Kennismakingsclinic TREC

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-16 20:43

Weer iets van de bucketlist gedaan. Een clinic TREC in Dirksland, van Mirjam Nelisse.
Wat was het bagger weer. Echt tot op de onderbroek natgeregend zo hard ging het. Daarom hebben we de PTV niet helemaal gedaan en een deel naar het einde van de dag geschoven.
Behalve het slechte weer aan het begin wel een enorm leuke dag gehad :j
Wie weet ooit een wedstrijdje...

We begonnen dus met de PTV onderdelen.
Heuvel op
[ img ]

Heuvel af
[ img ]

Brug. En voor een trailpaard deed hij het niet geweldig. In het begin ook gewoon helemaal niet :+
[ img ]

Maar na doorzetten
[ img ]

Labyrinth
[ img ]

Laaghangende takken (ook in galop gedaan)
[ img ]

Daarna hebben we theorie gehad van de POR, kaart ingetekend en daarna gereden. Ronde van een km of 9. En de zon ging een soort van schijnen *\o/*
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Na de POR hebben we de MA nog gedaan. Geen foto's van. De galop was perfect, de stap terug overhaast en dribbelend :+

Daarna nog de laatste onderdelen van de PTV.
Opsprong (ik vond mezelf heel stoer :D )
[ img ]

Afsprong
[ img ]

En nog even spelen in de waterbak met de hele groep
[ img ]

Eerst bodemonderzoek
[ img ]

En daarna poedelen :D
[ img ]

En toen sprong hij er uit :=
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


jansje73
Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:48

Wat gaaf om een kennismakingsclinic Trec mee te rijden. Gave foto's van jullie. Mijn bucketlist daar staat ook Trec rijden op.

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:34

Jeeej! Een topic! Was zo gaaaaaf! En fijn dat we elkaar hadden om samen op te rijden en elkaar te helpen! Had het niet willen missen. Leuke club mensen. Maar die regen 's ochtends... man, man, man... Tot op m'n onderbroek nat en tot op het bot verkleumd. Gelukkig hadden we drogen kleren bij, want we moesten toen nog 6 uur. :+

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:11

Wat leuk! Echt een mini-trec gedaan zo te zien :-)

Die waterbak toont wel diep :=

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 10:24

Haha ja Tamara was echt super! Ondanks het ROTweer echt een leuke dag gehad. En fijn om samen op te kunnen trekken.

jansje: zeker een keer doen! Het is zo goed voor het zelfvertrouwen van jou en je paard.

Apple: tot zijn buik :=
Hij was inderdaad behoorlijk diep voor ponylief :D
Het was inderdaad een miniTREC. We hebben van alles wat gedaan, met de uitleg erbij. Zowel vooraf als tussendoor, zodat je meteen wat met de tips kunt doen in de volgende poging. Super leerzaam :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:35

Gaaf Amanda! Wat zonde dat jullie zo verregend zijn zeg -O-

Heb je hem bewust op je shanks gereden? Ik zie af en toe ze behoorlijk doorslaan/er druk op staan namelijk.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 10:41

Ja was bewust. Hij werd enorm opgefokt en met trens dendert hij daar doorheen. Nu bleef het gelukkig bij 2 sprintjes en een paar bokken. Maar moest af en toe behoorlijk inkomen omdat hij het zo spannend vond en mij daarbij vergat. En bij de opsprong (hij twijfelde en sprong toch nog) en uit het water springen (draaide om en sprong op de kant) was ik zelf te laat met meegeven :o
Bij de takken zette hij ineens het gas open en trok zijn hals naar voren, dus daar staat hij ook strak.
Zeker omdat het een open ruimte is, heb ik liever een zekerheid bij me. Met een trens had ik er zeker weten een paar keer naast gelegen vanwege zijn explosies.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:45

Ah, helder :j Ik ken het doortanken wel, Jessie was ook zo'n lolbroek. Die reed ik buiten ook met een beste hackamore eraan, anders eindigden we wel eens ergens anders dan ik in gedachten had :') Leuk he, fanatieke koudbloeden :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 10:47

Ach, hij gaat het wel leren hoor. Een paar jaar geleden had ik dit niet eens kunnen doen, dus we gaan vooruit :j
In de bak thuis en op wedstrijd rij ik gewoon op trens. Maar met dit soort nieuwe dingen, waarvan ik weet dat hij explosief kan zijn, heb ik liever veiligheid bij me en niet nodig, dan niet bij me en ongelukken. Ik wil zeker de PTV training vaker doen. Het is onwijs leuk voor ons allebei. En ik hoop dat als hij het kent, dat ik dat straks ook gewoon op een trensje kan doen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:51

Dus we gaan elkaar vaker treffen in Dirksland zeker, Amanda! Die in september kan ik niet, maar wil volgend jaar weer zo vaak mogelijk er heen!

Oh, en wellicht samen eens starten als Equipe? O:)

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 10:53

Deal :D
Maar dan wel het liefst een 1-daagse. Om te proberen :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:54

Ja, lijkt mij ook fijn om mee te beginnen. Maar als het bevalt, deins ik niet terug voor een meerdaagse. Lijkt me ook gewoon wel gaaf om mee te maken.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:57

Dat ziet er super uit!! Goed gedaan.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 10:58

Dank je!

Tamara: Ik moet nog even een drempel (berg) over, maar wie weet als het bevalt...
Lijkt me zeker een keer leuk om mee te maken. Maar dan moet er een boel geregeld worden. En Jim nog even leren dat hij achter de draadjes moet blijven in de paddock. Of gewoon een goed stroomapparaat kopen :+
Anyway, eerst die eendaagse maar eens proberen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:00

Amanda schreef:
Dank je!

Tamara: Ik moet nog even een drempel (berg) over, maar wie weet als het bevalt...
Lijkt me zeker een keer leuk om mee te maken. Maar dan moet er een boel geregeld worden. En Jim nog even leren dat hij achter de draadjes moet blijven in de paddock. Of gewoon een goed stroomapparaat kopen :+
Anyway, eerst die eendaagse maar eens proberen :j


Stroom apparaat heb ik eventueel en die kan tegen die tijd gerust twee kleine paddocks aan.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:30

Gewoon een keer een tweedaagse starten :) Is voor paard ook lekker, krijgen ze meer rust tussendoor dan tijdens een eendaagse wedstrijd.

Soms is er wel wat te regelen met stalling of paddocks. Waar ik in oktober nog een wedstrijd organiseer, zijn ook een aantal vaste paddocks bijvoorbeeld <<)

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 14:41

Ja maar jij zit heel ver weg -O-
Die rust is inderdaad wel zo ja. Aan de andere kant is 15km plus een PTV parcours met wat rust tussendoor op 1 dag ook wel te doen als ze goed in conditie zijn. Is het dan in de ochtend de POR of juist in de middag? Ik ben het even kwijt...

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

WendyBZ
Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:56

Tijdens een eendaagse is het vaak 's ochtends POR, daarna MA en PTV. Ik organiseer ze niet meer := Afgrijselijk veel werk voor één dag en je krijgt ook nog eens niks mee van de wedstrijd. Tweedaagse is veel meer rust.

Paddocks mogen niet aan elkaar bevestigd worden trouwens ;) Als er één door gaat, gaan er twee paddocks = twee paarden. Meer paddocks = chaos. -O-

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 14:57

Ja, in ieder geval 1,5m ertussen. Dat vertelde Mirjam. Maar een draadje tussen paddocks om het stroom te geleiden, mag dat ook niet?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:58

Wat een leuk topic, geeft een goed beeld van een geslaagde dag. Beetje jammer van het petweer 's morgens.

Ik zie niet alleen een inmiddels voor mij bekende combinatie met maflinger (hoewel wij elkaar nog nooit in het echt gezien hebben) met herkenbaar geintjes maar ook een bekende witte stippel met bekende ruiter. :wave:

Misschien volgend jaar toch ook maar eens een poging wagen: een 1-daagse TREC-training waarin alle onderdelen aan bod komen klinkt nog best goed te doen als mafje weer helemaal in orde is.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:56

Maflinger_S schreef:
Wat een leuk topic, geeft een goed beeld van een geslaagde dag. Beetje jammer van het petweer 's morgens.

Ik zie niet alleen een inmiddels voor mij bekende combinatie met maflinger (hoewel wij elkaar nog nooit in het echt gezien hebben) met herkenbaar geintjes maar ook een bekende witte stippel met bekende ruiter. :wave:

Misschien volgend jaar toch ook maar eens een poging wagen: een 1-daagse TREC-training waarin alle onderdelen aan bod komen klinkt nog best goed te doen als mafje weer helemaal in orde is.


:wave: En geen spijt dat je niet mee bent gegaan als 'groom' met dit weer wat we hadden. En nog bedankt voor vandaag. ;)

Gaan we gezellig allemaal een 1-daagse starten als beginnetje. :D

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

TurdusMerula
Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:07

Ik zou je ook adviseren een tweedaagse te starten. Gezelliger, en rustiger voor paard (en ruiter).
Ver weg zijn wedstrijden eigenlijk altijd, dat hoort er gewoon bij. En zo veel wedstrijden zijn er nu ook weer niet, dus dat compenseert weer.

Over de laaghangende takken: als je je teugelbrug flink langer pakt en dan op zijn hals laat leunen, kun je zelf steunen aan je teugels, via zijn nek, en zit je ook nooit in zijn mond. Is ideaal. :D
Dat hij zakt is juist goed, doen ze vaak in galop, dan heb je ruimte over.
Op een gegeven moment krijgen de paarden 'takkensense', ze leren het spelletje dan kennen, is echt leuk om te zien!

Trec is awesome!

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Duke
Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:12

Waarschijnlijk ga ik het helemaal met je eens zijn Merel, maar voor een beginner lijkt me een eendaagse al spannend genoeg zonder overnachting er nog bij. Als ik daarna eenmaal een tweedaagse heb gedaan, zal ik er waarschijnlijk precies hetzelfde over denken. :D

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-16 13:15

Ja, dat heb ik dus ook :D

Bedankt voor de tip van de takken. Ik reed met gesloten teugels, maar goed, dan is het idee hetzelfde. Langer laten en op de hals leggen.
Het zit trouwens wel ruk zeg, met een westernzadel :=

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Kennismakingsclinic TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:47

Heb je uiteindelijk dat je met de knop van het zadel de takken eraf gooit :') :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers