Mijn droom kwam uit, 1e wedstrijd met mijn vierspan stippels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Mijn droom kwam uit, 1e wedstrijd met mijn vierspan stippels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 10:15

Na jaren dromen heb ik eindelijk mijn vierspan compleet.

In oktober kwam Chico bij ons wonen, mijn 4e stippel zodat ik mijn vierspan compleet kon maken.
Toen Chico eenmaal hier was bleek hij helemaal niet zon lieve leuke gezellige pony, hij bleek erg gemeen en was er niet vies van om met zijn oren in zijn nek en zijn tanden ontbloot op je af te stormen, een trap na kon je ook nog krijg. Een hoop blauwe plekken later begon hij het een beetje op te geven en ging ons toch wat mee accepteren. Hij zal nu absoluut niet meer met zijn oren in zijn nek op je af komen maar je moet hem nog altijd wel in de gaten houden, een keer van zich af happen of met zijn achterbenen duidelijk maken dat hij iets niet leuk vindt doet hij nog steeds, hij is ook pas 4 dus kan nog een hoop leren.

De twijfels kwamen wel een beetje, wil ik wel een pony met losse achterbenen voor de wagen..? Maar ik wou hem toch een kans geven en ben begonnen met het beleren, begin maart mocht hij dan ook voor het eerst voor de wagen en wat was hij braaf!
Voor de wagen is hij super betrouwbaar, kijkt nergens van op en kan lekker zijn energie kwijt wat hem in de hand ook weer wat braver maakt.

Begin april mocht hij samen met de andere 3 heren voor het eerst in het 4 span, dat ging zo goed dat ik ons al snel voor een wedstrijdje op heb gegeven.

Vorig weekend was onze eerste marathon in het 4 span, voor Chico zijn aller eerste marathon, de andere 3 heren kende het natuurlijk al wel.

Ik zal ze even kort voorstellen met deze mooie foto, gemaakt door Marlies Trap.
Van links naar rechts, Chico, Carlos, Zipper en Benji.
Alle 4 zijn nog hengst en alle 4 heb ik ze zelf beleerd.
[ img ]

We begonnen de wedstrijd uiteraard met een dressuurproef, dat ging boven verwachting goed! We hadden maar 55 strafpunten wat ongeveer 66% is.

[ img ]


[ img ]

[ img ]


Daarna mochten we vaardigheid rijden, gelukkig stond er een vrij ruim parcours waar ik dat mooi voor het eerst kon oefenen.
We hebben het hele parcours in draf en galop af kunnen leggen, geen ballen, wel wat strafpunten voor tijd.


[ img ]

[ img ]

De dag erna natuurlijk door naar de marathon!
Daar over ook super tevreden!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️



Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: Mijn droom kwam uit, 1e wedstrijd met mijn vierspan stippels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 10:30

Wauw wat veel reacties al! Wat leuk dankjewel!

Benji is 92 cm, Carlos en Zipper zijn 93 en Chico is een reus met zijn 1.02

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 12:06

bakkabouter schreef:
Als je je span doorheen de tijd zelf bij elkaar puzzelt, hoe bepaal je dan welke pony je waar zet? Bij voor/achter kan ik me nog wat criteria voorstellen, maar links/rechts? Lopen ze ook echt altijd op deze posities?

Wat een vreselijk leuke stippenbende trouwens <3

Goede vraag!

Voor de oplettende kijker, in de dressuur en vaardigheid loopt Carlos voorop, in de marathon zipper. Maar ik snap dat dat verschil niet te zien is haha.

Voor wil je in elk geval een span dat voorwaarts is, niet kijkerig is en waar je op kunt vertrouwen.
De voorponys trekken in prenciepe niet, de achterponys wel.
Chico blijft ivm zijn maat dus sowieso achter lopen.
Ik ben nog wat aan het puzzelen welke pony nou het beste geschikt is voor naast Benji.
Benji is echt een heethoofd maar heel dapper, hij zorgt er wel voor dat het hele span voorwaarts blijft.

Links en rechts bepalen is gewoon een kwestie van proberen, de ene loopt links beter dan rechts en andersom, het is wel belangrijk om dat in je training te wisselen anders worden ze scheef.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: Mijn droom kwam uit, 1e wedstrijd met mijn vierspan stippels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 12:20

Klopt! Ik heb wat dat betreft ook 4 pony's met totaal verschillende karakters. En nog eens 2 grooms achterop met een 4 span.
Ook niet al mijn grooms zijn even veel fan van alle pony's hoor hahah :')

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 22:08

Ik had echt niet zoveel reacties verwacht :wow: wat leuk allemaal!

Ciska, het is echt leuk, je hebt er alleen toch wel echt 4 voor nodig _O-

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 08:48

Wijs lander, ja ze staan gewoon gezellig samen! Chico staat voor nu nog apart als ik niet thuis ben want hij doet naar de andere ook nog niet altijd even vriendelijk maar als ik er bij ben mag hij vaak bij de andere 3 heren in, die leven al jaren in goede vrede samen.

Annoniemand, ik rij inderdaad gewoon met rij hoofdstellen.
Ik heb benji en zipper wel beleerd met oogkleppen maar ik merkte, vooral in binnenbakken, dat ze niet echt durfte te lopen dus heb toen de oogkleppen er af gehaald, wereld van verschil. Snap ik ook wel, als je zo klein bent en niet opzij kunt kijken en voor je zie je alleen maar bakrand..
Carlos en Chico heb ik dus gewoon zonder oogkleppen beleerd.
De achter ponys hebben wel een blinker aan hun hoofdstel om te voorkomen dat de voorleidsel in hun ogen komen.
In het 2 of meerspan heet een broek een omloop en heeft weinig functie dus geen reden om wel te gebruiken.
Ik heb een rem op m'n wagen en ze hebben springriemen.

Assie, chico durft het water nog niet in dus ik heb een alternatieve route gekozen haha, ben alleen bij de b door het water gegaan en daar ging hij braaf het water in dus de rest ben ik om gereden. Het smaakt zeker naar meer!

Cactusknuf, Zip heeft veel fans, hij ziet er inderdaad erg aansprekend uit haha.

MissYvette, gelukkig valt het gepuzzel hier mee, ik heb gelukkig wel allemaal karakters die elkaar mooi aanvullen! Verder passen ze kwa tempo enz. Ook goed bij elkaar

Bedankt weer allemaal! *D

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 12:23

Wijslander schreef:
Wat mooi dat ze ook samen leven, een echt (vier)span dus!

Ja dat is ook erg belangrijk vind ik, het zijn kudde dieren en die horen gewoon samen te leven. Als dat niet gaat als hengst dan moeten ze geruind worden.
Maar voorlopig is dat niet nodig
[ img ]
Hier nog wel met een draadje ertussen

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️

Sascho
Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 18:38

Benoite schreef:
Had je niet zoveel reacties verwacht?! >;)

Hallo weet je hoe cool wij dit vinden? En lief en schattig en knap en bijzonder en geweldig etc etc,

Hahah ik zie het! Vind het zelf natuurlijk ook een erg leuk span maar dat zal iedereen vinden van zijn eigen dieren

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 10 bezoekers

cron