Foto's vervangen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:50

Ik heb het nu over onderwerp 'Flemen'

Erg vervelend als je zelf al een duidelijke foto bij een artikel hebt, en deze vervangen wordt door een andere foto.

Zelf ben ik ook hobbyfotografe en wil ik ook wel gratis reclame voor mijn foto's op deze manier, maar zomaar alle foto's vervangen door foto's die ik zelf gemaakt hebt, hoewel het niets toevoegt en niet perse duidelijker is, begin ik niet aan. Waarom wordt dit wel gedaan?


Shadow0
Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:40

Ik snap wat je bedoelt. Van de ene kant vind ik de huidige foto wel een iets duidelijker beeld geven, van de andere kant is het niet zo'n enorm verschil dat het nodig was om de andere foto te vervangen. Enig overleg over zulke dingen lijkt me wel handig. :)

Muzefee
Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:38

Ik heb de huidige foto naar Ellende gestuurd. Maar wist niet dat deze als vervangend voor die foto van jou zou komen. Bovendien wist ik ook niet eens dat het een foto van jou was. Maar er kunnen toch ook altijd meerdere foto's bij een artikel geplaatst worden ?

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

Shadow0
Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:43

Muzefee, is ook niet jouw schuld hoor, en er kunnen zeker wel meerdere foto's geplaatst worden (hoewel het bij zo'n kort artikel misschien wat overkill is)... het is alleen handig om een beetje in de gaten te houden dat je niet elkaars werk ongedaan maakt. Meer als algemeen puntje.

Sjoert
Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:51

Lijkt me toch dat wanneer er al een foto staat die een goed beeld geeft, deze niet vervangen hoeft te worden.

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link

Eline
Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:00

Ik heb de foto vooral vervangen omdat de vorige heel klein was. Ik wil hem op zich ook wel weer terugzetten (zo gebeurd). Maar das iig waarom Y;(

En ik ben wel bang dat het vaker gaat gebeuren dat teksten worden aangepast of foto's worden vervangen: dat is inherent aan de opzet van de wiki: mensen voegen hun kennis toe, en als dat betekent dat een artikel soms 'onherkenbaar' wordt gemaakt door tekstuele aanpassingen: dat kan.

Voorbeeldje: er staat nu een foto van de middendraf bij dit artikel: http://www.bokt.nl/wiki/Draf
duidelijke foto, absoluut! Maar het verschil tussen de vier soorten draf is denk ik het duidelijkst aan te geven bij een serie van alle vier de gangen van dezelfde combinatie. Stel dat een fotograaf ooit zo'n serie maakt en wil uploaden, zou de foto dus in mijn ogen gewoon vervangen worden. En als er daarna een fotograaf is die een nog flitsendere set foto's inlevert waaraan het verschil nog duidelijker af te lezen valt waarschijnlijk nog een keer.

Anoniem

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:21

Muzefee, ik wilde absoluut niet bot zijn tegenover jou (of wie dan ook ;) ), dat ten eerste. Jouw foto is scherper en mooier dan de oude die er stond, dat ook zeker :D

Het was meer wat shadow0 zegt: 'het is alleen handig om een beetje in de gaten te houden dat je niet elkaars werk ongedaan maakt'.

Eline, ik had de foto bewust verkleint omdat ik nooit door had gehad dat op wikipedia de foto's thumbs waren, daar kwam ik laatst pas achter dankzij de Bokt Wiki. :+ Deze foto kan wat mij betreft blijven staan, het is een prachtige en duidelijke foto tenslotte. Het voelde alleen op dat moment wat banketstaaflig.

Inderdaad, dat is natuurlijk de opzet van wiki, maar het 'moet' dan wel iets toevoegen IMO. Het heeft weinig zin om bijvoorbeeld de zwilwrat foto van Muzefee te vervangen straks als iemand een andere close-up heeft die net zo duidelijk is, het moet wel een goede reden hebben denk ik. Zoals jij het over de serie hebt, dat kan ik me zeker voorstellen :j

Eline
Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:01

Goed om te horen :)

Als je nog een grotere versie van je maanoogfoto wilt uploaden, graag ;) Die is erg duidelijk, maar nu ook nog erg klein :) En btw: als je iets niet begrijpt of meer uitleg wil: gewoon vragen op dit forum of in viewtopic.php?f=178&t=750206 dit topic :)

Shadow0
Berichten: 43492
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:38

Ellende schreef:
En ik ben wel bang dat het vaker gaat gebeuren dat teksten worden aangepast of foto's worden vervangen: dat is inherent aan de opzet van de wiki: mensen voegen hun kennis toe, en als dat betekent dat een artikel soms 'onherkenbaar' wordt gemaakt door tekstuele aanpassingen: dat kan.


Maar het helpt vaak wel als erbij wordt gezet waarom iets is aangepast. Het is niet erg als dingen veranderen, maar als dat gebeurt zonder dat het een meerwaarde lijkt te hebben zou ik het wel vervelend vinden. Neem een stom voorbeeld, het 'sulky'-tekstje, http://www.bokt.nl/wiki/Sulky , niet boeiend, niet goed, mag verbeterd worden. Maar als iemand mijn tekst vervangt door iets als "De sulky is het wagentje dat bij drafkoersen achter het paard hangt" dan zou ik het wel een beetje irritant vinden - omdat het de indruk wekt dat het niet om een verbetering gaat, maar gewoon om iets te veranderen om het veranderen.

Zo ook bij de foto's: ik denk dat WildWings het al heel anders had gevonden als de uitleg die je hier geeft meteen al duidelijk was. Da's een prima reden voor verbetering en ok. Mocht je die serie over middendraf uiteindelijk plaatsen, dan geldt hetzelfde: die serie is waarschijnlijk mooier maar het is handig als je aangeeft wat je waarom veranderd hebt, en dat niet iemand alleen maar de foto's verandert omdat hij/zij graag z'n eigen paard daar wil zien.

Eline
Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:31

Mee eens, dat had ik beter zo kunnen doen :j Leermomentje :o


Heike
Mede-oprichtster
Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Foto's vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:54


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers