Oefencross Bruchterveld met crossfjord Enya

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Oefencross Bruchterveld met crossfjord Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-19 08:07

Hoi allemaal

Dit is mijn eerst topic in SGW ITP, maar cross al een tijdje met haar. Nu heb ik in Bruchterveld gisteren veel mooie foto's ontvangen en wou ze graag delen.

Mijn eerste cross was Balloo in 2013, toen heel lang niet meer gecrosst door niet in het bezit te zijn van een trailer. Vorig jaar begon het tocht weer te kriebelen en heb ik oefencross Vinkega en Heino gereden.
Dit jaar zijn we echt fanatiek met crossen, en kriebelt het om toch officieel te gaan crossen, wel tussen de paarden, ik moet alleen mijn winstpunten voor dressuur en springen halen. Springen word wel een uitdaging en daarom zijn wel vol aan het lessen :D

Enya is een fjordenmerrie van 10 jaar. En vind crossen echt geweldig. Ze is met dressuur echt liever lui dan moe. Maar als ze mag crossen, wordt ze super enthousiast, en gaan we vaak zonder controle over de hindernissen. Nu ben ik echt aan het proberen om de controle te houden, omdat ze dan veel hoger kan springen.

Gisteren was de oefencross in Bruchterveld. En ben super trots op deze pony. Eerst rondje met controle gereden. Waterbak wat ze super spannend vind, ging naar even aarzelen erin. En er zat ook een greppel in, vorige keer tijdens SGW fjordsport had ik een weigering op de greppel en nu sprong ze hem zo *\o/*

Het tweede rondje, in het begin totaal geen controle, trok naar alle hindernissen toe. Na hindernis 4 wel herpakt, maar nog steeds wel een beetje naar hindernissen toe trekken, die we niet moesten springen

Genoeg gekletst hier de foto's, als jullie tips hebben graag!
Wat ik zelf vind:
*is mijn tenen die daar buiten draaien.
* mijn handen meer naar voren doen
* En dichterbij het zadel blijven.

Rondje 1

hindernis 4, deze ga ik bestellen <3
[ img ]

Hindernis 5
[ img ]

hindernis 7
[ img ]

Hindernis 10, de gevreesde greppel
[ img ]

Hindernis 12, deze ga ik ook bestellen <3
[ img ]

En natuurlijk belonen
[ img ]

Rondje 2

Hindernis 4, geen idee waarom ik naar beneden keek.
[ img ]

hindernis 5
[ img ]

Heuveltje op en af
[ img ]

Hindernis 8
[ img ]

Hindernis 14
[ img ]

Door het water, was haar aan het belonen, in galop door de waterbak *\o/*
[ img ]

En uiteraard belonen
[ img ]

Bedankt voor het kijken, de helmcamera video zou ik in de reacties zetten, moet nog een video editen van Vinkega en daarna deze.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Anomien
Berichten: 7296
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Oefencross Bruchterveld met crossfjord Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:09

Zo leuke actieve fjord! Veelzijdig ras is het toch ook! Mooie foto’s.
Vind wel dat je veel staat in je beugels, persoonlijk zou ik je adviseren iets minder uit het zadel te komen.

Mama van mijn lieve meisjes

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-19 08:13

Knert schreef:
Zo leuke actieve fjord! Veelzijdig ras is het toch ook! Mooie foto’s.
Vind wel dat je veel staat in je beugels, persoonlijk zou ik je adviseren iets minder uit het zadel te komen.



Dankjewel.
Klopt hoor, als ik andere zie die blijven dichterbij het zadel, volgens mij moet ik mijn hakken meer uitdrukken en misschien beugels korter? maar dan denk ik dat ik weer meer kan gaan staan.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

LuffB
Berichten: 1298
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Oefencross Bruchterveld met crossfjord Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 00:04

He joyce, wat ene heerlijk rondspringende fjord heb jij! Zie heel veel plezier bij jullie beide.

Wat betreft houding, het is niet perse hoe ver je uit het zadel komt, maar meer hoe. Je houdt de hoek in je knie best groot (je boven ennonderbeen staan nog best bovenop elkaar) i.p.v. dat je een kleine hoek maakt om meer vering te kunnen hebben en meer steun.
Dus idd beugels 1 of 2 gaatjes korter, de bekken iets meer naar achteren kantelen (bovenlichaam meer richting de hals van het paard, maar wel het gewicht op je beugels houden) en dan je knie dus wat meer buigen.

Verder vindt ik je teugel lengte ook niet echt storend, al lijkt het wel alsof je op sommige sprongen nog zelf een beetje (extra) druk houd bij afzet en boven de sprong. Probeer je hand zacht te maken net voor je afzet zodat het paard niet terug getrokken wordt maa juist uitgenodigd om zijn neusje iets naar voren te steken/ hals te laten dalen.

Succes!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Oefencross Bruchterveld met crossfjord Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-19 07:48

LuffB: Heel erge bedankt voor deze reactie, heb ik zeker aan. We gaan er met de springles zeker aan werken. We zijn nu alleen meer bezig met controle en dat ik niet teveel hard naar de hindernis gaat rijden. Ik zit haar met mijn ver uit het zadel niet heel erg in de weg volgens mij.

Van mijn handen moet ik zeker meer meegeven, maar vaak gaat ze nog zo snel en slechte afstanden dat ik het dan lastig vind om mijn handen mee te geven. Ook omdat ik dan meer bezig ben met de controle en haar enthousiasme

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

R_emkee
Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Oefencross Bruchterveld met crossfjord Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:01

Zoo dan dat noem ik nou echt een cross fjord! Super gaaf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker