Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:12

Heeft hij vlak daarna dan ook geplast?
Anders zou ik denken dat het kwam omdat zijn maatje niet vlakbij was. Dat kan de hartslag door stress ook wat hoger maken.
Jammer!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:21

Hoi allemaal,

Ik wil toch graag even een update plaatsen want ik ben echt even super trots!

Een tijdje geleden vroeg ik hier om tips omdat ik het dood eng vond om op de openbare weg te rijden omdat mijn paard best wel wakker is.

Vandaag voor het eerst 4 uur lang gereden, langs het spoor en zelfs over het viaduct! Ik ben echt even heel erg trots! :D

Ik wil jullie ook nog bedanken voor de gegeven tips destijds. :)

The smell of earth after rain!

Veertje2
Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:29

Na poging 2 heeft hij na 3 min geplast maar met de na keuring bleef zijn hartslag nog hoog 60, normaal was het altijd tussen de 35 en 38. Ook met mijn trainingsritten meet ik het altijd aan de rit lag het niet, dit was de 4e x dat ik hem in 2 maanden heb gereden omdat ik wist dat hij zwaarder is dan de vlakke ritten. Misschien toch een combi warmte, iets sneller gereden 11 i.p.v. 9,5 (maar bij afstappen was hij keurig 60 ) vriendinnetje en wat ik denk niet ff de rust gepakt tussen finish en na keuring ben op het veld gebleven ivm vriendinnetje. Zo denk je je pony te kennen en was zijn uiterlijke verschijning super relaxt dat het toch anders uit kan pakken.


Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:42

Het was gisteren echt goed warm hoor.
Nu heb ik wel een koudbloed (haflinger) en die heb ik gisteren ook iets sneller gereden dan meestal, maar daar is ongeveer 2x zoveel water overheen gegaan als anders.
Onderweg al heel veel gekoeld en na de finish bleef hij ook maar warm, duurde echt wel een tijdje voor die afkoelde en daarmee ook de hartslag goed zakte. Denk dat ik daar 250 l water overheen heb gegooid tussen finish en nakeuring in.
En dan reden wij in ons eigen trainingsgebied, dus de ondergrond en terrein was exact gelijk aan wat we normaal ook rijden.

Wel jammer dat je hierop bent afgekeurd, hopelijk volgende keer weer beter.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

marsyl
Berichten: 1635
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:15

Leuk om jullie verslagen te lezen! :D Balen Veertje dat hij uiteindelijk afgekeurd is.. :\ jullie zaten op het einde geloof ik net achter mij?! Ik reed jullie op het laatste stukje achterna, blij dat ik even niet op die GPS hoefde te kijken en toen riep een van de jury's, hierheen jullie rijden verkeerd! :') Maakte we per ongeluk een extra bocht haha :))

Mijn topic van Zuid-Veluwe :o [TEN-ITP] Roze endurance team weer op pad! *+ minivlog* endurance ZV

Veertje2
Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:07

Dat klopt dat was ik, omdat ik wist dat hij prompt in de ankers zou gaan met boskabouters (aardige man met groen hesje en zomaar iemand in een stoeltje zittend) en zou ik er drie op Mn kont hebben en mijn rijmaatje is totaal niet lief als er een ander vreemd paard in de buurt komt van haar kont. Dacht ik ik ga hier rechts en dan kan ik gewoon doorrijden en op het eind de bocht naar links nemen naar het hek. Was een wel overwogen beslissing, kon ook niet roepen ga maar langs ivm losse benen. Maar omkeren en een andere volgorde ging ook prima.

carika
Berichten: 1571
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:46

Hilli schreef:
Futurity Cup is voor 3-6 jarigen een keuring (exterieur/aanleg voor de sport) en voor de oudsten in die groep ook een korte endurancewedstrijd (k1, k2). Meer details worden nog duidelijk de komende tijd.


Iemand enig idee waar ik hier meer info over kan vinden?
Ik heb een vier jarige, het zou onze eerste wedstrijd worden, het is nog even afwachten of we er dan al klaar voor zijn. Anders wacht ik tot buinen volgend jaar.

Veertje2
Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:26

Deelnemerslijst is bekend endurance Holterberg.

Ik start alleen dit keer. Als iemand het spannend vind om alleen te rijden en liever met iemand samen rijd, vind ik dit geen probleem. Wij zijn een makkelijke combi die niet op snelheid rijden en zich niks aantrekken van drukke paarden.

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:35

Domme vraag misschien, maar wat is verstandig met t oog op vliegen? Rijden jullie wel eens met een vliegendeken op, of beter van niet?

Ik start trouwens 6 juli de korte Klasse 1 in Etten-Leur. Mocht iemand het gezellig vinden, kunnen we samen rijden. Normaalgesproken rijd ik tussen de 10 en 11 km/h

:wave:

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:37

Ik rijd eigenlijk nooit met vliegendeken op.
Rij vnl op de Veluwezoom.
Op wedstrijd zal ik 't ook niet snel doen. Wordt toch erg snel warmer onder een extra laagje en koelen is lastiger met vliegendeken.
Zou 'm met dit weer wel meenemen voor voor en na het rijden en evt in de vetgate.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:54

Marije_jiplover schreef:
Ik rijd eigenlijk nooit met vliegendeken op.
Rij vnl op de Veluwezoom.
Op wedstrijd zal ik 't ook niet snel doen. Wordt toch erg snel warmer onder een extra laagje en koelen is lastiger met vliegendeken.
Zou 'm met dit weer wel meenemen voor voor en na het rijden en evt in de vetgate.

Ervoor en erna is idd wel handig.

Met rijden twijfelde ik ook idd wat betreft de warmte.

:wave:

scooby09
Berichten: 2200
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:55

Kan echt wel heel erg warm eronder worden heb nog nooit met vliegen denken een wedstrijd gereden wel als ik thuis ga stappen zeg maar.
Lekker mee nemen voor erna dat kan wel fijn zijn.

Ethelate
Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:20

Nooit nodig gehad op wedstrijd omdat ik met mijn Fries niet midden in de zomer startte, maar met trainen deed ik zon Amigo flyrider om. En met warm weer kreeg ze die zeiknat om. Had dan niet het idee dat ze het daar warmer van kreeg.
En flink vliegenspray.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:10

Hebben jullie toevallig al informatie gevonden over de wedstrijd aankomende zaterdag in Etten Leur? :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:41

_mjwb schreef:
Hebben jullie toevallig al informatie gevonden over de wedstrijd aankomende zaterdag in Etten Leur? :)

Helaas nog niet, hoop dat de startlijst toch morgen of uiterlijk woensdag bekend is :)

:wave:

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:41

Ik zag de startlijst op mijn knsh

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:03

billy3105 schreef:
Ik zag de startlijst op mijn knsh


Misschien een domme vraag, maar waar kan ik die vinden op mijn KNHS?

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

funnypony11
Berichten: 856
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:09

_mjwb schreef:
billy3105 schreef:
Ik zag de startlijst op mijn knsh


Misschien een domme vraag, maar waar kan ik die vinden op mijn KNHS?


Als je klikt op "mijn kalender", dan naar "details" achter de wedstrijd, en daar staat een blokje met startlijst waar je op kan klikken.
Ik zag net op facebook dat ze een uur later gaan starten dus ik denk dat hij nog veranderd.

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:28

Ik zal wel lomp zijn, maar ik kan m niet vinden :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:56

Heb m via de pc gevonden. Wacht wel ff of ze nog later starten ivm met mijn vervoer regelen.

:wave:

Linda_Fleur
Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:29

Ik denk dat de startlijst nog wel gaat veranderen omdat ze nu de mogelijkheid hebben gegeven voor een massastart. Ik wil graag massastarten en dan neem ik aan dat ze die mensen er tussen uit halen en eea opschuiven?

Verder nog helemaal geen informatie, zou best graag willen weten wanneer terrein open is en prijsuitreiking enzo. Afwachten maar...

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:53

Dat vind ik ook erg vervelend. Het is nu niet even om de hoek en het regelen om naar de wedstrijd te gaan is ook niet zomaar gebeurd. Dan vind ik het fijn om toch op tijd alle informatie te hebben. Maar ik zorg er gewoon voor dat ik op tijd ben om eventueel 9:14 (starttijd dat op de startlijst staat) te starten. Beter een uur te vroeg dan te laat.

Ik heb trouwens gisteravond nog een berichtje gestuurd of de startlijsten en het programma boekje snel online komen, maar daar heb ik nog geen reactie op gekregen.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:03

Ik hoop toch ook wel dat de starttijden snel definitief zijn. Het is voor mij wel om de hoek, maar moet wel t vervoersbedrijf inlichten en kijken of ik vroeger op stal moet zijn dan de openingstijd.

Mijn starttijd zou 10.14 zijn maar volgens Facebook verandert dat naar 11.14. Vind dat laatste een prima tijd maar wil t wel zeker weten

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:14

Zie dat de routekaarten erop staan. Als ik t goed kan zien is groompunt A op 15 km voor de klasse 1?

:wave:

_mjwb
Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 04:04

Zo mijn wekker is afgegaan haha. Hebben jullie er zin in? :)

Dilan - Als het goed is wel!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker