Mijn verhaal!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Mijn verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-18 13:01

Hoi allemaal, Afgelopen dagen heb ik elke dag een stukje van mijn verhaal verteld. Ik zal hier ook mijn verhaal doen. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de camera beelden hier ook te plaatsen.

3 jaar geleden kreeg ik dan mijn eerste eigenpaard! Ze was het 2e paard die we gingen kijken en ik was gelijk verkocht! Ze werd aantal dagen later goedgekeurd en paar dagen later kwam ze eindelijk naar der nieuwe stal. Ik wilde heel graag de sport in met der en toen ik haar 3 weken had toen had ik me eerste onderlinge wedstrijd gelijk. in het L1 en werd 2 keer eerste met allebei de proeven 2 winstpunten. Toen wist ik het, ik ga me startkaart aanvragen! Dit heb ik ook gedaan. en toen kwam de kringkampioenschappen indoor en ik dacht doe gewoon voor de grap mee. werd 1 x 5e en 1x 7e dacht ik van rond de 20 combinaties. Wow dat was heel vet, 2 maanden een combinatie en we mochten al naar de Regiokampioenschappen daar werd ik 2e en mocht ik overkampen en daar werd ik 3e en 1e reserve voor het NK❤️. WOW wie had dat gedacht zo kort een combinatie en al eerste reserve zijn voor het NK. We hebben een aantal wedstrijden gereden. We begonnen natuurlijk in de B maar binnen een half jaar waren we al in het M1. En dat maar met 12 wedstrijden

Eind augustus 2016 wilde ik ga rijden bij de rijvereniging tegenover stal dit deed ik heel vaak omdat ze daar hele goeie bodems hebben. Nou je ziet wat er gebeurde op het filmpje. Ik weet hier niks meer van. Dus ik mag heel blij zijn dat er bewakingcameras hingen op stal zodat ik het kon terug zien. Wss is ze ergens van geschokken en nee dat is niet van de vrachtwagen. Ik ben afgevoerd met traumaheli naar VU in Amsterdam. Ik ben in de heli onder soort narcose/coma gebracht. In heb ziekenhuis zijn ze achtergekomen dat ik een schedelbasisfactuur en hersenbloeding heb opgelopen. Van het VU weet ik niks meer, alleen dat ik na 7 dagen uit het bed moest om in een andere bed te stappen en gingen we naar hoorn. Na een dag in hoorn te hebben gelegen wilde ik naar huis want ik mocht niks doen en toen dacht ik thuis kan ik ook niks doen. na weer een scan en heel veel drinken mocht mn infuus eraf en mocht ik naar huis en eindelijk weer naar desi! Want ja die heeft er ook een trauma aan overgehouden die heeft alles gezien hoe ik ben afgevoerd etcetc. omdat ik mezelf niet meer fijn voelde op die stal omdat ik niks wist alleen die beelden en desi niet meer op haar gemak was wilde ik verhuizen, Maar dat was ook een ding ik mocht niks. Via Facebook heb ik iemand gevonden die me wilde helpen met verhuizen en desi rijden. Dus was heel blij dat zei al me 3 kasten leeg had gehaald en voertonnnen had gehaald en dat ik maar moest toekijken. wat is dat vreselijk! Wat nu mn blijvende schade is Altijd hoofdpijn, heel snel moe, Concentratie en geheugen problemen, kan niet tegen veel drukte en scherp licht etc.

Gister vertelde ik over mijn ongeluk. Op dat moment had ik zomervakantie en zou ik bijna naar het 2e jaar gaan. Maar omdat ik toen nog niks mocht ben ik een lange tijd thuis gebleven en ben ik het revalidatie traject ingestapt. Ondertussen had ik een tussenjaar genomen. Ik mocht een lange tijd niet rijden maar op een dag mocht ik eindelijk er weer op stappen. Met veel hulp en angst bij mij en desi ben ik er weer op gegaan. Ik ben een paar maanden echt heel bang geweest. Niet voor het rijden maar het opstappen omdat het ongeluk ook met het opstappen is gebeurd. Omdat desi mijn angst overnam ging ze nog een paar keer tijdens het opstappen er vandoor. Toen heb ik besloten om haar te verkopen omdat bij iedereen niks aan de hand was en bij mij zo deed omdat ze mijn angst voelde. Ik kreeg veel reacties maar op een dag besloot ik al mn angst opzij te zetten en het gewoon te doen zonder hulp mensen op te gaan stappen en sinds dien is er niks meer aan de hand. Heb haar gelijk van internet afgehaald omdat ik ook gewoon niet zonder haar kan. Omdat ik veel wedstrijden reed wilde ik zsm weer de sport in. Maar ik accepteerde het niet dat ik elke dag zo veel pijn had en ging maar door. langzamerhand tijdens therapie heb ik het geaccepteerd en ben ik naar mn lichaam gaan luisteren. Dit is echt niet makkelijk, ging zo vaak over mn grensen heen maar van alles kan je wat leren! We gingen weer starten eerste M1 proef. we reden er maar 1 omdat ik 2 niet volhield. Ging super gelijk mn eerste winstpunt gereden! paar weken later gingen we naar Outdoor beukers voor onze 2e wedstrijd na het ongeluk.

Hemelvaart 2017 reed ik bij outdoor beukers in het M1. Ik had er onwijs veel zin in in maar toen we de eerste proef al reden was desi een klein beetje uitgegleden maar herpakte zicht snel. Toen had ik al mn twijfels, overal lagen kuilen en in de 2e proef ook een paar in hoeken En desi gleed dus uit in een hoek. Ze had voor ijzers achter niet voor kalkoenen in gaat altijd goed. helaas gleed ze in die kuil uit en vielen we samen. Ze liep daarna gelijk al niet fijn maar we konden niet plaatsen wat er was geen verdikking ofzo dus we gingen terug naar stal. Paar dagen later een osteopaat bij gehad en het werd eigenlijk erger, we wilde toen naar de kliniek maar omdat mn nieuwe instructrice zei wacht op de kraker van mijn die het weekend kwam miss helpt dat. dat uiteraard gedaan. en hij kwam en zag gelijk wat er was en liep ze weer goed. sinds dien is er eigenlijk altijd wel wat met der maar de kraker kon het altijd weer beter maken zegmaar. Tot Juni 2018!

Na ongeluk had ik de kraker van mn instructrice erbij en ging daarna altijd prima. Hoefde van hem ook nooit de dierenarts erbij te halen. Begin juni hoorde ik harde knakken tijdens het lopen bij desi. gelijk de kraker gebeld die zei ligt aan de hoeven, hoefsmid erbij en moest sublementen halen. ik heb altijd alles gedaan wat hij zei omdat ik dacht hij weet het wel beter dan mij. Nou alles gedaan geen verschil ze begon ook weer kort te lopen op het zachte dus heb ik iemand anders erbij gehaald en die zei gelijk al als dit niet werkt ga naar de dierenarts. nou het was 2 dagen weg maar toen kwam het weer terug. Toen de Lingehoeve gebeld en die kwam paar dagen later langs en die heeft een echografie gemaakt van desi haar hals en hier zag je een verschuiving dus kan een breuk zijn. hun hebben me doorgestuurd naar emmeloord en daar heb ik foto's laten maken van desi haar hals. Omdat ze het helaas op de foto niet goed konden zien als het een Breuk of een Tumor was wilde ze me doorsturen voor ct scan naar utrecht maar omdat dit lichamelijk zwaar is voor een paard en ik er uiteindelijk toch niet meer op kan rijden heb ik besloten om de onderzoeken te staken en desi pensioen te geven omdat ze dit verdiend heeft! Het is de moeilijkste keus ooit maar wel het allerbeste. na dat ik dit wist is ze snel achteruit gegaan ze bewoog amper als ze buiten stond dus heb ik gekeken naar een paddock paradise en hier staat ze nu en het gaat echt super goed! ze beweegt veel en is een stuk vrolijker! Ik wandel veel met haar en doe wat vrijheidsdressuur, werken aan de hand en licht longeren zonder bijzet.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Quincy

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Mijn verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:33

Jeetje, dat is allemaal wat dat je daar hebt meegemaakt. Gelukkig met een goede afloop na het ongeluk. Ik ben blij voor je dat je de beslissing kon maken om alternatief te vinden voor je paard door het paddock Paradise en het wandelen na haar diagnose.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Mijn verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 02:56

Wat heftig TS... knappe beslissing heb je gemaakt. Hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten!

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Mijn verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 12:35

Bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 4 bezoekers