[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:19

Noisy, verwijt jezelf aub niets, dat moet de eigenaar van de stal doen. Jij hebt Rudi in goed vertrouwen afgegeven en betaald voor zijn diensten en dat je dan een tijd niet komt moet kunnen. Heel eerlijk; Felix en Lara zijn 5 juni verhuisd naar Vulina en ik ben ook nog niet wezen kijken naar Felix :o . Wel krijg ik regelmatig foto's, maar Friesland ligt gewoon niet naast de deur.

Wat ik bijzonder vindt is dat deze stal dit zomaar kan doen. Ze wonen in een klein dorp, ons kent ons, hoe kan dit dan zomaar doorgaan :?

Jij en Rudi verdienen in ieder geval een dikke knuffel en heel veel liefde, want dat zal Rudi de komende tijd zeker nodig hebben naast alle medische behandelingen :(:) :*


JoyCiej007
Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:44

Potverdorie zeg........ en dit noemt betreffende opfok "ach ietsjes schraal"?! :oo 8)7 |o _-:( Hadden ze daar een bende stront in de ogen ofzo?!

Ik zou hier ZEKER werk van maken TS. Dit is gewoon schandalig!

Ook zou ik ze niet alleen zelf aanspreken, maar ook de instanties op hun dak sturen. Zijn ze nou helemaal besodemieterd zeg.

Opfok is meer dan jonge dieren bij elkaar op 't land knallen en geld vangen en ze het verder maar zelf uit te laten zoeken. |o

En nee: ga jezelf écht niets verwijten. Je laat je paard echt niet zomaar ergens achter, bovendien is het helemaal niet zo ongebruikelijk om slechts af en toe eens te komen kijken; veel adressen liggen te ver weg en sommige opfok adressen willen ook niet steeds eigenaren in/bij de kudde hebben.

JoyCiej007
Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:52

Noisy schreef:
kwita schreef:
vreselijk dit, maar ben je dan ook helemaal niet meer gaan kijken tot nu?
en ik geloof je verhaal ...zelf zou ik er werk van maken!
Maar goed de naam staat duidelijk vermeld, dus daar kun je nog last mee krijgen als hun ook kwaad willen en daar werk van maken!

Dat heb ik dus expliciet nagevraagd en omdat dit mijn ervaring is met hun mag ik het gewoon met naam en toenaam delen, vrijheid van meningsuiting :)

Ik ben inderdaad niet meer geweest, er vanuit gaande dat alles goed is. Geen bericht is goed bericht, dacht ik... ;(


Dat klopt helemaal. Van eventuele smaad/laster/kwaadsprekerij is niet zomaar sprake. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:01

Mijn hart breekt van die foto's, arm jochie. :(:) Sterkte met alles en veel beterschap voor je paardje!

xYaartje
Berichten: 1403
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:13

-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 19-09-23 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 23:14

Hevonen schreef:
IK zocht even op de stalnaam. Ben verbaasd dat deze stal ook genoemd wordt ivm oplichting in de teckelfokkerij, waarover ik toevallig net een item in Radar heb gezien...

*knip*

Zij fokte ook teckels. Inmiddels niet meer, tegenwoordig zijn het Duitse Doggen..Waar ik er eentje van heb. Gelukkig is zij gezond en heb ik alle papieren.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 14-10-18 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd. Blijkt foutief te zijn.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 23:19

Ik ben inmiddels weer thuis van stal en ik heb het idee dat hij nu al wat beter oogt.
Hij eet ook als een bootwerker, dus dat lijkt me een goed teken.
Ik krijg niet echt een goede foto genomen dus dat zal tot morgen moeten wachten.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:29

Lekker even tot rust komen zowel paard als jijzelf :)

daydream
Berichten: 595
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 02:40

Wat erg! Veel sterkte. Echt misselijkmakend wat ze met hem hebben laten gebeuren...

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

dresjoepie
Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 05:22

Wat sneu arm dier

Heel veel succes met liefde en zorg komt hij er weer bovenop!

joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 05:40

Jeetje , die is het stadium van " schraal" allang voorbij.
Heel erg om je dier zo te moeten aantreffen bij de opfok.

Het is gewoon schandalig dat deze mensen een opfok hebben!
Dit paard is gewoon uitgehongerd.

Nu op naar zijn herstel.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:11


CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Mirranda
Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:25

Schandalig dit !! Heeft niets meer met een beetje schraal te maken. Ik zou me ook te pletter schrikken als ik mijn paard zo aantrof. n dan heb jij nu mazzel dat je hem met een goede reden op ging halen, maar bedenk dat hij anders zo de winter in was gegaan zonder enige vetlaag ter bescherming.

Hoop dat dit een eye opener is voor anderen die hun paard daar in de opfok hebben.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:13

Poeh hee dat is schrikken! Gelukkig heb je hem opgehaald, dit is geen conditie om de winter mee in te gaan :(:)

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:33

Citaat:
Gelukkig heb je hem opgehaald, dit is geen conditie om de winter mee in te gaan


Een geluk bij een ongeluk dat je merrie geblesseerd is. Wie weet als je pas over 2 maanden was gaan kijken...

Is hij nu weer op de stal waar hij geboren is?

~Turbohoof Solutions ~

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 07:49

ClauH schreef:
Citaat:
Gelukkig heb je hem opgehaald, dit is geen conditie om de winter mee in te gaan


Een geluk bij een ongeluk dat je merrie geblesseerd is. Wie weet als je pas over 2 maanden was gaan kijken...

Is hij nu weer op de stal waar hij geboren is?

Als ik 1 of 2 weken later was geweest, was hij dood geweest.
Lopen is zelfs moeilijk voor hem, hij zwabbert alle kanten op.
Nu dat hij goed te eten krijgt zie ik hem ieder uur sterker worden.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

kking
Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:54

Mijn ervaring is om het met goed ruwvoer op te vangen en niet met krachtvoer (een handje als de rest ook krijgt).
Ik had ook het gevoel toen als ik je niet ophaal dan ga je dood. Volg altijd je gevoel hierin. Nu opknappen heen met je mannetje

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

corine1981
Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:02

Ik heb mijn paard ook ooit zo uit de opfok gehaald.
Was mijn eerste eigen paard en je zag het eerst ook niet goed door zijn wintervacht maar je zou de opfok moeten kunnen vertrouwen.

Uiteindelijk heb ik hem naar stal gehaald en was hij in een maand getransformeerd naar een blakend gezond paard, dus ook bij jou komt het vast goed.

Koos paardloos :(

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:37

Film hem zeker nu, straks ben je alle bewijs nodig dat je maar kunt verzamelen. Zou er zeker werk van maken en in ieder geval het betaalde bedrag van het laatste half jaar terug willen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:44

Jeetje Noisy |( hij is echt mager
Maar verwijt je aub niets, dat moet die stalhouder doen -:(-

Bryana staat ook nog steeds in de opfok bij Vulina (haar halen we over anderhalve week op) en staat daar goed. En ja daar staat er ook wel eens eentje wat schraal, maar dat is echt van een groeispurt. Keer erna als ik kom zie je vaak dat het alweer is bijgetrokken. Bryana aan de andere kant is er juist weer net ff te dik voor het mooie. Terwijl ze sinds begin mei 24/7 op de weide staan zonder bijgevoerd te worden.
Ik ga ook maar eens in de maand kijken, maar puur omdat ik ff met d'r wilt knuffelen en het is qua afstand prima te doen.

Hoop dat je maatje snel weer opknapt en verder geen blijvende schade aan zijn darmen er aan overhoud

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Esther28
Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:53

Zo haalden mijn stalgenoot en ik vorig jaar ook onze veulens terug uit een opfok in Limburg. Mooie praatjes verkocht, maar na verloop van tijd was er amper communicatie meer en als er dan al wat kwam werd er mooi weer gespeeld. Uiteraard gingen wij ook niet wekelijks dus je vertrouwt op de mooie praatjes. Als snel bleek de opfokster geen aandeel meer in de opfok te spelen en had de boel in de oncapabele handen van een koeienboer gelaten. Het veulen van mijn stalgenoot was ook behoorlijk mager en zat onder de wormen bleek na terugkomst op onze eigen stal. Deze opfok gooide alle leeftijden door elkaar waardoor de jonkies het onderspit delfde met het eten. En zo waren er nog wel meer onverantwoorde zaken...
Ik was er ook echt ziek van. Je brengt in goed vertrouwen je diertje erheen en verwacht hem over een jaar of 3 weer in goede gezondheid op te halen..Helaas hoor je tegenwoordig vaker verhalen van drama opfoks...
Gelukkig zijn die jonkies veerkrachtig en komen ze er met goed voer en goed ontwormbeleid er vaak weer goed bovenop. Maar als ik jou was zou ik zeker melding maken bij de DB en kijken of je met andere mensen daar in de opfok in contact kan komen om gezamenlijk iets te ondernemen.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:22

Oef, nu ik alle fotos zie , is Lily idd veel beter. Meid wat een schok voor je, erg hoor... Als het allemaal maar weer goed komt! :(:)

Nicje87
Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:23

Wow jeetje, diegene van de opfok moet zich doodschamen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

kydaula
Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:44

Jeetje dit is echt schrikken ts
Ik hoop dat alles goed komt!
Arm dier...
Dit kan toch echt niet ? wellicht staan er daar meerdere jonkies zo bij , dan moet de eigenaar toch bijna verzuipen in de slechte recensies en berichten nu zou je zeggen

Ky Daula (Bretton woods x Wy Daula)

Rizette
Berichten: 4279
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:52

Wat ontzettend erg dat zo'n opfok het zover laat komen. Ik zie dat er geen stro in zijn stal ligt. Ik zou er een megadikke laag in doen omdat hij zo vel over been is kan hij dan nog een beetje lekker liggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers