[HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:54


mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl


Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:15


Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Dennis
Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:45

Wat verschrikkelijk ver weg :') .
220 kilometer enkele reis.

Wel heel leuk idee!

Eerst zaterdag naar Echten!
Leuk, maar ook wel weer spannend, lekker buiten mijn comfort zone.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:49

Nou someren is niet zo ver en als er ook klasse 0/1 word uitgeschreven dan denk ik wel mee te willen doen

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:54

keona schreef:
Nou someren is niet zo ver en als er ook klasse 0/1 word uitgeschreven dan denk ik wel mee te willen doen


0/1 worden zeker uitgeschreven... klasse 2 is nog even een vraagteken.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:37

Psydoxy schreef:
keona schreef:
Nou someren is niet zo ver en als er ook klasse 0/1 word uitgeschreven dan denk ik wel mee te willen doen


0/1 worden zeker uitgeschreven... klasse 2 is nog even een vraagteken.

Ok kun je al ergens inschrijven?

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:45

Nope, we wachten nog op de vergunning.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Jenkins
Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:27

Wij zijn heerlijk een weekendje naar Drenthe geweest en het was erg leuk om mee te doen met de mendurance in Echten :D

Wel wat klagende mensen onderweg omdat de route gedeeltelijk door hondenlosloopgebied ging. En twee keer werden we met een noodgang ingehaald, dat vond mijn pony geen succes _O-

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart
JenkinsStyle Photography & Design

QuintaenJojo
Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:43

Jenkins schreef:
Wij zijn heerlijk een weekendje naar Drenthe geweest en het was erg leuk om mee te doen met de mendurance in Echten :D

Wel wat klagende mensen onderweg omdat de route gedeeltelijk door hondenlosloopgebied ging. En twee keer werden we met een noodgang ingehaald, dat vond mijn pony geen succes _O-


Ja het hondenlosloopgebied was niet te omzeilen helaas, dus inderdaad stukje gekruist.
Maar alsnog gefeliciteerd met je eerste plaats, top gereden :)

Luister naar de ogen van je paard

Dennis
Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:52

Ik heb genoten!

Helemaal geen last gehad van het honden losloop gebied, wel wat honden gezien, maar geen last er van.
Ik werd ook stevig ingehaald en Deedee gaat daar ook een tikje van stuiteren. Aanstelleritus, in een rijbak kunnen ze met een 4span ruiters in onze nek hijgen en gaat ze geen pas harder en zo in eens wel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis
Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:53


Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:57

Wij hebben ook genoten!
Prachtige omgeving. Ik vond het bos echt een sprookjes bos. Met al dat mos enzo... echt prachtig.

Ach ja klagende mensen zijn er altijd hè... Mag de pret niet drukken!

Voor de eerste keer hebben we het super gedaan! Pony vond het ook leuk. Paar trainingspunten maar dat hou je altijd wel... Eerst nog een andere borstonderlegger bestellen . Heb met manmat onderlegger gereden en voor het eerst had ze boven de borst verdikking. Net als singeldrukplek zeg maar.
Gelukkig trok die weg. Toen we thuis waren was er niets meer te zien en te voelen.

Trots op kleine Blissje :-)

Tot 5 december!

Licor
Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:39

Ik heb een vraagje en ik denk dat jullie me hier vast kunnen helpen :D

Ik zit er aan te denken om met mijn paard een mendurance te gaan rijden.. Ik ben echter niet van plan om fanatiek wedstrijden te gaan rijden omdat ik in principe geen vervoer heb dus het een hoop geregel is..

Someren/Asten is voor mij dichtbij en dan zou ik vervoer kunnen regelen.. dan zou t namelijk mogelijk zijn om eerst koets en daarna paard te brengen bijvoorbeeld.. dat is toch lastiger met een enkele reis van ruim een uur ofzo haha

Stel dat ik 5 december mee zou willen doen.. welke stappen moet ik nu dan zetten? Qua training is mn paard wel oké.. maar waar moet ik me aanmelden en hoeveel zou dat gaan kosten? Een startkaart van 100 euro voor 1 wedstrijd vind ik bijvoorbeeld wel wat veel..

Kunnen jullie mij daar meer over vertellen?


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:15

Licor schreef:
Ik heb een vraagje en ik denk dat jullie me hier vast kunnen helpen :D

Ik zit er aan te denken om met mijn paard een mendurance te gaan rijden.. Ik ben echter niet van plan om fanatiek wedstrijden te gaan rijden omdat ik in principe geen vervoer heb dus het een hoop geregel is..

Someren/Asten is voor mij dichtbij en dan zou ik vervoer kunnen regelen.. dan zou t namelijk mogelijk zijn om eerst koets en daarna paard te brengen bijvoorbeeld.. dat is toch lastiger met een enkele reis van ruim een uur ofzo haha

Stel dat ik 5 december mee zou willen doen.. welke stappen moet ik nu dan zetten? Qua training is mn paard wel oké.. maar waar moet ik me aanmelden en hoeveel zou dat gaan kosten? Een startkaart van 100 euro voor 1 wedstrijd vind ik bijvoorbeeld wel wat veel..

Kunnen jullie mij daar meer over vertellen?

Klasse 0 hoef je geen startkaart, enkel lid knhs. Training ja is persoonlijk, ik zelf hoef die van mij niet heel veel te trainen voor klasse 1/0. Maak regelmatig wat ritjes in de week en dan zou een gezond paard er makkelijk 1 kunnen lopen

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Licor
Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:37

Owja training zit wel goed inderdaad.. Ik was vooral benieuwd naar de regels qua startkaart, vereniging enz..

Klasse 0 is prima.. zeker om te beginnen.. dan dus lid van de knhs.. moet ik ook lid zijn van de mendurance vereniging?


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Dennis
Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:58

Nee, alleen KNHS is voldoende.
Voor klasse 1 is het KNHS of mendurance vereniging.

Kan je je winstpunten ook nog terug vinden ergens? Dressuur en vaardigheid punten zijn goed terug te vinden in mijnKNHS, maar die van de mendurance staan daar niet bij.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 04:35

Dennis schreef:
Nee, alleen KNHS is voldoende.
Voor klasse 1 is het KNHS of mendurance vereniging.

Kan je je winstpunten ook nog terug vinden ergens? Dressuur en vaardigheid punten zijn goed terug te vinden in mijnKNHS, maar die van de mendurance staan daar niet bij.


Ze staan inderdaad niet bij je resultaten vermeld. Ik heb in het verleden per mail een overzicht aangevraagd en toen wel gekregen. Weet niet of dat nog steeds zo werkt. Ik heb er toen eerst voor gebeld met de KNHS hoe ik dit kon regelen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 06:49

Och mendurance telt niet echt voor de knhs en vullen ze helaas niks in. Maar ook wij betalen net als de dressuur en springen etc

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Dennis
Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:30

De data voor 2021 zijn grotendeels bekend!
2 mei Barchem
30 mei Hoog Soeren (nieuw)
20 juni Drunen (nieuw)
4 juli Etten Leur
laatste weekend aug Someren marathon voor klasse 2
? september Echten Datum word in maart bekend

Ik ben benieuwd of je met een sulky met dravers(klik) tuig mag rijden. Het reglement zegt dat een wagen geremd moet zijn of met broek rijden en dit:
De keuze van rijtuig en harnachement is vrij, mits deze voldoende veilig zijn en qua formaat in goede
verhouding staan tot het paard, dit ter beoordeling van de jury.

Kliktuig heeft geen broek nodig omdat je op je schoft rem, maar een broek er wel op gooien is het probleem niet. Maar ik rij Benno niet met een gewoon borsttuig en strengen. Dus het is wel veilig en goed passend, alleen niet heel gebruikelijk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jolliej
Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:13

Ooowh leuk!! Hopelijk kunnen ze dit jaar doorgaan. Ben ook lid geworden een aantal maandjes terug, graag een paar wedstrijdjes mee lopen :)

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

har166
Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:07

Goedenavond allemaal :) ik ben nieuw in dit topic en wou graag een vraag stellen. Ik las enkele berichten hierboven dat je voor klasse 1 alleen lid hoeft te zijn van de knhs of mendurance, maar toen ik gisteravond de website van de knhs bekeek( die ik mega onduidelijk vind btw ) zag ik dat je voor een startkaart ook lid moet zijn van een menvereniging. Zijn die regels veranderd of heb ik het nou verkeerd begrepen?

Ik wil eerst met de impuls starten en als dat goed bevalt wellicht het seizoen erop een startkaart aanvragen. Nu zag ik dat je ook startkaarten voor 1 dag, week of maand kunt aanvragen dus dat is altijd nog een optie. Maar nu twijfel ik dus over het lidmaatschap. Ik ben al lid van de knhs maar niet van een vereniging.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:20

har166 schreef:
Goedenavond allemaal :) ik ben nieuw in dit topic en wou graag een vraag stellen. Ik las enkele berichten hierboven dat je voor klasse 1 alleen lid hoeft te zijn van de knhs of mendurance, maar toen ik gisteravond de website van de knhs bekeek( die ik mega onduidelijk vind btw ) zag ik dat je voor een startkaart ook lid moet zijn van een menvereniging. Zijn die regels veranderd of heb ik het nou verkeerd begrepen?

Ik wil eerst met de impuls starten en als dat goed bevalt wellicht het seizoen erop een startkaart aanvragen. Nu zag ik dat je ook startkaarten voor 1 dag, week of maand kunt aanvragen dus dat is altijd nog een optie. Maar nu twijfel ik dus over het lidmaatschap. Ik ben al lid van de knhs maar niet van een vereniging.

Als je klasse 0 start is je lidmaatschap genoeg.
Wil je klasse 1/2/3 starten gaan, dan lid van de mendurance vereniging of van een menvereniging inderdaad

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

har166
Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:25

Top, bedankt voor de opheldering!

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

QuintaenJojo
Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:02

Zaterdag 31 juli, mendurance Waalwijk (was Drunen, locatie is een dorp verhuist), route door de mooie en afwisselende Loonse en Drunense bossen, inschrijven is al mogelijk. De eerste inschrijving is binnen, hoop dat er velen volgen. Locatie is vereniging 'de Paardenvriend', mooie locatie voor paard en menner. Ook overnachten is mogelijk, mits aangegeven bij inschrijving.

Luister naar de ogen van je paard

har166
Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:05

Is er al een datum voor Echten trouwens?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers