Aladdin maakt kennis met mensport: kijk mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Aladdin maakt kennis met mensport: kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:21

Wat leuk! Van de haflingers afgestapt? Ziet er goed uit!


Myrsky
Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:23

Wat ontzettend leuk:D Aladdin is een knapperd!

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 14:22

theadora99 schreef:
Wat leuk! Van de haflingers afgestapt? Ziet er goed uit!


Het Tiroler duo woont nog bij ons hoor. <3 Janouk is nu 20 en met wedstrijdpensioen. En met Meneer Anton hebben we veel pech en hij is nu met vervroegd pensioen.. :Z

We hebben gekeken voor een nieuwe haflinger voor de mensport, want daar ligt ons hart, maar we konden geen haflinger vinden, die zich kon meten met Meneer Anton. :list:

Dus ons hart opengesteld voor andere rassen en het is Aladdin geworden, NRPS, 60% Arabier, 20 % Engels volbloed en de rest Welsh. Dus echt iets heel anders in vergelijking met de Haflingers.

En ik kan zeggen: het is wennen :D :D maar Aladdin is hard zijn best aan het doen om de streken van de Maflingers over te nemen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Aladdin maakt kennis met mensport: kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:21

Ah leuk! Ik ben meegeweest naar een soort wedstrijdje laatst met Isabel hierboven (met fjorden) en vond het super leuk om te zien. Wel want nieuws inderdaad, maar zolang het maar goed voelt!

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Aladdin maakt kennis met mensport: kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:40

Wat moet dat inderdaad wennen zijn! Ik vind het ook een fijn beeld, je ziet hem idd soms opzij stappen of wat schrikken maar toch blijft ie vrij ontspannen, of zo oogt ie toch.
Maar uhh hoe onthoud je in godsnaam zo'n parcours :o

Everything will be alright.

janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-19 05:46

Luca03 schreef:
Wat moet dat inderdaad wennen zijn! Ik vind het ook een fijn beeld, je ziet hem idd soms opzij stappen of wat schrikken maar toch blijft ie vrij ontspannen, of zo oogt ie toch.
Maar uhh hoe onthoud je in godsnaam zo'n parcours :o



Het is als een springparcours leren.
De parcours tekening hangt bij de ingang. Daar bestudeer je de volgorde van het parcours op en kijkt naar de te volgen lijnen. De pionnen zijn genummerd.
Zoals bij de 3 rechts en bij 5 links etc.

Dan ga je het parcours lopen, kijk je waar je kort kan draaien, waar je kan galopperen, volgt de lijnen etc. Dan loop je hem nog een keer, op de manier dat je denkt dat het beste past bij jouw paard.
Dan visualiseer je hem nog een keer om goed te onthouden. Dan ga je het barrage parcours lopen en onthouden haha lastig, want dat is andere volgorde. Hopen dat je niet als eerste start, want dan kan je bij je collega's afkijken welke lijnen zij nemen.

Dan inspannen, losrijden en dan rijden. En je leert het door veel te doen. Want in begin zijn 20 hindernissen onthouden veel, maar je gaat het steeds beter leren onthouden.

En je past je aan aan het niveau van het paard. Met Janouk bijv., Die is gestart in klasse ZZ , dan geef je veel meer gas, galoppeer je bijna het hele parcours en de ruimte tussen de pionnen is smaller. Maar Janouk is goed in balans en kan heel kort draaien. En ze staat heel scherp aan de hulpen.
Maar dat kan nu nog niet met Aladdin. Die moet eerst vertrouwen leren houden, balans houden en bochten leren maken, dan kan het tempo omhoog. Daar krijgt hij rustig de tijd voor. Hoe meer tijd en rust we investeren in zijn opleiding, hoe beter hij later wordt.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Martie
Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:43

Haha, hij zou inderdaad wel een paar extra ogen willen om alles te kunnen zien maar wat pakt hij goed aan! Leuk om zo'n eerste wedstrijd te zien en een beetje mee te kijken, toch heel andere tak van sport.

annita686868
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:35

soesita schreef:
Ik vind hem mooooooi!! <3
Verder heb ik nul verstand van het mennen, dus het betekent niet veel dat ik het er goed vind uitzien. :+



ik heb er ook totaal geen verstand van, maar ben het wel met je eens dat ik het er ook goed vind uit zien :)

janouk
Blogger
Berichten: 17848
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Aladdin maakt kennis met mensport: kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-20 18:54


Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers