Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
D_akota
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:09

Ik vond Melbourn geweldig! Maar misschien komt dat omdat mijn familie daar woont en mij toen veel leuke plekjes hebben laten zien. In september gaan wij eindelijk weer die kant op *\o/*

I was normal, two horses ago…


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101356
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:44

Hoe gaat het nu met je? Zit je nog in Melbourne?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-23 03:57

Ik zal vanavond weer even wat schrijven, ben wel weer onderweg naar Melbourne City nu :)) ik verplicht mijzelf om het leuk te vinden door er nog een keer naar toe te gaan :')
Verdere een lekkere week gehad! Gaat super goed hier :D

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 07:50

Hopelijk heb je een leuke dag in de stad. Melbourne is ook niet zo mijn ding, maar heb veel mensen gehoord die er erg enthousiast over zijn. So it can’t be all bad, toch?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:51

Veel plezier!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-23 12:38

Ik ben nog steeds in Melbourne :D
Ik heb een leuke meid gevonden waarmee ik nu drankjes aan het doen ben, super gezellig!
Melbourne is zo slecht nog niet
[ img ]

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 12:41

Hahaha leuk. Veel plezier meid!

Villanelle
Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:35

Jij vermaakt je :D


Danuah
Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 17:41

Weggebokt schreef:
Ik ben nog steeds in Melbourne :D
Ik heb een leuke meid gevonden waarmee ik nu drankjes aan het doen ben, super gezellig!
Melbourne is zo slecht nog niet
[ [url=m/ANetpS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je zit op een bekend (en berucht, voor mij :D) plekje!

xoranlover
Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:31

Ik ben stiekem best een beetje jaloers op je! Ik wil zo graag naar Australië zo tof dat je dit doet!

Mila_p
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:36

Hoe gaat het daar nog in het mooie Australië? Heb je het daar nog altijd naar je zin? :D

Melzazu
Berichten: 1657
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:35

Mila_p schreef:
Hoe gaat het daar nog in het mooie Australië? Heb je het daar nog altijd naar je zin? :D



Ik denk hoe minder we horen hoe meer ze het naar haar zin heeft :D

Is zo’n beetje mijn vermoeden haha.

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje

Mila_p
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:54

Melzazu schreef:
Mila_p schreef:
Hoe gaat het daar nog in het mooie Australië? Heb je het daar nog altijd naar je zin? :D



Ik denk hoe minder we horen hoe meer ze het naar haar zin heeft :D

Is zo’n beetje mijn vermoeden haha.

ik hoop het, want ze verdient het na alle pech :j

Melzazu
Berichten: 1657
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:30

[/quote]
ik hoop het, want ze verdient het na alle pech :j[/quote]

Met je eens :j

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-23 10:52

Hey, daar ben ik weer.
Er vroeg iemand waarom we het voer nat maken, het is inderdaad om koliek te voorkomen. Er zit lucerene chaff in dat word beter verwerkt als het nat is!

Het gaat hier goed! Ik zal eerst even schrijven wat ik de afgelopen weken gedaan heb. Er is niet onwijs veel gebeurt. Ik ben erg veel bezig geweest in de tuin, om die winter klaar te maken. Heeft niks met paarden te maken maar ik vind het verassend leuk om te doen :+
Ik ben ook een paar leuke dieren tegen gekomen := ( De salamander is wel heel schattig <3 )
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Ook heb ik geleerd hoe je de bak en het weiland moet slepen, echt super leuk dat ik dit soort taken erbij heb gekregen, dat maakt het toch allemaal wat leuker :D
[ img ]
[ img ]

Ook heb ik geleerd hoe ik met een aanhanger moet rijden, en wat voor aanhanger.. Daar zeg je u tegen.. This maar goed dat we de openbare weg niet op gaan :') Nee gekheid, maar vind het echt leuk dat ik steeds meer dingen krijg om te doen.

[ img ]

Ook mag ik weer langzaam beginnen om het paard te trainen! Ik longeer hem nu alleen nog, ik hoop dat ik er binnenkort op mag :D

[ img ]

Ik heb het hier ontzettend naar m'n zin, ik ben echt onwijs blij met deze werkplek. Alleen ik zou ik niet zijn als ik weer ontzettend veel aan het nadenken ben :o
Ik ben erg veel aan het nadenken over het feit wat ik nou precies wil, wil ik hier blijven, wil ik werken, wil ik mijn 88 dagen doen of heb ik het na een jaar wel gezien, zou ik hier kunnen wonen of ben ik daar niet sterk genoeg voor?
Ook merk ik dat ik mezelf erg veel druk op leg, niet zozeer op werk maar persoonlijk vlak. Ik wil zo graag dingen leren en mezelf beter onder 'controle' krijgen maar ik merk dat dat gewoon moeilijk gaat. De ene kant van mijn hoofd zegt, ga genieten van deze tijd. Maar mijn andere kant zegt, je bent hier ook om aan jezelf te werken, om dingen te leren en om jezelf tegen te komen. Ik merk dat ik dat heel erg vermijd en dat vind ik jammer want dat deed ik in NL ook. Klein voorbeeld, ik was bijna 2 weken gestopt met roken maar vandaag toch weer sigaretten gekocht omdat ik bijna ruzie had in de specsavers :+.
Ik ben dan zo teleurgesteld in mijzelf dat ik na elke tegenslag weer terug ga naar mijn oude gewoontes. Vind dat gewoon jammer, ik was zo goed bezig en het voelt kinderachtig dat ik een tegenslag niet kan hebben. Aan de andere kant denk ik ah joh jeetje je was al 2 weken gestopt, na dit pakje gewoon weer een andere poging. Niet zo zwaar over nadenken
Maar het voelt als ik zo door blijf gaan leer ik helemaal niks van dit avontuur.. (Dit gaat niet alleen over roken, ook andere dingen die ik liever niet online gooi)
Maar aan de andere kant moet ik dat ook even uit mijn hoofd zetten. Of misschien ben ik juist te erg opzoek naar de leermomenten waardoor ik het moeilijk maar voor mezelf en uiteindelijk mezelf weer meer teleurstel.
Als ik terug kijk daar dit hele avontuur ben ik zeker trots op mezelf dat ik het zo ver heb kunnen schoppen.. Überhaupt, maar als ik nou kijk naar wat ik geleerd heb.. Hoe ik mijn vertrek hal op moet zoeken, of hoe ik de bak moet slepen? Nou woehoe :+.
Ik heb het gevoel dat persoonlijke groei er gewoon nog niet inzit en daar baal ik van, maar misschien was mijn idee daarvan ook gewoon veelte geromantiseerd. Wat in NL niet lukt, lukt hier natuurlijk ook niet zomaar.
Ik vind het jammer dat ik zo denk, het maakt mij blind voor de dingen die ik wel gedaan heb en het onderdrukt mijn ervaring en leuke gedachtes.

Nou dit was mijn hersenspinsel, ik ga nog maar even een sigaretje roken en slapen. :Y)
Geniet van jullie dag

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 16-06-23 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:00

Persoonlijke ontwikkeling heeft ook zijn tijd nodig. Het feit dat je zo denkt zoals je nu doet, betekent al dat je een ontwikkeling aan het doormaken bent.
Wees niet te hard voor jezelf. Zolang je het daar naar je zin hebt en er nog energie uithaalt is het goed. Mocht dat veranderen, dan ga je verder kijken. Wie weet wat er nog op je pad komt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:02

Wat een leuke update! ik was degene met de vraag over het voer, thanks voor je uitleg :D
M.b.t. wat je zegt over dat nadenken, ik herken zo erg dat je je soms afvraagt wat het beste voor je is, of je nu juist eventjes moet doorzetten in dingen of juist even moet toegeven, juist even streng voor jezelf moet zijn of juist even lief. dat kan zo per situatie verschillen en ook per persoon in wat die op dat moment nodig heeft. Nu probeer ik het weleens te combineren, dus een én én, in plaats van óf óf. Dus bijvoorbeeld: kun je ook in liefde voor jezelf die sigaret laten staan. Of. Kun je het ook als ontwikkeldoel stellen om juist heerlijk te gaan genieten van je tijd hier. In plaats van dat je ze in je hoofd tegenover elkaar uitspeelt :) Misschien zit je grootste leermoment juist wel in even stoppen met voortdurend vinden van jezelf dat je moet ontwikkelen en gewoon gaan genieten in het moment, terwijl je er dan achteraf achterkomt dat je juist dáárdoor bent ontwikkeld :). Maar het is dus heel persoonlijk ook in jouw situatie. Het kan ook wel echt zijn dat je constateert dat je meer persoonlijk wilt groeien dan dat er nu inziet. Dan is het wel goed om te bedenken wat persoonlijke groei voor jou dan inhoudt :) Want in je een na laatste zin heb je het over werktaken, en daarna over persoonlijke groei. Was het voor jou dan de verwachting dat je persoonlijk zou groeien door bijvoorbeeld het nieuwe werk leren heen? Wat zie jij als persoonlijke groei en hoe denk jij dat je dat bereikt? Misschien zit daar ook wel iets, dat je definitie van 'persoonlijke groei' als het ware zo is dat je denkt dat het niet aanwezig is terwijl als je er vanuit een ander paradigma naar gaat kijken er zomaar opeens meer bloemen in je ontwikkeltuin kunnen groeien dan je denkt :)
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 16-06-23 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

PipMarly
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:03

Ik ben een stille meelezer en geniet echt mega van jouw avontuur. Wat fijn ook om te lezen dat het je op deze plek beter bevalt. Het klinkt alsof je leuke en afwisselende dingen te doen hebt :).

Hee enne, wees asjeblieft niet zo streng voor jezelf! Ik denk dat je op dit moment niet half kunt beseffen wat je qua persoonlijke groei al allemaal hebt ontwikkeld. Uit mijn eigen ervaring (ik heb zelf een halfjaar in Australië gezeten) kan ik je vertellen dat het besef van die ontwikkeling pas komt op het moment dat de hele situatie achter je ligt. En dat je dan voor dat moment even terugvalt in oude gewoontes? Niet meer dan normaal joh, wees vooral trots op wat je allemaal al hebt doorstaan! Ik geloof echt dat je er aan het eind van de rit ontzettend tevreden op terug kunt kijken en bent gegroeid als persoon.
Dus, geniet er vooral van! En zie gewoon wat de dag je brengt!
Oohja en blijf vooral die prachtige foto’s sturen! (Is dat nou een red back spider??)

Dierenfysiotherapeut in Overijssel

Nikass
Berichten: 16538
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:39

Ik lees je topic mee. Ik denk dat je je persoonlijke groei niet alleen moet vertalen in praktische dingen als de bak slepen of de vertrekhal opzoeken.
Je neemt zelfstandig beslissingen, onder andere bij je vorige werkplek om weg te gaan, je hebt gesolliciteerd, niet in Nederland bij een uitzendbureau, maar in Australië hè? Ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe ik dat zou moeten aanpakken :=
Met de tijd dat je daar bent wordt je steeds zelfstandiger en volwassener! Die groei zie je misschien pas als je er over een tijdje op terug kijkt.

Het enige dat je nu "moet" gaan leren, is loslaten. Je hóeft nog niet te weten wat je volgend jaar gaat doen. Waarom? Met de tijd komen de ideeën en beslissingen vanzelf op je pad.
Je hebt het nu erg naar je zin, tof toch? Dus probeer te luisteren van die kant in jou die zegt: "ga genieten!"

Omgaan met teleurstelling is altijd moeilijk, en gewoontes leer je niet 1,2,3 af. Je mag wel een beetje vergevingsgezind zijn naar jezelf. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Sabri
Berichten: 1385
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:15

Wat leuk om je update weer te lezen! Heerlijk zo avontuur. Ontwikkeling kun je een heel mensenleven doen :)
En ook al ga je naar de andere kant van de wereld emigreren, je blijft jezelf meenemen en dus ook je gewoontes! :D
Veel plezier en neem je tijd!

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:19

Gaaf om je update te lezen. Wat goed meid dat je het zo naar je zin hebt. Ik vind zelf dat de stap die je gemaakt hebt en hoe je alles doet al een hele grote persoonlijke groei. Probeer niet te veel na te denken over de hele verre toekomst, komt tijd, komt raad zei mijn oma altijd.

Wel enge spinnen op de foto, brrr. :D

Melzazu
Berichten: 1657
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:08

Wat een leuke update weer!!
Zo blij dat je nu op zo’n fijne plek zit waar je wordt gewaardeerd.

Ik zou proberen je gedachten niet zo met je op de loop te laten gaan.

Persoonlijke groei gaat soms ongemerkt. Als je terug kijkt zie je het pas.
En je neemt natuurlijk jezelf gewoon mee hè ook al zit je ineens in een ander land en alles. Dus bepaalde dingen waar je in Nederland tegenaan liep dat zul je hier ook hebben maar dat geeft toch niet. Jij bent ook jij met al je tekortkomingen maar ook met al je prachtige en geweldige kanten. En groeien op persoonlijk vlak doe je denk ik tot je leven stopt.

Misschien heb je nog wat aan deze quote:

“Piekeren is als een schommelstoel. Je doet wel iets maar het brengt je nergens.”

;)

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje

Twototango
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-06-23

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 02:15

Wat een super gaaf avontuur zeg! Je leeft echt mijn droom. En vind het heel stoer dat je het bent gaat doen. Heb nog steeds spijt dat ik het nooit gedaan heb.

Malle_meid
Berichten: 188
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:38

Super toffe update weer! Dit had ik willen doen toen ik nog wat lentes jonger was :D

Melzazu schreef:
Wat een leuke update weer!!
Persoonlijke groei gaat soms ongemerkt. Als je terug kijkt zie je het pas.
En je neemt natuurlijk jezelf gewoon mee hè ook al zit je ineens in een ander land en alles. Dus bepaalde dingen waar je in Nederland tegenaan liep dat zul je hier ook hebben maar dat geeft toch niet. Jij bent ook jij met al je tekortkomingen maar ook met al je prachtige en geweldige kanten. En groeien op persoonlijk vlak doe je denk ik tot je leven stopt.


Dit wilde ik ook zeggen! Ik vind dat je het al zo goed doet! Als je hier over jaar op terugkijkt, dan zie je waarschijnlijk pas hoe je nu al gegroeid bent. Nu zit je er nog middenin en "zie" je het minder

AnnemiekvM
Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:35

Hoe gaat het?

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers