[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:14

Cioccolato schreef:
Ik koop mezelf failliet in fotos. Heel erg


Ik ook :+ Voor ons was 't de tweede officiële cross. M'n paard vind eventing snel spannend. Een terrein zoals Renswoude is voor hem teveel. Maar Ede gaat goed! En we hebben mooi onze eerste winstpunt gehaald. *\o/* Zo trots op 'm *D

't Scheelt dat we er al vaker geweest waren, met mijn vorige paard en paard van mijn man, daardoor kon ik m'n weg wel vinden maar echt goed aangegeven was 't allemaal niet. Bij ons was wel een parkeerwacht aanwezig overigens.

Komend weekend zijn we er weer, dan voor mijn man.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3


Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:22

Ik ken het ook dus heb ook weinig moeite met de weg vinden :')

Ik heb honderden fotos al. Van verschillende paarden maar t meeste van de vos. En ik blijf kopen. {:}


Cynn
Fotograaf
Berichten: 14465
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:26

Maik79 schreef:
Cynn schreef:
Ja dat zie ik inderdaad, maar wij krijgen soms vooraf verzoekjes of wij bepaalde ruiters op alle onderdelen willen fotograferen. En als je dan geen idee hebt wanneer ze gaan springen, dan kan je dat missen. ;)
Hoop wel dat het springparcours in Putten er mooier aangekleed bij staat dan in Ede. Afwachten.


Kun je dit filmpje zien? https://fb.watch/68gSOxsue2/ Zo ziet 't eruit.


*\o/* Worden wij blij van!

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:54

Ja dat is bij Lozeman.

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9293
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 14:15

Ik hoop op een zeeeer makkelijk springparcour je weet wel waar je overheen kunt stappen.
Afgelopen weekend liep niet lekker en r stond een parcourtje van niks eigenlijk. De 2x er voor prima rond.

esje01
Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:50

Dat springen gaat altijd prima.
Het is al jaren zo geregeld.
Vorig jaar gesprongen voor de dressuur, was best fijn.
Dit jaar gaan we dat niet redden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:28

Dat dat kan is wel een voordeel. Ons vorige paard liep altijd veel fijner dressuurmatig als hij de dag ervoor gesprongen had. Voor sommige paarden werkt dat veel fijner.

Cookie2222
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:08

SusanH schreef:
Cookie2222 schreef:
Ik mag aankomend weekend. Verwacht chaos. Springen is namelijk geen tijd bij en mag je zelf bepalen :')

Hebben jullie al toffe foto’s binnen?


O dat lijkt me irritant springen zelf bepalen. Ik hou van goed georganiseerd, dus een ringmeester met overzicht en een kloppende startlijst.


Dat heb ik dus ook... ik wil mij ergens aan vast kunnen houden. Vroeger met springen met van die opgave/plannen op de dag zelf, ging ook altijd mis :')
Maar we gaan het zien.

Jess gave fotos!

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:47

Cookie2222 schreef:
Ik mag aankomend weekend. Verwacht chaos. Springen is namelijk geen tijd bij en mag je zelf bepalen :')


Dit is al een aantal jaar zo en verloopt eigenlijk altijd prima.

Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:04

Maik79 schreef:
Cioccolato schreef:
Ik koop mezelf failliet in fotos. Heel erg


Ik ook :+ Voor ons was 't de tweede officiële cross. M'n paard vind eventing snel spannend. Een terrein zoals Renswoude is voor hem teveel. Maar Ede gaat goed! En we hebben mooi onze eerste winstpunt gehaald. *\o/* Zo trots op 'm *D

't Scheelt dat we er al vaker geweest waren, met mijn vorige paard en paard van mijn man, daardoor kon ik m'n weg wel vinden maar echt goed aangegeven was 't allemaal niet. Bij ons was wel een parkeerwacht aanwezig overigens.

Komend weekend zijn we er weer, dan voor mijn man.


Bijbehorende foto's 8-) Supertrots op hem <3
[ img ]


[ img ]


[ img ]

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

xCynthiaVos
Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:41

Wat een gave foto's allemaal!!

Stiekem wel beetje jaloers dat ik niet mee kon doen.

Ik heb voor mijn verjaardag een eventing horloge gekregen. Kan niet wachten km te rijden nu :+

paljaslaura
Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 11:42

Haha zelfde gevoel hier Cynthia. Al heb ik gisteren wel mijn horloge afgestoft voor het laatste stuk opbouwen van Mickey :+ Dubbele functie :P

Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:05

Ok, vraag aan de bokkers. Mijn paard is wat snel overprikkeld, afgeleid. Een terrein als Renswoude, met veel verschillende hindernissen en lijnen, kleuren, paarden overal, parallelpad op en dan bij de rest van de paarden weg de baan weer op, is niet fijn voor hem. Bij een terrein als Ede, waar je op een open terrein begint, hindernissen wat natuurlijker zijn/minder aankleding hebben, waar je misschien wat verder bij de andere paarden vandaan blijft, doet 'ie het een stuk beter. Welke crossen zou je in dat geval aanraden om eens te proberen?

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14465
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:48

Maik79 schreef:
Ok, vraag aan de bokkers. Mijn paard is wat snel overprikkeld, afgeleid. Een terrein als Renswoude, met veel verschillende hindernissen en lijnen, kleuren, paarden overal, parallelpad op en dan bij de rest van de paarden weg de baan weer op, is niet fijn voor hem. Bij een terrein als Ede, waar je op een open terrein begint, hindernissen wat natuurlijker zijn/minder aankleding hebben, waar je misschien wat verder bij de andere paarden vandaan blijft, doet 'ie het een stuk beter. Welke crossen zou je in dat geval aanraden om eens te proberen?


Is de Vijfsprong niet een idee? Weet wel dat ze daar lessen en oefencrossen hebben, meetmomenten/wedstrijden weet ik eerlijk gezegd niet.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

jesss_amigo
Berichten: 1806
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:04

Maik79 schreef:
Ok, vraag aan de bokkers. Mijn paard is wat snel overprikkeld, afgeleid. Een terrein als Renswoude, met veel verschillende hindernissen en lijnen, kleuren, paarden overal, parallelpad op en dan bij de rest van de paarden weg de baan weer op, is niet fijn voor hem. Bij een terrein als Ede, waar je op een open terrein begint, hindernissen wat natuurlijker zijn/minder aankleding hebben, waar je misschien wat verder bij de andere paarden vandaan blijft, doet 'ie het een stuk beter. Welke crossen zou je in dat geval aanraden om eens te proberen?


Weet niet waar vandaan je komt en hoe ver je wilt rijden, maar het Dijkgatbos (kop noord Holland) en Lisse zijn wedstrijden die door het bos gaan en de hindernissen vrij natuurlijk zijn. Dijkgatbos is alleen over anderhalve week al.

Jolliana RC ~ Ceasar ter Linden x Ronaldo
Instagram: Eventer_jolliana

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:27

Dijkgbatbos is nog vervelender parkeren als Ede.

Misschien gelselaar nog. Heino. Hattem


Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:39

Cynn schreef:
Maik79 schreef:
Ok, vraag aan de bokkers. Mijn paard is wat snel overprikkeld, afgeleid. Een terrein als Renswoude, met veel verschillende hindernissen en lijnen, kleuren, paarden overal, parallelpad op en dan bij de rest van de paarden weg de baan weer op, is niet fijn voor hem. Bij een terrein als Ede, waar je op een open terrein begint, hindernissen wat natuurlijker zijn/minder aankleding hebben, waar je misschien wat verder bij de andere paarden vandaan blijft, doet 'ie het een stuk beter. Welke crossen zou je in dat geval aanraden om eens te proberen?


Is de Vijfsprong niet een idee? Weet wel dat ze daar lessen en oefencrossen hebben, meetmomenten/wedstrijden weet ik eerlijk gezegd niet.


