onjuiste info op wiki - bij wie aangeven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

onjuiste info op wiki - bij wie aangeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 19:04

Toevallig kom ik in een topic een bokker tegen die informatie uit de wiki haalt die achterhaald blijkt te zijn. Bij wie kan ik dit melden?

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: onjuiste info op wiki - bij wie aangeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:11

Je mag altijd zelf dingen aanpassen in de Wiki als bepaalde informatie fout of achterhaald is. Als je inlogt met je Bokt gebruikersnaam en wachtwoord dan kun je aanpassingen doen.

Hier melden is ook prima. Als je aangeeft om welk stukje in welk Wiki artikel het gaat en wat er mis mee is dan zullen we proberen om dat zo snel mogelijk aan te passen.

Het is wel van belang dat je ook aangeeft op basis van welke bronnen jij vindt dat het Wiki-artikel aangepast zou moeten worden. Plaats dus bijvoorbeeld een link of verwijs naar een boek.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:08

Het gaat om het stukje over roan's en dan met name over het feit dat homozygote roans niet levensvatbaar zijn. Dit is verouderde informatie die inmiddels weerlegd is door onder andere een onderzoek van de universiteit van Californië.

Meer info in deze link:

http://www.horse-genetics.com/roan-horses.html

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:14

Thanks voor je opmerking gaucho. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om het topic aan te passen, maar in de loop van deze week zal ik dat zeker doen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:55

Bedankt voor de toevoeging. Ik heb de informatie gewijzigd. Het kan eventueel nog wel aangevuld worden. De informatie op die site is nog wat rijker dan de informatie die ik aan het wiki artikel toegevoegd heb.

Mocht iemand zin hebben om dit verder uit te breiden: heel graag!