Mijn motivatie heeft zicht verstopt, wie helpt zoeken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snollygoster
Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Mijn motivatie heeft zicht verstopt, wie helpt zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 13:20

Dag Bokkers, het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik nog actief ben geweest hier, maar ik moet het nu toch wel even van me af kunnen schrijven.

Ik ben mijn motivatie om nog met de paarden bezig te zijn op dit moment erg laag, en daar heb ik het best moeilijk mee. Het is sinds mei stilaan erin geslopen, toen er zich omstandigheden in mijn privé leven hebben voortgedaan. Ik ben er toen achter gekomen dat mijn (ondertussen ex) vriend me bedrogen had, ik heb toen wel besloten om hem nog een kans te geven, maar heel dat gedoe heeft helaas wel invloed op mijn wedstrijdseizoen gehad. Ik was er in mijn hoofd totaal niet bij, het interesseerde me ook niet echt, waardoor we niet bepaald een denderend seizoen gehad hebben.
Twee maanden later, in augustus, bedriegt hij me weer opnieuw. Daaruit volgt dan wel een hele lelijke break up, ik heb er veel van afgezien en gedurende de eerste weken alles wat aan de kant laten liggen.

Ondertussen gaat het wel terug een pak beter met mij, ik heb nieuw werk, ik ben terug gemotiveerd aan mijn studies begonnen en ik leer nieuwe mensen kennen. Alleen komt de motivatie op het gebied van paarden niet terug... Wat het er ook niet makkelijker op maakt is dat de sfeer op stal ook niet meer is wat het geweest was. De staleigenaar lijkt zelf ook niet meer gemotiveerd, hij laat alles een beetje liggen. Om een voorbeeld te geven, zijn paarden hebben twee weken geleden een deel van de omheining van de weide stuk gelopen, ondertussen is dit nog steeds niet gemaakt.
Ik denk dat het voor mij wel goed zou zijn om van stal te veranderen, maar helaas zijn hier in de buurt niet veel stallingen waar paarden het hele jaar door weidegang krijgen. Dus ik vrees dat ik hier gewoon even doorheen ga moeten bijten...

Zijn hier nog lotgenoten?

Why change the past, when you can own this day?


AlwaysH
Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Mijn motivatie heeft zicht verstopt, wie helpt zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:28

Ik meld me, ja. Heb alleen geen eigen paard, maar rijd eigenlijk altijd wel een paard bij. Momenteel dus even niks, maar het gaat gelukkig weer kriebelen.
Heb een zwaar jaar achter de rug en ben nu alles aan het opbouwen...
Heb meerder paarden bijgereden en alles ging niet volgens plan (blessure van merrie, paard verhuisd van stal waar ik niet heen kon, rare staleigenaar) dus dat demotiveerde mij ook.

Wil je een hart onder de riem steken.

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Steppe
Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Mijn motivatie heeft zicht verstopt, wie helpt zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:04

Yup hier nog 1 geen motivatie om te rijden, wel grondwerk(niet heel veel) en verder gewoon naar mijn paard is oke maar fanatiek rijden wat ik eerst wel deed is erg ver weg.
Ik laat het maar zo want geforceerd bezig zijn is niet zo'n goed idee met mijn paard.
Hopelijk verbetert het nog.

Napie
Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Mijn motivatie heeft zicht verstopt, wie helpt zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 02:06

Ik ken het. Ik heb mijn pony's al 25 jaar en periodes van lage motivatie kwamen en gingen ook wel weer. Een relatiebreuk, nieuwe relatie, nieuwe woonomgeving, nieuwe werk, opleiding. Het zijn allemaal dingen waardoor mijn pony's soms oo een laag pitje kwamen. Momenteel zit mijn dip in het feit dat ik niet zeker weet of ik nog op wedstrijd kan door een blessure en de paarden op leeftijd raken waardoor ik mij afvraag waarom ik nog perse moet mennen. Ze vinden het zelf wel prima om niet te hoeven werken dus waarom zou ik. Momenteel wel een bijrijpaard om te zorgen dat ik de deur uit ga want als het aan mij lig kruip ik de hele winter onder een deken op de bank.
Het komt wel goed.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, Larislaatje en 13 bezoekers