[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 19:43

Afgelopen dinsdagavond ging ik mijn Quarter jaarling ophalen uit de opfok. Dit omdat mijn merrie met een blijvende blessure staat.

Vorig jaar eind Oktober bracht ik mijn kereltje in goed vertrouwen naar de opfok van stal Hommelink in Terborg.
Ik kreeg regelmatig foto's en updates over hoe goed hij het deed en ik ben hem een aantal keren op bezoek geweest. Wat ik wel raar vond was dat je eerst een afspraak moest maken anders kon je niet komen kijken bij je paard, maar goed.
Sinds deze zomer kreeg ik geen updates of foto's meer maar ik zocht er niks achter. Inmiddels weet ik wel beter ;(
13 Juli was ik nog bij hem en zijn vriendjes op visite geweest. Hij was een wel beetje schraal maar ja hard groeien en dat verschrikkelijke droge weer, dan zijn ze wel vaker een beetje schraal, dacht ik.

Dus gingen we, candalisa en ik, vrolijk op weg om mijn ventje op te halen :)

Eenmaal daar zijn we eerst langs de stal gereden om het paspoort op te halen en dan samen naar de wei te rijden (want zelf mocht dat niet).

Ik kreeg letterlijk de schrik van mijn leven..

Bij de wei aangekomen, de trailer geparkeerd en met zijn halster richting de wei gewandeld.
Het was al redelijk donker (19:45) maar met wat roepen kwamen ze onze kant op. Eenmaal bij de afrastering zag ik al dat hij nog schraler was geworden maar heel duidelijk was het niet zo in het donker. In de trailer stond ik voor zijn neus en had ik nog steeds niet goed gezien hoe erg het wel niet was...Ik was nog een beetje in een roes dat hij lekker mee naar huis zou gaan en ik hem eindelijk weer dichtbij zou hebben denk ik. Met geen mogelijkheid had ik mij kunnen voorbereiden op wat ik zag toen hij bij mij op stal in het licht kwam..
Ik ben zo enorm geschrokken :oo In plaats van mijn prachtige jaarling had ik een beestje wat zo uit het tv programma "Animal Rescue" kon zijn gekomen |( |( |(
Mijn pensionhoudster schrok zich ook dood en zei dat ze nog nooit zoiets ergs had gezien ;(

Ik ben die avond totaal in shock naar huis gegaan. De volgende ochtend (gisteren) heb ik geappt dat ik dus enorm geschrokken was van hoe erg Rudi er wel niet uitzag en dat ik zoiets alleen heb gezien op tv bij "Animal Rescue". Het hele app verhaal zal ik jullie besparen. In het kort kwam het er op neer dat ze altijd wel wat schraler konden zijn als ze in de groei zijn en dat ze hem zelf ook graag wat dikker had gezien en dat ze altijd heel begaan was met de dieren...

De foto zegt genoeg, lijkt me |(

[ img ]

Ik heb gelijk die middag mijn dierenarts laten komen en ook die spreekt er schande van hoe Rudi eruit ziet. Hij zit onder de wormen en heeft al zijn bespiering verteerd.
Hij heeft hem gelijk ontwormd met een pasta én gespoten tegen de wormen samen met nog een vitamineboost. Normaal zou hij het zo niet doen zei hij, maar in dit geval moest het anders kon het wel verkeerd aflopen met Rudi. Zaterdag komt hij de behandeling nog een keer herhalen en verder moeten we hem voorzichtig aan bijvoeren zodat er weer een beetje vlees op komt. Dit proces gaat zeker wel een maand of 4 in beslag nemen en dan hebben we het nog niet over de blijvende schade die Rudi misschien heeft door de wormeninfectie..

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 20:08

Ik heb vandaag contact gehad met de rechtsbijstand en weet welke stappen ik kan en mag ondernemen nu.
Dat is ook één van de redenen dat ik nu pas dit verhaal plaats..

De dierenarts komt zaterdag nog een keer spuiten maar inderdaad geen wormenspuit, ik was niet duidelijk sorry :o

We zijn nu eerst begonnen met hem gewoon simpele basisbrok te geven om hem langzaam weer te wennen aan goed voer. 1kg per dag en dat na een week langzaam opvoeren als hij geen diarree krijgt.

Een deken krijgt hij zeker zodra het kouder wordt. Voor nu is het niet nodig en hij heeft een extra dik bed op stal zodat hij pijnvrij kan liggen.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:32

kwita schreef:
vreselijk dit, maar ben je dan ook helemaal niet meer gaan kijken tot nu?
en ik geloof je verhaal ...zelf zou ik er werk van maken!
Maar goed de naam staat duidelijk vermeld, dus daar kun je nog last mee krijgen als hun ook kwaad willen en daar werk van maken!

Dat heb ik dus expliciet nagevraagd en omdat dit mijn ervaring is met hun mag ik het gewoon met naam en toenaam delen, vrijheid van meningsuiting :)

Ik ben inderdaad niet meer geweest, er vanuit gaande dat alles goed is. Geen bericht is goed bericht, dacht ik... ;(

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 23:14

Hevonen schreef:
IK zocht even op de stalnaam. Ben verbaasd dat deze stal ook genoemd wordt ivm oplichting in de teckelfokkerij, waarover ik toevallig net een item in Radar heb gezien...

*knip*

Zij fokte ook teckels. Inmiddels niet meer, tegenwoordig zijn het Duitse Doggen..Waar ik er eentje van heb. Gelukkig is zij gezond en heb ik alle papieren.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 14-10-18 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd. Blijkt foutief te zijn.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 23:19

Ik ben inmiddels weer thuis van stal en ik heb het idee dat hij nu al wat beter oogt.
Hij eet ook als een bootwerker, dus dat lijkt me een goed teken.
Ik krijg niet echt een goede foto genomen dus dat zal tot morgen moeten wachten.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 07:49

ClauH schreef:
Citaat:
Gelukkig heb je hem opgehaald, dit is geen conditie om de winter mee in te gaan


Een geluk bij een ongeluk dat je merrie geblesseerd is. Wie weet als je pas over 2 maanden was gaan kijken...

Is hij nu weer op de stal waar hij geboren is?

Als ik 1 of 2 weken later was geweest, was hij dood geweest.
Lopen is zelfs moeilijk voor hem, hij zwabbert alle kanten op.
Nu dat hij goed te eten krijgt zie ik hem ieder uur sterker worden.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 14:10

Rizette schreef:
Wat ontzettend erg dat zo'n opfok het zover laat komen. Ik zie dat er geen stro in zijn stal ligt. Ik zou er een megadikke laag in doen omdat hij zo vel over been is kan hij dan nog een beetje lekker liggen.

Hij staat op een dikke laag vlas...

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 14:13

Wordt ik net gebeld door een vreemd nummer, blijkt het de wederhelft te zijn. Waarom ik een slechte review heb geplaatst. Ja, hij was wat mager nu maar verder zijn ze altijd goed geweest voor hem en heb ik nooit klagen gehad...Hebben ze dan echt zo'n plaat voor de kop :o? :roll: _-:(

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 09:15

Silly1972 schreef:
Noisy schreef:
Wordt ik net gebeld door een vreemd nummer, blijkt het de wederhelft te zijn. Waarom ik een slechte review heb geplaatst. Ja, hij was wat mager nu maar verder zijn ze altijd goed geweest voor hem en heb ik nooit klagen gehad...Hebben ze dan echt zo'n plaat voor de kop :o? :roll: _-:(



Ik ben heeeeel erg benieuwd wat voor antwoord je hebt gegeven.
Ik denk dat ik compleet uit mijn plaat had gegaan.

Dat deed ik ook. Mijn man heeft me rustig gemaand want ik ging even door het geluid, zeg maar...
En als het nou een verkeerde inschatting was geweest en zij dat inzagen maar ook dat niet. Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat ze dit acceptabel vinden...Een beetje mager...En dat maakt dat ik erg bezorgd ben hoe het dan met de andere opfokdieren gaat. Ik heb ze helaas niet kunnen zien in het donker..

Rudi doet het gelukkig al een stuk beter. Er komt alweer wat meer beweging in en hij is een stuk alerter. Ook heeft hij zijn penis er niet meer de hele tijd uithangen want zelfs daar had hij de kracht niet meer voor. Er komt zowaar weer een beetje glans op zijn vacht.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En wormen komen er inderdaad inmiddels ook af. Bah :r

[ img ]
[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 19:11

Ben ik met je eens Silly. Jouw mannetje, nou ja mannetje :roll: :)) staat er perfect bij +:)+ En zo geldt het ook voor de meeste opfokkers. Die doen ook echt wat ze zeggen en beloven :)
Ik en vooral Rudi, heb gewoon de pech gehad bij deze mensen terecht te komen.
Door mijn verhaal te delen hoop ik dit soort leed bij anderen te voorkomen

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 11:25

[quote="Hevonen"]
IK zocht even op de stalnaam. Ben verbaasd dat deze stal ook genoemd wordt ivm oplichting in de teckelfokkerij, waarover ik toevallig net een item in Radar heb gezien...


Als ik me niet vergis zijn daar een hoop teckeltjes in beslag genomen omdat ze onder erbarmelijke omstandigheden in de paardenstalleen gehouden werden :n
Laatst bijgewerkt door Coby op 14-10-18 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd. Niet de juiste

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 11:33

xYaartje schreef:
... Ik woon al ruim 17 jaar in de omgeving van Terborg en heb helaas nog nooit van deze stal gehoord! Ook andere vrienden heb ik er tot dusver (voor zover ik weet) niet over horen praten. Was compleet verbaasd om te horen dat er nog een stal in Terborg is.
Blij dat ik nu wel van deze stal hoor zodat ik weet dat ik deze stal het best kan mijden in de toekomst en daar nooit een paard neerzet (mijn pony staat gelukkig op een geweldige plek waar we beiden ziels gelukkig zijn en ook nooit meer weg willen).
Het kan dus dat je weinig over een stal hoort in een ons kent ons omgeving :)...

Voorheen heette deze stal "de Zellemshoeve". Na het verhaal met de teckels hebben ze de naam veranderd..

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 20:45

Ilsje87 schreef:
Ik heb je hele topic door gelezen en al een paar dagen still meelezer. Jeetje wat zag rudi er slecht uit! Ik ben benieuwd of jij er nog werk van gaat maken tegen de opfok?

Ik zit niet stil maar kan daar verder nog even geen uitspraken over doen ;)

Rudi doet het hartstikke goed, gelukkig.
Hij loopt alweer wat steviger/zekerder rond, niet meer zo wankel zeg maar en hij toont steeds wat meer interesse in zijn omgeving. Momenteel hinnikt hij naar iedereen die voorbijkomt, in de hoop op wat lekkers :')

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 21:01

karuna schreef:
Review gevonden van een maand geleden. Je bent niet de enige -:(-
Citaat:
Het is dat je in ieder geval 1 ster moet geven. Over de pension stalling kan ik geen oordeel geven. Wat betreft de opfok... Je kostbare dier in een mini paddock terug vinden op 1 juli (nog geen uur in het weiland geweest na de winter). Niet eens de ruimte om goed de benen te strekken, poep in z'n staart, ribben kunnen tellen. Had alleen vette stinkende koeienkuil tot zijn beschikking. Ja ik weet het we hadden eerder moeten gaan, maar kijken en we wonen er een eind vandaan en de eigenaresse doet voorkomen of het heel goed met je dier gaat in haar berichten. Verhogen ook in april het maand bedrag met 50% (om de kwaliteit te waarborgen). Beloven dat de smid regelmatig komt, misschien in het pension gedeelte maar niet bij ons dier, terwijl wij dit geen enkel probleem vinden om extra te betalen. We kregen argwaan toen we aangaven in de buurt te zijn en langs ons dier te willen gaan. De eigenaresse was er niet van gediend en de discussie liep hoog op. Wij zijn uiteindelijk wel gegaan en hebben hem direct meegenomen en ons zooo ontzettend geschaamd in de auto. Hoe kun je zo iets doen!!?? Terwijl je als klant vertrouwd op de goede verzorging waar je voor betaald. Fokkers en veulen eigenaren, bezint eer ge begint. Er zijn genoeg adressen waar je dier wel goed behandeld wordt, misschien iets duurder maar onze twenter is van deze hel naar een paardenparadijs gegaan.
Like

Deze review is plotseling verdwenen? Erg jammer want ik had graag met deze persoon in contact gekomen

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 08:02

Dat vraag ik me dus ook af Karuna. Ik neem aan dat alleen degene die het plaatst dat kan. Je kunt een review wel melden maar daarmee is hij nog niet weg, dacht ik.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 11:59

swartbeessie schreef:
Hoe gaat het nu?

Goed!
Ik denk dat er stiekem alweer een 25kg opzit want hij toont nu al minder dramatisch, vind ik. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik hem nu iedere dag zie :o

Wachten op de smid..

[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 17:52

Ja klopt Cynthia, terug op de geboortegrond :)
There's no place like home in dit geval.

Vanmiddag is de smid geweest en hij staat nu ook weer netjes op zijn voeten. Er kon een behoorlijk stuk af en dat had ik ook verwacht aangezien ze erg lang waren. Hij heeft ook rotstraal zo blijkt. De smid heeft het zoveel mogelijk weggesneden en we hebben het gelijk behandeld met dry-feet.
Voor:
[ img ]
Na:
[ img ]

En nog een paar kiekjes van zijn vorderingen:
[ img ]
[ img ]

We hebben ook even het showhalster gepast.
[ img ]
[ img ]
Ik wilde met hem gaan trainen voor de "in hand" onderdelen binnen de westernsport maar dat zal voorlopig even moeten wachten

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 10:17

Het ziet er inderdaad uitnodigend uit. Niet een stal waar alles perfect schoon is maar gewoon een gezellige boerderijstal. De foto's laten wel precies de beste stallen die ze hebben zien, wat iedereen zou doen uiteraard. De andere stallen zijn smal,donker en met een laag plafond, meer een veredelde stand zeg maar en daar zetten ze rustig een groot paard in.
De opfok foto's zijn afgelopen voorjaar genomen toen ze net buiten stonden, die merrietjes zijn nu nl al een stuk groter ;)
De pony's die je ziet zijn van henzelf. Zij fokken en showen welshjes, die moeten moddervet zijn voor de keuring.
Dat is ook de reden waarom ik het niet snap dat ze niet willen inzien dat Rudi op sterven na dood was en dat maakt me ook bang, want bij een ander dier zullen ze het ook bagatelliseren dat hij of zij veel te mager is wordt het dier de dupe ;(

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 14:55

Als dat zo was _Lorette_ dan had ik het kunnen voorkomen.
Toen ik er 13 juli was zag hij eruit zoals op de bovenste foto hieronder. 2 maanden later de onderste foto.. ;(
[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 21:14

Meiden en jongens?
Kijk toch eens wat een verschil!
[ img ]

Zijn billen moeten nog wel een heel eind
[ img ]

Glimworm :#
[ img ]

Hij doet het zo goed en ondanks dat hij overduidelijk veel te weinig te eten heeft gehad, blijft hij zo braaf en relaxt <3 Je zou denken dat hij er voernijd aan over zou houden maar hij eet op zijn dooie gemakje.

Hij heeft nog wel een eind te gaan en ik maak me nog steeds zorgen om die bolle buik maar ik ben echt al zo enorm blij met de vorderingen die hij maakt.
Ik heb hem vandaag ook even onder de maatstok geschoven en meneer meet nu 1.38m. Hij was ook totaal niet onder de indruk van de stok :')

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 21:36

Hij gaat èèècht nergens meer heen Daphara. Daarvan ben ik wel genezen. Er staat al een maatje op hem te wachten. Als hij weer "schoon" is verklaard dan gaan ze samen de wei op voor de winter. Komende zomer gaat hij lekker achter het land op samen met zijn maatje en 2 andere ruinen. 1 is zijn buurman en de ander heeft hij vandaag op stal even mee staan kroelen

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 21:54

kking
Die ligt al klaar :Y)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 09:45

Zwartekoffie,
Ik ken jou wel en je prachtige Fries en ik weet ook dat jij er al een lange tijd naar volle tevredenheid staat.
Waar het mij om gaat, en dat heb je blijkbaar gemist of overheen gelezen, is dat ze Rudi zo aan zijn lot hebben overgelaten. Ze hebben niet 1x aan de bel getrokken dat hij mager was en steeds verder afvalt.

Stel het was jouw paard wat je op die manier terugvond, zou je dan ook nog zo tevreden zijn? En zou je dan ook nog op goede voet staan als ze zelf vinden dat hij "een beetje mager is" terwijl het overduidelijk is dat hij broodmager is en op het randje van de dood balanceerde? Want zo erg was het en ze doen het nog steeds af als zijnde "een beetje mager" -:(-
Dát is waar ik moeite mee heb, dat ze hun verantwoording niet nemen en dat maakt me ook bang. Want welk dier is de volgende en overleeft die het dan wel?

O, en te zien aan hoe snel hij nu bijkomt blijkt wel dat hij gewoon slecht tot niks te eten geeft gehad.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-18 13:21

papier schreef:
Hallo allemaal,

Ik sta al 2 jaar op deze stal en er wordt nu toch wel een heel ander beeld gevormd over deze stal.
De paarden zijn eerder te dik dan te dun en worden onbeperkt gevoerd zoals ook iedereen en de vaste klanten allemaal weten. Aardige mensen en zeer goed voor de dieren en ze doen zo hard hun best. Ik zou eerder een gesprek aangaan met de stal i.p.v. via Bokt een verhaal in de wereld te brengen!
Ik zie zowel de opfok dieren als de pensiondieren en ze zien er tiptop uit. Er kan altijd wat gebeuren. Maar bij ophalen heeft de eigenaar van de Quarter bedankt voor de goede zorgen etc etc en o zo enthousiast erover, zelfs een hand en dikke omhelzing met kus etc. Ook aangegeven dat ze niet gezegd heeft dat ze niet goed voor haar dieren gezorgd zou hebben. En nu dit via Bokt? Sorry dit zeg eerder wat over de eigenaar dan over de staleigenaren. Er zal best wel een reden voor zijn waarom zo dat hij mager is. Alles is netjes op tijd ontwormt en gevoerd. Onbeperkt!!
Als volwassen mensen netjes om tafel i.p.v. iemand ten schande te maken! Dat is pas karakter!
De eigenaren zijn mensen die een passende oplossing zouden bieden en zij hebben ook bij het ophalen aangegeven dat hij echt wel dikker mag zijn en dan moet je niet de volgende dag een app doen met daarin van alles en nog wat. Dat terwijl bij het ophalen alles te zien is.
Van de zomer zijn ze alle dagen bijgevoerd. Er kwam een boer het kuil in het land zetten dat heb ik zelf gezien. Kortom onbeperkt. Ik weet nu wat de reden is maar de eigenaren hebben haar proberen te bellen maar ze neemt de telefoon niet op......
Kortom we kunnen er een lang verhaal van maken maar laten we als volwassen mensen handelen en niet via Bokt.
Het is geen luxe stal maar wel wat het belangrijkste is. Droge stal en goed voer!!!!!


Hier wil ik ook wel even op reageren..
-Als je de moeite had genomen om
mijn beginpost door te lezen dan
weet je waarom ik pas de volgende
ochtend een bericht heb gestuurd.

-Dat ik mijn verhaal hier plaats is
mijn goed recht. Dit is mijn
ervaring met en die mag ik delen.

-De reden dat ik de telefoon niet
opnam is simpel. Ik heb weldegelijk
met Dhr. gesproken aan de telefoon.
Dit was op 12 Oktober. De vraag was
waarom ik slecht schreef over hun
op Internet want de pony had het
altijd goed gehad en ja, nu was hij
een beetje mager maar ja, dat is
normaal voor een paard in de groei
dat ze dan bij tijd en wijlen wat
magerder zijn. Waarop ik antwoordde
dat hij niet een "beetje mager" is
en dat het geen week langer had
moeten duren want dan was hij dood
geweest! Zelfs mijn dierenarts
beaamde dat, zei ik. Hij antwoordde
daarop dat ik dan misschien maar
een andere dierenarts moest zoeken
want deze had er geen verstand
van...
Op dat moment wist ik dat verder
discussiëren weinig nut had want
onze visies op mager zijn toch wel
heel erg verschillend.
Ik heb daarop geantwoord dat het
gesprek klaar was en dat hij nog
wel van mij zal horen. Toen
opgehangen. Dat hij daarna nog tig
keer probeert te bellen geeft voor
mij alleen maar meer aan dat we het
nooit eens zullen worden.
Ook mijn voicemail inspreken dat ik
"de confrontatie niet aandurf"
slaat nergens op.
Ik weet bij voorbaat al dat we het
nooit eens zullen worden en dus
bespaar ik mij de moeite. Daarbij
was ik op dat moment aan het
autorijden en dan neem ik niet op,
al helemaal niet als ik weet dat
het weer een discussie zal worden.

-Bij het afscheid geef ik een hand
en kussen ja. Misschien dat het in
jullie contreien ongebruikelijk is
maar hier is het fatsoenlijk om
iemand te bedanken als je vertrekt,
ook al heb je er je bedenkingen
bij.
Van omhelzen en enthousiast was
absoluut geen sprake maar leuk dat
je het verhaal wil aandikken, dat
komt zo lekker geloofwaardig over
ook :roll:

- Dat ik eerder niet heb aangegeven
dat er niet goed voor mijn dier
werd gezorgd...Daar was eerder ook
geen reden toe, wat ik trouwens ook
nog gezegd heb, zowel tegen Mw. als
Dhr. Daarom snap ik ook niet waarom
ik niet gebeld ben toen bleek dat
Rudi wel erg dun werd. Inmiddels
weet ik dat wél door de
telefoongesprekken die we hebben
gevoerd.

-Lekker makkelijk om te zeggen: Ja, we hadden hem graag dikker gezien. Ze hadden actie moeten ondernemen, al weken eerder! Dit is niet van een week of 2 weken. Hier gaan zeker 2 maanden aan slecht of niet voeren aan vooraf!

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:28

Dat blijven staan was ook wel een dingetje onderweg van de opfok naar huis. We moesten omrijden want de snelweg was afgesloten en de laatste 20 minuten van de rit zag ik hem steeds verder inzakken (camera in de trailer). Ondanks dat ik toen nog niet doorhad hoe erg hij er aan toe was, wist ik wel dat het niet veel verder had moeten zijn anders was hij waarschijnlijk echt door zijn hoeven gezakt. In de bochten zag ik hem steeds meer wiebelen en ik heb dus op de lange rechte stukken een beetje harder gereden dan mag om ervoor te zorgen dat we nét iets sneller thuis zouden zijn.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers