hoe stalling kiezen; wel heel subjectief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

hoe stalling kiezen; wel heel subjectief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:30

Ik kwam zojuist op de Bokt wiki en zoals mij eerder is opgevallen worden hier meningen als feiten beschreven.
Echter over deze viel ik toch:

Citaat:
Een sportpaard dat geschoren en getoiletteerd is zal in de winter niet dag en nacht buiten kunnen staan.


Wie zegt dat? Een goede deken en paardlief kan zeker wel gelukkiger zijn buiten dan opgehokt.
Nee mijn paard staat niet 24/7 buiten in de winter ( heeft dat wel gestaan beide had zijn voordelen) maar ik vind dit wel heel zwart geschreven voor een wiki.

Ik denk dat het netter zou staan om dit voorbeeld weg te laten en ieder vrij te laten in de keuze. De mensen die deze informatie zoeken en willen volgen weten namelijk niet beter en moeten niet op basis van ras een paard meer ophokken.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: hoe stalling kiezen; wel heel subjectief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:48

Dat is inderdaad subjectief. Er staat alleen wel bij dat het paard geschoren is, dus kan zichzelf moeilijker warm houden dan een paard met wintervacht.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:18

smurffie schreef:
Ik kwam zojuist op de Bokt wiki en zoals mij eerder is opgevallen worden hier meningen als feiten beschreven.
Echter over deze viel ik toch:

Citaat:
Een sportpaard dat geschoren en getoiletteerd is zal in de winter niet dag en nacht buiten kunnen staan.


Wie zegt dat? Een goede deken en paardlief kan zeker wel gelukkiger zijn buiten dan opgehokt.
Nee mijn paard staat niet 24/7 buiten in de winter ( heeft dat wel gestaan beide had zijn voordelen) maar ik vind dit wel heel zwart geschreven voor een wiki.

Ik denk dat het netter zou staan om dit voorbeeld weg te laten en ieder vrij te laten in de keuze. De mensen die deze informatie zoeken en willen volgen weten namelijk niet beter en moeten niet op basis van ras een paard meer ophokken.

Artikel kan idd wel wat verbetering gebruiken. Leden van bokt kunnen de wiki zelf aanpassen. Er is een handleiding voor schrijvers: http://www.bokt.nl/wiki/Help:Handleiding_schrijvers Misschien dat je een kritisch naar het artikel zou willen kijken? Ik zou graag willen, maar heb een berg studiewerk liggen op het moment en dat komt nu toch echt op de eerste plaats.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:00

Ik kijk er wel even naar, maar inderdaad, iedereen die zulke dingen opmerkt mag ze aanpassen. Graag zelfs!

Edit: Het voorbeeld wat je aanhaalt is aangepast, maar ik vind het artikel eerlijk gezegd helemaal niet zo heel subjectief. Zijn er nog meer specifieke dingen waar je je aan stoort of voorbeelden van wat volgens jou te subjectief is?