Vijfsprong doet geen meetmomenten/wedstrijden, wel lessen idd!

jesss_amigo schreef:
Weet niet waar vandaan je komt en hoe ver je wilt rijden, maar het Dijkgatbos (kop noord Holland) en Lisse zijn wedstrijden die door het bos gaan en de hindernissen vrij natuurlijk zijn. Dijkgatbos is alleen over anderhalve week al.


Tussen Hilversum en Amersfoort, behoorlijk smack in the middle, dus kan alle kanten op! Dijkgatbos is een goede ja, nooit aan gedacht! Voor dit jaar dan niet meer maar voor komend jaar een reminder in de agenda +:)+ Lisse kan idd ook qua cross, daar vond ik het losrijden en parkeren wel een nadeel :+

Cioccolato schreef:
Dijkgbatbos is nog vervelender parkeren als Ede.

Misschien gelselaar nog. Heino. Hattem.


Ja eens, parkeren daar is ook leuk :p. Gelsenaar is in Neede, toch? Heino ken ik niet, zoek ik op, dank! Hattem net filmpje van gezien, die kan ook wel op de lijst denk ik.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:42

Ysselsteijn? Is wel pas later in het seizoen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:05

Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje jaloers ben op al die mooie foto’s..
Maar pezen en banden zien er allemaal goed uit, foto’s zijn ook goed dus ik heb helemaal niks te klagen..

Gelselaar vind ik mooi los van de andere paarden, maar hindernissen zijn wel goed aangekleed.
Diepenheim, Rekken zouden ook in dat straatje passen.

Cookie2222
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:41

Gave fotos!

Gelselaar vond ik wel kijkerig, met name veel aankleding, maar kom je idd geen andere paarden tegen.
Bathmen is ook goed te doen. Heino is ook door het bos, niet perse veel aankleding.
Gorssel is ook met name bos, maar hebben wel weer wat meer aankleding zoals heksen/spookjes, van die schaapjes onder de hindernis enzo

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


esje01
Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:55

Knoop vandaag doorgehakt
Geen Ede/Putten voor ons.
Paard is niet fit genoeg, conditie laat te wensen over
En dan met de voorspelde warmte
2 dagen op de vrachtwagen
Geen goed plan.
Jammer, maar paard gaat voor

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:59

Wat balen zeg..


Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:28

Wat balen Esje...

Dank voor de locatie-tips! Heb een stel in de agenda staan, leuk *\o/*

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Cynn
Fotograaf
Berichten: 14465
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:08

Sim schreef:
Cookie2222 schreef:
Ik mag aankomend weekend. Verwacht chaos. Springen is namelijk geen tijd bij en mag je zelf bepalen :')


Dit is al een aantal jaar zo en verloopt eigenlijk altijd prima.


Hierop terugkomend.. vandaag meerdere malen 'spitsuur' bij het springen gehad. Echt heel druk, heb er ook veel mensen over horen klagen. :o

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Cookie2222
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:09

Wat balen Esje! Hoop dat paard snel weer fit is.

Cynn, bij mij viel het redelijk mee, maar ik was ook een van de eerste met dressuur. Maar net voor ik de ring in ging reden er wel erg veel in de los rij bak, niet echt fijn.

Hier een pechdagje... bij thuis verlaten in het dorp gelijk al in de file (staat nooit file) dus kwamen wat aan de late kant aan. Dus snel parcours gelopen en nummer gehaald en erop. Gelukkig nog 15-20min kunnen inrijden. Dressuurproef redelijk, wat tam, en ze is nog erg kijkerig. Maar dat is oké voor de 3e x dressuur ooit. 189 punten. Springen met inrijden al niet zo fijn, ze reageerde irritant op de andere paarden. Toen naar hindernis 1, loopt degene voor mij er nog net even voor 8)7 Dus mijn paard wijkt uit, maar ik was al bijna door de start, dus toch maar doorgezet, bam balk. Daarna de kop er niet helemaal bijgekregen. Dus nog een paar balkjes. Heel jammer... maar op naar de cross morgen

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers