de mannen voor de wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

de mannen voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 19:29

De eerste 5 foto's zijn van Toet en de overige van Brave.

Toet is een 6 jarige NMPRS hengst van 104,5cm en half welsh gefokt. Tot afgelopen april heeft hij gewoon een lekker lui leven gehad, waarbij enkel de basiskennis (borstelen, aan touw meestappen en hoefsmid) kende, dus we hebben al reeds grote stappen gemaakt. Eind april hebben we onze HCA besteld, die we vorige maand eindelijk mochten ophalen..dus we hebben al heel wat voorwerk kunnen doen. 22 juli mocht hij dan voor het eerst voor de wagen staan, wat gelijk heel goed ging en inmiddels heeft hij dus al 4 keer voor de wagen gestaan..deels omdat ik enkele beleerpaarden had staan, anderzijds ook omdat hij wat mocht aankomen. We gaan het dus nu verder oppakken en hopen volgend jaar, na de hengstenkeuring, voor het eerst te kunnen starten.

Brave is een 10 jarige NMPRS/BMP hengst van 98cm, 1/4 Welsh B gefokt. Met hem is het vooral rijden voor de fun, want de dromen die we hadden voor de mensport, hebben we wel mogen weggooien na z'n blessure. Ze zeggen altijd een dat een ongeluk in een heel klein hoekje zat en dat was bij hem wel het geval..bij het rollen heeft hij zijn been wellicht verkeerd gelegd, waardoor zijn ligament er nog maar met 2 mm aan hing. Gelijk opgeladen en naar kliniek gegaan, waar hij 2 weken heeft gestaan..daar bleek zijn ligament met nog maar 2mm aan te hangen, als deze af was, dan was het einde verhaal voor hem. Een half jaar enkel boxrust gehad, met uitloop en nadien mogen revalideren..enkel recreatieve ritjes mogen nog, want zijn been ziet er op foto en echo niet al te 'sportwaardig' meer uit. Het verdict van de dierenarts was in het begin zeer moeilijk te accepteren, gezien meneer zelf zo fanatiek word bij alles wat hij mag doen..maar hij is er nog en dat is het belangrijkste!

Onze focus is nu vooral gewoon actief op eigen benen laten lopen, de rest komt vanzelf wel. :)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ][

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En na het werk mochten ze weer op de grote wei.
[ img ]

Het klopt inderdaad dat ik nog heel wat moet sleutelen aan de balans, maar dat is moeilijk als ik niet aan het bankje en rekje kan zitten omdat ik anders mijn voeten niet kan zetten..ben namelijk niet echt de grootste hihi.

De foto's zijn gemaakt door evbeusichem fotografie


senna21
Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:51

Leuk!
Op foto 1, 3 en 4 lijkt Toet wel een mini-draver. :D

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:26

senna21 schreef:
Leuk!
Op foto 1, 3 en 4 lijkt Toet wel een mini-draver. :D

Ik heb aardig wat dravers gezien... En bij foto 1 moest ik even kijken :') 'mini-draver!'

Heb je bij Toet bewust de galop er al in? Ik vind t knap, met maar een paar keer rijden. :)

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: de mannen voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:09

Wat een leuke pony's!

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: de mannen voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:25

Leuke pony's en knap dat Toet het al zo snel zo goed doet. Je voorwerk heeft duidelijk z'n vruchten afgeworpen!

Wat betreft afstelling van je hca: je pony's mogen dichter op het rekje en jouw stoeltje mag verder naar achteren. Op een hca zit je met wat gestrektere benen dan op een stoel ;)
Ik weet niet in welke regio je zit, maar een vriendin van mij kijkt af en toe mee met mensen die de afstelling niet lekker voor elkaar krijgen. Als je niet in Groningen of Zuid-Limburg zit, is ze vast bereid om te komen helpen :)

Oy with the poodles, already

Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 09:54

Deze keer heb ik de galop wel bewust gevraagd, tegenover zijn 1e keer galop vanuit zichzelf kwam. Er valt natuurlijk nog héél veel te sleutelen aan hem, maar dat is niet abnormaal na 4 keren voor de wagen gestaan hebben. Wel vraag ik momenteel niet meer als rechtuit, zodat hij op z'n eigen benen leert lopen en hij kracht ontwikkeld, nadien ga ik pas meer vragen.

Met Brave kan ik bij wijze van spreken lezen en schrijven, ik denk en hij voert uit. Heel handig met m'n beperking (verminderde armfunctie links). :)

Probleem is dat ik nu eigenlijk al moeite heb voor aan mijn voetsteunen te komen, met de stoel achteruit kwam ik er helemaal niet aan hihi. Ik behoud mijn voeten ook deels zo zodat ik steun blijf hebben aan m'n bekken, want met vastgezette wervels heb je al niet veel evenwicht.

Zus
Berichten: 599
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:58

Het ziet er bij alle twee goed uit en wat is Toet mega braaf .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers