Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 18:31

Hoi allemaal! Daar zijn we weer!

Door het behoorlijk natte voorjaar >;) begon ons wedstrijdseizoen pas afgelopen weekend.
Ik zou tijdens sgw Etten-leur nog een rondje L starten, maar helaas was die dus afgelast.
Toen stond SGW vonk event voor de deur. In eerste instantie zou ik hier ook L starten, maar na de laatste training (tevens op dit terrein) vond onze instructrice dat wij eigenlijk niet meer in het L thuis hoorde en wel M konden starten. Beetje getwijfeld, maar uiteindelijk toch bijgeschreven in het M. De meeste hindernissen hadden we ten slotte al gezien; het was bekend terrein; en mocht het nou niet lukken dan hebben we in ieder geval geen autorit van +/- 2 uur erop zitten :+ (Dit is voor ons om de hoek namelijk).

Het was super mooi weer, dus we begonnen de dag vol goede moed met de dressuur. De avond van te voren nog naar de startlijst gekeken, was niks veranderd. Kom ik bij het inrijterrein, moesten er nog maar 2 voor mij... Heel vaag. Dus Jolliana snel opgepakt en toen de ring in. Ondanks het korte inrijden liep ze eigenlijk erg lekker! Helaas wel een behoorlijk strenge jury dus met 189 punten stonden we onderaan de middenmoot..

Maar goed schouders eronder en door naar het volgende onderdeel; springen!
Hier was ik eigenlijk het meest zenuwachtig voor (meer dan de cross :+ ) Dit zou voor ons namelijk voor het eerst 1.10m zijn in de springring.
Inspringen ging super fijn en dus met een goed gevoel de ring in. Eigenlijk qua gevoel best een lekker rondje. Echter had Jolliana denk ik niet helemaal in de gaten dat het twee gaatjes hoger stond dan normaal := Er vielen maar liefs 4 balken... Wat waren die laatste drie hindernissen spannend :oo want een vijfde balk zou uitsluiting zijn en dus geen cross.



Maar goed we mochten door naar de cross! We konden weliswaar geen winstpunten meer rijden, en al zeker niet meer voor de prijzen rijden dus kon ik eigenlijk niks anders doen dan gewoon genieten; nou en dat heb ik gedaan! Het moment dat we over hindernis 1 waren voelde ik al meteen: dit komt goed. Jolliana zat helemaal in haar element en pakte alles onwijs goed aan! Ik heb niet bewust op de tijd gereden, maar Jolliana vooral in haar tempo laten lopen. Uiteindelijk waren we 19 sec over de tijd, dus voor de eerste keer zonder extra aan te zetten helemaal niet gek!
We kwamen dus foutloos over de finish. *\o/* *\o/* *\o/* Wat was ik trots!!

Het toffe aan dit terrein is dat bijna alles goed te volgen is en dus heeft mijn vriendin ons ontzettend gaaf gefilmd! Kijk en geniet mee met bijna de hele cross <3


En er waren weer een hoop fotografen aanwezig, dus mijn portemonee is ook weer leeg. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik bleef nog even op mijn roze wolk zitten <3 Volgende wedstrijd is SGW vingeka. We blijven hard oefenen op het springen, hopelijk lukt het daar wel! :wave:

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:48

Super vet!!!

Mooi paard ook!

Ik wil iets negatiefs schrijven. Maar dat lukt gewoon niet. :')
Ben echt jaloers op je *\o/*

Super toffe combinatie.
<3

Oskarrino
Berichten: 793
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:28

Jullie zijn toppers!! Knappe Joll <3 *\o/* Blijf het zulke gave foto's vinden....

BigOne
Berichten: 38219
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:04

Mooi paard met potentie, wat betreft het springen, train er op dat je haar beter bij je kunt houden. De fouten is niet haar schuld maar ze gaat gewoon te hard waardoor ze wat te vlak springt en met de achterbenen de balken eraf maait. Veel succes in Vinkega !

Anoniem

Re: Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:32

Superleuk! Leuk paard ook om te zien

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:44

Ze ziet eruit alsof ze zelf het parcours wel zou doen als ze de route zou weten.

Ik heb genoten van jullie rit, knap gedaan

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:47

Super goed!
Jaar geleden was Vinkega je L-debuut toch? Gaaf dat je daar nu al M kunt starten :D

Mo_Noah

Berichten: 29
Geregistreerd: 15-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:51

Wauw! Fijne combinatie om naar te kijken :D

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 20:59

BigOne schreef:
Mooi paard met potentie, wat betreft het springen, train er op dat je haar beter bij je kunt houden. De fouten is niet haar schuld maar ze gaat gewoon te hard waardoor ze wat te vlak springt en met de achterbenen de balken eraf maait. Veel succes in Vinkega !


Klopt helemaal hoor. Dat ze het “verschil” qua hoogte niet zou hebben gemerkt was ook sarcastisch bedoelt. Kwam misschien niet helemaal goed over. :)
In de training oefenen we erg hard op het bij elkaar houden maar wel ritme behouden. Ze maakt zich alleen erg sterk daarin waardoor ik het erg lastig vind. Het gaat wel al beter en ik moet mezelf en haar erop vertrouwen dat ze zelfs met een lager ritme (maar wel bij elkaar) wel die hoge sprongen kan nemen.
Bedankt voor de feedback ! :)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 07:49

Dat ziet er echt goed uit in de cross, allebei oortjes naar voren! Fijn, die mooie foto's en filmpje.
Misschien ook wel een voordeel, dat je je eerste M-cross zonder druk kon rijden. Nu weet je dat jullie het kunnen, en kan je voor de punten gaan. (En dat je de weg weet in zo'n parcours, ik zou gegarandeerd fout rijden, maar dat doe ik al in een springring met vijf, zes hindernissen :o .)

Dat je je ritme nog moet vinden in het springen, is natuurlijk niet gek voor de eerste keer M op wedstrijd. Toch altijd een tikje spannender dan thuis. Rustig trainen, je ziet dat je paard dit prima kan, en jij ook.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:48

Je kunt overwegen om te springen met normale beschermers en voor de cross te wisselen naar je crossbeschermers.

En daarnaast: wat supertof! *\o/* Heel veel plezier nog met z'n tweeën.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:49

Hele gave combinatie! :j Ziet er super stoer uit.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:44

Die is inderdaad heerlijk in haar element in de cross. Ziet er top uit.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:54

Wow wat een stoer dier!
Vind je houding ook heel netjes, heb alleen 1 tip: Probeer op een sprong omlaag/skyjump wat meer je teugels te laten vieren boven de sprong. Je zit je paard nu wat in de mond en je paard trekt jou bijna uit je zadel omdat je teugels te kort zijn in de landing. Kan wat spannend aanvoelen met zo'n racekees, na de landing kan je dan even je handen heel breed zetten om wel verbinding/een rem/een stuur te hebben voordat je je teugels weer op maat maakt. Succes verder :) .

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:17

Wat een geweldige cross en wat een Blij Ei heb je onder je.
Echt leuk om zo de hele cross mee te kijken en hele mooie foto's.

Knap gedaan, gefeliciteerd.

hannelot
Berichten: 963
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Jolliana en ik maken ons M cross debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:17

Heel vet! Mooi paard!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 10:55

Eef_Bam schreef:
Wow wat een stoer dier!
Vind je houding ook heel netjes, heb alleen 1 tip: Probeer op een sprong omlaag/skyjump wat meer je teugels te laten vieren boven de sprong. Je zit je paard nu wat in de mond en je paard trekt jou bijna uit je zadel omdat je teugels te kort zijn in de landing. Kan wat spannend aanvoelen met zo'n racekees, na de landing kan je dan even je handen heel breed zetten om wel verbinding/een rem/een stuur te hebben voordat je je teugels weer op maat maakt. Succes verder :) .


Thanks! Normaal gesproken lukt dat eigenlijk altijd wel maar ze was nu zo aan en zette wat vroeg af, dat ik inderdaad te laat was.. ga er zeker meer om denken de volgende keer! Dankjewel