat heel veel paarden niet of nauwelijks in contact komen met rondlopende konijnen, egels, kippen, eenden en ander klein spul in hun paddock of wei. Dan kan je ervan uitgaan dat er een heleboel eigenaren zijn die waarschijnlijk niet eens weten dat hun paard dit zou doen. Als die van mij niet 24x7 uur buiten hadden gestaan en hier geen egels en kippen hadden gelopen, had ik waarschijnlijk ook nooit geweten dat onze pony tot zoiets in staat zou zijn.
Ja, het is rottig dat hij dit gedaan heeft. Maar verder is het een buitengewoon lief, aandoenlijk dier. Je kunt er alles mee doen, het is een knuffel tot en met, altijd vrolijk.
M'n kat vangt ook muizen. Daar ben ik desondanks ook hartstikke gek op.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:34

Ik heb een keer een pony een muis zien vertrappen. Ze mikte ook echt op die muis en draaide haar hoef ook nog een kwartslag.

Daarna nooit meer gezien. :')

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:57

Mijn paardje stond,op een vorige stal,in een box waar voortdurend muizen in het stro zaten. die heeft hij nooit een haar gekrenkt. Ik heb 8 paarden gehad, en 7 daarvan zijn\waren volledig geweldloos tegen alles en iedereen. 1 keer een miskoop,een jong dier die agressief tegen mensen was. Tegen dieren weet ik niet want die kans heb ik hem niet gegeven. 3 weken na aankoop heb ik hem teruggestuurd naar de verkoper. Die andere 7 waren dan zeker een soort Penny-achtige eenhoorns waar ik zeer veel geluk mee gehad heb dat ik ze heb mogen hebben.Dat zou ik wel gaan denken als ik al die nare verhalen hier lees.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:59

Anjali, punt is duidelijk. ;)

De meesten hebben geen probleem met een minder perfect eenhoornpaard en het is je goed recht dat jij niet een paard wil wat af en toe hardhandig speelt met kleinvee. Maar je reacties storen me ondertussen een klein beetje aangezien ik gewoon de verhalen wil lezen van bloeddorstige horrorpaarden en niet de verhalen van jouw paarden die dat niet zijn of waren.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 15:30

anjali schreef:
Die andere 7 waren dan zeker een soort Penny-achtige eenhoorns waar ik zeer veel geluk mee gehad heb dat ik ze heb mogen hebben.Dat zou ik wel gaan denken als ik al die nare verhalen hier lees.


Ik heb ook enorm veel gelukt met mijn blonde engelen, dat zijn stuk voor stuk fantastische, brave en betrouwbare paarden voor mensen. Maar voor duiven dus niet, zoals in de OP te zien is. Ik vind je reacties wel iets overdreven, paarden zijn kuddedieren maar zeker geen watjes die alles maar laten gebeuren.

Voordeel daarvan is dat mijn paddock niet gebruikt wordt als kattenbak, bijvoorbeeld.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:33

Ik vond deze hier wel passen :D


Ik heb een jonge hengst dit wel eens met een echte kip zien doen. Leuk zo rammelen met zo'n tokvogel! :j

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:15

Ik heb inmiddels mijn eigen paddock\topic. Voor wie het wel leuk vindt om lief tegen een ander te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:26

anjali schreef:
Ik heb inmiddels mijn eigen paddock\topic. Voor wie het wel leuk vindt om lief tegen een ander te zijn.


Joh echt, stel je niet zo aan.. Je bent aan het vermenselijken..

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:30

anjali schreef:
Ik heb inmiddels mijn eigen paddock\topic. Voor wie het wel leuk vindt om lief tegen een ander te zijn.


Afbeelding

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:30

Leuk idee juist +:)+

Anoniem

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:34

Jeetje wat een sprookjeswereld leven sommigen toch in :')

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:48

Wat heeft een sprookjeswereld er nu weer mee te maken, in wat voor wereld leef jij dan dat je hiervoor zo'n flauwe sprookjeswereld opmerking maakt :P Is toch gewoon leuk zo'n topic over gezelligheid onder dieren in de paddock :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:54

pmarena schreef:
Wat heeft een sprookjeswereld er nu weer mee te maken, in wat voor wereld leef jij dan dat je hiervoor zo'n flauwe sprookjeswereld opmerking maakt :P Is toch gewoon leuk zo'n topic over gezelligheid onder dieren in de paddock :)


Dat is prima maar als je alle paarden die een dier dood gemaakt hebben meteen rotzakken vind dan ben je aan het vermenselijken en heb je geen idee hoe het brein van een paard werkt, en daar is ze vaak genoeg op terug gekomen, om dan een topic te openen over wél lieve paarden vind ik een beetje sneu want er is niks mis met de paarden die wel reageren op dieren in hun weide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:55

anjali schreef:
Ik heb inmiddels mijn eigen paddock\topic. Voor wie het wel leuk vindt om lief tegen een ander te zijn.

Leuk idee van dat topic, onwijs jammer van de snerende poedersuiker opmerking. :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-19 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:55

Ik heb het niet eens over dat topic ;) maar de eerdere opmerkingen over vreselijke bloeddorstige moordlustige paarden.. Ja ze bestaan, so be it.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:56

We hebben allemaal wel is de drang gevoeld om een voorbijlopende mier of ander klein insectje te verpletteren. Niet met een specifieke reden, niet omdat ‘ie een bedreiging is of je er last van hebt of whatever, maar gewoon omdat het kan, en omdat de (westerse) mens nou eenmaal in stilte heeft bepaald dat het leven van een klein insect minder waard is dan dat van een vogel. Als je daar eenmaal een keer bij stil hebt gestaan laat je die mier ook gewoon lopen omdat je als mens nou eenmaal gezegend (of vervloekt) met een geweten. Een paard is geen mens, en het kan best dat ie (los van alle theorieën hier die ook best kunnen kloppen) gewoon denkt: “plet”. Net als hoe ‘ie de bakrand bewerkt met z’n tanden, of z’n deken sloopt of nog meer van die aparte bezigheden..
ik kan een paard die een kip plet dus niet echt z’n gedrag kwalijk nemen, maar een eigenaar die z’n paard verkoopt en dus berooft van z’n vertrouwde plek en kuddegenoten omdat ie een keer een kip plet, dat vind ik wél kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:57

Relaxed schreef:
Ik heb het niet eens over dat topic ;) maar de eerdere opmerkingen over vreselijke bloeddorstige moordlustige paarden.. Ja ze bestaan, so be it.

En ik bedoel de opmerking van Anjali.
"Voor wie wel....." :r dat vind ik een misselijke opmerking.

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:06

Hier ook moordlustige paarden.

1 valt andere paarden aan en de andere heeft reeds de kat en hond te pakken gehad, die het gelukkig wel overleeft hebben, maar een flinke herstel tijd nodig hadden.

Het gaat prima als ze maar uit hun weides of paddocks blijven.

Ik heb de ene merrie deze zomer achter een vos aan zien zitten die heel snel benen maakte.
Naar mij heel lief, maar als de kat erbij komt gaat ze er gelijk achteraan.

De andere merrie is niet meer vriendelijk naar anderen sinds ze haar maatje verloren heeft, verdraagt ook geen ander paard in de stal naast haar. Heb het geprobeerd maar ze komt door de wand van de stal heen. Verder net een my little pony paard.

Ze kunnen dus elkaar zien, maar staan gescheiden door afrastering en dat gaat nu prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:12

Anoniem schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb het niet eens over dat topic ;) maar de eerdere opmerkingen over vreselijke bloeddorstige moordlustige paarden.. Ja ze bestaan, so be it.

En ik bedoel de opmerking van Anjali.
"Voor wie wel....." :r dat vind ik een misselijke opmerking.


Pcies..

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:12

dees_daan schreef:
pmarena schreef:
Wat heeft een sprookjeswereld er nu weer mee te maken, in wat voor wereld leef jij dan dat je hiervoor zo'n flauwe sprookjeswereld opmerking maakt :P Is toch gewoon leuk zo'n topic over gezelligheid onder dieren in de paddock :)


Dat is prima maar als je alle paarden die een dier dood gemaakt hebben meteen rotzakken vind dan ben je aan het vermenselijken en heb je geen idee hoe het brein van een paard werkt, en daar is ze vaak genoeg op terug gekomen, om dan een topic te openen over wél lieve paarden vind ik een beetje sneu want er is niks mis met de paarden die wel reageren op dieren in hun weide.


Nou dat is jouw mening dat er niks mis mee is, die hoeft niet iedereen te delen hè :)

Zo gek is het toch niet als je de karaktertrek van het vermoorden van niet-bedreigende diertjes niet leuk vindt in een paard. Er zijn wel meer karaktertrekjes waarvoor mensen een paard dat verder prima is, laten staan. Het is maar net wat je zelf zoekt en wel of niet aanspreekt, het totale pakketje :j

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Moord in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mijn tinker kan overal wel mee samen

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:12

Mijn shetlander is.... ahum.... erg goed in de weide bewaken O:)
Bloedfanatiek als er een indringer is.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:22

Er is ook helemaal geen samenhang met ‚lief‘.
Mijn paard is verschrikkelijk lief en ook voorzichtig met kinderen. Ze vind ook een alpaca heel lief en een kleine pony.
Ik durf echter niet te garanderen dat ze tegen alles lief is want ze is wel flink territoriaal.

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:32

Sizzle schreef:
Heb je wel eens gezien wat kippen met een konijn kunnen doen, dat geeft soms misselijk makende effecten.


Of wat konijnen met jonge duiven kunnen doen of schapen met jonge weidevogels... Nee, dat herbivoren nooit andere dieren aanvreten of op andere manieren omleggen, vergeet het maar.