Foto's gezocht: leuke kruisingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zoofje

Berichten: 685
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:58


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:25

ik maak in het voorjaar wel nieuwe foto's van mijn tinker x Welsh want alle foto's zijn weg stonden op hyves

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 02:10

Flint05: Mooi exemplaar met duidelijke foto's. Ik zie dat er een copyright op de foto's staat. Heb je toestemming dat ik deze kan gebruiken op de Wiki? En weet je ook iets over de achtergrond van het paard? Bewust gefokt, waarom? En misschien ook waarom nu een Appaloosa hengst?

Shariell: als je niet weet waarmee het een kruising is, is het paard niet relevant voor het artikel. Maar bedankt voor het meedenken.

Zoofje: Heb je misschien een duidelijkere foto? Ik vind de achtergrond wat rommelig en de compositie van de foto niet echt geschikt voor de Wiki.

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 02:21

Heb 2 kruisingen die misschien interessant kunnen zijn, maar dat betreft een veulen en een jaarling, dus kan geen rijfoto's laten zien :D.
Mocht je het ondanks dat ze zo jong zijn toch interessant vinden, zou ik wel foto's willen plaatsen :).
De ene is een Tinker X Merens en de ander een Paint X Merens :).

zoofje

Berichten: 685
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:09

Stephanie schreef:
Flint05: Mooi exemplaar met duidelijke foto's. Ik zie dat er een copyright op de foto's staat. Heb je toestemming dat ik deze kan gebruiken op de Wiki? En weet je ook iets over de achtergrond van het paard? Bewust gefokt, waarom? En misschien ook waarom nu een Appaloosa hengst?

Shariell: als je niet weet waarmee het een kruising is, is het paard niet relevant voor het artikel. Maar bedankt voor het meedenken.

Zoofje: Heb je misschien een duidelijkere foto? Ik vind de achtergrond wat rommelig en de compositie van de foto niet echt geschikt voor de Wiki.


ik heb haar nog niet heel lang, dus heb niet echt een betere foto. zal van de week eens kijken of ik een goede standfoto van haar kan maken

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:15

zoofje schreef:
ik heb haar nog niet heel lang, dus heb niet echt een betere foto. zal van de week eens kijken of ik een goede standfoto van haar kan maken

Ben benieuwd, een ander soort foto waar kenmerken van de genoemde rassen duidelijk naar voren komen zijn ook prima.

mijnlieverd schreef:
Heb 2 kruisingen die misschien interessant kunnen zijn, maar dat betreft een veulen en een jaarling, dus kan geen rijfoto's laten zien :D.
Mocht je het ondanks dat ze zo jong zijn toch interessant vinden, zou ik wel foto's willen plaatsen :).
De ene is een Tinker X Merens en de ander een Paint X Merens :).

Zijn er al typische kenmerken zichtbaar van de genoemde rassen? Van een Tinker zijn al meer voorbeelden beschikbaar, maar de paint x merens is misschien wel een interessante toevoeging?

Flint05
Berichten: 419
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:05

[quote="Stephanie"]Flint05: Mooi exemplaar met duidelijke foto's. Ik zie dat er een copyright op de foto's staat. Heb je toestemming dat ik deze kan gebruiken op de Wiki? En weet je ook iets over de achtergrond van het paard? Bewust gefokt, waarom? En misschien ook waarom nu een Appaloosa hengst?

Je mag de foto gebruiken.
Het is een zeer bewuste kruising geweest, ik wilde iets meer luxe en ik hoopte op het karakter van onze fjord, dat is gelukt. We hebben nu voor de appaloosa gekozen omdat Ramzi naar het buitenland is verkocht en de Appaloosa hengst ook Ramzi als vader heeft, daar komt bij dat ik stippels geweldig vind! Als je meer wilt weten hoor ik het graag!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:20

Ondertussen mooiere foto's van m'n kruising merrie.
Kruising Tinker (omlangs achtergekomen dat haar vader als het goed is een haflinger is)

Afbeelding

Afbeelding

Deze is qua belichting niet super
Afbeelding

Foto's mogen gebruikt worden

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:52

Flint05 schreef:
Je mag de foto gebruiken.
Het is een zeer bewuste kruising geweest, ik wilde iets meer luxe en ik hoopte op het karakter van onze fjord, dat is gelukt. We hebben nu voor de appaloosa gekozen omdat Ramzi naar het buitenland is verkocht en de Appaloosa hengst ook Ramzi als vader heeft, daar komt bij dat ik stippels geweldig vind! Als je meer wilt weten hoor ik het graag!

Dus als ik het goed begrijp is de appaloosa waarmee ze nu gedekt is geen volle appaloosa maar half? dus aankomend veulen moet gewenste kleur(stippen), luxe(nrps) en karakter(fjord) hebben ? Ik ga van het weekend de foto's er even op zetten :) .


@kiki1976: leuke pony, maar kruising Tinker staat er al vaak tussen en om in aanmerking te komen moet er zekerheid zijn over de ouders.

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:54

Weet niet of je deze kan gebruiken? :) Kruising FriesxKWPN uit 2004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flint05
Berichten: 419
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:35

Stephanie schreef:
Flint05 schreef:
Je mag de foto gebruiken.
Het is een zeer bewuste kruising geweest, ik wilde iets meer luxe en ik hoopte op het karakter van onze fjord, dat is gelukt. We hebben nu voor de appaloosa gekozen omdat Ramzi naar het buitenland is verkocht en de Appaloosa hengst ook Ramzi als vader heeft, daar komt bij dat ik stippels geweldig vind! Als je meer wilt weten hoor ik het graag!

Dus als ik het goed begrijp is de appaloosa waarmee ze nu gedekt is geen volle appaloosa maar half? dus aankomend veulen moet gewenste kleur(stippen), luxe(nrps) en karakter(fjord) hebben ? Ik ga van het weekend de foto's er even op zetten :) .


Moeder is een appaloosa met als vader de nrps hengst Nicolai en vader is de nrps hengst Ramzi, dus er zit behoorlijk wat nrps in. Stippen zou leuk zijn maar hoeft niet, als de bruine kleur dominant is dat hebben we weer kans op een valk!

lukalisaaax

Berichten: 416
Geregistreerd: 05-12-11
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:09

Ik had een Quarter x Hafliger merrie. Vader Taps Jack San en de moeder onbekend, maar wel zeker weten een Haflinger.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:54

Heb je nog wat aan een kruising KWPN X American paint?
Afbeelding
En zijn andere kant:
Afbeelding

Of deze kruisingen met vermoedelijk ergens haflinger:
Afbeelding
Afbeelding

wienkecarloJarig
Berichten: 192
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Foto's gezocht: leuke kruisingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:38

Afbeelding
Deze dame van 4 jaar heet Loena, en ze is shetlander x appaloosa
xx