Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 23:15

Ik woon aan een landweggetje waar je maar 40 kilometer per uur mag. Dit staat duidelijk aangegeven aan het begin van de weg. Er zitten bochten in waarvan 1 hele scherpe van minder dan 90 graden.
In die bocht gaan met regelmaat autos tegen en door de omheining omdat ze veel harder rijden.
Twee weken geleden is er nog een paal vervangen, vandaag is die al weer gebroken.
Omheining lag plat op de grond en de paarden stonden daar toevallig ook nog!
Gelukkig hebben ze heel veel land en geen behoefte aan uitbreken, maar ze hadden er zo uit kunnen wandelen.
Ik woon er nu zes jaar en een paar keer per jaar gaat er wel iemand doorheen.
Ik heb er al reflectoren op de palen gedaan en wit schriklint gespannen zodat het beter zichtbaar is. Nu heb ik er lakens aan gemaakt voor de zichtbaarheid.
De maat is nu wel vol.
Morgen is het een feestdag, maar vrijdag ga ik naar de gemeente om een vangrail of andere barrière te vragen...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Palmera
Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:17

Is het geasfalteerd? Zo niet, dan zorgen dat er zo'n 30 meter voor die bocht wat prachtige kuilen in de weg komen. Lekker diep, dat leert ze wel remmen.

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:18

En anders betonblokken laten plaatsen. Uiteraard ook voorzien van reflectoren, maar dit is niet echt een houdbare situatie

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:20

Palmera schreef:
Is het geasfalteerd? Zo niet, dan zorgen dat er zo'n 30 meter voor die bocht wat prachtige kuilen in de weg komen. Lekker diep, dat leert ze wel remmen.


Of zo'n beschermdrempel voor je tuinslang. Die remmen ook echt meer dan prima af.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 23:23

Palmera schreef:
Is het geasfalteerd? Zo niet, dan zorgen dat er zo'n 30 meter voor die bocht wat prachtige kuilen in de weg komen. Lekker diep, dat leert ze wel remmen.

Het is pas een paar jaar geasfalteerd, maar ook toen het onverhard en vol met gaten zat, reed men te hard, de meesten rijden hier in terreinwagens...

Vjestagirl, daar had ik ook aan gedacht. Laat ze hun auto´s maar in de prak rijden ipv mijn omheining...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:24

Zodra er de kans is dat ze hun auto in de prak rijden is het al een stuk aantrekkelijker om rustig te rijden...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:30

Betonnen palen als omheining! Heerlijk de auto kapot i.p.v. jouw hek! :D

tita
Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:32

MarlindeRooz schreef:
Betonnen palen als omheining! Heerlijk de auto kapot i.p.v. jouw hek! :D



:')
Een investering waard

30-11-2015
03-07-2018

tamary
Berichten: 29153
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:34

Geen rotsen over om een mooi muurtje van te stapelen daar?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 23:37

tamary schreef:
Geen rotsen over om een mooi muurtje van te stapelen daar?

Nee, helaas. Wel aan boomstammen gedacht.
Maar ik vind dat de gemeente wat moet doen, het is een openbare weg...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

speurneusc
Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:38

paar van die hele grote gesealde hooibalen stapelen

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 23:45

speurneusc schreef:
paar van die hele grote gesealde hooibalen stapelen

Er is een hek dat open moet kunnen om tractors door te laten in die hoek. Dus ik kan er niet iets hebben dat de hele ruimte tussen de weg en de omheining inneemt.
Ik zal morgen foto´s maken van de situatie.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 23:55

Ik heb een foto gevonden waar het betreffende stuk toevallig op staat (links, tussen de boom en het roodwitte bordje).

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

pien_2010
Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:02

Jeetje meid wat enorm balen elke keer weer.
Want het is wel een mooi plekje!

KimD
Berichten: 20402
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:06

Ik zou ook betonblokken laten plaatsen, dat ze daar maar lekker opknallen... Melden de automobilisten zich op zijn minst netjes? Of mag je ook iedere keer zelf ervoor opdraaien?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

denisesilver
Berichten: 2871
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:15

En aankaarten bij de gemeente voor een echt hoge drempel? Wij hebben er hier liggen waar ik met mn scheurbak ook echt stapvoets over heen ga

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:18

Jeetje. En ze raken die boom steeds net niet??

Betonblokken zou ik niet snel doen. Hoe hard denk je ongeveer dat ze rijden en hoe ernstig zijn de ongelukken tot nu toe?
Als ze echt hard rijden en een betonblok raken, kunnen ze ook gelanceerd worden en het kan echt heel naar worden wat je gaat zien.

Vangrail is een optie, maar het verkeer moet vooral afgeremd worden. Dus versmallen of drempels

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 00:38

KimD schreef:
Ik zou ook betonblokken laten plaatsen, dat ze daar maar lekker opknallen... Melden de automobilisten zich op zijn minst netjes? Of mag je ook iedere keer zelf ervoor opdraaien?

Niemand meldt zich, maar om eerlijk te zijn, omdat er nog een omheining tussenzit, en best een stuk van mijn huis is, weet niet iedereen dat het bij mijn huis hoort.
De laatste keer was het een race auto die 2 dagen een uur over het landweggetje ging met mensen voor een "race experience" die in de verkenningsronde er door is gegaan. Ik heb de organisatie aangesproken, ze zouden langskomen, nooit meer wat van gehoord....

@denisesilver Drempels is niet eerlijk tegenover de mensen die er met tractoren met dingen erachter dagelijks over moeten. Maar als de gemeente er zelf mee komt, zeg ik er geen nee tegen.

@superpony, omdat de bocht aangegeven staat gaan en ze net uit een andere bocht komen, gaan ze geen 100km per uur ofzo, maar omdat de bocht veel scherper is dan hij op het eerste gezicht lijkt, schieten ze eruit.
Het is meer het verrassingseffect omdat ze niet zien dat de vocht zo scherp wordt.

De boom is beschadigd aan de andere kant ;)

Ik zal morgen een foto nemen van hoe het er uit ziet als je aan komt rijden.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 01:37

Dan zou de gemeente de weg iets moeten verbreden of de bocht veranderen. Natuurlijk moeten er geen auto's door jouw omheining en ook geen paarden loslopen, maar een veilige oplossing blijft het beste. Als je met veel vaart op betonblokken klapt, komen ze alsnog in je wei terecht en dan wil je niet weten wat je aantreft.

Met vangrail komt het dus ook dicht te zitten voor het hek wat open moet kunnen??

In Nederland heb je ook allerlei waarschuwingen en belemmeringen waar niemand zich aan houdt. Nu rij ik niet echt hard mee, maar met mijn 4x4 voel ik de drempels amper. Dat is een dingetje als ik in een andere auto rij........
Natuurlijk wil ik veilig rijden, rekening houden met andere weggebruikers etc etc, maar de boete's die ik heb gehad hebben toch het meeste effect gehad. Misschien willen ze bij wijze van proef wel een periode een flitspaal neerzetten. Dan kunnen ze het percentage hardrijders zien en levert het ook nog wat op.

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:41

Ik snap dat je hier onwijs van baalt! De gemeente mag toch op z'n minst een extra waarschuwing plaatsen voor die bocht, dat deze écht scherp is. Want zo te lezen is het dus echt geen onwil van de automobilisten maar gewoon een heel verraderlijke bocht.

koeien op de weg...

Monique1963
Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:52

Heftig zeg! Inderdaad je paarden hadden maar zo op straat kunnen lopen. Een vangrail lijkt wel de beste oplossing omdat iets breeds misschien de doorgang voor de tractor verhinderd.

Maar als de gemeente geen medewerking verleent, zou ik de tractor ingang naar links op de foto verplaatsen en zou ik in die bocht inderdaad een aantal van die grote stropakken van 500 kilo neer laten leggen. Kunnen je paarden niet overheen, kost een drol en keihard. Voldoende om toch een leuke deuk te veroorzaken.

Ondertussen zou ik een bord neerzetten met je telefoonnummer erop, voor als het weer gebeurt, met uitleg dat het gevaarlijk is voor je paarden.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:01

Ik zou een greppel (laten) graven - op kosten van de gemeente bij voorkeur. Is de snelste oplossing, kost het minst, geeft geen onderhoud, en je hindert normaal verkeer er niet mee.
Dan duiken auto's die greppel in voordat ze jouw palen er uit rijden. Tractor ingang kun je intact laten (liefst precies op de 'bolling' van de bocht maken, daar waar ze er nog niet uit vliegen, zowel de ene kant op als de andere kant op niet) en wat uit de greppel komt kun je als wal tegen je afrastering leggen als zichtbare markering.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 20-06-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara
Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:02

Staat er geen verkeersbord om een haarspeldbocht aan te geven? Misschien kan je er zelf eentje in elkaar knutselen, dat heb ik wel vaker gezien op achteraf weggetjes

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Niwla
Berichten: 4114
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:09

Wij wonen aan een soortgelijke bocht, in de twee jaar dat we hier wonen hebben we al twee auto's in de voortuin gehad. Ik heb de gemeente toen een mailtje gestuurd en drie dagen later hadden ze paaltjes geplaatst met excuses dat die er niet al lang stonden plus een waarschuwingsbord. +:)+

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 10:55

Er staat een bord maar dat is er een voor een gewone bocht. En dat is het dus niet. Dat moet sowieso veranderd, maar borden worden genegeerd.
Een flitspaal gaan ze echt niet zetten op een weg voor bestemmingsverkeer.
Heel hard kunnen ze niet, het ís een bochtige weg, maar harder dan 40 is gewoon al te hard. Daarom staat dat bord er ook. Met 50 kun je die bocht nog net nemen schat ik zo, maar als je harder gaat wordt het behoorlijk lastig. De meesten hardrijders gaan vol op de rem en glijden dan tegen het hek. Die van gisteren heeft niet eens geremd.
Er zit zand voor dat wat naar beneden gaat, dat helpt, daardoor belanden ze niet helemaal in mijn wei, maar het voorkomt niet dat ze tegen de paal gaan.
Een flinke greppel graven is wel een goed idee en een trekker kan er evengoed wel langs. Bovendien gebeurt dat maar heel weinig (als er onderhoud aan de bomen is bv) en kunnen ze ook wel een stukje dempen mocht het nodig zijn. Daarbij zijn er nog twee andere toegangen, waarvan 1 aan de weg (in de bocht ervoor. )

Verplaatsen van de opening is lastig, dat kan bv wel de hoek om maar dat is precies het stuk dat plat gereden wordt. Op andere plekken is een behoorlijk niveau verschil.

Ik vrees dat het erger gaat worden omdat er resorts etc aan de weg komen.

Ik reken op medewerking van de gemeente. Ze kunnen niet ruiken dat er overlast is.

Er hangen nu lakens en dat kan ik vanaf mijn huis zien en dat is best een eind ervandaan. Dus als ze dat niet zien op de weg, dan weet ik het niet meer.

Mijn telefoonnummer wil ik niet op een hek (wegens verliefde halve gare die verderop woont) maar ik kan ze wel naar mijn huis verwijzen (dat een naam heeft dat op de gevel staat) met een peil erbij.
Tevens een bord op strategische punten met "TEM GADO" (letterlijk "heeft vee" ) want ik heb ook gemerkt dat veel mensen niet weten dat er paarden op lopen, omdat je ze niet altijd ziet.

De enige manier om de bocht te veranderen is als ze door het land dat ik aan de andere kant van de weg heb gaan, maar dat betekent dat de boel rechter wordt en ze nog harder gaan rijden! Dat is het laatste dat ik wil.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers