Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:03

en wat van kratten /kisten met palen er in en reflecterende strepen? zogenaamd neerzetten om het hek te repareren maar ook dat een auto fors schade heeft als hij er tegenaan rijd. en reflecterense strepen om mensen te waarschuwen.

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.


Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-19 23:12

Er zitten refelctoren en reflecterend materiaal op elke paal... Het licht op als een kerstboom als je het in het donker nadert.

Vandaag foto´s genomen. De lakens zie je al van verre. Maar je kunt ook zien dat er een flauwe bocht voor de scherpe bocht zit.
[ img ]

Dit is in de flauwe bocht genomen
[ img ]

Hier kun je zien welke regio vrij gehouden moet worden, en dat het schuin afloopt.

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 06:53

tja das dan ook bewust risico nemen. en er uit de bocht vliegen. alleen wat zwaars om ze te stoppen helpt dan.Hier al geregeld spoorbielzen in een tuin gezien om dat soort figuren uit hun tuin/ huis te houden. ik weet niet wat er bij jou goedkoop is te krijgen, en flink zwaar is?

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

GUSTIxBILL
Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:18

Op de eerste foto lijkt de bocht doenbaar, tot je de 2de ziet.
Ik snap dat mensen zich hier in mispakken.
Persoonlijk zou ik oude, kapotte banden halen en of stapelen, of op zijn kant zetten en met pinnen goedvastmaken.
En met reflecterende tape pijl duidelijk maken.
Het remt wat af, zonder over de kop te laten vliegen, wat vast object wel risico op geeft.
Weegt niet zwaar, vlot verplaatsbaar en je hebt een voorlopige vangrail tot de gemeente er iets aan doet/kan doen.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:34

ik denk dat ik of grote betonnen palen had neer gezet of een flinke diepe en brede greppel. De reden dan is de auto flink beschadigd en mensen er over gaan kletsen wordt het algemeen bekend dat het een gevaarlijke bocht is. Of (omdat er toch een dubbele afrastering is) net achter het buitenste hek een soort van spijkermat leggen, hopsa vier lekke banden. En uiteraard de gemeente laten komen, mede omdat het ook alleen bestemmingsverkeer is, zoals je schreef. Waarschijnlijk hebben ze er ook nog eens niks te zoeken. Misschien kun je als aanvulling je ergenis ook nog eens in het lokale krantje zetten, zodat mensen het lezen.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:36

Vrienden van mij hebben een oude kapotte auto op zo’n plek neergezet (neergesleept eigenlijk :D ). Werkte enorm goed. Heb je geen oud barrel waar je toch niks meer mee kan of vrienden die van een barrel af moeten?

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:44

Van die big bags gevuld met een kuub zand plaatsen. Wit, dus net zo opvallend als de lakens, maar ze stoppen wel een auto.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Getup
Berichten: 8252
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:02

De laatste 2 ideen zijn top ! Betonblokken zou ik niet zomaar doen.

Wanneer kaart je dit bij de gemeente aan?

Storm
Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:00

troi schreef:
Vrienden van mij hebben een oude kapotte auto op zo’n plek neergezet (neergesleept eigenlijk :D ). Werkte enorm goed. Heb je geen oud barrel waar je toch niks meer mee kan of vrienden die van een barrel af moeten?


Goed idee, maar mag je die daar zomaar op de openbare weg neerzetten? Hier in Nederland niet.

Is het al lente?

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:08

Eventueel wat planken met reflecterend materiaal er op, of van die rood witte waarschuwingsplanken die je in Nederland veel ziet in bochten plaatsen?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:14

Oef deze frustratie is zo herkenbaar. Wij zitten met de paarden ook in een bocht op een 60 km weg. In de afgelopen 2 jaar zijn er een stuk of 6 bij ons de heg in gevlogen. We hebben al de helft kunnen vervangen. Gelukkig staat er 2 meter verder pas weer een hek voor ons weiland, anders hadden de paarden op de weg gelopen. Der heeft er ook een zich dood gereden met de scooter. Ze rijden allemaal zo belachelijk hard.. Per toeval kwam ik erachter dat zelfs een collega van mij hem in de heg heeft gepland

Gemeente doet en wilt niks. Geen vangrail, geen blokken, het aantal km verlagen... Zelf mogen we geen betonblokken plaatsen omdat mensen zich daar tegen kunnen dood rijden. Nu is het een tijdje rustig, maar ik denk dat als de herfst straks weer komt en het wegdek nat is van de regen, de eerste er al weer in ligt.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:17

Het is toch echt geen bewust roekeloos gedrag en dat wordt door de foto's bevestigd, het is een ontzettend verraderlijke bocht door het flauwe begin! Ik zou ook denken dat die bocht zo verder loopt. De gemeente moet hier gewoon een bijzonder waarschuwingsbord plaatsen, dat er ná het flauwe stuk nog een zeer scherpe bocht komt. Dat lijkt me een stuk veiliger voor iedereen. Helpt dat niet afdoende dan kun je altijd nog extra maatregelen nemen (liefst in de trant van greppel of gestapelde banden want je wil ook niet dat iemand zich doodrijdt op je betonblokken).

koeien op de weg...

Mri
Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:26

en stalen palen erin zetten? in een (gestortte) betonnen voet?
Dan heb je degelijke palen die niet zomaar plat gereden zullen worden.

dan heb je zelf alvast stevige palen staan voor als de gemeente wellicht wat langer op zich laat wachten.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:28

In Belgie zouden betonblokken niet mogen omdat iemand zich daarop dood kan rijden dan ben jij verantwoordelijk.Net dat als mensen paaltjes in bermen zetten odat ze niet willen dat een ander er parkeert.Dat mag gewoon niet.
Ik denk dat een oud wrak net op je eigen land neerzetten niet eens een gek plan is. zo neer zetten dat het net lijkt dat hij uit de bocht gevlogen is. Of kan je geen soort kunstprojekt op die lakens maken en er dan nog meer ophangen zodat mensen afremmen om te kijken?

RSDICBS
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:44

Naast alle andere oplossingen nog een wildcamera ophangen zodat je de kentekens hebt en deze naar de politie sturen? Schade verhalen op diegene die het veroorzaakt? Zoals ik uit je verhaal begrijp komt er niemand bij je om zich te melden ivm de schade en door te geven dat je omheining plat ligt en je paarden eruit kunnen?

Ook vond ik de tip van een sloot graven wel een goede. Weinig risico voor de bestuurder maar wel effectief.

Edit* geen idee of een wildcamera zomaar mag trouwens? Ivm privacy.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

olijf
Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:00

Gewoon paar rotsblokken neerleggen.
Als een trekker erbij moet, rolt die ze zo opzij en mocht de gemeente het niet goedkeuren leg je ze net achter het hek... zou dan je palen beetje verschuiven zodat ze tegen hek, met meteen rotsblok erachter knallen. Dan spaar je je palen iig... en liggen de rotsblokken op jou terrein. Greppel kan ook maar met hoge snelheid nog kans dat ze doorschieten... En rotsblokken zijn misschien wel ergens gewoon te vinden?

Rex_Rolfo
Berichten: 5375
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:15

Lusitana schreef:
maar omdat de bocht veel scherper is dan hij op het eerste gezicht lijkt, schieten ze eruit.
Het is meer het verrassingseffect omdat ze niet zien dat de bocht zo scherp wordt.

Hier in NL wordt je helemaal doodgegooid met regeltjes en staan er zoveel borden dat je door de borden de wegsituatie niet meer ziet. Soms letterlijk -O-

In het buitenland wordt er wat vaker vanuit gegaan dat mensen in staat zijn hun gezonde verstand te gebruiken, maar sommige situaties laten zich wat lastiger inschatten dan andere. Dan kan zelfs een ik-rij-vlot-maar-verantwoord chauffeur een inschattingsfout maken.

Je kunt twee dingen doen, zorgen dat de fout minder gemaakt wordt en zorgen dat de gevolgen minder ernstig worden (vooral voor jullie, zie stukje "eigen verantwoordig" als het over de auto gaat ;) )

De lakens kunnen al helpen om erop te attenderen dat er iets aan de hand is. Hopelijk schieten ze niet juist daardoor van de weg (target fixation). Of bord "sharp left" bij deze bocht?

