[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:33

Goed gedaan met thor de geitenjager.vandaag was hapoytime ook jarig,ik haalde mijn taart op en op de tas stond....happy

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:38

happytime schreef:
Goed gedaan met thor de geitenjager.vandaag was hapoytime ook jarig,ik haalde mijn taart op en op de tas stond....happy


<3

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:59

Vandaag was ook Det haar verjaardag geweest. Dan denk je op zo’n dag toch veel aan haar :o

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:02

Blijft toch een speciale dag <3

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:07

HT _/-\o_ *\o/* gefeliciteerd!!!!

Ja dat blijft voor eeuwig een beurse plek vrees ik Ips... :(:)
10 juni is het 10 jaar geleden dat Rizanta zo plotseling overleed. Terugkijkend kan ik alleen zeggen dat ik natuurlijk na haar ook fijne en bijzondere paarden en pony's heb gehad maar dat gevoel met Rizanta is er nooit meer geweest. Dat was uniek en eenmalig.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:48

12 april geeft voor meer mensen herinneren dus. Mijn vaders verjaardag maar helaas is hij in april 1997 al overleden. Maar wel iets om bij stil te staan elk jaar vind ik.
In denk ook elke 8 maart nog aan Dalerboy. Ondanks dat hij nog wel leeft.
Dus ik snap dat je aan Det denkt hoor.

Eigenlijk helemaal nog niet van plan en ook nog nooit een puppy gehad. Maar over 3 weken krijgen we een Jack Russel pup. Kennissen hebben pups en ja dan ben je zo verkocht hè

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:38

Haha gefeliciteerd Baudyh..kijken was kopen in dit geval...pups..onweerstaanbaar leuk.
Sommige datums vergeet je nooit... :(:)

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:12

Ohhhh wat heerlijk een pupsel.

Ik kan ze eigenlijk ook nooit echt weerstaan, als ik ga kijken (en dat is dan echt alleen als er echt plek is voor een hond) ben ik direct verkocht.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:15

Ach, ik hoorde dat een kennis een nestje kittens ging krijgen en heb er alvast 1 gereserveerd.

Wij hebben Questa weer definitief terug. In goed overleg, reden heel begrijpelijk, maar ik zat er niet op te wachten. Tot nu toe is er wel meer rust in huis dan de laatste keer dat ze kwam logeren.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:14

Hier nog eentje die speciale data in ere houdt. Avaluna, mijn zwager, mijn neefje en een vriendin die op 11/11 euthanasie verleend kreeg. Ook zo'n datum.
Sommige data raak ik nu eindelijk kwijt. Soms neem ik het mezelf kwalijk, maar ik houd mezelf voor dat het dan ook verwerkt is en dat het goed is.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:02

Het ergste is ik heb de pup nog helemaal niet gezien.
Afbeelding
Maar dit lijkt prima toch.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:09

<3
De fokker van mijn jane heeft ook een labrador die gedekt werd,als er een zwart meisje uit zou komen dan was die voor ons,en anders is het onze tijd voor een pup nog niet....6 teefjes bruin geboren....volgend jaar nieuwe kans _/-\o_

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:37

Bruin is ook heel lief, aldus Mad Max :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 06:33

baudyh schreef:
Het ergste is ik heb de pup nog helemaal niet gezien.
[ [url=m/rk2cQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar dit lijkt prima toch.


Heel prima!!! <3 <3 <3

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:29

Belker...knappe Questa weer terug bij jullie... wat fijn ze bij jullie blijven...ik mis wel mijn vroegere mh Rex... een tophond was dat, ooit..na de hussen komt er weer een bij ons wonen...heerlijke honden vind ik het.
Hopelijk gaat het goed tussen Jones en Questa
Baudyh, wat een snoepie...
Ht oh..verkeerde kleur. .maar ja... een goed paard (hond) dan maakt de kleur niet uit.. :+
Vhu..idd als je de data niet meer zo vasthoudt of onthoudt dat voelt voor mij ook als acceptatie.... verwerking ofzo..

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:24

Wiske onze mechelaar x border is zo'n geweldige hond, echt mijn lieve hondenvriendinnetje. Gretha is een beetje type lompe buffel en veel te veel lawaai en ik vind haar dom (Wiske is ontzettend slim, dat maakt het verschil denk ik ook erg duidelijk...) maar goed, ze is er , het gaat redelijk allemaal (is tijd geweest dat ik haar echt niet aankon) en ik laat het maar zo... ook lieve pupsels kunnen anders uitpakken... en voor mij is ze feitelijk te groot en te sterk (in alle opzichten).... maar goed bij mijn ex kwijnde ze helemaal weg en hij wilde haar naar het asiel brengen dat vond ik helemaal geen optie. We hebben vroeger thuis ook Duitse Herders en bouviers gehad maar dat heb ik nooit ervaren als van die domme lompe honden :o ^)

Maar Baudyh dat is toch werkelijk onweerstaanbaar <3 :*

HT wat ontzettend goed dat je dat kunt weerstaan :))

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:34

Haha. hU, hier is Q. De lomperd, super slim, maar zo lomp en onbehouwen......

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:20

Ik heb bijna altijd honden uit het asiel gehaald. Voordeel is dat je dan al weet hoe en wat. Ik heb 2 Akita's en 2 Leonbergers vanaf pup gehad. En die laatste keer is echt zo tegengevallen. We hebben gekozen voor de Leonberger omdat het makkelijke, ongecompliceerde honden zijn, die met alle mensen en dieren kunnen. En hoe lief Themba ook voor ons is en hoe goed hij ook samen gaat met Lika, als Leonberger is hij echt compleet mislukt. En dan is het ineens wel een heel grote en sterke hond, die flink voor problemen kan zorgen. Onbezorgd een stuk wandelen met hem zit er niet bij, je moet altijd je kop erbij houden, vooruitdenken.

Deze fokker zullen we dus ook nooit meer een hond bij halen (helaas is de fokker van Mowgli gestopt en werden we naar deze doorverwezen). We hebben al het mogelijke gedaan om er een goede hond van te maken, maar soms ..... lukt het gewoon niet helemaal. En ja, dan duurt het nog heel veel jaren dat je hiermee moet om blijven gaan. Ik overweeg ook ernstig om na deze set honden weer voor asielhonden te gaan.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:13

Herkenbaar Tine. Jones, de oude is echt een super hond. Questa, de jonge, haar oma is volle zus Jones, is echt veel complexer........ op dit moment gaat het super. Q is een stuk rustiger en J een stukje ouder en laat het maar. Fijn.

marga1
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:04

Zo alleen meegelezen, maar ga niet op alles reageren.
Kinderen en billen afvegen brrrr. moeten ze zelf kunnen.

Speciale datums heeft iedereen wel van mens en dier. Maand april staat hier bol van de verjaardagen noem het de taart maand.

Baudyh krijgt jackfrutsel pups zo leuk.

HT kan boek sluiten zo fijn. Maar knap pups weerstaan.

Hier kwam eerste teckel als overnemer van schoonmoeder klikte niet met de al aanwezige worst.
Tweede kwam omdat wij hadden gezegd dat als dat teckeltje een nest kreeg wij er wel een teef van wilde, jaar later werden we gebeld er was een nest onderweg. Nr.1 was toen 10 jr.
Huidige teckel gezocht nadat nr 2 overleden was. Natuurlijk aan de andere kant van het land net als nr 2.
Katten ja kan slecht naar jonge katten kijken sneuvel heel snel. Dus bezoek nestjes pas als alles al verzegd is :D En heb nu 1 rode terrorist meneer heeft PERSONEEL wil met de koffie op SCHOOT en zal op schoot hoezo krant of laptop.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:30

Katten zijn eigenlijk vreselijk :') sinds mijn scheiding heb ik ze niet meer. Heb ze wel enorm gemist. Vooral 'mijn' kan Patsy. Was zo'n leuk ding. Is naar mijn beste vriendin gegaan. Daar doet ze het heel goed gelukkig. Buzz, onze rode kater, is nog bij mijn ex. Maar dat is een totaal andere kat, echt zo'n einzelganger. Ben nu wel blij dat ik geen katten meer heb hoor, 2 honden is haartechnisch gezien ook wel meer dan genoeg :=

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:24

Vandaag mijn aanmoedigingsprijs van de TWE wedstrijd in september 2020 verzilverd. Wat zijn Thor en ik samen gegroeid. Hij deed het echt super goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:13

Ik dacht laatst nog waar zou aletta gebleven zijn. Maar jij hebt haar gevonden zie ik Tine.

Ze was vroeger klant van ons , toen ze nog met haar man was. Maar die zijn uit elkaar en bedrijf failliet en ze verdween uit beeld.
Hij is verder in de paarden gegaan in Emmen maar zij was uit beeld.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:55

Ik is blij. Eindelijk mijn data bekend wanneer ik het Corona vaccin mag halen.
Ik had een oproep gekregen ( voor mijn werk als mantelzorger) maar kon steeds geen afspraak maken ivm de astra zenica niet meer onder de 60 jaar. Nu word het Pfizer. Mag eind april en begin juni.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:10

Veel herinneringen aan 12 april hierboven. Alex is de 27ste aan de beurt, samen met de koning :D
Al dacht de fokker daar niet over na trouwens, het was dat ik dat opmerkte toen Willem-Alexander koning werd.

@Baudyh, ook eindelijk aan de beurt. Hier heb ik de eerste al gehad (Wel AZ), krijg de 2de als het goed is de 27ste van mei.

@VHU, hier kan ik altijd goed met katten, behalve met die bitch die nu bij ons woont. _O-

@Tine leuk!

@HT, fijn dat je er nu klaar mee bent. :knuffel:


Hier heb ik beide pony's weer even enkelspan gepakt en wat gewandeld in tweespan. Ik moet nog even contact opnemen met degene die ze wel even naast hun brave merrie wil zetten voor de kar. Vooral Jorie heeft dat nodig.