welke manier paardrijden beter volhouden? (sterk paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

welke manier paardrijden beter volhouden? (sterk paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 18:20

Hoi allemaal,

Ik heb een lichamelijke beperking waardoor ik snel benauwd ben (lastig uitleggen en lang verhaal)
Maar hier door houd ik het paardrijden moeilijk vol omdat ik mijn paard best moet door vragen voor hij een keer "aan de teugel" loopt. Nu heeft mijn instructeur altijd gezegd doe de slof er maar aan , dat werkt voor mij prima! ik houd het beter vol. Mijn paard heeft er ook geen problemen mee voor zo ver ik kan voelen natuurlijk!. Maar nu vraag ik mij af of er geen andere wat vriendelijkere manier is? :) Iets van een hulp teugel, bv een thiedeman. Hebben jullie ideeën ?


Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: welke manier paardrijden beter volhouden? (sterk paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:22

Ik denk niet dat jij juist bezig bent als je je paard moet 'vragen' aan de teugel te gaan of door met een slof of andere hulpteugel te rijden. Ik denk dat je dan namelijk een valse knik hebt en geen aanleuning.

soloro
Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:22

Aan de teugel door je door van achter naar voren te rijden, niet door de kop in de "krul" te trekken wat jouw instructrice nu zegt door er maar een slof aan te hangen.

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

JvS1998
Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:31

Ik ben het eens met Soloro en Blixem..

scrabbel
Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Re: welke manier paardrijden beter volhouden? (sterk paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:44

Wat versta jij onder doorvragen? Doorvragen om aan de teugel te gaan bestaat bij mij uit voldoende overgangen rijden zodat hij zijn achterhand goed gaat gebruiken en zorgen dat mijn paard recht loopt zodat hij de buiging aan kan nemen. Echter als ik jouw verhaal lees heb ik het gevoel dat jij er iets heel anders onder verstaat. Kun je dat uitleggen?

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:46

Als het goed is zou je niet heel hard moeten vragen. Ik weet niet hoeveel kracht je hebt? Ik zou er sowieso geen haast mee maken en juist op een wat ongedwongenere manier bezig gaan en niet zo op hoofdhouding focussen. Ik heb nog geen paard gehad dat niet aan de teugels ging lopen als hij los en recht in zijn lijf was en op de achterhand :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: welke manier paardrijden beter volhouden? (sterk paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:34

Hulpteugels zijn er als ondersteuning en hulp bij het rijden. Als je daarmee fijner kunt rijden en dat ook samen met je instructrice afstemt is dat toch prima?

Weet uit eigen ervaring dat je soms niet de normale kracht kan leveren waardoor je op zoek moet naar een manier die voor jou en de combinatie wel fijn werkt. Hoewel paardrijden verder niet een krachtsport is heb je wel bepaalde spierkracht nodig om het goed te kunnen uitvoeren.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers