Foto's gezocht: leuke kruisingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amberguyt
Berichten: 338
Geregistreerd: 27-02-11
Woonplaats: Delfzijl in groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:30


Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:45


marjan1986
Berichten: 3013
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: @ the beach in FRYSLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:20

Word het nog verder bijgewerkt en aangepast? Aangezien dat bijna een jaar geleden al zou en er nog steeds dingen niet kloppen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:31

Ik zie idd ook veel rare dingen... Een "hafarabier"?

Misschien ga ik er van de week wel even voor zitten

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:09

De mod die zich hier mee bezig hield is gestopt met haar taken voor de Bokt Wiki, dus daardoor zijn er wat dingen blijven liggen. Ik zal proberen hier binnenkort eens naar te kijken maar kan niet beloven dat dat heel snel gaat lukken.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:52

Calanddra Ik heb twee foto's van je toegevoegd: Fjord x Fries en Haflinger x Appaloosa

Suelza: Is dat geen Barock Pinto? Of is dat paard daar niet geregistreerd? Laat maar een foto zien.

EllaBellaah: Bedankt voor de foto's, maar ik heb ze niet gebruikt. Wellicht plaats ik je longeerfoto nog bij het artikel Longeren. Even kijken of ik daar nog aan toe kom!

Horsesandme: Bedankt voor de input, maar die foto's zijn niet kwalitatief genoeg voor de Wiki.

Qimm: Heb je van die tweede foto misschien nog het origineel? Dan kan ik het iets beter uitsnijden. Die foto is wel heel typerend namelijk! Mailen mag naar stephanie@bokt.nl

Sammyoo: Heb je een duidelijkere foto? Deze vind ik kwalitatief niet goed genoeg voor de Wiki.

Tinka: Leuke paarden, maar de foto's zijn erg rommelig. Ik heb daarom alleen de laatste geplaatst. Als je nog betere foto's hebt mag je ze plaatsen!

marjan1986 bedankt voor de foto's maar ik heb ze niet geplaatst.

PrimaDonna_: De afstamming moet volledig bekend zijn, dus voor het Wiki artikel Kruising is dit paard niet relevant.

Gilbey: Hele mooie foto's ik heb je laatste foto gebruikt in twee artikelen: TREC en Kruising

Francis: Leuke pony, de Hucul stond ook nog niet op de rassenlijst. Ik heb het daar aan toegevoegd en je foto geplaatst onder het artikel Kruising. Hucul x Konik


Keona: Heb je een scherpere foto van de Tinker x Welsh?

Mariska_28: Ik heb je tweede foto geplaatst: Fjord x Tinker

marymary2 de foto's zijn kwalitatief niet goed genoeg voor de Wiki.

Amoj: Er staat al een Haflo-arabier in het album, maar bedankt voor de input

SorpresaKyra: Bedankt voor de foto's echt een plaatje! Echter staat er al een Fjord x Tinker in het artikel.

Arashah: De foto's zijn kwalitatief niet goed genoeg voor de Wiki.

irisloove: Er staat al een Fjord x Fries in het artikel

LadyMadonna: Weet je ook hoe dat onderzoek heet? Dan kan ik dat eens opzoeken. Vond het zelf namelijk ook al een stukje waar ik vraagtekens bij plaats.

Ine23: Mooie foto's maar blijven ongeplaatst. Er zijn al een aantal kruisingen geplaatst met zowel welsh als arabier.

sprins: Zie opmerking hierboven

rayoow: Ik heb het aangepast en eveneens een linkje van gemaakt. De Haflo-arabier staat ook op de rassenlijst. Mocht je interesse hebben om hier een stukje over te schrijven mag je mij een berichtje sturen.

Paulien93 en amberguyt: Ik zie geen foto's.






Ik heb het topic volledig bijgewerkt.

Nieuwe foto's zijn altijd welkom! Let op zorg er wel voor dat je foto's plaatst van kruisingen die nog niet te vinden zijn op deze pagina in de wiki: Kruising.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:17

Moeder KWPN(Rhodium)
Vader een kruising Krimh OX(NRPS) x Kantjes Carlando(New Forest)
Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:35

Leuk paard, maar niet echt een toevoeging op het artikel Kruising.

Citaat:
Het liefst heb ik foto's op wedstrijden, waarmee je bijvoorbeeld laat zien hoe goed jouw haflo-arabier kan springen of hoe mooi jouw draver x Quarter een pleasure proef kan lopen.

Wanneer je hier een foto plaatst, vermeld dan in elk geval:
- Het ras van de ouders (voor zover je dit weet). Als één van de ouders een kruising is mag je dit ook vermelden. Noem de kruising als volgt: vader x moeder . Dus het ras van de vader eerst. Een kruising van een anglo-arabier en een Appaloosa kan je als volgt noemen: (Engels volbloed x arabier) x Appaloosa.
- De naam van de fotograaf (Bokt naam of echte naam)

Niet verplicht, wel leuk :) :
- Naam van je paard
- Als het een wedstrijd is: naam, datum, plaats

Ik heb helaas niets aan paarden waarvan de bloedlijnen volledig onbekend zijn. Dus je leuke paard waarvan je werkelijk geen flauw idee van hebt wat voor rassen ergens gekruist zijn, is ongetwijfeld erg leuk :D maar helaas niet geschikt voor mijn artikel. Tenzij je wedstrijden op hoog niveau met dit paard rijdt! Dit omdat het natuurlijk heel leuk is om te zien dat je niet perse een volbloed nodig hebt om op Z niveau te komen.


Let op de volgende kwaliteitscriteria:
De foto's moeten qua formaat minimaal 400 x 600 pixels zijn.
Zorg dat de foto's die je upload naar de Wiki van goede kwaliteit zijn.
Gebruik een fatsoenlijke camera, vermijd foto's van mobieltjes-kwaliteit.
Bewerk de foto waar nodig na in een fotobewerkingsprogramma zodat de foto spreekt en eventuele storende elementen zijn verwijderd.
De Bokt Wiki kan zelf zorgen voor thumbnails (kleine aanklikbare afbeeldingen).

Een logo van een fotograaf op een afbeelding is geen probleem, mits het logo niet te groot is en niet dwars over de foto staat. Een klein logo in een hoek van de foto is echter wel toegestaan. Verder is het niet toegestaan dat een foto zwarte randen heeft. Dit omdat de zwarte randen een lelijk resultaat geven als de foto verkleind wordt naar thumbnail formaat


Kruisingen die niet meer nodig zijn:
* Kwpn
* Fjord
* Haflinger
* Tinker
* Tuigpaard

Echter heb je een uniek exemplaar dat een eyecatcher is, maar wel een kruising met één van bovenstaande rassen? Gewoon je foto's plaatsen!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:42

Hee, leuk Stephanie, dat Raya er ook bij staat. Alleen zou je voor de correctheid even het 'pony' bij Hucul weg moeten halen, het is geen pony ras maar echt een klein paardenras en heet dus gewoon alleen 'Hucul'. Op de Wikipedia - pagina's staat idd 'pony' achter de naam maar dit is dus eigenlijk incorrect, hier heb je de website van de overkoepelende internationale organisatie voor het ras http://www.hucul-hif.eu/englisch/Rassebeschreibung.html
Ik zal es kijken of ik de gelinkte raspagina een keer kan schrijven.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:48

Francis schreef:
Hee, leuk Stephanie, dat Raya er ook bij staat. Alleen zou je voor de correctheid even het 'pony' bij Hucul weg moeten halen, het is geen pony ras maar echt een klein paardenras en heet dus gewoon alleen 'Hucul'. Op de Wikipedia - pagina's staat idd 'pony' achter de naam maar dit is dus eigenlijk incorrect, hier heb je de website van de overkoepelende internationale organisatie voor het ras http://www.hucul-hif.eu/englisch/Rassebeschreibung.html
Ik zal es kijken of ik de gelinkte raspagina een keer kan schrijven.

Oke, ik ga het even corrigeren. Ik had het inderdaad van Wikipedia afgekeken. Heel fijn als je over dit paardenras zou willen schrijven. Dat zou zeker een mooie toevoeging voor het rassenbestand zijn! Als je er hulp bij nodig hebt stuur je maar een berichtje.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:52

Stephanie, hier nog n recentere foto van de fjord X Fries, hier is ze bijna 2,5 jaar. Geeft een iets duidelijker beeld dan de veulenfoto :)

Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:55

Oh die foto is inderdaad een stuk beter, ik ga hem even vervangen. Heel mooi exemplaar trouwens!

Witwi

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:12

Hier mijn merrie: fries (v.) x haflinger (m.)
Geboren op 28/03/2011

Ik was deze kruising precies nog niet tegengekomen in dit topic, daarom ik ze er even tussen zet :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:17

Mijn kleine pony Kitty is een kruising. Ik denk dat er wat Shet in zit (weet ik niet zeker). Ik zal zo een foto plaatsen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:20

Witwi: Bedankt voor je toevoeging, maar er zijn al een aantal haflinger(en Fries) kruisingen in het artikel geplaatst.

KittyDylan: Als je de afstamming niet weet is de pony niet relevant voor het artikel, maar bedankt voor het meedenken.

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:23

Stephanie schreef:
Witwi: Bedankt voor je toevoeging, maar er zijn al een aantal haflinger(en Fries) kruisingen in het artikel geplaatst.

KittyDylan: Als je de afstamming niet weet is de pony niet relevant voor het artikel, maar bedankt voor het meedenken.



Ze heeft geen voorouders (staat bij onbekend). Hier een foto:
Afbeelding

Ik ben de fotograaf.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:25

Ja, juist omdat je niet weet welke rassen de ouders zijn is het niet relevant voor het artikel Kruising. De rassen van de ouders moeten bekend zijn anders is het onduidelijk om wat voor kruising het gaat.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:38

Hier een oud manege paard: Ismee, een Halflinger x fries

Afbeelding

Afbeelding

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:14

@Stephanie: op pagina 2 zie je foto van bewust gefokte PRE x KWPN. Als je hem interessant genoeg vindt, mail je me even met wat voor foto's je wil?! Hij is onmiddels z startgetechtigd en volle brooer heeft mee gelopen op EK aangespannen!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:25

Chantalboes: Bedankt voor je toevoeging, maar er zijn al een aantal haflinger(en Fries) kruisingen in het artikel geplaatst.


Evelienepien: Interessant, mooi paard ook. Heb je misschien een rijfoto tijdens een wedstrijd? Of anders een standfoto? Je mag de foto eventueel ook mailen naar stephanie@bokt.nl

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:59

Leuk dat je nog een stukje tekst over een hafli-Arabier zoekt maar zou geen idee hebben over wat ik zou kunnen typen..

De betreffende merrie op de foto had in ieder geval uiterlijk van haflinger maar op wedstrijden t bloed van een arabier hahaha

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:06

Belangstelling voor een Welsh x Appaloosa? met stippen volledige afstamming bekent.

marjan1986
Berichten: 3013
Geregistreerd: 16-07-09
Woonplaats: @ the beach in FRYSLAN

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:25

Mijn fries x draver mag nog steeds gebruikt worden...

Flint05
Berichten: 419
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:37

Afbeelding

Afbeelding

Deejay: geb 15-05-2010
moeder: fjord (v Toddy)
vader: NRPS First Stayershof Ramzi H

Moeder nu drachtig van appaloosa

Shariell

Berichten: 347
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:42

AppaloosaX ... geen idee kleur vos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding