[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:58

Zal eens kijken of er in Assen een ruiter sport zaak is... Die dat misschien per stuk verkoopt.
Agradi heeft geloof ik ook per 4 stuks...
En anders is er nog een sledebouwer in NL... Die heeft ze vast ook.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:31

Rustig hier.

Wij zijn vanmorgen op pad geweest voor springwedstrijd en dat ging weer heel aardig. Weer 5 winstpunten erbij en met Rocky ook nog een 1e prijs.

Morgen crossles met beide ponys

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:45

Na een heel korte nacht (Songfestival gekeken) ging de wekker alweer om 7 uur. Want zoonlief had dus crossles. Wat geweldig om te zien dat hij met beide ponys enorm is gegroeid. Ze gingen beide zo ontzettend fijn. Dus langzaam aan maar eens kijken of een sgw past in onze volle agenda. <3 <3 <3

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:35

Tine gefeliciteerd met Patrick zijn goede resultaten.
Loop je jezelf niet voorbij hoe leuk het ook allemaal is.

Vandaag hier een dressuurwedstrijdje gehad en 2 dikke winstpunten gehaald. Jurysport is toch appart, voor mijn gevoel ging de 2e proef eeen stuk minder maar ik had er 1 punt meer voor dan de 1e proef waar Eef voor mijn idee veel lekkerde liep.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:23

Ik heb gisteren en vandaag een paar uur heerlijk geslapen in de middag, dus voel me best goed. Net even in de bak gemend met Rembrand en nu maar eens met de moestuin aan de slag. die ligt er nogal verwaarloosd bij ;-).

Marga, is inderdaad heel raar als het niet met je gevoel klopt. Gewoon lekker van genieten, gebeurt vaak genoeg ook andersom.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:44

Marga, lekker winstpunten !
Tine gemend en op pad geweest, goed bezig. Cross is altijd idd mooi ! En leuk om te doen vond ik vroeger.
Verder rustig hier.

Ik heb nu sinds 4 dagen cbd capsules.... Bizar veel pijn vanuit m'n zenuwen is bijna weg, en ik heb al 3 nachten veel beter geslapen..weet niet wat me overkomt... "Gewoon vreemd"... Hoop dat dit blijft helpen....

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:47

*\o/* wat fijn, biancacoo

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:41

Wat super Bianca!!

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:39

Super Biancacoo :Z
Maar wat voor capsules zijn dat (cbd zegt mij niets) is het voor neuropathie ?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:10

Cbd is van medihemp het zijn capsules met biologische hennepzaad olie erin....
Na jaren artsen en medicatie wat niets opgelost of verbeterd heeft .... Nu zelf alle pijnmedicatie aan de kant geschoven en dit proberen.... heb er lang over nagedacht. ..... Wel of niet ..
Vind het heel dubbel, of het verstandig is...maar de reguliere medicatie maakt m'n lijf ook kapot... Dus..test het toch maar uit..
Misschien iemand hier die het ook gebruikt??

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:36

Ik gebruik het niet maar vriendin van me wel die heeft er veel baat bij. Wat ontzettend fijn dat het je helpt :j

@Marga ach tja het kan ook andersom zijn, ik snapte er soms helemaal niets van van die jury's :o?
@tine gaaf hoor dat jullie zoon het zo goed doet en dat Rocky zo'n geweldige pony blijkt te zijn, dat is toch heel goed uitgepakt :):)

Rest ben ik ff kwijt Y;(

Wel nog erg leuk nieuws, mijn vorige paard Cathey heeft een werkelijk prachtig zwart hengstveulentje gekregen. Ze doen het fantastisch <3

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:11

Vhu wat gaaf,foto...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:15

VHU wat een mooi nieuws. Fijn dat het zo goed met haar gaat.
Bianca, ik ken het niet maar zal er eens naar kijken. Klinkt goed als je daardoor alle rotzooi aan de kant kunt zetten.
Hoe gaat het verder met iedereen en de paarden/ponys? Ips, HT, Janouk?
Het is zo rustig hier, mis een heleboel verhalen/updates.

Vanmorgen weer lekker ritje in het bos gemaakt met Rembrand en vanavond met zoonlief naar de 2e les op mechanisch paard. Erg leerzaam. Proberen of we het morgen in de praktijk kunnen brengen.

Welterusten allemaal

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:09

Vhu wat geweldig leuk Cathey en een veulen !! welke hengst is de vader ? Cathey is zo'n mooie merrie.
Tine, ja.... ik heb nu vanaf woensdag geen ontstekingsremmers of pijnstilling op.... wel de cbd.. tot nu toe..gaat het goed, fingers crossed.. beetje eng vind ik het wel.. maar goed..kan altijd meteen terug overstappen als het moet,..maar ik heb wéér goed geslapen.. :)ddd bijzonder prettig een iets uitgerust lijf..
Succes bij mechanische rijles..hahaha..
Was je met de cross hier bij Hooghalen ? was vlakbij ons,..maar ik moest werken dus kon helaas niet komen kijken.
HT, hoe gaan je knappe veulens en kersverse mama's ?
Janouk, hoe gaat het met Anton, Janouk en Alladin ?
Baudyh, hoe gaat het bij jou en met de veulens en merrie's.
Marga had mooi winstpunten, blijft bijzonder jurysport, maar soms ook juist heel motiverend, om iemand met een frisse blik naar je aanspanning te laten kijken en zien hoe zij het zien als totaalplaatje, leuk als het dan positief is.
Ips, hoe gaat het met je knappe Joze en maffe banjer.
Belker, hoe is het ? nog rondje met Svarri kunnen doen ?
Gem, hoe gaat de hardlooptraining en hoe is het met Inova ?

Mocht ik je vergeten hebben sorry.... we hadden nog een aantal nieuwe bokkers hier :)* ... frummel en ?? ben jullie namen ff kwijt ..hoe gaat het ??

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:22

Ik had zelfs spierpijn met die mechanische rijles die ik ooit heb gevolgd erg he :P
De huidige eigenaresse wil liever niet dat ik dingen op social media zet dus dat doe ik ook niet maar ik vond dit bericht zo leuk dat ik er even een regel aan heb gegeven. Meer doe ik zo niet.
Maar het gaat super met ze en daar ben ik heel blij om.

CBD schijnt echt heel goed te werken bij bepaalde zaken en heel veel patienten met chronische pijn en ontstekingsklachten hebben er veel baat bij ik geloof er wel in Biancacoo :j

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:35

Snap ik vhu, maar fijn dat cathey en veulen gezond zijn !

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:21

Fijn dat het jou zo goed helpt Biancacoo.

Tine mechanisch paard ik denk dat ik enorme spierpijn zou krijgen (iets met door de mand vallen) vermoed dat ik aardig scheef ben/zit.

VHU leuk dat het met Cathey en veulen goed gaat.

HT veulenspam :)) vind die kleintjes zo leuk.

Janouk heb je het druk met tiroler duo en Alladin?

Frummels hoe gaat het met Pepper zijn vorderingen als menpony?

Gister heeft ml met onze Pep voor de sulky met mij op maflinger heerlijk meegereden mannetje leek weer in topform.
Vandaag met Eef een heerlijk rondje door het bos gemend. En daarna de halve strozolder(tje) en het kleine hooivak schoongeveegd en een deel van het resterende hooi overgezet vanuit de grote opslag, was een goede temperatuur voor 15 graden maar wel weer een stoffige boel. Was lekker douchen daarna met teckel ,die had een erg landelijk luchtje aan haar hangen (drijfmest parfum) :roll:

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:30

Bedankt voor de samenvatting Biancacoo.
Pas wel goed op met CBD. Bij mij ging mijn hartslag op hol. Ik ben er mee gestopt.

Hier alles zijn gangetje. Lekker aan het boshobbelen. Komende maand is de wedstrijd bij Riant weer en gaan we kijken. Lijf gaat met diepe dalen waar het wel weer uitkomt, maar dat geeft onrust. Allemaal kleine dingen, maar geeft wel angst. Over 1,5 maand weer controle en dan hoor ik het wel.
Deze week vertrekken we naar Schotland. Dat is even genieten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:33

Belker, klinkt allemaal niet zo fijn, behalve natuurlijk het mooie vooruitzicht om naar Schotland te gaan. Sterkte

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:19

Belker, tjee..dat is een nare bijwerking... Snap dat je ermee gestopt bent.... ik houd het zeker in de gaten.
Geniet lekker in Schotland, lijkt me heel gaaf om daarheen te gaan, veel plezier en met je lijf...Sterkte met alles.
Marga...ohhhh stink teckel.... _O-

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 14:14

Net even onze smurf geschoren. Hij had allemaal rare sprietharen en op zijn neus een soort snor. Hij mag zaterdag meedoen in bixierubriek, dus moet er wel netjes uit zien.

Voor een 25-jarige PPID-er ziet hij er nog best uit vind ik. Mede dankzij het voeradvies van Baudy.
Afbeelding

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:41

Belker lekker er even tussenuit ,Schotland is zo mooi geniet er van.

Tine Amerigo ziet er goed uit knappe senior.

Hier gister Pep gedeeltelijk geschoren, harig shettenhoofd, hals en even harige buik. Vooral hoofd en die buik daar zat nog steeds van dat lange haar. Ik denk dat hij het nog fijn vond ook, en mannetje ziet er nu nog slanker uit.
Vandaag mocht teckel weer onder de douche ze stonk weer naar de drijfmest.
En vandaag de gasten meegenomen op de koets voor een rondje, die hebben genoten.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:54

Afbeelding
Hier gaat t goed. Ik ben verliefd op dit paard!

HT wat is het plan met de veulentjes?
Tine, amerigo ziet er prima uit voor zijn leeftijd <3
Marga maakt klanten blij op de koets heerlijk!
Belker wat vervelend dat jouw lijf je zo tegenwerkt.
Vhu wat fijn dat Cathey een doel heeft zo en ze het zo goed doet.
Biancaooo doen de capsules zijn werk nog? Ik hoop het echt voor je!

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:05

Stuiter stuiter enthousiast, geboekt voor ons avontuur in oktober,
Te paard door Andalusië Spanje van middeleeuws kasteel naar kasteel. Overnachten in de kastelen en rijden door natuurgebieden in zuid Spanje.
dat wordt conditie trainen de komende maanden.

Penny brigade haha onze eigen paarden blijven thuis hoor, dat doe ik Janouk niet aan.

Aladdin is gisteren bij ons voor het eerst onder het zadel geweest. We hadden geen passend zadel. Gelukkig had Ipsilonka een passend zadel te leen. Hij was al L2 dressuur, maar hij was sinds oktober niet meer onder zadel geweest. Zondag gaan we kijken wat gij in dressuurring gaat doen. Kilometers maken in ring. Hij is nog heel instabiel voor de wagen en zeker nog niet klaar voor dressuur haha dus eens kijken hoe het gaat.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:08

Knappe Amerigo <3

Belker, ik hoop zo dat je lijf weer lekker mee gaat werken. <3 veel plezier in Schotland.

Marga, :D stinkende teckel gatver