[ img ]

Om ervoor te zorgen dat de paarden niet weglopen als de draad stuk is een 2e draad een meter of 15 achter de omheining zetten?

Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:19

Lastige situatie.

Als de gemeente er iets aan wil doen zouden ze eigenlijk op het rechte stuk net voor de bocht een (venijnig) drempeltje moeten leggen die de snelheid er uit haalt.

Het is idd een verraderlijke bocht.

Beton of rotsen zeker niet doen, als er gewonden zijn zit je met de gebakken peren.
Een paar grote bigbags is idd geen slecht idee. Stopt auto's zonder te veel schade.

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-19 10:43

Voor degenen die verdedigen dat het geen roekeloos gedrag is....
Er staat aan het begin van de weg een bord dat je maar 40km mag.
Vervolgens is er elke 30 tot 200 meter een bocht, waarvan de meeste behoorlijk scherp.
Toch vinden ze het nodig om op die korte rechte stukjes ertussen hard te rijden.

Vervolgens denken ze dus dat het een flauwe bocht is die ze hard kunnen nemen en blijkt het toch een scherpe, maar ze mogen dus maar 40....
Het komt wel door dat gezichtsbedrog want er voor en erna zitten ook scherpe bochten en daar is nog nooit iemand uitgevlogen, omdat je dat beter ziet.
Daarom moet de gemeente iets doen aan de signalering.

Betreffende roekeloos rijden.:Er is dichter bij mij al eens iemand over de kop geslagen toen het nog niet verhard was. Die ging veel te hard met zijn landrover. Nederlander, trouwens.
Er zijn gewoon mensen die landweggetjes leuk vinden om ralleytje te spelen...
Ik krijg in de zomer in de weekeinden regelmatig terrein wagens die het leuk vinden om de bochten hard te nemen, en te driften. De paarden, die toch heel wat gewend zijn met motoren, vrachtwagens met hijskranen erop en weet ik het wat, raken daar altijd overstuur van.

Ook jongelui met gewone wagens vinden het blijkbaar en te gekke uitdaging.
De race wagen experience had ook persee dit weggetje gekozen omdat er lekker veel scherpe bochten in zitten en bulten waar je lekker kunt vliegen als je goed hard gaat....

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 00:59

Een foto van een naar ongeluk op een bill board in je wei zetten met een scherpe korte tekst? Heb ooit ergens zoiets langs de weg gezien. Probleem is alleen dat het wel afleidt.

In Nederland heb je nu ook van die hoedjes voor op de weg die flikkeren en die je voelt als je er overheen rijdt.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 06:28

Ik vind het schokkend om te lezen dat er zoveel mensen zijn die het geen enkel probleem vinden dat iemand zich (zwaar)gewond rijdt op zelf voorgestelde maatregelen, vaak ook nog met een soort sadistisch vergnoegen.

Laat dit aan de gemeente over, of verschuif de daadwerkelijke palen voor de paarden wat zodat ze nooit kunnen ontsnappen. Als noodoplossing.

Ik snap niet dat hier mensen zijn die met droge ogen voorstellen doen voor rotsen, betonnen palen etc. Stel dat zich iemand een dwarslaesie rijdt, of dood. Eigen schuld, dikke bult?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:02

Nabster schreef:
Ik vind het schokkend om te lezen dat er zoveel mensen zijn die het geen enkel probleem vinden dat iemand zich (zwaar)gewond rijdt op zelf voorgestelde maatregelen, vaak ook nog met een soort sadistisch vergnoegen.

Laat dit aan de gemeente over, of verschuif de daadwerkelijke palen voor de paarden wat zodat ze nooit kunnen ontsnappen. Als noodoplossing.

Ik snap niet dat hier mensen zijn die met droge ogen voorstellen doen voor rotsen, betonnen palen etc. Stel dat zich iemand een dwarslaesie rijdt, of dood. Eigen schuld, dikke bult?


Volgens mij heeft er niemand dergelijk verwensingen genoemd, uitsluitend schade aan de auto of ter bescherming van de paarden.
Volgens ts betreft het een 40 km weggetje uitsluitend voor bestemmingsverkeer. Als bestuurder kun je zelf ook wel bedenken dat die snelheidslimiet er niet voor niks is gesteld. Ga je er boven dan weet je dat het een gevaar kan vormen voor je gezondheid of portemonnee.
Als je je aan de snelheid houd lijkt nog wel een verraderlijke bocht, maar mogelijk wel beter te overzien dat er zo’n bocht aan komt. Mogelijk dat de gemeente een bord kan plaatsen dat vlak voor dat stuk 15 km gereden moet worden met een bord haarspeldbocht.

Maar zoals ts ook schrijft veel rijden te hard daar om de kick. Driften en racen. Dan kun je letsel op lopen als het verkeerd gaat. Niemand wens je letsel toe, maar je bent zelf wel illegaal bezig en weet je dat er risico’s aan verbonden zitten. Schade aan auto of helaas persoonlijk letsel. Hoe qru gezegd, door bestuurder zelf veroorzaakt.

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 11:20

Ze zullen zich niet doodrijden als ze nu slechts een paaltje breken en hooguit een halve meter in mijn land komen....
Ze gaan namelijk vol op de rem op het moment dat ze beseffen dat de bocht niet zo loopt als ze dachten.
Het wordt dus hooguit blikschade.

Overigens hoorde de grond waar de weg op loopt bij het huis (waar toen nog 90 hectare land bij zat, nu nog maar een derde, het is verdeeld in de familie en is ooit doorgetrokken tot de weg die aan het andere eind voor bestemmingsverkeer gemaakt was (daar staan wat huizen op een kluitje) . Land aan beide kanten van de weg hoort bij mijn huis. Dit voor degene die zich afvroeg of ik daar zomaar wat neer kan zetten. Het antwoord is dus ja.
Hij zit aan mijn kant aan een provinciale weg en dus kunnen ook de mensen aan de andere kant zo sneller in de dichtsbijzijnde plaats komen dan via de oude weg aan hun kant, die onoverzichtelijk en slecht is. En doen dat ook. En ook iedereen die bij hen op bezoek gaat.
Er zit tussen mij en die enclave nl niks, behalve natuur waar schapen grazen. (En 1 buurman aan het einde van een zijweg.)
Op oude kaarten zie je duidelijk een onderbreking.
Het zijn dus oorspronkelijk vooral bewoners geweest die hem gebruikte, maar nu komen er ook veel toeristen langs en dat worden er steeds meer.
Bovendien komen er werklui (en zwaar verkeer, dat oorspronkelijk hier ook niet mag komen) langs omdat ze verderop aan het bouwen zijn.
(De vrachtwagens met machines erop breken ook steeds takken van de honderden jaren oude pijnboom aan de overkant omdat ze er net niet onderdoor passen, of gewoon niet uitkijken hoe ze er onderdoor gaan. Een andere ergenis. Sommigen stoppen niet eens om de rotzooi achter zich op te ruimen en dan ga ik de takken maar weghalen die dwars over de weg liggen.)

Een vangrail en borden met pijlen op een rij zou perfect zijn.
Of zoiets:
[ img ]

Overigens was het gemeentehuis gisteren dicht. Eergisteren was een feestdag, ik denk dat ze er meteen maar een lang weekeinde van hebben gemaakt....
Dus maandag maar heen.
Ik weet zeker dat ik op medewerking kan rekenen. Deze gemeente is erg betrokken en geeft zelfs 2 bladen uit, 1 met activiteiten van die maand en 1 met nieuws van de afgelopen maand. Ze geven ook vrij welke uitgaven waaraan zijn gegaan in dat laatste blad. Wegen verbeteren en veiliger maken staat hoog in het vaandel.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 23:29

Ik ben vandaag bij de gemeente geweest. De mevrouw aan de receptie begreep het probleem, maar ik moet een en ander schriftelijk indienen en ze kwam met een vel aan, maar ik vroeg of het per mail kon en dat kan.
Dan kan ik er nl ook foto´s bij sturen.
Dus er gaat nu een mail uit en dan is het afwachten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Voor de zoveelste keer een auto door de omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 00:10

Succes! Heb je enig idee hoe lang het kan duren voor er iets geregeld is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers