De europese draver

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

De europese draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:31

Ik kon er niks over vinden en ben beetje begonnen met een artikel
Wat vinden julie er ttot nu toe van ben nig bezig en kreeg een stuk niet mee gekopieerd
europes draver
== Geschiedenis ==

''De Europese draver is ontstaandpor dat de drafrennen populair werd in de 19e eeuw. De Amerikaanse draver hebben jarenlang invloed gehad op de Europese fokerij.De Amerikaanse dravers waren veel sneller de Dravers uit Europa. Tussen de twee Wereldoorlogen is er veel Frans dravers bloed gebruikt in de Europese draver fokerij.Na de Tweede Wereldoorlog is er een standaard draver in de Europese draver fokerij. De standaard draver heeft de snelheid van de Amerikaanse draver en het uithoudingsvermogen van de Fransedraver. ''

== Karakter ==

''de Eurepes draver is net zoals alle andere dravers een eerlijk slim en een gevoelig ras. Ze zijn ook erg trouw en willen graag hun eigenaar blij maken. Het duurd wel een tijdje maar als je het vertrouwen van een de draver hebt gaat hij voor je door het vuur. Ook zijn ze erg werkwillig. In de omgang rustig. Maar zodra er gewerkt wordt vol vuurig tempranment.''

== Gebruik ==

joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: De europese draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:38

kan allen nopes vinden over eextrieur

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: De europese draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:19

Het is alvast een mooi begin voor een artikel joann. Aan de spelling moet hier en daar nog wel wat verbetert worden, maar dat komt wel goed.
Ik ben erg benieuwd naar de rest van het stuk en naar de bronnen die je gebruikt hebt voor deze informatie.

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: De europese draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:24

Dravers worden niet gefokt op extrieur maar op snelheid, ze zijn daarom erg verschillend kwa uiterlijk.
Op dravers.nl vind je veel info en mensen met kennis, misschien willen die je verder helpen ;)

joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 21:04

melaniepk schreef:
Dravers worden niet gefokt op extrieur maar op snelheid, ze zijn daarom erg verschillend kwa uiterlijk.
Op dravers.nl vind je veel info en mensen met kennis, misschien willen die je verder helpen ;)

Ja dat weet ik uit de enen bron die ik gebruikt maar moet ik dat dan daar schrijven of dat leeg laten

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:14

Je zou erin kunnen zetten dat ze niet op uiterlijk gefokt worden en daarom erg divers zijn in hun extrieur ?
Verder zou je wat standaard exterieure trekjes kunnen vermelden...
Hoekig, vaak lang hoofd met grote oren, aflopend kruis etc
Neem maar is een kijkje op dravers.nl daar vind je veel info die je zoekt :j

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:24

joann123 schreef:
Ik kon er niks over vinden en ben beetje begonnen met een artikel
Wat vinden julie er ttot nu toe van ben nig bezig en kreeg een stuk niet mee gekopieerd
europes draver
== Geschiedenis ==

''De Europese draver is ontstaandpor dat de drafrennen populair werd in de 19e eeuw. De Amerikaanse draver hebben jarenlang invloed gehad op de Europese fokerij.De Amerikaanse dravers waren veel sneller de Dravers uit Europa. Tussen de twee Wereldoorlogen is er veel Frans dravers bloed gebruikt in de Europese draver fokerij.Na de Tweede Wereldoorlog is er een standaard draver in de Europese draver fokerij. De standaard draver heeft de snelheid van de Amerikaanse draver en het uithoudingsvermogen van de Fransedraver. ''
Dit is naar mijn mening niet waar, er zitten heus niet in alle ' Europese Dravers' hetzelfde aantal Frans( soms geen Frans bloed) , of Amerikaans( soms geen Amerikaans) bloed. Naar mijn mening bestaat er geen Europese Draver :) . Of eigenlijk moet ik het anders zeggen, geen standaard binnen de Europese Dravers.

== Karakter ==

''de Eurepes draver is net zoals alle andere dravers een eerlijk slim en een gevoelig ras. Ze zijn ook erg trouw en willen graag hun eigenaar blij maken. Het duurd wel een tijdje maar als je het vertrouwen van een de draver hebt gaat hij voor je door het vuur. Ook zijn ze erg werkwillig. In de omgang rustig. Maar zodra er gewerkt wordt vol vuurig tempranment.''
Het duurt een tijdje voor je het vertrouwen heb vind ik per paard verschillend en zeker geen rasstandaard. Het zijn juist paarden die erg open staan voor mensen. Verder is dat vurig en vol temprament ook echt per paard verschillend.Het zijn paarden die echt goed te sturen zijn in het werk en ik zie zeker zodra ze recreatiepaard worden ook echt enorme sullen en rustige dravers, die zie ik misschien in de recreatietak nog wel meer dan dat ik dat bij andere rassen zie :) .

== Gebruik ==

joann123

Berichten: 1296
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: De europese draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 17:37

Ja dat klopt