reuma en paardrijden (op een gangenpaard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muchas
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-19

reuma en paardrijden (op een gangenpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 15:00

Hoi,

Zoals ik in mijn andere topic aangaf ben ik druk bezig met het zoeken naar een weitje. Nu is de kans zeer aanwezig dat ik minstens één van mijn huidige verzorgpony's mee kan nemen, hopelijk allebei. Maar er staat nog niets in steen en als ik er maar één, of in het ergste geval geen, mee kan nemen begint toch de zoektocht naar één of twee nieuwe vriendjes.

Nu raadde een vriendin me aan dat vanwege mijn reuma een gangenpaard erg fijn zou zijn. Nu heb ik een leven vol met ervaring met paarden, maar mijn meeste ervaring met een gangenpaard is dat er een Rocky mountain kruising op een weide in de buurt staat.

Dus nu de vraag: Wat is jullie ervaring met gangenpaarden? Wat zijn fijne rassen die in Nederland voorkomen?

Tot nu toe kom ik vooral Ijslanders tegen. Nu ben ik wat steviger gebouwd, de stevige haflinger (als je naar haar bouw kijkt mogelijk kruising mammoet) kan mij prima hebben en zo groot is ze niet eens, maar als ik foto's en filmpjes van ijsjes zie, en bij veel stallingen een gewichtsgrens van rond de 90 kilo dan denk ik niet dat dat goed gaat komen. Zijn er ook gangenpaarden die wat steviger gebouwd zijn?

En natuurlijk zijn andere tips over rijden met reuma helemaal welkom!


Muchas
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 15:08

Ninx schreef:
Hi! Ik had ook de diagnose reuma... en heb IJslanders.

Je zegt dat je stevig gebouwd bent, bedoel je dat je lang bent en zware botten hebt of dat je overgewicht hebt?
Dat maakt wel wat verschil, met name billen/ bovenbenen en ruimte in het zadel.

Mocht van het laatste sprake zijn, dan kan ik echt pleiten voor aanpassen van je eetpatroon (en nog wat tips), dit heeft bij mij voor dramatische verbetering gezorgd.
Ik hoef hierdoor geen medicatie te slikken en kan, vrijwel altijd, pijnloos rijden. Als je tips wil lees ik het wel!


Ik kamp jammer genoeg met overgewicht sinds een jaar of twee, ik ben nu druk bezig met een diettist en er is ondertussen al 5 kilo af *\o/* maar ik wil natuurlijk wel zeker weten dat het paard wat ik rij geen pijn door mij heeft. Jammer genoeg heb ik ook met een 'gezond' gewicht altijd veel pijn gehad. Vaak buffel ik er gewoon doorheen, maar als iemand een tip geeft om met minder pijn te rijden dan hoor ik het graag.

Natuurlijk hoor ik graag tips! :D

Muchas
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-19

Re: reuma en paardrijden (op een gangenpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 15:12

Voor de context een foto van mij en mijn verzorghafje


Muchas
Berichten: 15
Geregistreerd: 06-10-19

Re: reuma en paardrijden (op een gangenpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 15:12

[ img ]
Voor de context dit ben ik en mijn verzorghafje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers