Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 09:59

Daar zijn we weer!

Wegens tijdgebrek en wat weinig foto's even een samengevoegd topic van twee wedstrijden. Tussen deze wedstrijden in weinig tijd gehad om te trainen, we waren op vakantie {:}

Beide wedstrijden eerste keer voor ons op deze locaties, dus alles was weer even wennen. Het stond een stuk pittiger dan ik verwacht had. Op SGW Dijkgatbos waren het vooral de lijntjes die lastig waren, in Gorssel stond alles met name dik gebouwd. Het was ook even omschakelen met de dressuur die er nu bij komt. We hebben op Dijkgatbos onze eerste overstap gemaakt van de BB naar de klasse B. Qua hindernissen geen probleem, maar wel vol programma dus ineens. Dressuren is niet echt Bros z'n ding. Thuis gaat het steeds beter, maar eenmaal tussen de witte hekjes hebben we regelmatig wat storingen (met name over het moeten blijven tussen de witte hekjes }:0 )

Eerst maar even de foto's en video van SGW Dijkgatbos! Springen helaas een balk, we kwamen wat groot de dubbel in. Cross 1 weigering op de greppel, die had ik achteraf beter over kunnen slaan en voor het alternatief kunnen kiezen. Greppels hebben we nog nauwelijks gedaan in de training. Daarna even beetje ritme kwijt en te langzaam de heuvel op waardoor we daar een weigering hadden op een simpele zwevende boom. Verder erg tevreden, alle moeilijke lijntjes waar ik bang voor was gingen gesmeerd!

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Let op, dit is een video! Kun je aanklikken, dan speelt ie gewoon af *-:)



Daarna dus even paar weken op vakantie geweest. Bros had ook vakantie, stond lekker op de wei en werd gelongeerd. Toen we thuiskwamen stond hij er fit en blij bij, dus het weekend daarna gestart op SGW Gorssel. Daar was hij toch wel een beetje erg fit *\%/* wat resulteerde in een erg onstuimige dressuurproef en springparcours. Geen kans meer op de winst, dus ontspannen de cross in zonder verdere wedstrijddruk. Ik maakte me met name zorgen over de schuine hindernis 5 en het lastige lijntje 8a, 8b en 9 (dubbele opsprong/afsprong en gelijk linksaf een punt). Die punt hadden we namelijk ook nog nooit echt zo geoefend. Wel met balken, maar dit was toch weer even anders. Wonder boven wonder sprong hij het fantastisch! We hadden een flauwe weigering op hindernis 6, een dikke tafel. De sprong zelf was geen probleem, hij was nogal afgeleid door alle sprongen die er omheen/vlak voor gebouwd stonden en vond dat hij die ook best mocht springen. Al met al een hele fijne cross gereden en dik tevreden. Volgende cross is komende zaterdag, Lisse!

[ img ]

Let op, weer een aanklikvideo!



marloes_s
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Re: Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:18

Leuke foto's, vooral die van Gorssel.
Goed gedaan voor de eerste keren B.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:48

Volgens mij is het filmpje van het dijkgatsbos bij Beukers? := ik herken weinig dijkgatsbos en veel Beukers in ieder geval haha!

Het ziet er wel echt onwijs leuk en lekker gereden uit!

Melisje_92
Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:14

Heel gaaf! Ik vind het orenspel van de paarden altijd zo mooi!

Vette route die van Gorssel, ik zou echt de weg kwijtraken denk ik _O-

Henrike5
Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:21

Heel erg gaaf en een wat een mooi paard <3

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:41

Yltje schreef:
Volgens mij is het filmpje van het dijkgatsbos bij Beukers? := ik herken weinig dijkgatsbos en veel Beukers in ieder geval haha!

Het ziet er wel echt onwijs leuk en lekker gereden uit!


De organisatie van dijkgatbos heeft het 2 jaar daar georganiseerd. Nu gaat het weer terug naar het daadwerkelijke dijkgatbos

Ziet er mooi uit ts!


Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:57

Cioccolato schreef:
Yltje schreef:
Volgens mij is het filmpje van het dijkgatsbos bij Beukers? := ik herken weinig dijkgatsbos en veel Beukers in ieder geval haha!

Het ziet er wel echt onwijs leuk en lekker gereden uit!


De organisatie van dijkgatbos heeft het 2 jaar daar georganiseerd. Nu gaat het weer terug naar het daadwerkelijke dijkgatbos

Ziet er mooi uit ts!


Mijn excuses! Was ik niet van op de hoogte :o

Jullie blijven hoe dan ook een gave combinatie :D


saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Barbedos op SGW Dijkgatbos en SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 10:55

Bedankt allemaal!

Klopt, Dijkgatbos was op het terrein van Beukers in verband met de slechte staat van de paden in het Dijkgatbos de afgelopen jaren. Staat echter los van de cross die Beukers zelf ook organiseert eerder in het jaar, vandaar dat het wel nog gewoon de naam SGW Dijkgatbos heeft!

Gisteren weer heerlijk gereden op Eventing Lisse ennnn de eerste 2 winstpunten zijn binnen! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers