Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:36

Zeeuwsemeid schreef:
hagelslag schreef:
Oh wauw alsof een hernia wat zo extreem is geen spoed is.
Ik kan nog "lopen" 500 Meter en dan is het gedaan.
Ik heb momenteel problemen met vochtophoping in mijn benen.
En daardoor is mijn blaas ook irritant.
Of misschien door de hernia.

De neurochirurg van vrijdag was in ieder geval pissig dat ze orthopeed mij niet eerder had door verwezen.

Mijn voordeel is dat ik ansich nog controle heb. Maar wel gruwelijk veel pijn.



Ik wil hier toch ook graag even op reageren.. Ik had dit ook, precies hetzelfde. En mijn neuroloog zei daar doodleuk op ''je kan nog plassen, en je hebt controle over je blaas dus fysio is voldoende'' . Ik ben blij dat jij een betere hebt, en een neurochirurg die naast je luistert.


Oooooh, nee zeg! Die heeft vast zelf nog nooit een hernia gehad!


Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:37

Ik ben in 2017 geopereerd aan een grote hernia. Deze hebben ze toen gedeeltelijk weg gekregen, maar met restklachten (linkerbeen en voet) en sinds vorig jaar is er een nieuwe bij gekomen. Ik herken de enkel-klachten. Bij mij met name door vermoeiing, als ik een tijdje gedraafd heb dan zwik ik er zo doorheen. Daarnaast kan ik niet meer goed rechtop zitten (zit wat voorover met een wat te holle rug) en doorzitten is helemaal een crime geworden helaas. Ik ben denk ik 6 weken na mijn operatie destijds weer rustig begonnen en rij op dit moment bijna dagelijks, maar ik heb niet het idee dat ik er sterker of beter van word. Vaak ook heel moe en stijf in mijn onderrug na het rijden. Mijn eigen ervaring is dus dat het wel echt een zwakke plek is geworden en gebleven voor mij.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 07:41

har166 schreef:
@hagelslag, ja die zenuwpijn is heel naar! Ik vind gebroken ledematen een fluitje van een cent in vergelijking met zenuwpijn %) heb je pijnstillers gekregen? Het enige wat bij mij écht hielp was oxycodon. Dat heb ik 5 maanden gebruikt en door 2 wortelblokkades kunnen afbouwen en stoppen. Heb nu wel weer tramadol, anders kom ik de werkdag niet door zonder chagrijnig te worden.



Nouja ik had mijn arm zo goed gebroken en ook zenuwen beschadigd dat Eh ja...
Beide is niet fijn _O-

Ik hoop gewoon dat ik straks weer snel fit ben.
Mijn grootste valkuil gaat zijn dat ik altijd teveel door wil gaan.
Ik weet dat ik het doe, en alsnog kan ik mijzelf dan niet stoppen..


@zeeuwsemeid
Das echt nasty zeg, ik heb idd nog controle. Maar kan niet goed beginnen en uitplassen.
Als ik lig denk ik vaak, ohh ik moet best nodig en zodra als dat ik opsta is het gevoel weg.
Dus iets drukt goed op de zenuw die daarvoor is.

@muronia
Ahhh nu snap ik idd waar jou houding vandaan komt. Ik had laatst op facebook al gereageerd dat ik je al heel wat beter vond zitten.
Je zat toen iets minder "standaard" jou houding.

Maar voor mij is er ansich dus nog wel hoop om weer op het paard te komen.
Tot dusver geen merkbaar krachtverlies

En mocht ik niet erop kunnen, dan ga ik wel weer erachter... Oke dan moet er een nieuw paard bij


Naskur11
Berichten: 55
Geregistreerd: 01-08-19

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:30

Ik ben in 2016 geopereerd aan een hernia, 2 weken later kon ik weer rijden op mijn ijslander. 1 jaar later weer een hernia, toen heel veel baat gehad bij triggerpoint therapie van Gert Bloemberg in Emmen.

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:48

Arethe schreef:
TS ik heb zelf bijna 9 maanden aan de oxycodon gezeten, tramadol was ik allergisch voor.
Ik heb nu pregabeline, dit schijnt erg goed bij zenuwpijn te werken. Ik heb dit uiteindelijk gekregen via de pijnpoli. Minder bijwerkingen en werkt bij mij het beste tot nu toe.

Ik heb ook pregabaline voor zenuwpijn werkt super bij mij :D

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:59

Ahh totaal dit topic vergeten.

Ik heb nu inmiddels 4x weer "gereden".
3x met bbpad en alleen stap.
Eerste x 10 minuten, toen 20 en laatste bbpad actie was 40 minuten

Gister hebben we een buitenrit gemaakt van ca 6-7 km met zadel en hier en daar een rustig drafje.
Tijdens het rijden voelde het gewoon aan. Maar bij het afstappen voelde ik het wel even flink in mijn rug.ik heb momenteel nog geen spierpijn gehad van het rijden
Maar ook niet 100% al mijn gevoel ik echt terug.

Ik zal morgen of overmorgen weer eens met zadel in de bak rijden En dan maar zien wat er gebeurd.
Galoperen ga in voorlopig nog niet doen.
Draven is ansich voor nu al vlot genoeg

SunnyHorse
Berichten: 1220
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:38

Fijn dat je gereden hebt hagelslag!
Mijn ervaring was dat juist stappen fijn was voor de rug. Draf een hele uitdaging, kon ik minder lang volhouden. Stap daarentegen heel goed en zelfs fijn voor de rug. Ik hoop dat het voor jou ook goed blijft uitpakken.

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:42

Gelukkig heb ik een tinker met vrij vlakke gangen.
Stap kan ik idd goed volhouden.
Zonder zadel zit ik fijner voor mijn rug
Of naja dat denkt mijn rug.... Die is dan iets minder recht als wanneer ik met zadel rijd.
Maar de tijd zal het leren.
Ik ben voornamelijk blij dat het mogelijk is überhaupt erop te zitten
Zo kan ik toch net even iets meer rompspieren trainen als al t andere wat ik nu al doe(zwemmen rug fitnis etc etc)

x_Elise
Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 15:46

Oef ik had dit topic niet moeten lezen. Ik ben vier weken geleden geopereerd aan een hernia. Tot nu toe gaat het herstel fluitend en met twee vingers in mijn neus. Ik loop al 6km aan één stuk. Hiervoor reed ik 5x per week op z-dressuur niveau. Kan niet wachten het weer op te pakken, maar ben wel erg bang voor rest verschijnselen..

Flirt (Westenwind x Sonique) Z1 + 3 <3
Ruigh (Fürst Dior x Westenwind) <3

Odiso (Contango) Z1+6 *verkocht*

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:21

Ik zit nu op 12 weken na de hernia operatie.

Hoe extreem was jou hernia als ik vragen mag?

x_Elise
Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:27

Ik liep al 2 jaar met stralingspijn in mijn linkerbeen. Kon de zenuw met een pen uittekenen op mijn been. Het bleek een vrij grote te zijn. Nu achteraf merk ik dat de stralingspijn niet de enige klachten waren die ik ervan had. Hij zat heel laag, L5/S1? Ik kan die namen niet onthouden.

Flirt (Westenwind x Sonique) Z1 + 3 <3
Ruigh (Fürst Dior x Westenwind) <3

Odiso (Contango) Z1+6 *verkocht*

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:34

Waar zat de uitstraling pijn?
Achterkant been?
Naja ik had er ook al echt lang last van.
Nu naderhand merk ik dat beide benen flink krachtverlies hadden.
Mijn hernia Was ook niet echt klein.
Maar 3 maand voor de operatie kon ik echt gewoon niks meer.
Verder dan 500 Meter lopen aan 1 stuk was onmogelijk. Soms was 200 meter al te ver.
En nu kan ik 10km aan 1 stuk.
Ik doe echt hard mijn best qua sporten.
Maar bijvoorbeeld paardrijden heb in vorige jaar juli/augustus voor het laatst gedaan.
Dus die spieren zijn bij mij echt niet meer aanwezig.

Dus als je tot kort voor de operatie nog hebt kunnen rijden, heb je qua spier iets meer geluk waarschijnlijk

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:36

Ik had altijd al rugklachten en weleens dagen plat gelegen, maar ook altijd weer zo erop.

In 2007 was het wel erg, mri en hernia L4/L5. Bij het ziekenhuis kwam ik van ene wachtlijst op andere en werd ik volgestopt met tramadol waar ik echt niks mee kon.
Had werk, kind, paarden, dus je doet wat je kan.

1 van de laatste keren was ik erop gekomen en ging het rijden niet, maar kwam ik er echt niet meer vanaf.

Via een huiskamer destijds kwam ik bij een kliniek en van de zorgverzekering kreeg ik toestemming. Kon binnen paar dagen terecht voor controle en met de mri beelden die al gemaakt waren. Had uitval naar 1 been.
De arts zei me zo snel mogelijk te willen opereren, maar het was 22December, dus kon pas in Jan na feestdagen.
In auto naar huis werd ik gebeld, of ik de volgende dag kon komen. Hij vond het toch belangrijk, dus heeft me ertussen gestopt. Moest ik wel de 24e weg, want dan gingen ze dicht. Als het goed ging gewoon naar huis en anders laten opnemen in een ziekenhuis.

Na de operatie werd ik wakker en was gelijk pijnvrij. Ook toen alles uitwerkte, geen paracetamol niks meer genomen.
Kreeg wel een protocol mee van revalidatie en een korset. Dat rustig houden en de oefeningen waren vreselijk omdat ik pijnvrij was.
Mocht liggen en af en toe wat lopen. Liever niet staan en helemaal niet zitten.

Na 3 weken weer gaan rijden en ging prima. Wel zonder korset, omdat je anders teveel erin gaat hangen en je moet juist sterker worden.

Heb sinds 2017 reuma en soms vreselijk veel pijn, oa; gehele rug, schouders, nek, heupen en dan rij ik niet of heel rustig.
Je moet eigenlijk echt trainen zodat je hele lijf sterk en soepel genoeg is. Beter voor je lijf, de eventuele pijn en je paard.

x_Elise
Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:42

Ik sportte voor de operatie nog 2x per week. Normaal powerliften maar door de pijn een aangepast programma. 3 weken voor de operatie gestopt met rijden. Over 2 weken moet ik op controle en dan zal ik horen hoe en wat. Fysio had het over 3 maanden niet rijden maar ik wacht af wat de chirurg zegt. Ondanks mijn frustratie hou ik me wel keurig aan de richtlijnen: niet fietsen, autorijden, hardlopen enz. Arts gaf heel duidelijk aan dat jonge mensen veel te veel en te snel willen waardoor zij later dezelfde klachten krijgen en de hernia terug komt. Daar ben ik bang voor.

Flirt (Westenwind x Sonique) Z1 + 3 <3
Ruigh (Fürst Dior x Westenwind) <3

Odiso (Contango) Z1+6 *verkocht*

har166
Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-22 16:51

Ik functioneer nu te goed voor een operatie maar met mijn hobby's ondervind ik er nog hinder van. Het rijden gaat voor geen meter ( ben steeds uit balans, kan maximaal 15 meter lichtrijden in een sukkeldrafje ) en met drummen lukt ook niet alles. Vind het mega frustrerend maar ben wel benieuwd naar de mensen die dus recent zijn geopereerd en hun ervaringen zometeen!

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:54

Vandaar dat ik dus pas na 11 weken weer ben gaan rijden... Das bijna 3 maand :Y)

Het voornaamste is in het begin alles stabiel op elkaar te houden.
Door de operatie zijn je spieren toch tijdelijk aangetast. En het duurt ongeveer 3 maanden voordat de meeste weer sterker zijn.
Vandaar dat ze graag 3 maanden willen dat je wacht.

Ik doe sowieso de eerste weken nog niet te extreem qua paardrijden....
Het scheelt dat ik sws gewoon een buitenrij mens ben en normaal 1x per week dresuurmatig in de bak reed

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:56

[ img ]

Dit was toen "mijn" hernia.
Wat echt extreem belangrijk is voor jou is zoveel mogelijk de juiste spieren opbouwen.
Hoeveel pijn heb je eraan?
Want dat je niet echt kunt rijden is best vervelend.
Officieel kan een hernia zichzelf herstellen ipv dat een operatie nodig is.

har166 schreef:
Ik functioneer nu te goed voor een operatie maar met mijn hobby's ondervind ik er nog hinder van. Het rijden gaat voor geen meter ( ben steeds uit balans, kan maximaal 15 meter lichtrijden in een sukkeldrafje ) en met drummen lukt ook niet alles. Vind het mega frustrerend maar ben wel benieuwd naar de mensen die dus recent zijn geopereerd en hun ervaringen zometeen!

har166
Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-22 17:16

Ik heb gelukkig geen last van mijn rug, alleen als ik lang buk, maar ik heb voornamelijk last van krachtverlies. Een deel van mijn kuit en voet hebben nog een doof gevoel, al is dat wel een stuk minder dan een jaar geleden. Daarnaast nog lichte uitstralingspijn, maar die is met tramadol goed te doen.

Als ik met gewone beugels of flexbeugels rij dan klapt mijn voet om. Ik heb nu met schuine blokjes geprobeerd, daarmee dan ik wel een half uurtje stappen en dus hele kleine stukjes draven. Ik mis vooral de controle over mijn lijf.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

hagelslag
Berichten: 8932
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:21

Ik voel mijn rug pas weer nu na de operatie :Y)
Maar dat klinkt wel echt vervelend.
Het zou bij jou opzich best kunnen dat de hernia wel al weg is. Maar dat de zenuwen nog niet hersteld zijn
Dat duurt helaas erg lang, als ze überhaupt herstellen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 00:46

x_Elise schreef:
Ik sportte voor de operatie nog 2x per week. Normaal powerliften maar door de pijn een aangepast programma. 3 weken voor de operatie gestopt met rijden. Over 2 weken moet ik op controle en dan zal ik horen hoe en wat. Fysio had het over 3 maanden niet rijden maar ik wacht af wat de chirurg zegt. Ondanks mijn frustratie hou ik me wel keurig aan de richtlijnen: niet fietsen, autorijden, hardlopen enz. Arts gaf heel duidelijk aan dat jonge mensen veel te veel en te snel willen waardoor zij later dezelfde klachten krijgen en de hernia terug komt. Daar ben ik bang voor.


Ik kreeg vanuit de kliniek een protocol mee, maar ik hoorde om me heen dat elke arts, elk ziekenhuis en ook de klinieken nogal verschillen met hun adviezen.

Zitten is altijd funest voor je rug. Heb reuma en na zitten is het een ramp, terwijl ik opgewarmd wel goed kan lopen, uitmesten etc.

Artsen zijn wel vrij snel in het afraden van paardrijden. Deels ook omdat ze dat zien als gehobbel en gevaarlijk. Dat is natuurlijk niet helemaal terecht.
Maar het kan verstandig zijn om het samen met training op te bouwen en je te verdiepen in ruiter fitness. Ook ademhaling is echt belangrijk. Als je pijn hebt of bang bent voor pijn, ga je juist snel meer aanspannen en krijg je eerder klappen in je lijf, dan als je goed kan mee gaan in de bewegingen.

Een goede fysio bijv kan je helpen en dat kan je ook weer gebruiken bij het paardrijden. Je moet ook een stukje bewust worden.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 04:15

Ik Heb 20 jaar geleden een hoge hernia gehad. Mij werd afgeraden mijn paard te verkopen. “Weinig sporten doen zoveel voor de rug als paardrijden” zei mijn fysio. Dus ik herken dat afraden niet superpony.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:03

rien10 schreef:
Ik Heb 20 jaar geleden een hoge hernia gehad. Mij werd afgeraden mijn paard te verkopen. “Weinig sporten doen zoveel voor de rug als paardrijden” zei mijn fysio. Dus ik herken dat afraden niet superpony.


Natuurlijk is elke arts anders en hebben ze ook andere ervaring.

Maar ben nu 10x geopereerd door diverse artsen, div disciplines en ziekenhuizen. Als je zegt dat je paardrijdt hoor je aan de reactie; hobbelen, stoten etc, dat ze geen idee hebben wat paardrijden inhoudt en het daarom voor langere tijd afraden.

Een fysio is toch ook weer anders. Ook daar verschillen de meningen wel, maar die oordelen echt veel meer vanuit het lichaam en bewegen.

Ik kreeg van de kliniek een korset en ook 1x fysio daar. Daarna fysio thuis en die vond met de tijd rijden prima, maar geen korset of niergordel gebruiken dan bijvoorbeeld.

Daarnaast is het standaard herstel van een hernia wel anders dan na een operatie. De eerste keer moest ik rustig doen, bepaalde oefeningen en kreeg pijnstillers. Ook mensen om me heen met hernia moeten vaak eerst die weg volgen.
Maar ook vaak weinig voldoende herstel. Of je moet je echt 100% aan alles houden??

Na een operatie ben je vaak pijnvrij en voor je gevoel al een stuk mobieler. Je moet gewoon herstellen na een operatie, maar het is moeilijk soms om je rustig te houden als je voor je gevoel weer meer kan.

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:45

Ik loop ook sinds 9 april met een hernia. Nouja eigenlijk al minimaal 2 weken eerder maar toen was t nog niet zo erg en heb ik ook gewoon nog gewerkt. Vanaf 9 april heb ik mij ziek gemeld omdat ik ook uitstraling kreeg in mijn linkerbeen. Ik was al onder behandeling bij de fysio omdat ik in eerste instantie dacht dat ik een knoop in mn rug had dus ff eruit masseren en klaar. Maar dat liep dus anders. Ik slikte in het begin paracetamol en ibuprofen. Dit hielp eigenlijk niks tegen de zenuwpijn maar oké. Op een gegeven moment begonnen mijn bilspieren ook heel erg mee te doen en op den duur ook fikse spierpijn in mijn kuit. Naast fysio ook begonnen met dry needling. Dat gaf na 2 behandeling gen al duidelijk verschil in mijn bilspieren. Vervolgens een weekje Turkije met heerlijke massages die de spierpijn in mijn kuit eruit hebben gekregen. Inmiddels was ik overgestapt op paracetamol, diclofenac en tramadol. De pijn en ongemak werd minder maar vooral zitten was een dingetje. Na mn vakantie afspraak bij de huisarts en die verdacht mij toch van een hernia. Volgende dag t ziekenhuis gebeld en kon gelijk terecht voor een mri. En ja hoor op L5-S1 een hernia, op L4-L5 een bulging disc en op die niveaus ook versleten /uitgedroogde tussenwervelschijven (zwart op de mri). Afspraak bij de neuroloog was 2,5 week later....toen ging t best oke en mocht rustig aan opbouwen. Dus 3 uurtjes naar t werk en heb eindelijk weer met Cas in de bak gestapt en oefeningen met hem gedaan. Daarvoor eigenlijk alleen maar gewandeld, gelongeerd en soms een buitenritje met net voor mijn vakantie redelijk pijnloos kunnen draven en galopperen. Helaas kreeg ik op zondagavond een flinke terugval toen ik bij mijn ouders op de bbq was. Weer gigantische zenuwpijn en uitstraling in mijn linkerbeen. Kon weer haast niet lopen. Nu was de pijn ook veel scherper. Hoopte dat het de volgende ochtend weg was maar helaas ging aan het aanrecht met het in willen nemen van mijn medicatie bijna van m'n stokkie.
In de loop van de week mijn neuroloog maar gebeld en nog meer medicatie erbij, pregabaline. Het gaat nu een beetje op en af. Zit alweer een week thuis en sinds vrijdag/zaterdag begonnen met het nieuwe medicijn. Vandaag weer even op cas gestapt. Probeerde een stukje te draven maar lichtrijden was niet heel fijn doorzetten ging wel en de galop was beetje pijnlijk. Maar ik heb wel eens gelezen dat doorzetten juist slecht is??? As di weer afspraak bij mijn eigen fysio.
Als jullie nog tips of iets dergelijks hebben hoor ik ze graag :-)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Skreia 18-07-1997 - 29-01-2009
Cas (TimorxReinar) 08-07-2006 - 28-07-2023

testes76
Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Ervaringen rijden met/ na een hernia.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:22

Ik heb 2 jaar geleden een flinke hernia gehad. Echt joh heb nog nooit zo afgezien! De neuroloog stuurde me telkens naar huis met nog 1 pijnstiller. Slikte er op de duur 18 verschillende. Ik was de hele dag stoned. Ik kon niet meer lopen en zat al weken in een rolstoel. Toen heb ik weer huilend mijn eigen dokter gebeld en gezegd dat ik niet meer kon op deze manier. Binnen 2 weken kon ik bij de Bergman kliniek terecht en werd ik god dank geopereerd. Ik ben na een half jaar pas weer begonnen met rijden. Voor die tijd ging het echt niet, pijn, zwakheid en moe. Het herstel duurde bij mij echt wel 1,5 jaar! Je moet echt luisteren naar je eigen lichaam en niks forceren. Langzaam opbouwen. Nu ben ik zover dat ik 2 keer in de week (20 minuten ) kan rijden. Soms heb ik last, soms niet. Het blijft een zwakke plek (bij mij). Ik was enorm gefrustreerd en dacht echt ik stap weer op na 6 weken revalideren. Dus dat viel tegen. Maar ik ben blij met wat ik kan en dat ik mijn liefde niet op heb hoeven geven. Dus voor alle lotgenoten, houd moed en luister naar je lichaam. Succes +:)+ Wat trouwens bij mij hielp tegen de zenuwpijn in mijn been, was een warmte kleedje. Ik heb nachten op gezeten met zo'n ding om mijn been gewikkeld. Dat gaf (al was t maar voor even) echt verlichting.

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:22

testes76 schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een flinke hernia gehad. Echt joh heb nog nooit zo afgezien! De neuroloog stuurde me telkens naar huis met nog 1 pijnstiller. Slikte er op de duur 18 verschillende. Ik was de hele dag stoned. Ik kon niet meer lopen en zat al weken in een rolstoel. Toen heb ik weer huilend mijn eigen dokter gebeld en gezegd dat ik niet meer kon op deze manier. Binnen 2 weken kon ik bij de Bergman kliniek terecht en werd ik god dank geopereerd. Ik ben na een half jaar pas weer begonnen met rijden. Voor die tijd ging het echt niet, pijn, zwakheid en moe. Het herstel duurde bij mij echt wel 1,5 jaar! Je moet echt luisteren naar je eigen lichaam en niks forceren. Langzaam opbouwen. Nu ben ik zover dat ik 2 keer in de week (20 minuten ) kan rijden. Soms heb ik last, soms niet. Het blijft een zwakke plek (bij mij). Ik was enorm gefrustreerd en dacht echt ik stap weer op na 6 weken revalideren. Dus dat viel tegen. Maar ik ben blij met wat ik kan en dat ik mijn liefde niet op heb hoeven geven. Dus voor alle lotgenoten, houd moed en luister naar je lichaam. Succes +:)+ Wat trouwens bij mij hielp tegen de zenuwpijn in mijn been, was een warmte kleedje. Ik heb nachten op gezeten met zo'n ding om mijn been gewikkeld. Dat gaf (al was t maar voor even) echt verlichting.


Gelukkig heb ik met slapen niet veel last. Voel als ik ga slapen wel nog de uitstraling en lig misschien wat meer op rechts en werd vannacht zelfs wakker en had ik op m'n rug gelegen wat ik eigenlijk nooit doe. Als dit laatste medicijn niet helpt dan wordt het ook een zenuwblokkade of operatie zij mijn neuroloog dus gelukkig geen 18 verschillende. Helaas duurt het minimaal een week voordat je er wat over kan zeggen. In de ochtend heb ik de meeste pijn daar loop/beweeg ik dan doorheen als is t zwetend. Daarna gaat t iets beter en neem ik mijn rust. Vanmiddag ging het momenten best oké en kon ik vrij normaal lopen. Alleen als je dan weer wat minder oplet/minder rust neemt speelt het gelijk weer op

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Skreia 18-07-1997 - 29-01-2009
Cas (TimorxReinar) 08-07-2006 - 28-07-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers