Paardentroubles

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aria_zz
Berichten: 5507
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Paardentroubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 13:00

Hoi bokkers,

Ik weet even niet wat ik moet doen. Ik ben op uitwisseling/Erasmus en kreeg een mail dat vanaf volgende zomer ik een andere stal moet zoeken. Verder een ontzettend vriendelijke mail, niets op aan te merken.

Ik kan hier met niemand over praten, ben hier nogal eenzaam en over paarden, nuja, niemand kent er hier iets van of hoe dat voelt.
Ik hoop dat ik hier even mijn hart kan luchten, ik probeer het kort te houden.

Ik studeer al veel langer dan zou moeten, maar heb nu echt de slag te pakken. Ik heb al 10 jaar een paard, gekregen van mijn vader. Een vergiftigd geschenk. Stalling en hooi etc moest ik telkens zelf zoeken en betalen. Een heuse job als 15-16 jarige. Ik heb geluk gehad om samen me een vriendin wel telkens iets te vinden. Daarom ging ik uiteraard ook werken. Veel werken.
Dit heeft zwaar op mijn studies gewogen, volgens mij niet te onderschatten. Niet alleen de uren, maar de constante angst en druk om genoeg geld te hebben, hooi en eten te regelen en dan nog vervoer zoeken want ik kon uiteraard niet autorijden.

Nu ben ik op een leeftijd dat dat wel zou lukken. Maar ik heb geen reserve kunnen opbouwen en de angst blijft knagen. Ik kom nauwelijks rond, gelukkig betalen ouders wel een kamer en eten, dus ik haal het wel met een minimum. Ik heb hier voor een job gesolliciteerd maar niet gekregen. Door het vele schoolwerk en de taal kan ik nu niet opnieuw op job jacht, anders haal ik het niet met taken en examens.
Mijn paard is in goede handen, maar de kosten blijven uiteraard.
En dan moet ik dus opnieuw op zoek naar een stal.