dcd of dyspraxie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
imke1
Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

dcd of dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 18:21

hey !

ik heb dcd ( dit is een motorische "handicap").
op het moment heb ik het hier enorm moeilijk mee vooral op het gebied van paardrijden... binnenkort rij ik tien jaar (ik ben op mn vijfde begonnen en ja ik ben dus nog jong) en ik ga maar heel traag vooruit... ik wil graag andere mensen met dcd leren kennen om ervaringen uit te wisselen :/
ik hoop dat ik antwoord krijg... en niet te wanhopig klink, ik ben niet depressief ofzo :p ik wil gwn ervaringen uitwisselen en weten of er nog ruiters met dcd zijn.
groetjes :D

Volg ons op insta : my_three_big_soulmates


imke1
Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Re: dcd of dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 07:58

Niemand? :(

Volg ons op insta : my_three_big_soulmates

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:16


Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: dcd of dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:37

mijn zoontje van 6 jaar heeft ook DCD. hij rijdt zelf geen paard. Normaal komt er dit weekend een pony zodat hij kan beginnen oefenen.
Hij gaat wel naar de kinesist en gaat zwemmen. Ik merk wel dat zijn spierkracht aan het toenemen is. Doe jij nog iets anders van sport of word je begeleid door een kinesist?

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:12

Mijn broertje heeft dyspraxie. In zijn hoofd verzint hij wat hij wil zeggen, maar vaak komt het er gewoon niet uit. Voor hem is dit heel lastig, ook met paardrijden loopt hij hier tegenaan. Hij wil vaak dingen vragen (hij is 7 en daarmee de jongste uit de les) maar dat lukt hem dan gewoon niet. Echt superlastig!

xx

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:17

Ik heb zelf DCD. Met paardrijden heb ik er niet echt last van het gaat het bij mij inderdaad wat langzamer dan de rest. Maar dat maakt niet uit zolang het maar steeds iets beter! :)Ik merk vooral dat ik minder energie heb en snel moe Ben.

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:36

Ik heb zelf geen DCD (wel andere beperkingen), maar ken wel kinderen met DCD die paardrijden. ik loop momenteel stage in een organisatie die inclusief, aangepast en therapeutisch paardrijden aanbiedt. Hier komen ook kinderen met DCD. Sommigen ervaren inderdaad invloed van hun beperking.
Zijn er specifieke zaken die je graag zou willen weten?

Zelientje
Berichten: 51
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:13

Ik heb dyspraxie, juist om die reden ging ik paardrijden, is goed voor balans enzo haha.
Ik was ook wat 'trager' met het leren rijden. Maar ik heb er lol in, en rijd met respect voor het paard. Dat is belangrijker dan de hoge punten halen op wedstrijden :)
Heb wel een tijd FNRS gedaan, bij F11 gestopt, had eerder nooit verwacht zo 'hoog' te komen.

Zelientje
Berichten: 51
Geregistreerd: 16-03-16

Re: dcd of dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:15

Mijn grootste struikelblok met rijden is vooral gebrek aan vertrouwen. Heb jij hier ook last van? (sorry misschien stomme vraag, maar ben nieuwschierig xD)

imke1
Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Re: dcd of dyspraxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 06:53

Ja hier heb ik idd ook veel last van vooral in de vooruitgang op maneges enz ...

Volg ons op insta : my_three_big_soulmates

HeatherSunny
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:14

Dyspraxie :) niet heel veel last van. Ben misschien niet de beste ruiter maar rijd wel vriendelijk en met respect voor het paard :)
Heb wel een paardje nodig die ik kan vertrouwen :)

Siggislief
Berichten: 13887
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:37

Ik heb Dyspraxie, ik praat ook vooral in mezelf..
En als ik het wil uitspreken gaat het anders dan hoe ik het bedoel..

En als het te lang in mn hoofd zit kan ik een soort woede aanval krijgen, of ik sta in tranen.

Bram ✝12/08/'15


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers