Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 11:21

Daar zijn we weer! :D

Na onze succesvolle rentree op de Elsgeestercross gingen we afgelopen zondag vol goede moed van start op een van de mooiste wedstrijden van het jaar: Eventing Vlietland. Een thuiswedstrijd voor ons, aangezien we gestald staan in Stompwijk. Slechts 10 minuten met de trailer, wat een luxe!

Het was perfect weer om te crossen, beetje bewolkt, niet te warm, de bodem lag er super bij. Paard was fit, de ruiter iets minder helaas, want ik ben al twee weken snipverkouden. Dat ging ons echter niet tegenhouden, dus met wat paracetamol erin gewoon gegaan. Vrijdag al parcours gelopen (want lekker dichtbij) dus we waren goed voorbereid.

Het losrijden was erg stoffig (altijd fijn als je al verkouden bent) en kwam even stil te liggen door een val van een ruiter op een van de losrijsprongen. Gelukkig leek alles mee te vallen en is de ruiter gewoon nog gestart. Toen we mochten springen was Bros lekker relaxed, en met een foutloze ronde mochten we de cross in. Bros wist precies wat we gingen doen, wat resulteerde in een hartslag van 60 op de voorkeuring. Op het voorterrein met de vaste hindernissen trok hij ook steeds naar de startbox toe, wat een enthousiasme!

Ons doel van deze rit was: doorrijden. Ik kwam de afgelopen keren steeds over de tijd heen omdat ik niet genoeg gas gaf op de lange lijnen en wat te truttig ging rijden naar de sprongen toe. Daar hebben we de laatste tijd veel op getraind, en ik durf wel te zeggen dat dat gelukt is :') We vlogen door het parcours heen en hebben zelfs nog iemand in moeten halen! Ik moet toch echt maar eens een crossklok aanschaffen, want na een foutloze rit bleken we te snel _O- Toch nog een mooie plaatsing behaald en prijs gereden!

Nog een voordeel van lekker dichtbij, eerst je paard naar huis kunnen brengen voor een welverdiende douche en dan op je gemakje terugkomen voor de prijsuitreiking. Wat een fijne rit en de kroon op onze comeback: een lintje op de Vlietlanden. Alleen maar genieten!

Het springparcours


Vliegende start! Met mooi commentaar van mijn vriend en mederuiter haha


De hele cross vanaf de cap!


Onderweg in de cross
[ img ]

Net uit de cross, blij paard, blije ruiter
[ img ]

En ons welverdiende lintje
[ img ]

Hopelijk genieten jullie net zo van de beelden als wij van onze rit! Op naar de volgende, 8 juli starten we op Renswoude. :evaw:


reina
Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:47

Wat leuk! Gefeliciteerd (eventing photo heeft de foto's ook online staan zag ik).

Misty12
Berichten: 7031
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:03

Dat ging echt super! Heb genoten van je filmpje met de helmcamera. Wat een enthousiasme. Paard vindt erg leuk volgens mij. Alvast veel succes in Renswoude.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 11:43

Jaaa nieuwe foto's door Eventingphoto! <3

[ img ]

Lieke
Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:31

Gaaf hoor, leuk fimpje. Ook erg mooie foto. Paard had er zin in!
Hoeveelste ben je geworden?

saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 12:50

Dankje! Tiende, de eerste vijftien hadden prijs (grooote rubriek). We hadden uiteindelijk 5.6 strafpunt wegens de te snelle tijd, maar die pak ik graag aangezien het doel doorrijden was!

janouk
Blogger
Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:24

Gefeliciteerd, mooie ronde.

Weet wat zo grappig is.........als je hoho zegt, houdt je paard zijn oren strak naar voren. Alleen bij elke landing, als jij braaf of goed roept, gaat het rechteroortje naar achteren. Even zijn beloning halen. Zo lief om te zien.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:04

Gefeliciteerd!

Ik heb lekker met je meegecrosst via de capcam. Wat deden jullie het goed en vloeiend.

Wij waren er zondag jl. als supporters van een stalgenootje en hebben dus delen van de cross gezien maar zo met jou meerijden was leuker.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Paulien
Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:30

heerlijk om te kijken meid.

Wil je alleen een kleine tip mee geven maak tijdens de cross in eerste pluk van manen een vlecht en zet je hoofdstel met een touwtje er aan vast. Mocht er wat gebeuren kan die niet afschieten heb ik geleerd van een military ruiter

trotse moeder van 2 prinsesjes

saarie
Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Barbedos doet het weer: prijs op Eventing Vlietland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 14:12

@janouk: haha ja mooi he! Hij weet precies wanneer ie wél moet luisteren :')

@Maflinger_S: dankje! Het was echt een fijne rit inderdaad. Leuk dat je zo toch nog de rest van de cross mee hebt gekregen!

@Paulien: dankje voor de tip! Gelukkig nog nooit problemen mee gehad, moet er niet aan denken dat ik hem kan gaan vangen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers