Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_activeme
Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 10:46

Vorig jaar (2022) reden wij voor eerst een oefencross in Vorden samen met een stalgenoot. Ik vond het zo tof en leuk om te doen. We waren beide enorm onzeker en hadden zo weinig ervaring op dit gebied :'). Afgelopen jaar paar crosslessen gevolgd. Onze zelfverzekerdheid groeide bij elke les. We hadden zoveel plezier.

Dit jaar had ik mezelf ingeschreven voor Barchem op 1 april. Helaas had het in die periode enorm veel geregend. Ik heb besloten om geen risico te nemen en ons afgemeld. Een paar dagen voor de oefencross in Vorden heb ik ons aangemeld voor 10 april. Ik had mazzel want een paar uur later zaten beide dagen bomvol. We hadden echt enorm veel mazzel met het weer. Het zou eind van de middag gaan regenen en wij moesten gelukkig begin van de middag starten.

Ik was enorm zenuwachtig. We reden namelijk voor het eerst helemaal alleen de cross. Een paar keer daarvoor ging het rijden in de bak niet vanzelfsprekend waardoor ikzelf enorm veel spanning opbouwde. Alano is enorm gevoelig en neemt dit snel over. Maar toch kan hij mij soms enorm helpen met mijn onzekerheid door zich voorbeeldig te gedragen. Het is natuurlijk ook een kwestie van km's maken.

Tijdens het los rijden viel er een enorme spanning van mijn schouders af. Wij waren beide op de een of andere manier redelijk ontspannen. Wij reden door baan met een losteugeltje terwijl de meeste paarden enorm druk waren etc. Ik merkte wel dat Alano enorm enthousiast was en er zin in had. Hij trok mooi naar de hindernissen toe. We moesten voor de aanvang van de cross eerst een oefen parcour springen. Dit ging waanzinnig goed. Hij was wel wat onzeker maar kon hem heel fijn rond sturen. We mochten daarna beginnen aan de cross.

Eerste rondje 2 weigeringen. Maar hadden een heel fijn tempo en hij ging ervoor. Toch een 2e ronde gedaan. deze was gewoon foutloos. Hij was enorm zelfverzekerd en was zo enthousiast dat ik hem soms even moest afremmen.

Deze oefencross had niet beter kunnen gaan. Ik ben zo blij dat ik mezelf een schop onder me hol heb gegeven en gewoon gegaan ben. Want wat ben ik trots op hoe wij het gedaan hebben.

Voor de mensen die ons nog niet kennen vind Alano crossen zoveel leuker om te doen dan werken in de bak.

Hier een linkje met hele boel foto's van onze recente crossles :o.
Wat mijn haflinger het allerleukste vind om te doen!?

Ik heb een paar toffe foto's ontvangen.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

In augustus is er weer een oefencross in Vorden en ik ben van plan om weer mee te doen. Want wat was dit fantastisch om samen te doen <3.


TiffanyJoy
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:55

Leuk hoor! Het plezier spat ervanaf. Dit is genieten voor mens en paard <3

vikawiek
Berichten: 1444
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:27

Mooie foto's!

Ik moest wel lachen om je blik op foto 2 _O-

Cartoonist found dead, details are sketchy

snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:38

Weet niet waar je vandaan komt maar aankomend weekend is er in heeten ook nog wat te doen lessen of oefencross altijd leuk ( helaas kan ik zelf niet.. maar vanavond wel de kring lessen sgw O:) *\o/* )

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

_activeme
Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 11:55

TiffanyJoy schreef:
Leuk hoor! Het plezier spat ervanaf. Dit is genieten voor mens en paard <3


Dankjewel :o.

vikawiek schreef:
Mooie foto's!

Ik moest wel lachen om je blik op foto 2 _O-

Dat is standaar mijn spring gezicht _O-. Soms kan het wel op een normale manier hoor.

snorkel1986 schreef:
Weet niet waar je vandaan komt maar aankomend weekend is er in heeten ook nog wat te doen lessen of oefencross altijd leuk ( helaas kan ik zelf niet.. maar vanavond wel de kring lessen sgw O:) *\o/* )


Omgeving Laag - Soeren. Wij hebben 7 mei en 4 juni weer crossles in Ede. Heeten is bijna enkele reis 50km.

AnnickT
Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:42

Leuke beelden en gave kleur is dat groen op hem!

En gefeliciteerd met je verjaardag :D

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

_activeme
Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 12:54

AnnickT schreef:
Leuke beelden en gave kleur is dat groen op hem!

En gefeliciteerd met je verjaardag :D


Dankjewel *\o/*

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:54

Wat een leuke combi zijn jullie zeg! Foto 4 is prachtig! Die zegt genoeg! Los teugeltje, oortjes erop, glimlach en lekker belonen! Heerlijk!

[o]

xRoossie95
Berichten: 1367
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:22

Wat een gave foto's! Ziet er heel leuk uit zo

Gavantos B+0 | ✖ Max B+11 L1+9 | Akyra B+8

miereneter
Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:32

Dat ziet er heel leuk uit, mooie combi zijn jullie.
En jullie kijken allebei heel fanatiek op foto 2 :D.

Homo sapiens non urinat in ventum.


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only
Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Oefencross Vorden met Haflinger Alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:49

Ivm met de foto’s verplaatst naar SGW-ITP.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker